Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

W.Brom - Arsenal 21/11-15

218 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jocke K
Bild för Jocke K
Pelle wrote:

Positivt är Sanchez verkar vara på gång igen, att Özil återigen gör assist, samt att vi trots allt tog in två poäng på City denna omgången. :)

Hur tänker du när du skriver att vi tog in två poäng på City när båda lagen förlorade?

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle
Jocke K wrote:
Pelle wrote:

Positivt är Sanchez verkar vara på gång igen, att Özil återigen gör assist, samt att vi trots allt tog in två poäng på City denna omgången. :)

Hur tänker du när du skriver att vi tog in två poäng på City när båda lagen förlorade?

 

Jag har redan svarat en annan att det skulle stå två mål...

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

En förlust och forumet går full retard.  Härligt! :D

Men ja, nu Är det kört.  Coq borta resten av säsongen av vad jag fattat det härinne och ingen annan kan spela på hans position.  United, city, Pool och Leicester så kvalitetsmässigt mycket bättre än. Arsenal.  Bländande spel.  Framförallt från United *dräggel

vi som haft så lätta matcher dessutom...

Hoppas vi kan hålla Chelsea bakom oss iaf där nere på 14 plats i april ;)

oh.  Glömde nästan det viktigaste.  WENGERUT!!

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

En förlust och forumet går full retard.  Härligt! :D

Men ja, nu Är det kört.  Coq borta resten av säsongen av vad jag fattat det härinne och ingen annan kan spela på hans position.  United, city, Pool och Leicester så kvalitetsmässigt mycket bättre än. Arsenal.  Bländande spel.  Framförallt från United *dräggel

vi som haft så lätta matcher dessutom...

Hoppas vi kan hålla Chelsea bakom oss iaf där nere på 14 plats i april ;)

oh.  Glömde nästan det viktigaste.  WENGERUT!!

Haha din skogstomte! :D 

Nja jag ger väl inte upp ligan ön för i Dec/Jan kan allt hända. Men med dessa skador och wengers snålhet i januarimörkret så TROR jag ser mörkt ut. Enda ljusglimten är väl just att de andra spelar skit också. Bara äckelunited som vinner när de är det sämsta laget på plan. 

När vi summerar ligan om några månader så kan det lika gärna vara så att det bara skiljer 6p mellan plats 1 och 6 pga den historiskt dåliga jämnhet topplagen har. 

Vore kul med en så jämn liga men frustrationen på transportsträckan dit är jobbig :D 

Özil for president ! 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S

PL börjar likna allsvenskan. Snart är väl Peking uppe och slåss i toppen.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

PL börjar likna allsvenskan. Snart är väl Peking uppe och slåss i toppen.

Leicester är väl ung som Peking? Lika oväntat iaf

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Håller med Pelle för en gång skull och tyckte Sanchez såg bra ut igår. Har dock missat de dåliga matcherna av honom.

Men våra skador och fortfarande tunna trupp kommer hindra oss i år igen trots att Bangkok tycker vi har den bredaste truppen.

Helt obegripligt att inte en DM köptes i somras och en striker eller ytter beroende på var Walcott ska spela.

COYG

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Högsta nivån;  Sliter sönder och käkar upp united med 3-0, på 20 min.  Håller tätt och slåss för ett 2-0 resultat mot Bayern.

Lägsta nivån; Serr-i-ös-t

Spelar ingen roll hur bred trupp man har om truppen är skadad eller inte tillräckligt slipad.

Undrar om inte bellerin fortfarande hade ont aswell.... spelade ju inte med samma sj-förtroende som han brukar.

Nu får vi se hur laget reagerar på Coqs frånvaro.

Santis sj-förtroende, ligger nog i höjd med Chelsea i tabellen. 

Blir depp. Vilka spelare har vi ens tillgängliga nu? På riktigt...

 

 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

PL börjar likna allsvenskan. Snart är väl Peking uppe och slåss i toppen.

Leicester är väl ung som Peking? Lika oväntat iaf

Oväntat ja, men med en BRA tränare som får ut maximalt av sin trupp. Inga stjärnor (innan säsongen börja) men de spelar som ett lag och därför öser de in mål. De anfaller som ett topplag och fyller på i andravågar men försvarar som ett mittenlag och det kommer göra att de halkar ner till ungefär en 6e plats när säsongen är slut. 

Om de inte köper in 2-3 klasspelare med defensivt tänk som de kan stänga matcher med vid en ev 1-0,2-0 ledning mot topplagen. 

Men stor eloge till tränaren som visar att allt inte handlar om vilka spelare som är på planen. Rätt taktik mot rätt motståndare och få spelarna att kämpa jävlar för varandra. 

*applåder*

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

PL börjar likna allsvenskan. Snart är väl Peking uppe och slåss i toppen.

Leicester är väl ung som Peking? Lika oväntat iaf

Oväntat ja, men med en BRA tränare som får ut maximalt av sin trupp. Inga stjärnor (innan säsongen börja) men de spelar som ett lag och därför öser de in mål. De anfaller som ett topplag och fyller på i andravågar men försvarar som ett mittenlag och det kommer göra att de halkar ner till ungefär en 6e plats när säsongen är slut. 

Om de inte köper in 2-3 klasspelare med defensivt tänk som de kan stänga matcher med vid en ev 1-0,2-0 ledning mot topplagen. 

Men stor eloge till tränaren som visar att allt inte handlar om vilka spelare som är på planen. Rätt taktik mot rätt motståndare och få spelarna att kämpa jävlar för varandra. 

*applåder*

Tur för Leicester att Pearson junior gjorde bort sig rejält här i Thailand i somras. 
Med Pearson kvar hade det nog knappast sett ut som det gör nu. 
Fast med en Thailändsk ägare så har dom väl mutat nån till hälften av sina poäng :D 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

PL börjar likna allsvenskan. Snart är väl Peking uppe och slåss i toppen.

Leicester är väl ung som Peking? Lika oväntat iaf

Oväntat ja, men med en BRA tränare som får ut maximalt av sin trupp. Inga stjärnor (innan säsongen börja) men de spelar som ett lag och därför öser de in mål. De anfaller som ett topplag och fyller på i andravågar men försvarar som ett mittenlag och det kommer göra att de halkar ner till ungefär en 6e plats när säsongen är slut. 

Om de inte köper in 2-3 klasspelare med defensivt tänk som de kan stänga matcher med vid en ev 1-0,2-0 ledning mot topplagen. 

Men stor eloge till tränaren som visar att allt inte handlar om vilka spelare som är på planen. Rätt taktik mot rätt motståndare och få spelarna att kämpa jävlar för varandra. 

*applåder*

Tur för Leicester att Pearson junior gjorde bort sig rejält här i Thailand i somras. 
Med Pearson kvar hade det nog knappast sett ut som det gör nu. 
Fast med en Thailändsk ägare så har dom väl mutat nån till hälften av sina poäng :D 

Leicester har ett gäng matcher kvar mot topplagen ska tilläggas..united härnäst!

AFC

Pelle
Bild för Pelle

Leicester har mött två förväntade topplag. Oavgjort mot Liverpool och blev krossade av oss med 2-5, bägge matcherna på hemmaplan dessutom.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:

Leicester har mött två förväntade topplag. Oavgjort mot Liverpool och blev krossade av oss med 2-5, bägge matcherna på hemmaplan dessutom.

Tror och hoppas dom tar det mot United nästa helg. 
 

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67

Dissa inte Leicester för mycket, tabellen ljuger inte. De spelar en fartfylld fotboll och förtjänar att vara där de är. Jag tror inte heller att de kommer hålla hela vägen men spelare som Vardy & Mahrez kommer ställa till problem för alla lag.

Jag är mer bekmrad för att vi kommer börja dala för med alla dessa skador tvingas vi spela mediokra spelare från start och vi har en bänk som innehåller spelare vi inte ens vill slänga in. Herregud vi befinner oss i ett läge nu där Flamini, Campbell och Gibbs(som ytter) färgar i den bästa elva vi kan mönstra....

Pelle
Bild för Pelle

Visst e Coqs skada ett avbräck men innan alla ropar på domedagen så kan vi kolla vårt spelschema i PL.

De tre kommande matcherna är mot jumbon, nästjumbon och fjärdejumbon. Skall Coq vara den viktigaste spelaren i de matcherna? Nä, de borde vi vinna även med Flamini. Det bör vi göra även mot Zagreb i CL.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:

Dissa inte Leicester för mycket, tabellen ljuger inte. De spelar en fartfylld fotboll och förtjänar att vara där de är. Jag tror inte heller att de kommer hålla hela vägen men spelare som Vardy & Mahrez kommer ställa till problem för alla lag.

Jag är mer bekmrad för att vi kommer börja dala för med alla dessa skador tvingas vi spela mediokra spelare från start och vi har en bänk som innehåller spelare vi inte ens vill slänga in. Herregud vi befinner oss i ett läge nu där Flamini, Campbell och Gibbs(som ytter) färgar i den bästa elva vi kan mönstra....

Vad händer när Vardy drar på sig en skada, då har dom inte i närheten av våran bredd.
 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Leicester har mött två förväntade topplag. Oavgjort mot Liverpool och blev krossade av oss med 2-5, bägge matcherna på hemmaplan dessutom.

Jag förstår dig, men köper inte resonemanget. Spelar ingen roll vilka de har mött o inte, 3p mot ett topplag är lika mkt värt som mot ett bottenlag. De leder ligan välförtjänt. 

Titta på deras resultat så är det inga 1-0 matcher med tur de vunnit, det är flera 2-0,3-0,3-1 så de ska inte underskattas. 

Tror faktiskt leicesters offensiva spel och vindsnabba omställningar passar perfekt mot vissa topplag så de lär hämta flera poäng där. United kommer bli uppätna spelmässigt, tror även Leicester spelar ut Tottenham med samma taktik. Nä lätt schema eller inte, jag tror inte man ska vifta bort dom för det. 

Kämparglöden och tränarens taktik kommer skörda framgångar. 

I år smäller det !

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

  Helt enig i att vi BÖR inte få problem de närmaste matcherna. Men det trodde vi ju om wba heller ....   Fortsätter Joel missa öppet mål och vi fortsätter skada vara egna spelare så är jag dessvärre inte lika övertygad om att detta blir en dans på rosor.        Hoppas laget snackar ihop sig nu och håller i tills spelare börjar komma tillbaks.        Hänger vi i toppen tills januari slut,  så tror jag faktiskt vi tar det!    skadorna kommer såklart vara avgörande.    Men är vi friska och får spela vårat spel så kan det nog fan gå!        

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:
Pelle wrote:

Leicester har mött två förväntade topplag. Oavgjort mot Liverpool och blev krossade av oss med 2-5, bägge matcherna på hemmaplan dessutom.

Jag förstår dig, men köper inte resonemanget. Spelar ingen roll vilka de har mött o inte, 3p mot ett topplag är lika mkt värt som mot ett bottenlag. De leder ligan välförtjänt.

Klipper bort lite, men självklart e det enklare för Leicester att leda ligan just nu som haft ett enkelt schema jämfört med Liverpool som redan mött ALLA förväntade topplag på bortaplan.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Så Pool vinner ligan? Hemsk tanke. Klomp var inte allls bra....

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:
Pelle wrote:

Leicester har mött två förväntade topplag. Oavgjort mot Liverpool och blev krossade av oss med 2-5, bägge matcherna på hemmaplan dessutom.

Jag förstår dig, men köper inte resonemanget. Spelar ingen roll vilka de har mött o inte, 3p mot ett topplag är lika mkt värt som mot ett bottenlag. De leder ligan välförtjänt.

Klipper bort lite, men självklart e det enklare för Leicester att leda ligan just nu som haft ett enkelt schema jämfört med Liverpool som redan mött ALLA förväntade topplag på bortaplan.

Nej det är inte enklare att leda ligan för Leicester tycker jag. För de vinner ju även de svåra matcherna. 

Och att möte ett topplag (ex chelsea) i deras dåliga form behöver inte vara svårare än att KROSSA Newcastle borta med 0-3 som nyss hittat sitt spel.  Förstår hur du menar men jag menar att allt är inte så svart o vitt som det kan låta.

