Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal- Chelsea 29/12

123 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Özil har verkligen tagit chansen under Arteta.

Vår backlinje utstrålar lugn och självförtroende. Ännu en Artetaeffekt?

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Känns som Lampard och Chelsea har väldigt stor respekt för Arsenal idag och nu är bara för oss att visa vad vi kan. Så typiskt att Chambers ska åka på en sån skada. 

Glenn
Bild för Glenn

Kan bli mkt varningar för Chelski. Nu ändrar de om redan. Hoppas inte det ändrar matchbilden

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Panik i Chelsea. Går ner på 4-backlinje. 

Supporter sedan 1983! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Den spelaren har verkligen ingen iq för fem öre...

Glenn
Bild för Glenn

Guendouzi för helvete. Skärp dig. Du har gult och drar ner Tammy i straffområdet. Jävla tur att det ej blev straff o rött. Han är livsfarlig att ha på plan. Drällde med bollen så chansen skapades med

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Chelseas byte förändrade matchbilden totalt. 

Tosse
Bild för Tosse

Bra defensivt jobb av Auba flera gånger. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nelson riktigt bra. Özil spelsugen. Chelsea överkörda på mittfältet fram tills bytet. Men riktigt bra första halvlek från oss, samtliga spelare! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Blir vi överkörda i andra eller orkar de stå upp? De är frågan. Ett rött på Guendouzi ligger i luften. 

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Alltså så jäkla nervös ja. rädd att dom tappa matchen måste göra ett till för att va lite lugnare. 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag såg bara halvleken ifrån att Chambers klev av skadad, trist. Men jag måste säga att jag är imponerat av vad Arteta gjort på dessa fem halvlekar, två av dom satt han på läktaren. Positionsspelet är väl som förväntat bättre. Det finns nog ingen tränare som jobbar så mkt med positionsspel som Pep och givetvis är Arteta influerad av detta. Men att det skulle förändras så här mycket så fort är mer än jag trodde.

Jag tror han trivs bra med ytterbackar som Saka och AMN som lätt kan flytta in i banan, speciellt AMN passar perfekt i den här dynamiska högrbacksrollen, jätteintressant att se. Özil används på ett helt annat sätt än tidigare under sin tid i Arsenal. Han har en klar roll utan boll där hans nä mast punktmarkerar sin mittfältare. Lite mer som han spelade i Real. Han söker inte lediga ytor som han alltid gjort i Arsenal eller i Tyskland utan håller sig nära försvarare eller mittfältare. Om detta är taktiskt från Arteta eller mer vad han ser som rollen för den kreativa anfallaren i laget återstår att se. Jag kan se Ceballos och Özil dela på denna syssla t ex. Brillant av Arteta och Özil gör det väldigt bra. Vi hade inte så värst mycket boll under tiden jag såg matchen, men för mig är det nästan mer intressant än att se oss utan boll i dagsläget.

Också imponerad av dynamiken mellan våra yttrar och våra ytterbackar. Auba och Nelson gör verkligen den defensiva jobbet 100%. Och våra ytterbackar gör mer än det man är van vid denna säsong med de vanliga löpningarna och inläggen. Dynamiken där är väldigt intressant.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Coyg 

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Sluta spela till mv hela tiden blir farligt flera ggr

Tosse
Bild för Tosse

Byte på Mustafi pga huvudskada? Nej det gick nog bara hål. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu har vi tappat och Chelsea ökat. 
dags för ett byte snart. Pepe? 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Skakigt nu. Kontra in 2-0 o döda matchen annars blir det nog X

COYG

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Skakigt nu. Kontra in 2-0 o döda matchen annars blir det nog X

Ja nu ligger vi verkligen illa till

MickeLi
Bild för MickeLi
Ulf Dejehed wrote:

Sluta spela till mv hela tiden blir farligt flera ggr

Håller med....

twitter: @MikeBergkamp

Vicious
Bild för Vicious

Knappt haft ett anfall på gud vet länge.

#Championship

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Hollywood

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Willock??? Skärpning. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Förstår att han försöker säkra med Özil-Willock bytet men Guendouzi känns livsfarlig

COYG

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Tränar vi på att dra i armarna

Glenn
Bild för Glenn

Känns tryggt med ingen markering alls på 3 meter Tammy. :-(

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Är du hjärndöd domaren? Blir inte ett solklarare gult/rött! Så ger du Laca istället. Jubelidiot!

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Hur kan han låta bli att varna Jorginho?

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Glenn wrote:

Är du hjärndöd domaren? Blir inte ett solklarare gult/rött! Så ger du Laca istället. Jubelidiot!

Han vågade inte. Lava får varning för protester. 

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse
Patric Johansson wrote:
Glenn wrote:

Är du hjärndöd domaren? Blir inte ett solklarare gult/rött! Så ger du Laca istället. Jubelidiot!

Han vågade inte. Lava får varning för protester. 

Vad har han att vara rädd för? Solklart gult + rött 

Glenn
Bild för Glenn
Patric Johansson wrote:
Glenn wrote:

Är du hjärndöd domaren? Blir inte ett solklarare gult/rött! Så ger du Laca istället. Jubelidiot!

Han vågade inte. Lava får varning för protester. 

klart jag förstår det men det är ju uruselt agerat. Kunde gett båda spelarna gult och kommit undan billigt. Han gör bara fel!

ska inte VAR gå in i potentiella röda kort situationer?

COYG

Sidor