Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Man U 4/10-15 17.00

331 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Arsenal - Man U 4/10-15 17.00

Dags igen för en härlig kamp med englands nya köplag #1.

De leder ligan och är 3p före oss, vore väl gött att tvåla dit dom när de har som bäst självförtroende :D

Vi spelar CL på tisdag och dom på onsdag, hoppas deras match sitter kvar lite extra i benen på dom !

Jag tror på 3-1 seger till oss, United kommer inte backa hem och jag tror på liknande scenario som mot Leicester där båda lagen har tänk att bjuda till på bra offensiv fotboll. (Mkt ytor till Walcott och Sanchez i omställningarna alltså)

Det funkade ju bra sist för oss och det passar såklart våra spelare som handen i handsken !

Vill se samma elva som sist förutom att byta BFG mot Gabriel då det lär behövas speed i backlinjen när Martial och Depay sätter fart !

Målskyttar Walcott, Sanchez, självmål och Depay.

3-1 baby

I år smäller det !

Woody
Bild för Woody

Minns ManU då där skapades istället för inhandlades. Förhoppningsvis kan vi slå dit dem. Om Snabbfot håller formen och vi får prestation på övriga är möjligheterna tydliga. Rock on !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

3 DM och alla är skadade samtidigt haha Arsenalstyle ;) 

Tur Coq är på tillbakavägen och kan troligen spela mot United. Tycker inte vi ska chansa med han mot Olympiakos. Hemma ska vi dominera så mkt att vi inte behöver en DM. 

 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Way to go Österman. En bra inför post.
Tror dock att vi torskar med 2-1.
Anthony Taylor dömer. Han ger fler gula än Dean och är väl inte den mest populära domaren.
Gissar på ett rött tidigt på Cech.
Ett sent felaktigt 2a gult på sanchez... united kontrar in 2-1.
Vårat mål gör Kos på hörna.
 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

En match i taget boys! Efter ikv är vi antingen på botten eller toppen! Samma för Utd efter imorn...

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:

En match i taget boys! Efter ikv är vi antingen på botten eller toppen! Samma för Utd efter imorn...

Nja, som jag uttryckt tidigare.
CL är en rolig bonus... men det är ligan vi är ute efter.
Är vi fortfarande kvar i CL när April kommer. Ja fokusera på det då.
Min ödmjuka åsikt :)

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Du känns väldigt munter om våra chanser just nu, Österman! :)

mangeW
Bild för mangeW
Bangkok_Gooner wrote:
mangeW wrote:

En match i taget boys! Efter ikv är vi antingen på botten eller toppen! Samma för Utd efter imorn...

Nja, som jag uttryckt tidigare.
CL är en rolig bonus... men det är ligan vi är ute efter.
Är vi fortfarande kvar i CL när April kommer. Ja fokusera på det då.
Min ödmjuka åsikt :)

Japp, håller med! Ligan är roligast att vinna! Men Wenger säger att och MÅSTE fokusera på en match i taget. Varje match ändrar förutsättningarna, Arsenalskador, Arsenalutvisningar, Arsenalavstängningar etc. Vi är även experter på att blanda bottenresultat (Zagreb) med toppenresultat (Leicester) och kryddar med galna matchbilder/utgångar (Chelsea).

Sen är ju Utd höjdpunkten för oss i KeaneVsViera-generationen, fortfarande. Så jag förstår om man är het på gröten....

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Du känns väldigt munter om våra chanser just nu, Österman! :)

Haha en sak ska du veta om mig, jag säger alltid det jag tycker och tror. Jag säger inte att Arsenal ska vinna bara för att jag hoppas det, jag hejar med hjärtat men tippar med hjärnan. 

Efter lördagens islossning framåt kan många offensiva spärrar ha släppt i huvudet på ex Sanchez och walcott. Fattas bara att Özil hänger en balla för han verkar frustrerad över att han inte gör mera mål. Jag skiter i vilket när han levererar smörassister på löpande band! 

Kan Coq spela på lördag och inga nya skador sker ikväll så ser det ljust ut för oss tycker jag. Får Arsenal 1-0 och tvingar United lyfta laget så kan julafton komma tidigt i år boys! 

På med bältet Rojo för Walcott oc Sanchez kommer springa 8or runt dig din f*rbannade stolpe! 

Booooyaaaaa 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Du känns väldigt munter om våra chanser just nu, Österman! :)

Haha en sak ska du veta om mig, jag säger alltid det jag tycker och tror. Jag säger inte att Arsenal ska vinna bara för att jag hoppas det, jag hejar med hjärtat men tippar med hjärnan. 

Efter lördagens islossning framåt kan många offensiva spärrar ha släppt i huvudet på ex Sanchez och walcott. Fattas bara att Özil hänger en balla för han verkar frustrerad över att han inte gör mera mål. Jag skiter i vilket när han levererar smörassister på löpande band! 

Kan Coq spela på lördag och inga nya skador sker ikväll så ser det ljust ut för oss tycker jag. Får Arsenal 1-0 och tvingar United lyfta laget så kan julafton komma tidigt i år boys! 

På med bältet Rojo för Walcott oc Sanchez kommer springa 8or runt dig din f*rbannade stolpe! 

Booooyaaaaa 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Sral wrote:

Du känns väldigt munter om våra chanser just nu, Österman! :)

Haha en sak ska du veta om mig, jag säger alltid det jag tycker och tror. Jag säger inte att Arsenal ska vinna bara för att jag hoppas det, jag hejar med hjärtat men tippar med hjärnan. 

Efter lördagens islossning framåt kan många offensiva spärrar ha släppt i huvudet på ex Sanchez och walcott. Fattas bara att Özil hänger en balla för han verkar frustrerad över att han inte gör mera mål. Jag skiter i vilket när han levererar smörassister på löpande band! 

Kan Coq spela på lördag och inga nya skador sker ikväll så ser det ljust ut för oss tycker jag. Får Arsenal 1-0 och tvingar United lyfta laget så kan julafton komma tidigt i år boys! 

På med bältet Rojo för Walcott oc Sanchez kommer springa 8or runt dig din f*rbannade stolpe! 

Booooyaaaaa 

En tanke som slog mig: Jag tror att Wenger väldigt gärna vill vinna ligan innan han slutar, så skulle inte det bästa scenariot även för dig vara en ligaseger och att Wenger väljer att sluta med flaggan i topp? ;-)

Jag är väldigt nojig inför United. Det känns aldrig bra när man någonstans är för optimistisk inför ett möte med United...

Jonas S
Bild för Jonas S

United är ett lag som nästan alla människor känner till. Alla deras matcher visas på tv, oftast på bra sänningstid med både expertkommentator och efterföljande matchanalyser. Så det finns inga ursäkter. Här kan vi inte skylla på underskattning, brist på målkameror, mystiska skador eller otur. Vi känner deras spelare väl, deras tränare, deras svagheter och styrkor.

Vi skall veta nog mycket om United för att klara av att komma väl förberedda och nog taggade till den här matchen. De leder ligan och vi kan vid seger gå upp på samma poäng som dem. Så motivation bör inte vara ett problem.

Men trots all denna logik känner jag mig väldigt osäker. Den här matchen kan liksom alla andra matcher Arsenal spelar sluta exakt hur som helst. Det kan ju i teorin alla andra fotbollsmatcher också göra. Men i de flesta fall går det att göra vissa antaganden. I fallet Arsenal finns det inga parametrar, ingen logik, ingen historik eller trend att stödja sig på. Arsenal är outforskat territorium. Arsenal befinner i vetenskapens gränsland där man ofta får ta till rent ovetenskapliga metoder så som trolldom, spådom eller en bön eller två för att få någolunda fast mark under fötterna.

Med andra ord har jag inte den minsta aning om hur den här matchen kommer sluta eller te sig.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Känner mig också osäker. Grejen är ju att United trots allt är ett väldigt bra lag, som just nu leder ligan. Alltså kan matchen gå hur som helst helt enkelt för att två bra lag vill vinna matchen precis lika mycket. ;-)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag tänker inte lämna Emirates utan 3 poäng!

På söndag ska vi fan vinna och allt är förlåtet!

AFC

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:

United är ett lag som nästan alla människor känner till. Alla deras matcher visas på tv, oftast på bra sänningstid med både expertkommentator och efterföljande matchanalyser. Så det finns inga ursäkter. Här kan vi inte skylla på underskattning, brist på målkameror, mystiska skador eller otur. Vi känner deras spelare väl, deras tränare, deras svagheter och styrkor.

