Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal- Chelsea 29/12

123 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tommy
Bild för Tommy

Kul med 90 minuter där chelsea kommer undan med alla tjuvknep i boken. Samtidigt måste Arteta ta på sig mycket av detta, andra halvlek går vi ju bara och väntar på baklängesmål.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Han har tur där Lampard.  Ett steg framåt för arsenal trots nederlag. Men som tidigare måste vi bygga ett nytt försvar 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Fy fan, tur man har ett hockeylag som levererar!

Glenn
Bild för Glenn

Väger Torreira 5 kg eller? Hur fan kan han ramla så lätt vid 1-1 målet?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Petrus Wiklund wrote:

Fy fan, tur man har ett hockeylag som levererar!

ja Forza Lule. Skita helt i fotboll kanske

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Man mår ju illa när Jorginho får stå där som vinnare i intervjun efter matchen. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Glenn wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Fy fan, tur man har ett hockeylag som levererar!

ja Forza Lule. Skita helt i fotboll kanske

Jajjamen känns som det!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Bra. Bra. Bra.

Jag vet inte vilken spelare jag hylla mest i den här matchen. Men all kredd skall gå till Arteta. Jag vet att vi inte vann men man måste se till spelet utan boll, till hur vi jobbar och offrar oss och hur långt ifrån denna insats distanserar sig från det vi såg för bara ett par veckor sedan.

Vi möter inget superlag. Men Chelsea är ett lag något framför oss. Dom är där jag tror vi kommer vara i slutet av säsongen. Mer klara roller, tränaren vet mer om sitt lag och kan enklare justera under match. Den lyx inte Arteta har än.

Detta var den här mest positiva upplevensen jag haft av att titta på Arsenal denna säsong. Såklart är den färgad av att kvalitén på truppen är så långt under CL-spel. Men att se Arsenal-försvarare gå in i fysiskt farliga dueller, att se Özil gå upp i nickdueller, att se yttrar och ytterbackar jobba stenhårt för laget..

Detta bådar gott för framtiden. Stor kredd till Arteta. Och bonus-kredd till Auba och Nelson.

vart köper man dina lyckopiller?

Visst sliter vi bättre men efter 30 min när Chelski byter uppställning så är vi mer eller mindre chanslösa. Det var mer Chelski som var usla än vi som var bra. Visst ligger de före oss men det gör ju 11 lag. Fortsätter vi så här åker vi ut!

Förstår att du jämför med under Emery men det är ju inte ens i närheten av den måttstock vi måste har när vi bedömer Arsenal

1/6 p Arteta. Hjälper inte att det ser ut som de kämpar bättre om inte poängen ramlar in

COYG

Woodie
Bild för Woodie

Oturligt med Chambers också. Tyckte tappet började iom hans skada. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

Man mår ju illa när Jorginho får stå där som vinnare i intervjun efter matchen. 

Man kan ju disskutera domarinsatsen..

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Bra. Bra. Bra.

Jag vet inte vilken spelare jag hylla mest i den här matchen. Men all kredd skall gå till Arteta. Jag vet att vi inte vann men man måste se till spelet utan boll, till hur vi jobbar och offrar oss och hur långt ifrån denna insats distanserar sig från det vi såg för bara ett par veckor sedan.

Vi möter inget superlag. Men Chelsea är ett lag något framför oss. Dom är där jag tror vi kommer vara i slutet av säsongen. Mer klara roller, tränaren vet mer om sitt lag och kan enklare justera under match. Den lyx inte Arteta har än.

Detta var den här mest positiva upplevensen jag haft av att titta på Arsenal denna säsong. Såklart är den färgad av att kvalitén på truppen är så långt under CL-spel. Men att se Arsenal-försvarare gå in i fysiskt farliga dueller, att se Özil gå upp i nickdueller, att se yttrar och ytterbackar jobba stenhårt för laget..

Detta bådar gott för framtiden. Stor kredd till Arteta. Och bonus-kredd till Auba och Nelson.

vart köper man dina lyckopiller?

Visst sliter vi bättre men efter 30 min när Chelski byter uppställning så är vi mer eller mindre chanslösa. Det var mer Chelski som var usla än vi som var bra. Visst ligger de före oss men det gör ju 11 lag. Fortsätter vi så här åker vi ut!

Förstår att du jämför med under Emery men det är ju inte ens i närheten av den måttstock vi måste har när vi bedömer Arsenal

1/6 p Arteta. Hjälper inte att det ser ut som de kämpar bättre om inte poängen ramlar in

Jag tittar bara på varje match med djupt intresse, jag bedömmer oss efter dom spelare vi har (vilka dom är och hur dom presterat senaste två säsongerna) och har inte större förväntningar på varje match än det jag rimligt kan tro oss kunna prestera. Om vi gör mer än det blir jag imponerad. Sällan senaste tio åren.

Ingen som känner mig skulle kalla mig lyckopiller. Snarare en extremt tråkig pessimist och statistiknörd gällande fotboll :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Bra. Bra. Bra.

Jag vet inte vilken spelare jag hylla mest i den här matchen. Men all kredd skall gå till Arteta. Jag vet att vi inte vann men man måste se till spelet utan boll, till hur vi jobbar och offrar oss och hur långt ifrån denna insats distanserar sig från det vi såg för bara ett par veckor sedan.

Vi möter inget superlag. Men Chelsea är ett lag något framför oss. Dom är där jag tror vi kommer vara i slutet av säsongen. Mer klara roller, tränaren vet mer om sitt lag och kan enklare justera under match. Den lyx inte Arteta har än.

Detta var den här mest positiva upplevensen jag haft av att titta på Arsenal denna säsong. Såklart är den färgad av att kvalitén på truppen är så långt under CL-spel. Men att se Arsenal-försvarare gå in i fysiskt farliga dueller, att se Özil gå upp i nickdueller, att se yttrar och ytterbackar jobba stenhårt för laget..

Detta bådar gott för framtiden. Stor kredd till Arteta. Och bonus-kredd till Auba och Nelson.

vart köper man dina lyckopiller?

Visst sliter vi bättre men efter 30 min när Chelski byter uppställning så är vi mer eller mindre chanslösa. Det var mer Chelski som var usla än vi som var bra. Visst ligger de före oss men det gör ju 11 lag. Fortsätter vi så här åker vi ut!

Förstår att du jämför med under Emery men det är ju inte ens i närheten av den måttstock vi måste har när vi bedömer Arsenal

1/6 p Arteta. Hjälper inte att det ser ut som de kämpar bättre om inte poängen ramlar in

Du behöver inte lyckopiller, ganska onödig kommentar...

Visst hade Chelsea mer bollinnehav efter de inledande 30 min, men räkna gärna upp vilka målchanser dom hade innan kviteringen. Du skriver vi var chanslösa, håller verkligen inte med dig i din nattsvarta tänk.

 

Du måste börja se hur allt är här och nu, sluta tänk på hur vi var för 15 år sedan, vi är inte ett topplag, men skall utmana om top6.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Bra. Bra. Bra.

Jag vet inte vilken spelare jag hylla mest i den här matchen. Men all kredd skall gå till Arteta. Jag vet att vi inte vann men man måste se till spelet utan boll, till hur vi jobbar och offrar oss och hur långt ifrån denna insats distanserar sig från det vi såg för bara ett par veckor sedan.

Vi möter inget superlag. Men Chelsea är ett lag något framför oss. Dom är där jag tror vi kommer vara i slutet av säsongen. Mer klara roller, tränaren vet mer om sitt lag och kan enklare justera under match. Den lyx inte Arteta har än.

Detta var den här mest positiva upplevensen jag haft av att titta på Arsenal denna säsong. Såklart är den färgad av att kvalitén på truppen är så långt under CL-spel. Men att se Arsenal-försvarare gå in i fysiskt farliga dueller, att se Özil gå upp i nickdueller, att se yttrar och ytterbackar jobba stenhårt för laget..

Detta bådar gott för framtiden. Stor kredd till Arteta. Och bonus-kredd till Auba och Nelson.

+1, nyanserat och klokt.

Jag väljer ut Luiz som bäst i vårt lag.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Tosse wrote:

Sedan 1919 har vi spelat i högsta divisionen men nu är det nog slut på den sviten. 

-1, herregud vilken verklighetsfrånvarande kommentar

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Pelle o Jonas mfl försvarar hela tiden att vi inte är bättre osv.

 Det är för enkelt. Vadhar gjort oss 10 klasser sämre i pr än förra året? Är det för att vi sålde Ramsey?

Vi var 1p från 4:e platsen trots att vi gjorde en medioker säsong. Nu ligger vi 11p från 4:e platsen.

Plötsligt så är vi inte bättre trots att vi förstärkte ordentligt i somras. Kan någon förklara vad är det som gjort att vi plötsligt är så mkt sämre på varje plats?

Kan vi inte sluta med dessa pinsamma förklaringar och vara ärliga och säga att vi är bättre och att varje spelare underpresterar stort.

Pelle säger att vi inte kan jämföra för 15 år sen. Vem fan gör det? Jag jämför oss 1-2 år tillbaka!

5-2 i avslut på mål 58-42 i bollinnehav till Chelski. Men visst vi dominerade :-) 

COYG

George Adams
Bild för George Adams

6 poäng till neråt . 7 p till 5e plats.

Det är en ovanligt jämn serie i år, vilket kan visa sig både bra, men i värsta fall också riktigt dåligt i slutändan.

Visst syns en effekt av Arteta. Men jag är ytterst orolig över vår mentala kapacitet. Om inte poängen kommer inom kort kan det bli en riktigt jobbig vår.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Det går inte skylla på domaren heller så enkelt är det. Ibland går det med, ibland emot. Totalt sett gjorde vi en bra match idag, kanske lite väl hemåt i andra halvlek men snopet att förlora

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Pelle o Jonas mfl försvarar hela tiden att vi inte är bättre osv.

 Det är för enkelt. Vadhar gjort oss 10 klasser sämre i pr än förra året? Är det för att vi sålde Ramsey?

Vi var 1p från 4:e platsen trots att vi gjorde en medioker säsong. Nu ligger vi 11p från 4:e platsen.

Plötsligt så är vi inte bättre trots att vi förstärkte ordentligt i somras. Kan någon förklara vad är det som gjort att vi plötsligt är så mkt sämre på varje plats?

Kan vi inte sluta med dessa pinsamma förklaringar och vara ärliga och säga att vi är bättre och att varje spelare underpresterar stort.

Pelle säger att vi inte kan jämföra för 15 år sen. Vem fan gör det? Jag jämför oss 1-2 år tillbaka!

5-2 i avslut på mål 58-42 i bollinnehav till Chelski. Men visst vi dominerade :-) 

Du har din ställning och jag gillar det. Jag tror skillnaden mellan dig och mig att jag inte längre ser Arsenal som ett topplag. När jag tittar på vår trupp ser jag bitar av någonting men inte mer.

Men jag ser att vi kan bli så mycket mer framöver. Dock kommer jag aldrig kunna gå på en Arsenal-match idag och förvänta mig något annat än något som det vi såg idag. Jag har inte sett någonting från Arsenal senaste tio åren som tyder på något annat.

Jag kan ju tillägga att jag tycker laget vi har nu är långt mycket bättre än det vi hade för kanske tio år sedan. Men herregud, fotbollen är något annat idag. Även PL handlar idag om presspel, positionsspel och taktik. Står man still så sjunker man.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Glenn wrote:

Pelle o Jonas mfl försvarar hela tiden att vi inte är bättre osv.

 Det är för enkelt. Vadhar gjort oss 10 klasser sämre i pr än förra året? Är det för att vi sålde Ramsey?

Vi var 1p från 4:e platsen trots att vi gjorde en medioker säsong. Nu ligger vi 11p från 4:e platsen.

Plötsligt så är vi inte bättre trots att vi förstärkte ordentligt i somras. Kan någon förklara vad är det som gjort att vi plötsligt är så mkt sämre på varje plats?

Kan vi inte sluta med dessa pinsamma förklaringar och vara ärliga och säga att vi är bättre och att varje spelare underpresterar stort.

Pelle säger att vi inte kan jämföra för 15 år sen. Vem fan gör det? Jag jämför oss 1-2 år tillbaka!

5-2 i avslut på mål 58-42 i bollinnehav till Chelski. Men visst vi dominerade :-) 

Du har din ställning och jag gillar det. Jag tror skillnaden mellan dig och mig att jag inte längre ser Arsenal som ett topplag. När jag tittar på vår trupp ser jag bitar av någonting men inte mer.

Men jag ser att vi kan bli så mycket mer framöver. Dock kommer jag aldrig kunna gå på en Arsenal-match idag och förvänta mig något annat än något som det vi såg idag. Jag har inte sett någonting från Arsenal senaste tio åren som tyder på något annat.

Jag kan ju tillägga att jag tycker laget vi har nu är långt mycket bättre än det vi hade för kanske tio år sedan. Men herregud, fotbollen är något annat idag. Även PL handlar idag om presspel, positionsspel och taktik. Står man still så sjunker man.

Tack för bra svar. Ber om ursäkt om att jag skrev till viss del i affekt. Säsongen dog helt idag. Inget hopp kvar alls hos mig.

Jag ser oss som ett topp 5-6 lag och det må vara fel. Som du är inne på har vi varit dåliga länge. Vi hade sjukt mkt tur under mänga år under Wenger när andra lag kollapsade på våren o vi blev 4:a.

Men så här jävla dåliga är vi väl ändå inte? Eller?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Chelsea vi mötte måste väl vara sämsta Chelskilag på 15 år? De hade en bottensäsong året efter de vann ligan men i övrigt? De var verkligen inte bra men var bättre än oss. Nu får de börja värva igen med :-(

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Glenn:

Mitt enkla svar är.. Jo.

I min bok är vi verkligen ingen toppkandidat. Jag tycker alldeles för många har en övertro på vår trupp, vårt sätt att spela mm. Visst finns det fortfarande bra spelare i laget, men det gör det i 90 % av de andra lagen i PL också. 

Det behövs en förändring i grunden för att kunna nå större sportsliga resultat framöver.

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:
Jonas S wrote:
Glenn wrote:

Pelle o Jonas mfl försvarar hela tiden att vi inte är bättre osv.

 Det är för enkelt. Vadhar gjort oss 10 klasser sämre i pr än förra året? Är det för att vi sålde Ramsey?

Vi var 1p från 4:e platsen trots att vi gjorde en medioker säsong. Nu ligger vi 11p från 4:e platsen.

Plötsligt så är vi inte bättre trots att vi förstärkte ordentligt i somras. Kan någon förklara vad är det som gjort att vi plötsligt är så mkt sämre på varje plats?

Kan vi inte sluta med dessa pinsamma förklaringar och vara ärliga och säga att vi är bättre och att varje spelare underpresterar stort.

Pelle säger att vi inte kan jämföra för 15 år sen. Vem fan gör det? Jag jämför oss 1-2 år tillbaka!

5-2 i avslut på mål 58-42 i bollinnehav till Chelski. Men visst vi dominerade :-) 

Du har din ställning och jag gillar det. Jag tror skillnaden mellan dig och mig att jag inte längre ser Arsenal som ett topplag. När jag tittar på vår trupp ser jag bitar av någonting men inte mer.

Men jag ser att vi kan bli så mycket mer framöver. Dock kommer jag aldrig kunna gå på en Arsenal-match idag och förvänta mig något annat än något som det vi såg idag. Jag har inte sett någonting från Arsenal senaste tio åren som tyder på något annat.

Jag kan ju tillägga att jag tycker laget vi har nu är långt mycket bättre än det vi hade för kanske tio år sedan. Men herregud, fotbollen är något annat idag. Även PL handlar idag om presspel, positionsspel och taktik. Står man still så sjunker man.

Tack för bra svar. Ber om ursäkt om att jag skrev till viss del i affekt. Säsongen dog helt idag. Inget hopp kvar alls hos mig.

Jag ser oss som ett topp 5-6 lag och det må vara fel. Som du är inne på har vi varit dåliga länge. Vi hade sjukt mkt tur under mänga år under Wenger när andra lag kollapsade på våren o vi blev 4:a.

Men så här jävla dåliga är vi väl ändå inte? Eller?

Tack för bra svar. Ingen av oss har fel. Du har din syn som är lika korrekt som min. För i slutändan bestämmer vi själva perspektivet. Vilket är det som gör idrotten fantastisk. Men låt oss inte dras ner för mycket.

Det enda som är bra med att vara nere är att uppsidan är desto bredare och större. Vi är inte ensamma om att göra den här resan. Jag har väldigt svårt för vår ägare och jag hade önskat att vi inte naivt släppt den typen av människor till klubben. Men förutom det tror jag faktiskt att vi har en del riktigt duktiga personer i klubben på tränarsidan. Vilket inte alltid varit fallet. Men vi får se.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Fools fick hjälp ännu en gång av VAR.

visst har vi haft väldigt mkt otur i år? Inte bara för att vi hejar på Arsenal som vi tycker det?

Arteta förtjänade en bättre start :-(

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Jag uppskattar tonen i kommentarerna. Var och en har sitt perspektiv och man tillåts ha det. 

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Och sedan kan man ju gå in och nosa runt PLs sjukt inkompententa domarkår... hmm Jorginho.. han kan ju inte själv seriösts tycka att han borde ha varit på plan?

Nivån på domarna i PL måste faktiskt regleras. Plocka in spanska och tyska domare för det finns inte nog många proffsdomare för att kunna bedömma en toppliga i England. Så är det faktiskt.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Och sedan kan man ju gå in och nosa runt PLs sjukt inkompententa domarkår... hmm Jorginho.. han kan ju inte själv seriösts tycka att han borde ha varit på plan?

Nivån på domarna i PL måste faktiskt regleras. Plocka in spanska och tyska domare för det finns inte nog många proffsdomare för att kunna bedömma en toppliga i England. Så är det faktiskt.

det domslutet satte nog spiken i kistan för vår säsong. Sen får vissa lag med sig VAR hela tiden. En offside på 0,00001 mm tar VAR men en solklar utvisning som blir helt avgörande idag. Nä den skiter VAR i.

Sen slog väl Jorginho ner Torreira på väg mot 1-1. Men VAR kollade bara offside. Herregud!

Sen skulle Chelsea haft straff o vi utvisning i första på Guendouzi. Men känns ändå bittert!

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Och sedan kan man ju gå in och nosa runt PLs sjukt inkompententa domarkår... hmm Jorginho.. han kan ju inte själv seriösts tycka att han borde ha varit på plan?

Nivån på domarna i PL måste faktiskt regleras. Plocka in spanska och tyska domare för det finns inte nog många proffsdomare för att kunna bedömma en toppliga i England. Så är det faktiskt.

det domslutet satte nog spiken i kistan för vår säsong. Sen får vissa lag med sig VAR hela tiden. En offside på 0,00001 mm tar VAR men en solklar utvisning som blir helt avgörande idag. Nä den skiter VAR i.

Sen slog väl Jorginho ner Torreira på väg mot 1-1. Men VAR kollade bara offside. Herregud!

Sen skulle Chelsea haft straff o vi utvisning i första på Guendouzi. Men känns ändå bittert!

De ska inte ha straff, var kollar ju den situationen. Gula kort kollas tyvärr inte vilket man förstår men detta hade ju varit gult 10 av 10 med var isåfall. Tyvärr ersätter inte var ryggradslösa domare.

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

Och sedan kan man ju gå in och nosa runt PLs sjukt inkompententa domarkår... hmm Jorginho.. han kan ju inte själv seriösts tycka att han borde ha varit på plan?

Nivån på domarna i PL måste faktiskt regleras. Plocka in spanska och tyska domare för det finns inte nog många proffsdomare för att kunna bedömma en toppliga i England. Så är det faktiskt.

det domslutet satte nog spiken i kistan för vår säsong. Sen får vissa lag med sig VAR hela tiden. En offside på 0,00001 mm tar VAR men en solklar utvisning som blir helt avgörande idag. Nä den skiter VAR i.

Sen slog väl Jorginho ner Torreira på väg mot 1-1. Men VAR kollade bara offside. Herregud!

Sen skulle Chelsea haft straff o vi utvisning i första på Guendouzi. Men känns ändå bittert!

De ska inte ha straff, var kollar ju den situationen. Gula kort kollas tyvärr inte vilket man förstår men detta hade ju varit gult 10 av 10 med var isåfall. Tyvärr ersätter inte var ryggradslösa domare.

Tycker straffen till dem är solklar. Guendouzi drar ju ner honom.

Undrar hur VAR rummet tänkte med Jorginhos neddragning av Torreira på 1-1 

COYG

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Och sedan kan man ju gå in och nosa runt PLs sjukt inkompententa domarkår... hmm Jorginho.. han kan ju inte själv seriösts tycka att han borde ha varit på plan?

Nivån på domarna i PL måste faktiskt regleras. Plocka in spanska och tyska domare för det finns inte nog många proffsdomare för att kunna bedömma en toppliga i England. Så är det faktiskt.

Instämmer fullständigt. Eftersom det inte finns kvalificerade domare i England, måste utländska domare in. 

Twitter @grvdga

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi får satsa allt på att vinna EL

Sidor