Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

W.Brom - Arsenal 21/11-15

218 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
W.Brom - Arsenal 21/11-15

Ja ni boys! Äntligen snart dags för PL igen ! 

Bortamatch mot ett målsnålt WB låter väl inte alltför svårt med våra formtoppad spelare? 

Özil gör assist när han vill, Giroud gör mål när han vill, Sanchez springer slut på motståndarnas mittfältare, Bellerin kör idioten längs hela högerkanten och Cech solar sig bland höstlöven som faller ner mot honom. 

Jag tror på en VÄLDIGT komfortabel seger, 0-2 är utgångstipset med 0-3 på tungan. 

Tror spelarna kommer tillbaka riktigt taggade och vill åt den där förstaplatsen! 

Svårt att gissa målskyttar när hela laget levererar, men det är ju en angenämt lyxproblem :D

WB har ett hot, Berahino. Men kan inte se han ställa till problem för vårat snabba mittlås (kos+Gabriel vill jag se) 

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille

Ja, vinst blir det. 2-0 tror jag känns rimligt utan att behöva arbeta ihjäl sig. Även om West Brom såklart inte ska underskattas. De gör inte så mycket mål men släpper inte in mycket heller. Men det ska nog gå bra.

Ruin
Bild för Ruin

Özil har vilat, cazorla slapp en match. Dags att vila Alexis från start? Vilka får vi tillbaka? West brom känns ganska beskedliga i år...

Finnen
Bild för Finnen

@JamesOlley: Wenger says Bellerin will be available on Saturday. Ramsey and Ox still out, Walcott 1-2 weeks away.

Glenn
Bild för Glenn

Då får Campbell chansen igen. Har han varit ok eller rätt usel de senaste matcherna?

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Då får Campbell chansen igen. Har han varit ok eller rätt usel de senaste matcherna?

Gott och blandat. Ibland får man lakritsen.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Då får Campbell chansen igen. Har han varit ok eller rätt usel de senaste matcherna?

Gott och blandat. Ibland får man lakritsen.

Men man är inte tvungen att ta lakritsen;)

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Då får Campbell chansen igen. Har han varit ok eller rätt usel de senaste matcherna?

Gott och blandat. Ibland får man lakritsen.

Men man är inte tvungen att ta lakritsen;)

Lakritsen är ju guldkornen, alldeles för få.
Lite som Özil. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Snackas om att Wenger kan tänkas vila både Kos med hänsyn till det som hänt i Paris.

Bellerin, BFG, Gabbe, Monreal lär dock funka bra det med.
Sanchez hoppas jag vilas, men det är väl tveksamt.
Coq, Flamini på mitten med Cazorla på kanten. Alternativ så kör vi Coq, Caz och kör vidare med Gibbs på kanten.

Oavsett, 2-1 till the Gunners.
 

Twitter @grvdga

Corben
Bild för Corben

Startelvan:

Cech

Bellerin BFG Kos Nacho

Arteta Coquelin Flamini

Campbell Giroud Özil

Så kommer det så klart aldrig att se ut. Med tanke på hur slutkörd Alexis ser ut menar jag att han inte ska spela. Han behöver vila nu, kan inte se det på annat sätt. Santi desamma, usel senaste matcherna och sett helt slut ut.

Jag tycker man ska vila dessa spelare till minut 60 ungefär. 

Först tänker man att Özil ska fortsätta spela 10 men då hamnar Gibbs på planen från start, det är man mindre sugen på.

Nej skulle satsa på den elvan jag satte upp, även om jag är medveten att det aldrig kommer ske. Skulle spela samma elva mot Dinamo, bortsett från Arteta då som kommer skada sig efter 28 minuter den här matchen.

 

 

Jayarse på twitter.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Corben wrote:

Startelvan:

Cech

Bellerin BFG Kos Nacho

Arteta Coquelin Flamini

Campbell Giroud Özil

Så kommer det så klart aldrig att se ut. Med tanke på hur slutkörd Alexis ser ut menar jag att han inte ska spela. Han behöver vila nu, kan inte se det på annat sätt. Santi desamma, usel senaste matcherna och sett helt slut ut.

Jag tycker man ska vila dessa spelare till minut 60 ungefär. 

Först tänker man att Özil ska fortsätta spela 10 men då hamnar Gibbs på planen från start, det är man mindre sugen på.

Nej skulle satsa på den elvan jag satte upp, även om jag är medveten att det aldrig kommer ske. Skulle spela samma elva mot Dinamo, bortsett från Arteta då som kommer skada sig efter 28 minuter den här matchen.

 

 

Alexis kan allt spela en match till tills Ramsey och Ox är tillbaka nästa vecka, vi har inga andra (vettiga) alternativ just nu. Santi fick vila i och med att Spaniens match blev inställd mot Belgien.

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Corben wrote:

Startelvan:

Cech

Bellerin BFG Kos Nacho

Arteta Coquelin Flamini

Campbell Giroud Özil

Så kommer det så klart aldrig att se ut. Med tanke på hur slutkörd Alexis ser ut menar jag att han inte ska spela. Han behöver vila nu, kan inte se det på annat sätt. Santi desamma, usel senaste matcherna och sett helt slut ut.

Jag tycker man ska vila dessa spelare till minut 60 ungefär. 

Först tänker man att Özil ska fortsätta spela 10 men då hamnar Gibbs på planen från start, det är man mindre sugen på.

Nej skulle satsa på den elvan jag satte upp, även om jag är medveten att det aldrig kommer ske. Skulle spela samma elva mot Dinamo, bortsett från Arteta då som kommer skada sig efter 28 minuter den här matchen.

 

 

Cazorla har fått vila och borde vara redo för 90 min igen, in med honom istället för Flamini. Arteta får dock gärna lira. Cazorla och Özil får skifta plats mycket mellan COM och VY. 

Alexis in i 60e istället för Campbell som fått springa slut på försvaret utan slutprodukt, så får Alexis skörda och få upp självförtroendet mot trötta backar. Özil/Cazorla skiftar ut mot höger istället medan Alexis tar hand om vänsterkanten.

Corben
Bild för Corben

Alexis kan säkerligen spela de nästkommande 100 matcherna om kraven på prestation inte är högre än han presterat senaste 3 matcherna.

 

Jayarse på twitter.

Corben
Bild för Corben

Jag är fö säker på att Magnus Uggla också klarar av det.

Jayarse på twitter.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Corben wrote:

Alexis kan säkerligen spela de nästkommande 100 matcherna om kraven på prestation inte är högre än han presterat senaste 3 matcherna.

 

Så vi ska kräva att Özil ska prestera bättre än vad han gjort hittills i sin karriär på vår vänsterytterposition?

Jocke K
Bild för Jocke K
Tieri Anri wrote:
Corben wrote:

Startelvan:

Cech

Bellerin BFG Kos Nacho

Arteta Coquelin Flamini

Campbell Giroud Özil

Så kommer det så klart aldrig att se ut. Med tanke på hur slutkörd Alexis ser ut menar jag att han inte ska spela. Han behöver vila nu, kan inte se det på annat sätt. Santi desamma, usel senaste matcherna och sett helt slut ut.

Jag tycker man ska vila dessa spelare till minut 60 ungefär. 

Först tänker man att Özil ska fortsätta spela 10 men då hamnar Gibbs på planen från start, det är man mindre sugen på.

Nej skulle satsa på den elvan jag satte upp, även om jag är medveten att det aldrig kommer ske. Skulle spela samma elva mot Dinamo, bortsett från Arteta då som kommer skada sig efter 28 minuter den här matchen.

 

 

Cazorla har fått vila och borde vara redo för 90 min igen, in med honom istället för Flamini. Arteta får dock gärna lira. Cazorla och Özil får skifta plats mycket mellan COM och VY. 

Alexis in i 60e istället för Campbell som fått springa slut på försvaret utan slutprodukt, så får Alexis skörda och få upp självförtroendet mot trötta backar. Özil/Cazorla skiftar ut mot höger istället medan Alexis tar hand om vänsterkanten.

Tja jag vet inte vilket som är bäst när det gäller Alexis? Är det att komma in i 60 minuten och spara de fantastiska benen så mycket som är möjligt eller att han får spela från start och bytas ut i ca 60 minuten? Alexis fina spel används självklart längre på det sistnämnda men hur tar han det personligen bäst? Han vill ju inte bli utbytt men kan han komma in i spelet om han inte är med från början? Svåra frågor men har vi några bra svar? Hoppas att Wenger har det och att vi tar tre fina poäng. Up the Gunners!!

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jajo67
Bild för Jajo67
Corben wrote:

Jag är fö säker på att Magnus Uggla också klarar av det.

Tyvärr är han inte tillgänglig :D:D:D

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Blir 3 poäng här! Hoppas Liverpool/klopp snor lite poäng från Man C samtidigt!      

Nu går ligan in i en avgörande period.  Gooners, It all begins now.

 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Mackan
Bild för Mackan

Nog är det lite speciellt att vakna upp en PL lördag och veta att Gunners spelar match. Speciellt efter dessa rackarns landslagsuppehåll :).

Hoppas få se ett Arsenal med hyfsat utvilade spelare med gott om självförtroende. Detta önskar jag kryddas med en nypa poängtapp för Shitty. I morgon vill jag vakna till en söndag med Arsenal i ensam ligaledning! COYG!!!!

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Men dagen kommer starta med en Watfordseger mot United! 

Förutom matchen mot Arsenal har de bara släppt in totalt ETT mål på hemmaplan. Och United kommer med skador på Rooney, Martial och Depay. Mata kommer vara ensam mot deras tajta försvar medans Watfords skyttekung är glödhet och ligger 2a i skytteligan. 1-0 säger jag och drar in ett litet flin och väntar på Arsenals 0-2 seger :D

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Men dagen kommer starta med en Watfordseger mot United! 

Förutom matchen mot Arsenal har de bara släppt in totalt ETT mål på hemmaplan. Och United kommer med skador på Rooney, Martial och Depay. Mata kommer vara ensam mot deras tajta försvar medans Watfords skyttekung är glödhet och ligger 2a i skytteligan. 1-0 säger jag och drar in ett litet flin och väntar på Arsenals 0-2 seger :D

VA?
Men Martials fru...sa ju att han var ok???
Hur fan kan en 19 åring ha en fru förövrigt. 

Twitter @grvdga

Stefan Karlsson2
Bild för Stefan Karlsson2

Tror på en svår match idag typ 1-2 elr oavgjort men hoppas på 1-6. Vem vill vi se istället för Wenger då ???

 

Smulan61 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Men dagen kommer starta med en Watfordseger mot United! 

Förutom matchen mot Arsenal har de bara släppt in totalt ETT mål på hemmaplan. Och United kommer med skador på Rooney, Martial och Depay. Mata kommer vara ensam mot deras tajta försvar medans Watfords skyttekung är glödhet och ligger 2a i skytteligan. 1-0 säger jag och drar in ett litet flin och väntar på Arsenals 0-2 seger :D

VA?
Men Martials fru...sa ju att han var ok???
Hur fan kan en 19 åring ha en fru förövrigt. 

Har ett fruntimmer någonsin sagt något klokt som är fotbollsrelaterat ? :D

För att svara på fråga 2. Mooney talks :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Stefan Smulan wrote:

Tror på en svår match idag typ 1-2 elr oavgjort men hoppas på 1-6. Vem vill vi se istället för Wenger då ???

 

Mig mig mig mig mig !

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW

 XI to face : Cech, Gibbs, Bellerin, Koscielny, Mertesacker, Monreal; Coquelin, Cazorla; Sanchez, Ozil, Giroud.

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW

Substitutes:

Ospina, Debuchy, Arteta, Gabriel, Flamini, Reine-Adelaide, Campbell.

200304382612073264790

Glenn
Bild för Glenn

Vidriga United trycker in 2-1 på övertid :-(

Tror de blir farliga i år

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vart spelar Gibbs då? Ytter?

Varför får inte Gabbe spela istälket för slow motion BFG?

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Vart spelar Gibbs då? Ytter?

Varför får inte Gabbe spela istälket för slow motion BFG?

För att WB är äckliga på fasta situationer så vi behöver längden på BFG. 

Gissar på att deras snittlängd är 10cm längre än våran. Och det är mkt 

I år smäller det !

Bengelito
Bild för Bengelito

åh nej, inte Niklas "titta här! titta där!" Holmgren...

 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Glenn
Bild för Glenn

Dött här!!!

var spelar Gibbs? Högerytter?

COYG

Sidor