Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Man U 4/10-15 17.00

331 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Offrar ett avancemang i CL alla dagar i veckan för att få besegra ett United i serieledning!!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Roslund wrote:

Offrar ett avancemang i CL alla dagar i veckan för att få besegra ett United i serieledning!!

Jaaaa!!!!

AFC

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
bubblan wrote:

Kan inta alla bara hålla sig till ämnet och strunta i att kritisera varandra. Alla måste respektera att andra än jag själv tycker annurlunda ibland eller jämnt. Tyck till om Arsenal men inte om varandra. 

+1

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Glenn
Bild för Glenn

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Torsk i helgen och det blir ännu tuffare frågor Wenger

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

Vad sa han då? 

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Mackan wrote:

Nu är det dags att släppa insatsen i den där rackarns B-turneringen CL och fokusera på något som närmast kan liknas vid Thrilla in Manilla. Giganternas kamp!

Fy rackarns så förbannat skönt om vi lyckas slå Scums på söndag. Jag faller in i 3-1 förhoppningarna och slänger en slant på det!

Vinst och allt är förlåtet sa mor!!!

Thats weird....but i get you brah!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:

Offrar ett avancemang i CL alla dagar i veckan för att få besegra ett United i serieledning!!

Amen brah!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

Det här är rätt roligt.
Du är väl en av dom som skriker mest efter hårtorken efter VARJE match? Yes?

Hur ska vi ha det Mikky?En manager som sväljer allt och lunkar på eller en manager som inte tar skit från några jävla murvlar....ur den värsta kåren i världen.Det tjatas om hårtorkar i omklädningsrummen som vi inte har en aning om.Tror knappast Wenger är direkt pressad när vi ligger 3a i ligan och har chans på 1a platsen i helgen.Men vem skulle inte bli irriterad av engelska presskåren?I england går man inte in i strid, man får dom serverade på fat. Trodde jag du var medveten om.BRA gjort av Wenger att ryta ifrån mot en murvel som kan skapa sig vilka retoriska lägen dom vill.  

Ärligt talat, du som är KLOPP (Frälsaren) Frälst.....tror du han hade tagit detta?
Tysklands presskår är körgossar jämfört med Englands.  Men du vill ha det till att Wenger gjorde bort sig när han sa ifrån?
Lägg ner tills Wenger är borta. Alla dina kommentarer blir betydelselösa pga ditt agg. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

Lägg ner ditt agg mot Özil! 

Ingen säger att han är världens bästa spelare, däremot är han EN AV världens bästa spelfördelare. 

57 spelare är före på listan, hur många av dom spelar på samma plats som Özil? Man kan ju inte jämföra kilopriset på bananer och äpplen ! 

Sedan är det ju inte bara folk på Arsenalforum som hyllar honom, det är ju medspelare och tränare som vet lite mera om hans kvaliteer än oss.....

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

Lägg ner ditt agg mot Özil! 

Ingen säger att han är världens bästa spelare, däremot är han EN AV världens bästa spelfördelare. 

57 spelare är före på listan, hur många av dom spelar på samma plats som Özil? Man kan ju inte jämföra kilopriset på bananer och äpplen ! 

Sedan är det ju inte bara folk på Arsenalforum som hyllar honom, det är ju medspelare och tränare som vet lite mera om hans kvaliteer än oss.....

Word! :-)

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Nästa intressanta sak är att trots att Özil är världens bästa spelare enligt många hör inne så var det tydligen 59 spelare i världen som ansågs bättre när guldbollen ska delas ut. Tänk om Arsenalfansen har skygglappar på sig. Özil kanske inte är så jävla bra? Tydligen är Atsu, Dos Santos och 57 andra bättre

Lägg ner ditt agg mot Özil! 

Ingen säger att han är världens bästa spelare, däremot är han EN AV världens bästa spelfördelare. 

57 spelare är före på listan, hur många av dom spelar på samma plats som Özil? Man kan ju inte jämföra kilopriset på bananer och äpplen ! 

Sedan är det ju inte bara folk på Arsenalforum som hyllar honom, det är ju medspelare och tränare som vet lite mera om hans kvaliteer än oss.....

Men WORD. 
Mikky...vill du ha Häng min son före Özil?`
Du börjar tappa  verklighetsförankring.
Spelar du för mycket FIFA på dagarna?  
Ta ett djupt andetag....ett par tabletter....sen kolla inte för mycket på den listan.
 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Ingen Marco Reus, David Silva, Sergio Busquets, Gerard Pique eller Gonzalo Higuain heller på den här listan. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Ingen Marco Reus, David Silva, Sergio Busquets, Gerard Pique eller Gonzalo Higuain heller på den här listan. 

VAAAA är det inte med på listan ? Då är de sämst.... Dom vill jag inte ha ;)

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Ingen Marco Reus, David Silva, Sergio Busquets, Gerard Pique eller Gonzalo Higuain heller på den här listan. 

Ehm, inte för att vara den Mickyboy. Men visst är det förskräckligt att inte Özil är med. Han var ju så dyyyyyyr. O är såå lat.
Skulle nog ha Özil med på 27 plats. Vill dock inte uppröra så jag accepterar nomineringen. Helrätt ;) 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Jag håller med. Även om journalisten tenderade att trampa över litegrann så var det Wenger som gick förlorande ur den duelen. Kunde inte ta kritiken med minsta glimten i ögat. Det väcker mycket känslor i honom när någon poängterar det negativt uppenbara...

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

Tycker det är bra att han ryter ifrån, men tror också att han har det jobbigt just nu...

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Jag håller med. Även om journalisten tenderade att trampa över litegrann så var det Wenger som gick förlorande ur den duelen. Kunde inte ta kritiken med minsta glimten i ögat. Det väcker mycket känslor i honom när någon poängterar det negativt uppenbara...

Vad poängterade dom?  Återberätta tack ;)
Gärna inom 5 min. 
Märks att ni aldrig bott i England.  
Aftonbladetsafeade..... 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW
Bangkok_Gooner wrote:
mangeW wrote:
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Jag håller med. Även om journalisten tenderade att trampa över litegrann så var det Wenger som gick förlorande ur den duelen. Kunde inte ta kritiken med minsta glimten i ögat. Det väcker mycket känslor i honom när någon poängterar det negativt uppenbara...

Vad poängterade dom?  Återberätta tack ;)
Gärna inom 5 min. 
Märks att ni aldrig bott i England.  
Aftonbladetsafeade..... 

Arsenal.com

Arsenal.se

Vem har ansvar för laguttagningen? Har Mourinho inte rätt att det finns en manager utan press på sig?

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
mangeW wrote:
Mickys wrote:

Wenger gjorde bort sig på presskonferensen idag. Han tål verkligen ingen kritik gubben. Känns som han börjar tappa greppet.

Jag håller med. Även om journalisten tenderade att trampa över litegrann så var det Wenger som gick förlorande ur den duelen. Kunde inte ta kritiken med minsta glimten i ögat. Det väcker mycket känslor i honom när någon poängterar det negativt uppenbara...

Vad poängterade dom?  Återberätta tack ;)
Gärna inom 5 min. 
Märks att ni aldrig bott i England.  
Aftonbladetsafeade..... 

Arsenal.com

Arsenal.se

Vem har ansvar för laguttagningen? Har Mourinho inte rätt att det finns en manager utan press på sig?

Vad poängterade dom?  Återberätta tack ;)
Wenger ansvarar.  
Fattade inte Mourinhos grej, inte ens när du säger den. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Men är det så jävla svårt att läsa på Arsenal.se till exampel Bangkok??? Idag är dina inlägg sämre än vanligt. Nästan omöjligt att förstå. Språkfel, syftningsfel, grammatiska fel och stavfel.

Vadå Wenger röt ifrån? Han betedde sig som en 3-åring. Är väl en relevant fråga om Wenger är ansvarig för laguttagningen. Wenger påstod att han inte var det och hotade att gå därifrån. Jävla pinsamt, nästan Mourinhoklass.

Vem är ansvarig för laguttagningen då?

Kan vara konstigt att inte Reus mfl var med. Vet ej hur mkt alla de spelade. Var inte Reus skadad rätt mkt t ex?

Förra säsongen var väl Özils bästa enligt er som ser hans storhet?

Österman, det är klart att alla positioner är med på listan men skulke tro att ung 25-30 är mittfältare. Men Özil kanske bara tävlar i klassen tyska fotbollsspelare med turkiskt ursprung som spelar i England och aldrig har vunnit en duell?

COYG

Sral
Bild för Sral

Men t ex David Silva? Enormt viktig för City, och en av ligans absolut bästa spelare. Är det inte konstigt, Mickys? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Men är det så jävla svårt att läsa på Arsenal.se till exampel Bangkok??? Idag är dina inlägg sämre än vanligt. Nästan omöjligt att förstå. Språkfel, syftningsfel, grammatiska fel och stavfel.

Vadå Wenger röt ifrån? Han betedde sig som en 3-åring. Är väl en relevant fråga om Wenger är ansvarig för laguttagningen. Wenger påstod att han inte var det och hotade att gå därifrån. Jävla pinsamt, nästan Mourinhoklass.

Vem är ansvarig för laguttagningen då?

Kan vara konstigt att inte Reus mfl var med. Vet ej hur mkt alla de spelade. Var inte Reus skadad rätt mkt t ex?

Förra säsongen var väl Özils bästa enligt er som ser hans storhet?

Österman, det är klart att alla positioner är med på listan men skulke tro att ung 25-30 är mittfältare. Men Özil kanske bara tävlar i klassen tyska fotbollsspelare med turkiskt ursprung som spelar i England och aldrig har vunnit en duell?

Hahahaa där va du rolig, 1 poäng för den får du ;)

JAG tycker Özil är topp 3 playmakers i världen, däremot har han inte fått ut allt i fötterna sedan han kom till oss. Vissa matcher lysande och vissa matcher pannkaka. Man ska också beräkna att han gick från Real Ångvält till SidledsArsenal.

I real mötte motståndarna 11 världsklasspelare och han fick inte någon specialmarkering och fick utrymme för sina genialiska passningar. (Motståndarna stirra sig blinda på Ronaldo, Bale, Rodrigez, Benzema och många flera med all rätt)

I Arsenal är han en av lagets 2 stora stjärnor, (Alexis den andra) klart han får 1/2-1 gubbe extra på sig då, stänger man ner Özil i matcherna så försvinner arsenal bollinnehav som vi spelar mkt på.

Nu hittar jag på siffror som jag TROR stämmer ungefär, jag gissar att Arsenal snittar 60-65% bollinnehav på en säsong.
Gissar att Real Madrid snittar 65-75% på en säsong.
I Real passar han Ronaldo och Benzema, i Arsenal passar han Giroud. SJÄLVKLART får man mkt mera lägen och assist i Real än i Arsenal. Att tro att han ska dominera i Arsenal är naivt, om än vi ska ha höga krav på han, men de ska vara rimliga till hur vi spelar och vem HAN spelar med.

 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Men är det så jävla svårt att läsa på Arsenal.se till exampel Bangkok??? Idag är dina inlägg sämre än vanligt. Nästan omöjligt att förstå. Språkfel, syftningsfel, grammatiska fel och stavfel.

Vadå Wenger röt ifrån? Han betedde sig som en 3-åring. Är väl en relevant fråga om Wenger är ansvarig för laguttagningen. Wenger påstod att han inte var det och hotade att gå därifrån. Jävla pinsamt, nästan Mourinhoklass.

Vem är ansvarig för laguttagningen då?

Kan vara konstigt att inte Reus mfl var med. Vet ej hur mkt alla de spelade. Var inte Reus skadad rätt mkt t ex?

Förra säsongen var väl Özils bästa enligt er som ser hans storhet?

Österman, det är klart att alla positioner är med på listan men skulke tro att ung 25-30 är mittfältare. Men Özil kanske bara tävlar i klassen tyska fotbollsspelare med turkiskt ursprung som spelar i England och aldrig har vunnit en duell?

Hey Brother.
Vad exakt var din fråga?
Du är fortfarande för KASS för att jag ska förstå.
Wenger var rätt ifrån pga engelska pressen (jag tror aldrig du kommer att förstå detta då du är en FIFA fan)
 
Vem var din bästa Mikkis? :) 

Ja justja, öööööözil e sämst bara Mikky boy får rätt.
Så jävla fel. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Men är det så jävla svårt att läsa på Arsenal.se till exampel Bangkok??? Idag är dina inlägg sämre än vanligt. Nästan omöjligt att förstå. Språkfel, syftningsfel, grammatiska fel och stavfel.

Vadå Wenger röt ifrån? Han betedde sig som en 3-åring. Är väl en relevant fråga om Wenger är ansvarig för laguttagningen. Wenger påstod att han inte var det och hotade att gå därifrån. Jävla pinsamt, nästan Mourinhoklass.

Vem är ansvarig för laguttagningen då?

Kan vara konstigt att inte Reus mfl var med. Vet ej hur mkt alla de spelade. Var inte Reus skadad rätt mkt t ex?

Förra säsongen var väl Özils bästa enligt er som ser hans storhet?

Österman, det är klart att alla positioner är med på listan men skulke tro att ung 25-30 är mittfältare. Men Özil kanske bara tävlar i klassen tyska fotbollsspelare med turkiskt ursprung som spelar i England och aldrig har vunnit en duell?

Hey Brother.
Vad exakt var din fråga?
Du är fortfarande för KASS för att jag ska förstå.
Wenger var rätt ifrån pga engelska pressen (jag tror aldrig du kommer att förstå detta då du är en FIFA fan)
 
Vem var din bästa Mikkis? :) 

Ja justja, öööööözil e sämst bara Mikky boy får rätt.
Så jävla fel. 

har du gått och blivit 12 år eller är du packad? Du brukar kunna skriva även om det du skriver är skit.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Österman wrote:
Mickys wrote:

Men är det så jävla svårt att läsa på Arsenal.se till exampel Bangkok??? Idag är dina inlägg sämre än vanligt. Nästan omöjligt att förstå. Språkfel, syftningsfel, grammatiska fel och stavfel.

Vadå Wenger röt ifrån? Han betedde sig som en 3-åring. Är väl en relevant fråga om Wenger är ansvarig för laguttagningen. Wenger påstod att han inte var det och hotade att gå därifrån. Jävla pinsamt, nästan Mourinhoklass.

Vem är ansvarig för laguttagningen då?

Kan vara konstigt att inte Reus mfl var med. Vet ej hur mkt alla de spelade. Var inte Reus skadad rätt mkt t ex?

Förra säsongen var väl Özils bästa enligt er som ser hans storhet?

Österman, det är klart att alla positioner är med på listan men skulke tro att ung 25-30 är mittfältare. Men Özil kanske bara tävlar i klassen tyska fotbollsspelare med turkiskt ursprung som spelar i England och aldrig har vunnit en duell?

Hahahaa där va du rolig, 1 poäng för den får du ;)

JAG tycker Özil är topp 3 playmakers i världen, däremot har han inte fått ut allt i fötterna sedan han kom till oss. Vissa matcher lysande och vissa matcher pannkaka. Man ska också beräkna att han gick från Real Ångvält till SidledsArsenal.

I real mötte motståndarna 11 världsklasspelare och han fick inte någon specialmarkering och fick utrymme för sina genialiska passningar. (Motståndarna stirra sig blinda på Ronaldo, Bale, Rodrigez, Benzema och många flera med all rätt)

I Arsenal är han en av lagets 2 stora stjärnor, (Alexis den andra) klart han får 1/2-1 gubbe extra på sig då, stänger man ner Özil i matcherna så försvinner arsenal bollinnehav som vi spelar mkt på.

Nu hittar jag på siffror som jag TROR stämmer ungefär, jag gissar att Arsenal snittar 60-65% bollinnehav på en säsong.
Gissar att Real Madrid snittar 65-75% på en säsong.
I Real passar han Ronaldo och Benzema, i Arsenal passar han Giroud. SJÄLVKLART får man mkt mera lägen och assist i Real än i Arsenal. Att tro att han ska dominera i Arsenal är naivt, om än vi ska ha höga krav på han, men de ska vara rimliga till hur vi spelar och vem HAN spelar med.

 

jag köper ditt resonemang. Sen är La liga en kalle anka liga där motståndarna inte får gå på barca o real förrän 25m in på egna planhalvan.

Ponera att du har rätt i det du skriver, är då Özil rätt värvning för Arsenal? Ska inte en spelare som kostar >500 mille passa in i laget?

Jo Sral att inte Silva är med är jättekonstigt!! Han var väl bra i våras eller? Guldbollen är för 2015 och inte säsongen 2014/2015 va?

COYG

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Jag bidrar inte alltför mkt med inlägg överlag, men läser det mesta. Nu känner jag att nivån på inläggen generellt bör höjas, börjar bli tråkigt att läsa.

Folk verkar ha svårt att hålla argumenten sakliga. Tyvärr är väl det ett problem i diskussioner även IRL, folk kan inte hålla isär argument och person, om ni förstår hur jag menar.

Fokus!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
FagerstaDG wrote:

Jag bidrar inte alltför mkt med inlägg överlag, men läser det mesta. Nu känner jag att nivån på inläggen generellt bör höjas, börjar bli tråkigt att läsa.

Folk verkar ha svårt att hålla argumenten sakliga. Tyvärr är väl det ett problem i diskussioner även IRL, folk kan inte hålla isär argument och person, om ni förstår hur jag menar.

Fokus!

Kan vi inte ens få balla ur på en fredagkväll ? :D

I år smäller det !

Finnen
Bild för Finnen

Detta har väl hållt på nu ett bra tag o jag håller med Fagersta att man tröttnar

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Finnen wrote:

Detta har väl hållt på nu ett bra tag o jag håller med Fagersta att man tröttnar

Klart det kan gå för långt ibland, men det är lätt o säga när man sitter utanför ringen och leker tjuvlyssnare.

Är man i smeten av diskussionerna så är det lätt att känslor blandas in och då är gränsen hårfin, detta är trots allt ett forum där åsikterna går isär. Gillar man det inte får man läsa se&hör eller något annat, att läsa här inne är valfritt ;)

Med det sagt så säger jag inte att ni har fel, bara att man får ha lite skinn på näsan också i ett forum :D

I år smäller det !

Sidor