Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Atletico Madrid 26/4 kl 21.05

253 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Stolt över insatsen, spelet å hur spelare kämpademen trist att det är individella misstag som fäller oss. Kos borde verkligem be alla om ursäkt för han kostar oss förmodligen CL.

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Håller med dig Jimmy. Bra match. Tillfälligheter att vi inte gör mer mål och deras mål är ganska mycket tur. Vi tar dom i Madrid

Bubblan

Jonas S
Bild för Jonas S

Känns som vi får sikta in oss på att göra mål i Madrid. Vi gör så mycket bra i den här matchen. Om vi spelar så här, minus Kos miss, så har vi alla chanser. Bra insats ikväll som tyvärr inte räcker fullt ut. Vi måste vara mer kliniska i våra avslutningslägen om en vecka. Höja oss ett snäpp.

Sjukt att klara av att kryssa på bortaplan med rött efter 10min. Tillbakapressade i största delen av matchen. Det blir inte mer Atletico än så.

Ser fram mot att flyga ner till Madrid nästa vecka och se returen på plats. Så synd att vi inte kunde hålla den där nollan trots en man mer, ett slutkört Atletico, en rätt spetsigt anfallsspel och Simeone uppe på läktaren. Bra spelat men ändå inte bra nog.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Nu vore de bra med sån anmälningsfunktion....

RWHP
Bild för RWHP

Arsenal FC verkar satsa på att få folk att må dåligt och hata fotboll nuförtiden. Fy fan va trött man blir. Vi måste få in en coach som vet vad bolltemp är och vad man gör med en fotboll mer än att spela den snett bakåt. Är ju pinsamt att Monreal är en av våra farligaste spelare den här matchen men att skapa hyffsade lägen.

King Henry #14

RoPa87
Bild för RoPa87

Får simeone vara med på bänken nästa match?

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Det här är inte mer än ren katastrof. Man spelar 80 minuter med en man mer och ändå blir det 1-1 HEMMA. Jag skiter i om det är svårt att göra mål för att dom parkerar bussen. Då ska man FAAN inte släppa in ett mål. Jävla sämst! Detta är en gigantiskt vinst för atletico. 

Fy fan... pinsamt

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:

Får simeone vara med på bänken nästa match?

Bra fråga. Ingen aning. Just med honom tror jag faktiskt att det kan vara till rejäl nackdel att inte ha honom på bänken.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Tippade 2-2 ikväll! Tar det på bortaplan istället! Grymt segt överskattat AM! Bara grizen och oblak som levererar! 

Vi, De stolta röda från norra London, kommer att gå vidare och gå till final! 

Mjoo lite full är ja, men in Lacca jag trust

Woodie
Bild för Woodie

Det är omöjligt att tycka att detta var en bra match. Det handlar om att vinna och trots en man mer hela matchen så lyckas vi inte.

Finns absolut inget positivt i det. 

George Adams
Bild för George Adams

Håller med dig Jonas att vi gjorde ett bra försök. Men det går alldeles för långsamt i vårt anfallsspel, inte minst med tanke på det skickliga defensiva motståndet. 

1-0 hade varit ett skapligt resultat för oss. Men vad gör vi??? Fruktansvärt försvarsagerande ÅTER IGEN så istället för en väl godkänd insats med ett gångbart resultat så slarvas det igen så betyget sjunker som en sten. Att släppa till det målet. På det sättet. Med rådande förutsättningar är inte godkänt.

Nu måste vi göra en AM borta. Annars är detta kört!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Hemskt resultat utifrån spelövertaget men med tanke på hur stort övertaget var tror jag att vi har en rejäl chans nästa vecka (trots att vi var en mer). Tror att vi kan lirka in fler än ett mål. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn

Det är inte kört men vi gick från 65-35 övertag till ett 20-80 läge.

Finns bara en chans. Full fart framåt och stressa sönder de där nere med men så kommer vi aldrig spela. Fan vad jag saknar Auba. Drällbeck ska inte vara nära planen i en sån här match.

Idiotdribbling o filmning av Drällbeck, Monreal sover så offside upphävs, Kos gör en bedrövlig katastrofbrytning, Ospina har autobahn mellan benen och Musse halkar så klart. Vi har inte haft ett värdigt försvar på över 10 år

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Spela nu för helvete b-laget mot United

COYG

Pelle
Bild för Pelle

Dåligt ingripande av Kos men jösses vilken tur dom trots allt har vid målet. Först kan vi få frispark när Welbeck går ned (dock rätt att fria), sen studsar bollen upp på Griezmans huvud, den studsar rätt mellan Ospinas ben, Mustafi halkar när han skall ställa sig rätt och sen studsar avslutet via Mustafis ben. En enda studs åt annat håll så hade det inte blivit mål...

Så jävla surt, vi gör ju trots allt en riktigt bra insats och bortsett från den sekvensen har vi total kontroll på matchen.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:

Dåligt ingripande av Kos men jösses vilken tur dom trots allt har vid målet. Först kan vi få frispark när Welbeck går ned (dock rätt att fria), sen studsar bollen upp på Griezmans huvud, den studsar rätt mellan Ospinas ben, Mustafi halkar när han skall ställa sig rätt och sen studsar avslutet via Mustafis ben. En enda studs åt annat håll så hade det inte blivit mål...

 

Så jävla surt, vi gör ju trots allt en riktigt bra insats och bortsett från den sekvensen har vi total kontroll på matchen.

Visst är det oflyt och felstudsar...

Men det är ingen situation om Kos agerar rätt  Tyvärr är han lärd att vara kreativ i 99 fall av hundra och han har hela sin karriär varit otajmad i brytningar. Klart överskattad spelare numera..

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Klockren om än ångestladdad analys av king kim av försvarsspelet, eller bristen på den samma vid 1-1 målet! 

Niklas G
Bild för Niklas G

Det här var en match vi skulle ha vunnit med 3-0 utifrån förutsättningarna från matchminut 10. I 80:e minuten tyckte jag att 1-0 nästan kändes som en förlust med tanke på det massiva spel- och chansövertaget. Känslan vid kvitteringen var väl närmast som när man tror att man tappat plånboken... Herregud vad vi sumpade det här ikväll. Hoppas såklart på mirakel i Madrid, men tror tyvärr att det blir för svårt nu.

Glenn
Bild för Glenn
Petrus Wiklund wrote:

Klockren om än ångestladdad analys av king kim av försvarsspelet, eller bristen på den samma vid 1-1 målet! 

precis vad jag skrev här innan Kim kom till tals. Ge mig lite experttid i tv istället för stolpskott som Taco Svensson

COYG

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Det är så frustrerande efter en sådan match. Det känns så typiskt arsenal att  kasta bort en sådan chans att ta en ordentlig ledning mot ett 10 man motstånd. Men nu en stund efter kan man också se att atletico gjorde det riktigt bra under omständigheterna. Griezmann kommer alltid att ta chansen när den presenteras. Sen är det ju som pelle sa, sjuuuuk tur vid deras mål. Men samtidigt, hur kan man göra sånna misstag när det var så få gånger AM anföll? Arsenal 100 anfall- 1 mål. AM 5(typ) anfall- 1 mål. Really?

Frågan är då; har arsenal det som krävs för att vinna borta i madrid? Jag vet inte om jag vågar hoppas. Nu spelade vi mot ett defensivt am, kanske det blir mer chanser 11v11, och öppnare spel. 

Jepson
Bild för Jepson

Spela slasken mot United. Sen tror jag özil inte helt återhämtat sig. Både han och Ramsey kan nog steppa upp till returen. Miki får vi hoppas, är tillbaka. Byter med Welbeck. Försvaret är vad det är så det gäller bara att göra minst två borta och aldrig släppa dem till ledning så tar vi det på eländiga bortamål. Regeln som borde varit borta sen år tillbaka. Det kommer bli tufft, men we are The Arsenal 

B-G
Bild för B-G
Cristopher Cornejo wrote:

Det är så frustrerande efter en sådan match. Det känns så typiskt arsenal att  kasta bort en sådan chans att ta en ordentlig ledning mot ett 10 man motstånd. Men nu en stund efter kan man också se att atletico gjorde det riktigt bra under omständigheterna. Griezmann kommer alltid att ta chansen när den presenteras. Sen är det ju som pelle sa, sjuuuuk tur vid deras mål. Men samtidigt, hur kan man göra sånna misstag när det var så få gånger AM anföll? Arsenal 100 anfall- 1 mål. AM 5(typ) anfall- 1 mål. Really?

Frågan är då; har arsenal det som krävs för att vinna borta i madrid? Jag vet inte om jag vågar hoppas. Nu spelade vi mot ett defensivt am, kanske det blir mer chanser 11v11, och öppnare spel. 

Du har en del poänger. AM är ultradefensivt och jag vet inte vad man ska kalla det efter deras utvisning...jo just ja. Buss!
Hoppas såsom du att det kan bli mer chanser 11vs11 och på deras mark. Vi vet ju att vi kan bolla ut dom rent spelmässigt nu iaf. Gäller att vässa till avsluten.

Långt ifrån över. 40/60 skulle säga med tanke på hur det såg ut idag.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Cristopher Cornejo wrote:

Det är så frustrerande efter en sådan match. Det känns så typiskt arsenal att  kasta bort en sådan chans att ta en ordentlig ledning mot ett 10 man motstånd. Men nu en stund efter kan man också se att atletico gjorde det riktigt bra under omständigheterna. Griezmann kommer alltid att ta chansen när den presenteras. Sen är det ju som pelle sa, sjuuuuk tur vid deras mål. Men samtidigt, hur kan man göra sånna misstag när det var så få gånger AM anföll? Arsenal 100 anfall- 1 mål. AM 5(typ) anfall- 1 mål. Really?

Frågan är då; har arsenal det som krävs för att vinna borta i madrid? Jag vet inte om jag vågar hoppas. Nu spelade vi mot ett defensivt am, kanske det blir mer chanser 11v11, och öppnare spel. 

Du har en del poänger. AM är ultradefensivt och jag vet inte vad man ska kalla det efter deras utvisning...jo just ja. Buss!
Hoppas såsom du att det kan bli mer chanser 11vs11 och på deras mark. Vi vet ju att vi kan bolla ut dom rent spelmässigt nu iaf. Gäller att vässa till avsluten.

Långt ifrån över. 40/60 skulle säga med tanke på hur det såg ut idag.

håller med om öppnare spel om vi vunnit med 1-0 men nu behöver ju inte AM anfalla alls. Så parkerar de bussen och väntar på våra misstag kgen eller tar de kommandot och försöker döda matchen?

COYG

Alex Risberg
Bild för Alex Risberg

Blir knappt ens förvånad längre. Den här matchen skulle ha stängts redan i första halvlek. Det blir en riktigt tuff retur, men inget är omöjligt och vi har fortfarande alla chanser att gå till final.

Och kan vi ta en minut och prata om Jan Oblak? Herregud, vilken målvakt. Med en annan målis i kassen hade det stått 3 eller 4-0 efter första.

Exqert
Bild för Exqert

Ni inser väl att 1-0 hade inte tagit oss någonstans heller va? 1-1 är skitsamma. Vi hade behövt 3-0,4-0 för att gå vidare. 

Pelle
Bild för Pelle
Alex Risberg wrote:

Blir knappt ens förvånad längre. Den här matchen skulle ha stängts redan i första halvlek. Det blir en riktigt tuff retur, men inget är omöjligt och vi har fortfarande alla chanser att gå till final.

Och kan vi ta en minut och prata om Jan Oblak? Herregud, vilken målvakt. Med en annan målis i kassen hade det stått 3 eller 4-0 efter första.

ja en grym målvakt dessutom ung! Man kan lägga 100m på en anfallare men hur många,poäng genererar just den personen en säsong? Frågan är om det inte är lika värt med 80m på Oblak...

Dessutom är ju vår sång självklar: Oblak-Di - Oblak -Da, He stops all shooots... ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Christoffer Silfvenius wrote:

Ni inser väl att 1-0 hade inte tagit oss någonstans heller va? 1-1 är skitsamma. Vi hade behövt 3-0,4-0 för att gå vidare. 

Du inser inte att AM styrka är sin buss, med 1-1 kan dom fokusera på att parkera den medan 1- hade tvingat dom att anfalla till sist iaf, så visst är det skillnad på resultatet, absolut inte skit samma...

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Christoffer Silfvenius wrote:

Ni inser väl att 1-0 hade inte tagit oss någonstans heller va? 1-1 är skitsamma. Vi hade behövt 3-0,4-0 för att gå vidare. 

Du inser inte att AM styrka är sin buss, med 1-1 kan dom fokusera på att parkera den medan 1- hade tvingat dom att anfalla till sist iaf, så visst är det skillnad på resultatet, absolut inte skit samma...

1-0 ett fullt godkänt, ja faktiskt bra scenario. 1-1 är med lite överdrift ett mardrömsscenario. Dom har redan bortamålet och som sagt, är det något Atletico är bra på så är det att vara kompakta

Jag tycker vi gjorde stundtals riktigt bra igår, med undantag för sista kvarten i första. I andra kom vi ut och flyttade boll hela tiden, tvingade Atletico stt flytta från sida till sida non stop och spelade in bollen så snart vi kunde. Dom såg riktigt trötta ut men trots det så klarade dom av att ligga rätt nästan hela tiden. Men någon av dom chanser vi faktiskt skapade borde vi ha satt.

Sral
Bild för Sral

Vår chans är väl att Atletico är slitna, att de helt enkelt inte orkar. Det är ett litet halmstrå, men hoppas kan man ju. Tycker också vi spelade bra igår, tryckte ju tillbaka Atletico något oerhört, men så frustrerande att vi inte gjorde fler mål och såg tveksamma ut i avgörande lägen. Ramsey och Özil är två jag hade förväntat mig mer av.

Pelle
Bild för Pelle

Jag är helt övertygad om att spelet kommer se likadant ut i returen, att dom fick en man utvisad påverkade inte spelbilden.

Vi kommer få chanser att göra mål, allt handlar om ifall vi sätter dom eller ej.

Jag är hoppfull även om så klart 1-0 hade varit grymt mycket bättre, det var ju det resultatet jag önskade mig på förhand (före 2/3-0 till o med)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor