Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Arsenal - Man U 4/10-15 17.00

331 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Fast någonstans måste man ju säga att Wenger gör något rätt här? 

När låg vi senast under stort efter en halvlek? Stoke borta kanske? Då gjorde han väl snabba byten t ex? 

Jag har väl för övrigt sagt att alla, såväl Wenger som hela tränarstaben som spelarna, ska ta på sig skulden efter en skitmatch. Vet inte vilka "ni" är...

varför ska han ha beröm när man inte får ge han kritik? Han tar inget ansvar för dåliga resultat så varför ska hsn ha beröm för bra?

Jag kan aldrig minnas att han gjort 2 byten i paus när det sett kasst ut.

Klart han ska få kritik när han inte gjort det bra nog. Har aldrig sagt att Wenger ska vara immun för kritik. Men han ska ju också få beröm när det gått bra. Sen tror jag som sagt att det är laget som ska hyllas eller kritiseras, för ofta man fokuserar på enskilda spelare eller tränare. 

Jajo67
Bild för Jajo67

Slappna inte av nu utan fortsätt vara skärpta

Jepson
Bild för Jepson
Farbror Frej wrote:
Jajo67 wrote:

Rameys förstatouch är så dålig hela tiden

Mot ett bättre lag hade det straffat sig.

Fniss :)

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Men snälla. Vi leder mot United med 3-0. Vinner vi har vi en poäng upp till City. Tillåt dig själv vara lite glad. Ta en öl! :-D

jag är skitglad. Ännu gladare om vi gör 4-0 o dödar matchen. Enda jag sa var att Wenger aldrig skulle gjort som LvG i paus. Var du som var tvungen att tjöta! Så var glad åt matchen istället för att tjöta!

Bara anmärkningsvärt när du, trots stor ledning, hittar grej efter grej att klaga på. Det kan inte vara kul för dig att se på fotboll. 

Jepson
Bild för Jepson

Wenger matchcoachar. Ger instruktioner till Ramsey :)

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Sral wrote:
Mickys wrote:

Gillar inte att Fellaini kom in. Han brukar vara bra när han kommer in. LvG vågar göra två byten i paus iaf. Hade Wenger aldrig gjort

Även om vi leder med 3-0 lyckas du kritisera Wenger. Imponerande på något sätt! Wenger hade nog också gjort ett eller två snabba byten om vi hade legat under med 0-3... 

ge ett ex när han gjort det då? Sen är det som ni säger när det går dåligt att det är spelarna på plan som spelar så vad har Wenger att göra med att vi leder? :-)

Likväl är det "ni" som alltid hävdar att det är managerns ansvar.  Så där har du ju svaret.  Grymt presterat av Wenger idag.  

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kul att se Wenger på linjen!

Glenn
Bild för Glenn

Brukar veta exakt vem jag vill byta ut o in. Svårt idag. Kanske Oxen istället för Ramsey men då tappar vi defensivt. Fast nu spelar Ramsey mer centralt... Så kanske Özil mot Oxen?

COYG

Sral
Bild för Sral

Özil mot Oxen skulle vara ett bra byte. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Men snälla. Vi leder mot United med 3-0. Vinner vi har vi en poäng upp till City. Tillåt dig själv vara lite glad. Ta en öl! :-D

jag är skitglad. Ännu gladare om vi gör 4-0 o dödar matchen. Enda jag sa var att Wenger aldrig skulle gjort som LvG i paus. Var du som var tvungen att tjöta! Så var glad åt matchen istället för att tjöta!

Bara anmärkningsvärt när du, trots stor ledning, hittar grej efter grej att klaga på. Det kan inte vara kul för dig att se på fotboll. 

är det att klaga att säga att Wenger intw skulke gjort samma som LvG? Då är det nog din tolkning. Kanske du som söker fel på vad folk skriver här istället för att kommentera matchen

COYG

Glenn
Bild för Glenn

De närmar sig men tur att vi har Cech där bak

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Vi har en Cech i målet. :) Tack för det!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Brukar veta exakt vem jag vill byta ut o in. Svårt idag. Kanske Oxen istället för Ramsey men då tappar vi defensivt. Fast nu spelar Ramsey mer centralt... Så kanske Özil mot Oxen?

Sanchez mot Oxen. Han ser tröttkörd ut: Eventuellt mot Campbell. Campbell stred hårt senast han spelade.

Sral
Bild för Sral

Så du menade inte att klaga på Wenger? Säkert? I så fall får jag be om ursäkt, men det är lätt att tänka så när det händer tämligen ofta från dig. Men nej, jag var inte ute efter att tjafsa, det är kul att vara en Gooner idag. ;-)

Jajo67
Bild för Jajo67

Vill vi bjuda in dom i matchen ??? Otroligt passivt och slarvigt nu

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Cech missbedömmer inlägget, men räddar upp situationen med sin tajming. Way to go Ola..!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kör byte nu och stör flytet i spelet!

Sral
Bild för Sral

Läge för att byta in Giroud, kanske? Vi behöver lite mer muskler på planen just nu. 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Inga mål. Men oj vilken kämpainsats av Walcott!

Glenn
Bild för Glenn

Helt ok byten. Bra Wenger! :-)

COYG

Sral
Bild för Sral

En kämpainsats och två assists. Mycket bra! :-)

Undrar om Özil var besviken över att bli utbytt eller sin andra halvlek?

Glenn
Bild för Glenn

Ingen skada på Sanchez bara!!!

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Inte bra att sanchez tar sig mot ljumsken nu när han Kommit igång! Hoppas det inte är något allvarligt..

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Nu tar jag ut segern!! Söndagsångesten borta trots Maulers förlust ch att IFK tappade sm guldet. Det här är viktigare än allt!!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Gansks stabilt avspelning av matchen i andra. Även om man vela se några baljor till.

MickeLi
Bild för MickeLi

3 min + tillägg, nu tar jag ut segern åxå.....så jävla skönt att krossa dom här...:)

twitter: @MikeBergkamp

MickeLi
Bild för MickeLi

Monreal, jag diggar han stenhårt...

twitter: @MikeBergkamp

Jesper Eskils
Bild för Jesper Eskils

Underbar första halvlek,  underbart att vinna mot United,  idag är vi klart bäst!

TheMellis
Bild för TheMellis

Underbar match, man blir varm i hjärtat. :)

Det bästa med att vara pessimist är att man antingen har rätt eller blir glatt överraskad!

George Adams
Bild för George Adams

OLA "När Arsenal spelar i det nästan 100% igt, som i första, så spelar det nästan ingen roll vilka som finns på andra planhalvan.  Arsenals problem är snarare att man inte alltid kommer upp till den nivån"

Bra där!

När vi presterar som i första. (Fantastiskt Bra) så kommer ofrånkomligt frågor som..

Hur i helsike kan vi göra dessa återkommande bottennapp, som ex det i veckan. Som sagt Vi har en fantastisk högsta nivå och det gläds jag, vi givetvis över.  Men om jag skall bli riktigt nöjd måste lägsta nivån höjas avsevärt.  I övrigt en bra match av ALLA Gonners! 

 

Sidor