Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Stoke - Arsenal 17/1 Kl: 17:15

266 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Som matchen såg ut på Anfield var jag rädd att det skulle bli ett till ras i stil med Southampton borta, eller varför inte 1-5-förlusten mot just Liverpool för två säsonger sedan. Med tanke på hur matchen såg ut var det starkt att vi gjorde viktiga mål och var så sjukt nära att vinna.

Ja, där tycker jag vi dels lite medvind med Liverpools målvaktsspel samt att Giroud visar att han har klivit upp ytterligare en nivå från förra säsongen. Det känns som att denna säsong kan bli hans. Det enda som oroar mig lite med Giroud är om han tvingas spela för många matcher (som vanligt) och får spela trots dålig form. Vi behöver få tillbaka Welbeck någon gång.

Sedan kan man inte bortse från Campbell i Liverpoolmatchen. Han gör ju en grymt bra match. Och gör igen igår tycker jag.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Något som jag tycker att vi har blivit bättre på är fasta situationer. Vi har kunnat utnyttja dem mot Liverpool, Tottenham och i en match till som jag inte minns just nu. