Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal- Chelsea 29/12

123 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle

Hmm, här har man missat en mycket bra dialog, tack Glenn för att du resonerar sakligt även om du har en klart avvikande åsikt jämfört med mig o Jonas.

Likt Jonas ser jag oss inte som ett CL lag i nuläget, vi är tyvärr inte bättre som lag/trupp. Vi bör vara med om top6 och där är vi 6 pinnar efter (hade domaren varit normal igår hade vi varit 3 pinnar efter) så vi är "nästan" på rätt plats. Serien är så otroligt jämn att tabellen ser skrämmande ut, så många lag är med och hotar om top6 numera.

Du påpekade att du inte jämförde med 15 år sen, mitt svar var kopplat till att du skrev "förstår att du jämför med under Emery men det är ju inte ens i närheten av den måttstock vi måste har när vi bedömer Arsenal" men innan Emery var vi ett top4 men enligt experterna bara ett top6, vi överpresterade (eller Wenger fick ut maximalt beroende på hur man vill se det) medan vi nu underpresterar. Förra säsongen tog vi bra resultat i början, vi tyckte alla att det såg bra ut med en aggresiv defensiv redsn från förra anfallare, Emery hade ju örvt Wengers anfall och lagt till sin del. Därefter försvann Wengers arv och blev Emerys eget och där tappade vi varpå förra säsongen inte visar hela facit enligt mig. 
Att vi underpresterar nu bör/skall inte vara säsongen ut så jag tror fortfarande vi kan sluta top6, det är den måttstock jag går efter nu. Vi jagar en top6 plats och ur den aspekten ser det bättre ut. Personligen ser jag ingen direkt skillnad på top4 och top6 mer än man får delta i CL fast den sagan var mest pinsam för oss sista åren så skall jag ha en tydligt högre måttstock blir det tillbaka när vi var top2, därav min kommentar som jag hioppas du nu förstår hur jag menade?

Jag tyckte man kunde blåsa för Guendouzis tröjdragning men tyckte själv att det startade utanför straffområdet så det kan varit så enkelt att VAR konstaterade att det var ett regelbrott men ingen straff, alltså blir beslutet på "possible penalty" no penalty eftersom dom enbart kan döma ja/nej, inte "no penalty but freekick instead".

Samma med Jorginhos, dom får enbart utreda direkta röda kort, inte gula kort vilket brottet var, att påföljden blir rött är inte själva incidenten. Tycker det är fel då det är en rött situation i praktiken, samtidigt skulle det bli mängder med VAR komtroller om man skulle gå efter det så nog bra att det är som idag trots allt, även om vi förlorade på det.

 

Du skriver att du är rädd att hela vår säsong förstördes med det beslutet, där håller jag med om din oro. Just därför jag försöker extra hårt att bibehålla den positivitet som jag trots allt kände tills dess, även att hela Emirates stod bakom sitt lag. Kan den känslan bibehållas kommer vår säsong att vända, om inte blir det helt förstört och vi får kika nedåt istället för uppåt. Så vi fans har en uppgift vi med, och jag förstärken den för att inte min räddsla skall bli befogad! 

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

10-talet blir första årtiondet som Arsenal inte vinner ligan sen 60-talet...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor