Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Stoke - Arsenal 17/1 Kl: 17:15

266 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Hur ofta intervjuar dem två spelare från olika lag samtidigt?

Zille
Bild för Zille
Farbror Frej wrote:

Hur ofta intervjuar dem två spelare från olika lag samtidigt?

Vet inte riktigt men idag var det väl ändå rätt logiskt. En poäng vardera och två bra insatser. Men det bör väl vara rätt ovanligt kanske.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
itzille wrote:
Farbror Frej wrote:

Hur ofta intervjuar dem två spelare från olika lag samtidigt?

Vet inte riktigt men idag var det väl ändå rätt logiskt. En poäng vardera och två bra insatser. Men det bör väl vara rätt ovanligt kanske.

Jo då. Vara ovanligt att se bara! :)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Roslund wrote:

Två veckor kvar av fönstret. Borde gå att hitta någon som kan förbättra laget va?

Nej Wenger säger att det finns ingen som är bättre än welbeck. Han ska tydligen rädda oss 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:
Roslund wrote:

Två veckor kvar av fönstret. Borde gå att hitta någon som kan förbättra laget va?

Nej Wenger säger att det finns ingen som är bättre än welbeck. Han ska tydligen rädda oss 

Allt handlar inte om nya namn, få spelare i form, utvecklas och bli friska e minst lika viktigt, men inte lika roligt att prata om.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:
Roslund wrote:

Två veckor kvar av fönstret. Borde gå att hitta någon som kan förbättra laget va?

Nej Wenger säger att det finns ingen som är bättre än welbeck. Han ska tydligen rädda oss 

Allt handlar inte om nya namn, få spelare i form, utvecklas och bli friska e minst lika viktigt, men inte lika roligt att prata om.

Få spelare i form eller utveckla spelarna är wengers jobb, vad ska vi diskutera om det ? 

Vi har en bänk som är skrattretande dåligt offensivt. Wenger har valt dom spelarna i truppen. Vi har 0-0 och kan inte slänga in någon offensiv pjäs av karaktär, klart vi vill se nya spelare som kan förbättra oss. Spelar ingen roll om personen heter Henry eller Gudrun schyman, så länge de gör oss bättre. Vem kan påstå att Chambers och resten av dönickarna på bänken är tillräckligt bra ?! 

Som sagt, skylla på skador kan man göra om man vägrar inse hur verkligheten är. Bänken ska bestå av spelare som kan komma in och förändra något, inte bara värma träplankan de sitter på. 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

"Om man vägrar inse hur verkligheten är"? Hur är den menar du? Alexis och Özil borta just nu, Welbeck på väg tillbaka. Samtidigt har Joel Campbell verkligen tagit chansen och Giroud gör mål. Finns inga skäl att vara oroliga för vår offensiv. Sen att vi lyckas ta en poäng borta mot Stoke där vi har fruktansvärt svårt och vårt jävlaranamma hyllas unisont i såväl svensk som engelsk press så ser man gnäll här. Vi leder ligan och det gnälls. Är det den där verkligheten du menar?

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

"Om man vägrar inse hur verkligheten är"? Hur är den menar du? Alexis och Özil borta just nu, Welbeck på väg tillbaka. Samtidigt har Joel Campbell verkligen tagit chansen och Giroud gör mål. Finns inga skäl att vara oroliga för vår offensiv. Sen att vi lyckas ta en poäng borta mot Stoke där vi har fruktansvärt svårt och vårt jävlaranamma hyllas unisont i såväl svensk som engelsk press så ser man gnäll här. Vi leder ligan och det gnälls. Är det den där verkligheten du menar?

Men herregud Welbeck på väg tillbaka tror jag när jag ser det. Han har varit skadad i ett år typ och han är ingen superstar ens när han var som bäst innan, hur lång tid tror du det tar innan han presterar - att se honom som ett nyförvärv är ett hån. Vi har en bänk i princip helt i avsaknad av offensiva spelare, det är väl klart man vill få in förstärkningar när vi har chansen att vinna ligan för första gången på 12 år - det är väl inte gnäll.

Det finns ABSOLUT INGENTING som säger att vi inte kommer ha samma skadehelvete resten av säsongen. Vi har i dagsläget redan så mycket skador att vi lirar en fullständigt oduglig Chamberlain 90 minuter. Vi har egentligen inte en enda spelare som kan göra skillnad offensivt att kasta in.

Däremot är jag nöjd med poängen, hade någon frågat mig efter jag sett laguppställningarna hade jag tagit en pinne direkt.

Cech - kungligt bra och Monreal som vanligt bäst i backlinjen, hyfsad nivå på de två i år.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

"Om man vägrar inse hur verkligheten är"? Hur är den menar du? Alexis och Özil borta just nu, Welbeck på väg tillbaka. Samtidigt har Joel Campbell verkligen tagit chansen och Giroud gör mål. Finns inga skäl att vara oroliga för vår offensiv. Sen att vi lyckas ta en poäng borta mot Stoke där vi har fruktansvärt svårt och vårt jävlaranamma hyllas unisont i såväl svensk som engelsk press så ser man gnäll här. Vi leder ligan och det gnälls. Är det den där verkligheten du menar?

Snacka om att styra in på fel spår....

Nej vi pratade om skadorna, verkligen är så att det kommer alltid komma skador. Och det drabbar alla lag, alltså kan man inte skylla bort BEDRÖVLIGT spel på "om han o han inte vore skadad" snacket. Saknas spelare A så får spelare B göra jobbet, det är Wengers och spelarnas uppgift att klara av det. Just nu är det ingen som tar Özil och Sanchez jobb och därför är vi närmare 0p än 3p i denna match.
Det är verkligheten, att sitta o säga "snart är han och han tillbaka" är bara naivt och bortförklaringar till poängtorsk mot mitten och bottenlag.

Finns det inga skäl att vara orolig för våran offensiv ? Vi har 0-0 med ETT bra läge på 90min, förutom det läget skapas det knappt något och vi har ingen att slänga in. Du verkar tro att Welbeck som inte spelat fotboll på 9 mån ska komma in och spruta in mål och rädda hela offensiven. Eller ? Sanchez också snart tillbaka, men om han skadar sig igen då ? Får vi höra samma visa om 3 mån då ?
"ojojoj OM inte Sanchez hade skadat sig så hade vi vunnit ligan". ?

Jag tror inte på bortförklaringar, ska vi vinna dessa matcher så måste vi ha ersättare till spelare som saknas, vi har en stor trupp, det finns personer som har till jobb att alla ska vara i form och ha vinnarskallarna på plats när matchen börjar.

Har man lägre krav än så på välbetalda stjärnor så kan man heja på Norwich och Sunderland ist där förhoppningarna är lägre.
Jag kräver bättre spel och inställning av Arsenalspelarna, men det är viktigare med followers på Instagram än 3p.
Man tar hellre ett hattrick i en 3-3 match än blod på knäna efter en kämparseger med 1-0 där någon annan blir hjälte.

Vet inte vart du läser någonstans att Arsenal hyllas för sin "jävlaranamma" inställning i matcherna vi inte vinner ?! Klipp gärna in det här.

Det gnälls inte här inne på att vi leder ligan, det gnälls när Stoke spelar ut oss och vi ska snart möta Barcelona i ett dubbelmöte.
Du vinklar gnället till något det inte är, du får åter igen gärna klippa in där någon gnäller på våran ligaledning.
Det är spelet vi kommenterar och spelarnas dåliga inställning, ingenting annat. (Från min sida iaf) 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Är Stoke ett bottenlag säger du? Vad är de nu, sexa-sjua i ligan? Just idag gjorde vi inte mål, men du ser ju verkligen inte längre än näsan räcker om du glömmer bort att vi faktiskt gör mål, 3 pytsar borta mot Liverpool t ex. Vissa gnäller ju bara oavsett vad som händer. 

Och nej, inte vår inställning i alla matcher vi inte vinner, bara att just efter den här matchen har såväl engelsk som svensk media imponerats över att vi kan gneta oss till poäng även när det inte funkar. 

Jepson
Bild för Jepson

Vi har inte slagit Stoke borta sen 2010 vill jag minnas. Förra året förlorade vi. I år ett steg fram. Sista matchen för säsongen är väl City. Efter den är det klart om det var bra eller dåligt eller om manskapet klarade sig eller barikaderade sjukstugan till bredden. COYG 

Tosse
Bild för Tosse

Tänk om det varit en vettig domare som gett oss frisparkar för deras spelförstörelse och ojusteheter i ryggen. En straff för Walcott när han får en touch på foten efter att ha gjort sig fri trots hård uppvaktning utanför straffområdet dessförinnan. 

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:

Det gnälls inte här inne på att vi leder ligan, det gnälls när Stoke spelar ut oss och vi ska snart möta Barcelona i ett dubbelmöte.

Då kan det ju vara på plats att även kommentera att vi vunnit våra hemmamatcher när vi mött bra lag, exempelvis United, City och Bayern, så varför skall vi inte kunna vinna hemma mot Barcelona med?

Vi hade skadeskjutet lag mot City och vi lär hinna få tillbaka flera till Barcamatchen, så inget gnäll ju. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

"Om man vägrar inse hur verkligheten är"? Hur är den menar du? Alexis och Özil borta just nu, Welbeck på väg tillbaka. Samtidigt har Joel Campbell verkligen tagit chansen och Giroud gör mål. Finns inga skäl att vara oroliga för vår offensiv. Sen att vi lyckas ta en poäng borta mot Stoke där vi har fruktansvärt svårt och vårt jävlaranamma hyllas unisont i såväl svensk som engelsk press så ser man gnäll här. Vi leder ligan och det gnälls. Är det den där verkligheten du menar?

Men herregud Welbeck på väg tillbaka tror jag när jag ser det. Han har varit skadad i ett år typ och han är ingen superstar ens när han var som bäst innan, hur lång tid tror du det tar innan han presterar - att se honom som ett nyförvärv är ett hån. Vi har en bänk i princip helt i avsaknad av offensiva spelare, det är väl klart man vill få in förstärkningar när vi har chansen att vinna ligan för första gången på 12 år - det är väl inte gnäll.

Det finns ABSOLUT INGENTING som säger att vi inte kommer ha samma skadehelvete resten av säsongen. Vi har i dagsläget redan så mycket skador att vi lirar en fullständigt oduglig Chamberlain 90 minuter. Vi har egentligen inte en enda spelare som kan göra skillnad offensivt att kasta in.

Däremot är jag nöjd med poängen, hade någon frågat mig efter jag sett laguppställningarna hade jag tagit en pinne direkt.

Cech - kungligt bra och Monreal som vanligt bäst i backlinjen, hyfsad nivå på de två i år.

Det är väl ingen som påstått att Welbeck är som ett nyförvärv annat än dom mest negativa fansen som alltid drar den ramsan när någon är tillbaka från skada? Kan ha missat att någon sagt så dock.
Welbeck är en bra spelare, tror han kan komma att bli viktig kugge i vårat lag framöver.
Enligt mig så är han bättre än Walcott iallafall.
Jag tycker deet såg bättre ut när Iwobi kom in istället för Walcott igår, så där har vi ju en spelare som kan göra skillnad offensivt. En annan spelare som kan göra skillnad offensivt är Jeff, nu spelade inte han igår men det berodde nog mer på att han spelade match i veckan med ungomslaget? 

Det finns absolut inget som säger att vi kommer ha samma skadehelvete resten av säsongen heller.
Trots våra skador hittils denna säsong så har vi skördat poäng, detta beror förstås på att vi har ett av dom bredaste lagen i ligan. 
Det är ju bara att kolla på övriga lag som haltat betänkligt mer än oss poängmässigt.
Stoke var efter Leicester och Arsenal det formstarkaste laget i ligan med.

1 poäng var inget jag låg sömnlös över, det hade kunnat sluta både med vinst eller torsk.
Får vi nu tillbaka Özil och Sanchez till Chelsea så tror jag vi kan ro hem den segern. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Är Stoke ett bottenlag säger du? Vad är de nu, sexa-sjua i ligan? Just idag gjorde vi inte mål, men du ser ju verkligen inte längre än näsan räcker om du glömmer bort att vi faktiskt gör mål, 3 pytsar borta mot Liverpool t ex. Vissa gnäller ju bara oavsett vad som händer. 

Och nej, inte vår inställning i alla matcher vi inte vinner, bara att just efter den här matchen har såväl engelsk som svensk media imponerats över att vi kan gneta oss till poäng även när det inte funkar. 

Nej skrev "poängtapp mot mitten/bottenlag". Stoke är ett mittenlag just nu, refererade till flera dåliga bottennapp mot bottenlag och mittenlag. 
Angående Liverpoolmatchen så gnällde jag inte över att vi gjorde 3mål, vart ser du det ?

Så länge spelarna kämpar kämpar och kämpar och spelar bra så gnäller jag aldrig, då har de gjort vad de kan göra. Bollen är rund  och man kan ha marginalerna emot sig med stolpar och annat. Men så länge man gjort allt man kan så är det godkänt.

Därför tycker jag inte att 0-0 mot Stoke med detta spel är godkänt, Stoke....Stoke..... är närmast segern och bara Cech räddar oss.
Bara för att vi haft svårt där genom åren betyder inte det att 0-0 och  knappt inga målchanser är godkänt.

0-0 och massa chanser och deras målvakt blir matchens lirare, ja då kan 0-0 vara godkänt. MEn låt oss vara ärliga, vi va inte ens nära att förtjäna 3p igår. 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:

Det gnälls inte här inne på att vi leder ligan, det gnälls när Stoke spelar ut oss och vi ska snart möta Barcelona i ett dubbelmöte.

Då kan det ju vara på plats att även kommentera att vi vunnit våra hemmamatcher när vi mött bra lag, exempelvis United, City och Bayern, så varför skall vi inte kunna vinna hemma mot Barcelona med?

Vi hade skadeskjutet lag mot City och vi lär hinna få tillbaka flera till Barcamatchen, så inget gnäll ju. ;)

Vad är det med dom matcherna ? Jag har iaf suttit och tokhyllat laget under de matcherna och efteråt som man bör när laget spelar bra och vinner matcherna.

Säger inte att vi inte kan vinna mot Barca, det antydde va att kan vi inte ens skapa chanser mot Stoke så ser det mörkt ut mot Barcelona. Hittr Özil och Sanchez formen så visst finns tomten, men det är höga krav på de 2 pojkarna. Speciellt Sanchez som inte spelat på ett tag.

Tro mig att jag vill vinna det dubbelmötet, men hjärnan och hjärtat säger olika saker angående våra chanser när man ser detta spel

I år smäller det !

Corben
Bild för Corben

Men jösses så bedrövlig han är Walcott alltså. Vilken jävla bedrövlig insats. Oxen var ju tio gånger bättre från sin sittande position. Vad Ramsey gjorde på planen igår har jag absolut ingen aning om.

 

Jayarse på twitter.

Glenn
Bild för Glenn
Corben wrote:

Men jösses så bedrövlig han är Walcott alltså. Vilken jävla bedrövlig insats. Oxen var ju tio gånger bättre från sin sittande position. Vad Ramsey gjorde på planen igår har jag absolut ingen aning om.

 

håller med om att Ramsey och Walcott var usla men Oxen var ju bedrövlig också. Kunde knappt slå en passning rätt.

Känns som Walcott tagit flera kliv bakåt. Nu utmanar han ju inte ens med fart.

Lika svårt vissa har att se att vi är rätt många som inte är nöjda av att bli utspelade av Stoke, lika svårt har jag att se hur man kan vara så nöjd. Ska man vinna ligan ska man vinna sådana här matcher. Största anledningen till att vi leder är att alla topplag har problem, inte att vi är fantastiskt bra. förra året hade vi legat 3:a med 8p till Chelsea och 3p till Shitty. Ung så bra har vi spelat i år.

Nu krävs det 3p mot Chelski och att 3 poängarna rullar in ett bra tag framöver för om Shitty börjar tugga igång med en het Aguero så finns det inte stort utrymme för fler bottennapp!

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

varenda passning som kotten prövade sig på hamnade på hälarna på medspelarna vilket stannade upp varenda omställning, eller till en motståndare! 

Svårt för oxen att leka Özil i mitten när Stoke pressade som kåta hyenornpå bollhållaren, kanske Joel skulle haft den positionen, han kan ju hitta fina spelvägar, dock är han lite för klen i kroppen!

Possitivt att vi har världens snyggaste och bästa målman, Peter den store! Oj oj oj vad vi hade släppt in mål med nån av våra föregående pajasar i målet!

Possitivt: inga nya skador va?! Thumbs Up!

Corben
Bild för Corben

Utspelade var man väl ändå inte? Visst Stoke kändes farligare i andra men utspelade skriver jag inte under på. Med tanke på vilka spelare som saknades så är det kanske inte så märkligt heller?

Özil, ligans bästa tia.

Sanchez, ligans bästa vänsterytter.

Coq-Santi, under sin tid tillsammans har man förmodligen varit ligans bästa centrala mittfält, gårdagens med Flamini-Oxen (det går inte att påstå att Ramsey spelade där igår) tillhör väl inte ens ligans 15 bästa?

Ja man måste vinna fler matcher på bortagräs nu, hur är bortastaten sen Coq skadade sig egentligen?

Jayarse på twitter.

Woody
Bild för Woody

Walcott och Oxrulladen kan inte spela fotboll, och har aldrig lärt sig. Däremot är de snabba och vältränade. Blir så trött på Walcott. Han ser precis likadan ut i dessa dagar som när han kom som 17-åring. Ibland när han tänker och beslutar så är det hög klass. Det ä dock alldeles för ojämnt och stapplande. Skärpning ! Att sedan se ut som förfördelad bebis när man blir utbytt gör inte saken bättre. Spelsinne och beslutsförmåga är svårt att träna upp men det är det viktigaste. Rulladen är väl inte mycket bättre men där är det likadant, ojämnt till max. Vilken styrka Arsenal besitter då dessa presterar jämnt men hur når man dit ? Ramsey faller också in under denna kategori, dock inte lika påtagligt. Trots detta leder Arsenal ligan, så slut på gnället för nu. Rock on !

Sral
Bild för Sral

Ja, fy fan. Jag borde undvika matchtrådarna, de gör mig bara arg...

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Har snabbläst ett par inlägg och förstår inte alls upprördheten över 0-0 borta mot Stoke med så många spelare borta. Stoke är inget soplag, de hade en ganska bedrövlig start på säsongen men har efter det gått mycket bättre och framför allt på hemmaplan. De spelade brallorna av ManCity hemma där de vann med 2-0 i en match de utan problem lika gärna hade kunnat vinna med 5-0. De slog även ManU och Chelsea på hemmaplan. Hade någon sagt innan säsongen att vi skulle få 0-0 borta mot Stoke med Özil, Alexis, Santi, Coq, Welbeck, Rosicky och Wilshere skadade hade vi nog alla tagit det.

Sekreterare Arsenal Sweden

Christoffer Cato
Bild för Christoffer Cato

Helvete vad bedrövlig Oxlade är. Sämre utveckling på en spelare, får man  leta efter. För jäkla synd bara... Gillar verkligen killen :(

Sral
Bild för Sral
Lars Lundstedt wrote:

Har snabbläst ett par inlägg och förstår inte alls upprördheten över 0-0 borta mot Stoke med så många spelare borta. Stoke är inget soplag, de hade en ganska bedrövlig start på säsongen men har efter det gått mycket bättre och framför allt på hemmaplan. De spelade brallorna av ManCity hemma där de vann med 2-0 i en match de utan problem lika gärna hade kunnat vinna med 5-0. De slog även ManU och Chelsea på hemmaplan. Hade någon sagt innan säsongen att vi skulle få 0-0 borta mot Stoke med Özil, Alexis, Santi, Coq, Welbeck, Rosicky och Wilshere skadade hade vi nog alla tagit det.

Precis. Och jag håller faktiskt med Bosse Pettersson, att vi går in och gnetar till oss en poäng i en sån här match där vi tidigare säkert hade förlorat är en styrka i sig.

Mackan
Bild för Mackan

Jag tycker nog så här i efterhand och med tanke på skador osv att vi ska vara hyfsat nöjda med 1p borta mot Stoke. Vi känns som sagt väldigt tunna när man ser prestationerna på vissa som ska fylla skorna till några frånvarande ordinarie.

- Ox är inte Özil.. inte ens när han är i bra form. Han har inte passningsfot och inte heller speluppfattning som är ens i närheten. Jag gillar Ox när han är i form och när han sätts in för att rycka sönder mostståndarförsvar. Används i fel roll.

- Campbell.. Har i mina ögon växt för varje match han spelar. Har visat prov på en riktigt magisk passningsfot som jag hoppas vi får se mer av. Däremot känns karln otroligt långsam i sina man mot man löpningar vilket kanske gör att inte heller han skulle gå att sätta in istället för Özil.

Jag kanske helst hade sett ett försök med Ramsey i en mer uppflyttad roll och in med den nye som defensiv/box2box. Kanske hade funkat, kanske inte... Tror det är tur att man inte är manager själv :)

På söndag är det Chelsea hemma. Då bör både Sanchez och Özil vara tillbaka och med dem även kreativiteten och variationen på vårt mittfält. Då jääääävlar! :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Det spelar ingen roll att det var Stoke vi mötte, Det låter alltid lika efter en oavgjord eller förlustmatch oavsett motstånd.
Tycker inte heller vi spelade så roligt, men utspelade håller jag inte med om.
Cech gjorde några fina räddningar, men det gjorde även deras målis.
Vi har rejäl press stundtals i andra halvlek.
Förstår att man kan vara missnöjd med ett oavgjort resultat, men så länge vi håller undan i toppen samt har ett betydligt försvagat lag så är jag nöjd.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Tittar man på Arseblogs "by the numbers" efter Stoke-matchen hade vi en låg procent av lyckade passningar, 78%, men även City, Chelsea och United hade det problemet just på Britannia. Stoke har en smal plan, och det ställer ju till problem för passande lag. Just Arsenal, City, Chelsea och United ska vara de passningsskickligaste lagen i ligan.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag kan tycka att vi gjorde en rätt ok match. Strategin var rätt tydlig. Att hålla tätt och att eventuellt kunna plocka tre poäng om tillfälle gavs. Men med en så pass svag starelva hade vi inte riktigt nog framåt. Det saknades kreativitet. Men samtidigt hade vi inte problem med Stokes fysik. Vi mosade på rätt bra i närkamperna. En och annan Stoke-spelare låg och kved i gräset vilket jag verkligen uppskattade. Om matchbilden från den första halvleken hade hållt i sig i den andra tror jag vi hade vunnit. Men nu fick Stoke publiken att tända till i andra och Orch-trummorna börjde dåna på vanligt Stoke-manér.

Jag hade nog förväntat mig att skulle göra en bättre match på Anfield. Men på Britannia förväntade jag mig inte mer än 1p. Att alla verkar ha kommit hem med livet i behåll ser jag som en bonus.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Som matchen såg ut på Anfield var jag rädd att det skulle bli ett till ras i stil med Southampton borta, eller varför inte 1-5-förlusten mot just Liverpool för två säsonger sedan. Med tanke på hur matchen såg ut var det starkt att vi gjorde viktiga mål och var så sjukt nära att vinna.

Sidor