Leicester skördar framgångar för att botten och mittlagen underskattar dom, de utnyttjar sitiuationen perfekt. 

Vi har också haft lätta matcher som WestHam hemma , WB borta men vi fick 0p iaf.
Om det vore givet hur det slutar mot lätta motståndare kan man ju göra en sluttabell innan ligan börjar ist. ;)

Leicester kommer ta många poäng mot "topplagen" med, och det är pga hur bra de spelar och inget annat. 

I år smäller det !

Jocke K
Bild för Jocke K

Det som förutom våra skador mest påverkar om vi är med och slåss om titeln är hur vi på våren klarar de svåra bortamatcherna mot topplagen. Ser tufft ut på spelschemat. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S
Roslund wrote:

Så Pool vinner ligan? Hemsk tanke. Klomp var inte allls bra....

Jag skulle sätta en rätt stor slant på City. Men pool kan kanske ta en cl-plats om de får tillbaka Sturridge I slag.

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Är inte kört men usch så andefattig Lördagen var. Gibbs verkar stöpt i en mall han icke kan förändra. Märkligt att en kille som inte gjort annat än spelat boll inte kan inta nya uppgifter. Arteta var här en klassisk ingentingspelare som bara fyllde ut och hjälpte motståndarna. Alexis är ur form. Hittar inte rätt släpp utan håller i för länge vilket är ett tydligt tecken på formsvacka. Cazorla kunde väl inte hjälpa att han snubblade men ser i övrigt väldigt avmätt ut. Mycket tjat om Leicester här. Om nu inte Arsenal vinner ligan så får gärna dessa göra det. Rock on !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

När Arsenal spelar som en påse nötter får man inte klaga, men när Leicester leder PL och spelar bländande fotboll får man inte hylla dom heller för de har haft "för lätt schema".

Parodin här inne....

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Woody wrote:

Är inte kört men usch så andefattig Lördagen var. Gibbs verkar stöpt i en mall han icke kan förändra. Märkligt att en kille som inte gjort annat än spelat boll inte kan inta nya uppgifter. Arteta var här en klassisk ingentingspelare som bara fyllde ut och hjälpte motståndarna. Alexis är ur form. Hittar inte rätt släpp utan håller i för länge vilket är ett tydligt tecken på formsvacka. Cazorla kunde väl inte hjälpa att han snubblade men ser i övrigt väldigt avmätt ut. Mycket tjat om Leicester här. Om nu inte Arsenal vinner ligan så får gärna dessa göra det. Rock on !

Jag vet inte hur Wenger tänkte när han startade med Gibbs på mittfältet. Men det kanske säger lite om skadeläget just nu. Han gräver djupt inne i frysboxen.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Österman wrote:

När Arsenal spelar som en påse nötter får man inte klaga, men när Leicester leder PL och spelar bländande fotboll får man inte hylla dom heller för de har haft "för lätt schema".

Parodin här inne....

Nu är ju jag en av dem som hyllat Leicester & jag har sett flera matcher med dem & de lirar en fartfylld rolig fotboll. Otroligt starkt att de via en vass offensiv & inte genom gnetspel är där de är. Vardy & Mahrez har framförallt imponerat i offensiven. Faktum är att de hade även oss på gaffeln & var en ribbträff från 2-0 och då hade det blivit svårt - de var faktiskt klart bättre än oss fram till vårat 1-1 mål.

Tosse
Bild för Tosse

Wenger says his side must examine what went wrong and learn from their mistakes.
För vilken gång i ordningen har vi inte hört det. 

Jajo67
Bild för Jajo67
Tosse wrote:

Wenger says his side must examine what went wrong and learn from their mistakes.
För vilken gång i ordningen har vi inte hört det. 

Det de borde rätta till - vilket de borde gjort för flera år sedan - är alla dessa skador. Det håller inte att skylla på otur när det händer varje år, någonting är väldigt fel. Stort IG på den och när man nu inte kan komma till rätta med det så måste man kalkylera med alla dessa skador och bygga en trupp som pallar det. Det har man inte gjort, framförallt inte på positionen dmf. 

George Adams
Bild för George Adams

Hyssch..

Prata inte orsakerna till vårt skade elände. . Då kommer forum polisen

Sidor