Vi skall veta nog mycket om United för att klara av att komma väl förberedda och nog taggade till den här matchen. De leder ligan och vi kan vid seger gå upp på samma poäng som dem. Så motivation bör inte vara ett problem.

Men trots all denna logik känner jag mig väldigt osäker. Den här matchen kan liksom alla andra matcher Arsenal spelar sluta exakt hur som helst. Det kan ju i teorin alla andra fotbollsmatcher också göra. Men i de flesta fall går det att göra vissa antaganden. I fallet Arsenal finns det inga parametrar, ingen logik, ingen historik eller trend att stödja sig på. Arsenal är outforskat territorium. Arsenal befinner i vetenskapens gränsland där man ofta får ta till rent ovetenskapliga metoder så som trolldom, spådom eller en bön eller två för att få någolunda fast mark under fötterna.

Med andra ord har jag inte den minsta aning om hur den här matchen kommer sluta eller te sig.

Precis Jonas, och det är en stor anledning att vi måste få till en ändring av ledarskapet i det här laget. Ibland känns vi fullständigt Schitsofrena. Jag gungar omkring på havet hela dagarna. Det räcker..

Jonas S
Bild för Jonas S
George Adams wrote:
Jonas S wrote:

United är ett lag som nästan alla människor känner till. Alla deras matcher visas på tv, oftast på bra sänningstid med både expertkommentator och efterföljande matchanalyser. Så det finns inga ursäkter. Här kan vi inte skylla på underskattning, brist på målkameror, mystiska skador eller otur. Vi känner deras spelare väl, deras tränare, deras svagheter och styrkor.

Vi skall veta nog mycket om United för att klara av att komma väl förberedda och nog taggade till den här matchen. De leder ligan och vi kan vid seger gå upp på samma poäng som dem. Så motivation bör inte vara ett problem.

Men trots all denna logik känner jag mig väldigt osäker. Den här matchen kan liksom alla andra matcher Arsenal spelar sluta exakt hur som helst. Det kan ju i teorin alla andra fotbollsmatcher också göra. Men i de flesta fall går det att göra vissa antaganden. I fallet Arsenal finns det inga parametrar, ingen logik, ingen historik eller trend att stödja sig på. Arsenal är outforskat territorium. Arsenal befinner i vetenskapens gränsland där man ofta får ta till rent ovetenskapliga metoder så som trolldom, spådom eller en bön eller två för att få någolunda fast mark under fötterna.

Med andra ord har jag inte den minsta aning om hur den här matchen kommer sluta eller te sig.

Precis Jonas, och det är en stor anledning att vi måste få till en ändring av ledarskapet i det här laget. Ibland känns vi fullständigt Schitsofrena. Jag gungar omkring på havet hela dagarna. Det räcker..

Verkligen. Om det hade varit för femton år sedan hade man vetat exakt vad man hade att förvänta sig av denna match. Två kämpar till lag hade kommit ut på planen för att göra upp. Det hade inte rått några som helst tvivel om vad matchen betyder för spelarna i båda lagen. Alla på planen hade givit allt för att vinna. Idag tror jag ingen vet vad man kan förvänta sig av matchen på söndag.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Alltså, det är fortfarande tveklöst en enormt viktig match för båda lagen. Det är ingen skillnad nu mot då. Frågan är väl snarare om vi är bra nog för att slå United? Ett oavgjort resultat skulle jag inte vara missnöjd med, men en seger skulle vara fantastiskt skönt. Och vi behöver inget nytt ledarskap för att slå United, vi slog dem en gång förra året, t ex.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Sral wrote:

Alltså, det är fortfarande tveklöst en enormt viktig match för båda lagen. Det är ingen skillnad nu mot då. Frågan är väl snarare om vi är bra nog för att slå United? Ett oavgjort resultat skulle jag inte vara missnöjd med, men en seger skulle vara fantastiskt skönt. Och vi behöver inget nytt ledarskap för att slå United, vi slog dem en gång förra året, t ex.

Visst blir man trött att hela tiden vandra runt med känslan att ett X är helt ok så fort man ska möta en stor elefant.

Och ännu finns ingen medicin mot detta,man får helt enkelt gå in på youtube och söka på Arsenal Unbeaten!

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Alla säger att vi har en fantastisk trupp och hälften här inne säger att vi har en fantastisk tränare.

Vad ska man man ändra på då ? För som spelet ser ut nu duger INTE för våran klubb.

(Förutom i år) har vi köpt ,köpt , köpt , köpt spelare år efter år, haft samma tränare heeeeeela tiden, men lik förbannat kommer vi inte bättre än 3:a. Jag är allergisk mot att stå stilla på samma ställe utan förändring.
Byta tränare eller köpa 3 välrdsspelare och sedan misslyckas ? Ja det duger med för då har man försökt.
Varje år är det saaaaaaaaamma visa med "i år då jäklar händer det", men som vanligt så står vi med skägget i brevlådan och landar på plats 3-4 igen och åker ut tidigt i CL.

Just nu har vi Wengers drömlag, eftersom det inte fanns någon som kunde göra oss bättre. Hans kunnande är kanske föråldrat ?
Han träningsupplägg är kanske inte duger längre för att få ut dom sista %en i spelarna ?
Han kanske har för mkt i huvudet just nu med skillsmässan och sånt ?
Han kanske är slut som artist ?

Skit samma vem som är tränare eller vilka spelare vi har på plan, men man kan inte stå till i utveckligen som fotbollsklubb om man ska nå framgångar !

Vad är nästa steg för Arsenal att ta ? Vad säger styrelsen och vad planerar dom för förändringar ?
De kan omöjligt vara nöja med det vi presterat i CL (där de stora pengarna finns), ligan har nyss börjat och där har det gått okey, så den kan de analysera senare in på säsongen.

Ska Wenger sköta träningen och vi skaffar en sidekick som står och eldar på spelarna vid sidlinjen i 90min för Wengers gamla strupe inte hänger med längre?

Det måste ske en förändring, och det är inte bara pga de katastrofala resultaten, utan pga hur SPELET har sett ut !!
Matcherna mot Zagreb, Olympiakos och nyligen Tottenham va ju usla, vi vann mot Tottenham men med spelet vi har visat upp så kommer man aldrig längre än en 16delsfinal i CL eller över plats 3 i ligan !

Skärpning !!!!

3-1 tipset mot United står kvar trots allt, förlorar vi på söndag är det ridå ner...... 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Någon som har erfarenhet av Box Office på Selhurst Park och Stamford Bridge? Varken Chelshit eller Palace har fullt på sina matcher.

Tänkte värma inför söndagen genom att försöka få biljetter på plats till först och främst Palace matchen och sen åka vidare till Stamford Bridge.

Vad tror ni om chanserna?

AFC

B-G
Bild för B-G

             Cech
Bellerin Gabriel Kos Monreal 
         Coq Ramsey
              Özil
Walcott   Giroud  Sanchez

Jag vill se denna. 
Tror Ramsey gör mer nytta i denna match än Cazorla.
Lite tveksam över att köra Gabriel, men då det kan bli tuffa tag så väljer jag honom. 
Ox har en del att bevisa innan han är startspelare mot United därför väljer jag att starta
med Walle på kanten. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

             Cech
Bellerin Gabriel Kos Monreal 
         Coq Ramsey
              Özil
Walcott   Giroud  Sanchez

Jag vill se denna. 
Tror Ramsey gör mer nytta i denna match än Cazorla.
Lite tveksam över att köra Gabriel, men då det kan bli tuffa tag så väljer jag honom. 
Ox har en del att bevisa innan han är startspelare mot United därför väljer jag att starta
med Walle på kanten. 

Duger för mig :D 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Vi får tänka på det där med ledargestalter också. Vi har alla klagat på avsaknaden av dem, och då kan vi inte sätta en av de ledare vi faktiskt har, Mertesacker, på bänken. Cazorla är inte riktigt den där kaptenen som styr upp oss när det barkar åt fel håll. Sen är väl Koscielny skadad, så det här är en icke-fråga.

Det är frestande att se Ramsey spela centralt igen, han gör sig absolut bäst där, men samtidigt har vi ingen riktig spelare som kan ta det där ansvaret som krävs på höger sida, förutom just Ramsey. Oxen och Walcott är för ojämna defensivt, och då blir Bellerin alltför ofta för ensam. Chamberlain är lite för mycket show och för lite resultat, som Martin Palmér så träffande uttryckte det. Just nu i alla fall. Det är i alla fall därför jag tror att Wenger envisas med att spela Ramsey där, det är vad han anser är lagets bästa. Sen kan man börja fråga om man tränar för lite försvarsspel i Arsenal, och så kan det nog vara.

Sral
Bild för Sral
SuperJackie wrote:
Sral wrote:

Alltså, det är fortfarande tveklöst en enormt viktig match för båda lagen. Det är ingen skillnad nu mot då. Frågan är väl snarare om vi är bra nog för att slå United? Ett oavgjort resultat skulle jag inte vara missnöjd med, men en seger skulle vara fantastiskt skönt. Och vi behöver inget nytt ledarskap för att slå United, vi slog dem en gång förra året, t ex.

Visst blir man trött att hela tiden vandra runt med känslan att ett X är helt ok så fort man ska möta en stor elefant.

Och ännu finns ingen medicin mot detta,man får helt enkelt gå in på youtube och söka på Arsenal Unbeaten!

Delvis håller jag med dig, men när har de här matcherna NÅGONSIN varit enkla? Jag har ingen statistik på det, och visst slog vi United ibland under vår storhetstid, men vann de inte oftare? Tog de inte också fler titlar? Vi pratar om vår obesegrade ligasäsong, och United om sin trippel, liksom...

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Vi får tänka på det där med ledargestalter också. Vi har alla klagat på avsaknaden av dem, och då kan vi inte sätta en av de ledare vi faktiskt har, Mertesacker, på bänken. Cazorla är inte riktigt den där kaptenen som styr upp oss när det barkar åt fel håll. Sen är väl Koscielny skadad, så det här är en icke-fråga.

Det är frestande att se Ramsey spela centralt igen, han gör sig absolut bäst där, men samtidigt har vi ingen riktig spelare som kan ta det där ansvaret som krävs på höger sida, förutom just Ramsey. Oxen och Walcott är för ojämna defensivt, och då blir Bellerin alltför ofta för ensam. Chamberlain är lite för mycket show och för lite resultat, som Martin Palmér så träffande uttryckte det. Just nu i alla fall. Det är i alla fall därför jag tror att Wenger envisas med att spela Ramsey där, det är vad han anser är lagets bästa. Sen kan man börja fråga om man tränar för lite försvarsspel i Arsenal, och så kan det nog vara.

Just det ja, Kos är troligtvis otillgänglig.
Då löste den biten sig.
Hävdar dock fortfarande att vi ska köra walcott på yttern.
Vi spelar hemma mot United och bör gå fullt för en 3a. 

Edit. 75% chans att spela för Kos. Står ej med på physioroom.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Jaså inte? Det känns ju betryggande! 

Woody
Bild för Woody

Får bara en sur känsla av den här matchen. A viker alltid i dessa dagar ner sig då det gäller. För övrigt är Oxrulladen inte show. Tycker han bara springer utan blick och känsla för spelet. Ramsey i sin tur är väl aldrig riktigt bra utan krånglar till och fattar felbelsut. Grundkurs i spelsinne på dessa 2 gubbar. Good luck Arsenal ! Rock on !

Sral
Bild för Sral

Japp, båda två skulle behöva sagda grundkurs och spela lite enklare. Back to basics.

B-G
Bild för B-G

Kos är borta enligt presskonfen.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Alltså, det är fortfarande tveklöst en enormt viktig match för båda lagen. Det är ingen skillnad nu mot då. Frågan är väl snarare om vi är bra nog för att slå United? Ett oavgjort resultat skulle jag inte vara missnöjd med, men en seger skulle vara fantastiskt skönt. Och vi behöver inget nytt ledarskap för att slå United, vi slog dem en gång förra året, t ex.

Då slogs vi om titeln år efter år. Sedan hamnade vi på dekis och försvann från den absoluta toppen. För fans och media är matchen givetvis viktig som en stormatch bland andra stormatcher. Men att den skulle ha samma dignitet och rivalitet som den hade runt milleniumskiftet stämmer ju inte. Då var det bara Arsenal som kunde grusa Uniteds årliga ligatriumf. Nu mera är det tre, fyra lag som kan vinna titeln och storlagen tappar poäng till höger och vänster.

Jag upplever i alla fall inte alls den här matchen på samma sätt som jag gjorde då.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Viktigaste matchen på hela säsongen för mig.
En vinst kan ge mig övernaturlig kraft att dryga vidare mot mina Unitedvänner. Känns nästan som en titel. 

Twitter @grvdga

Sidor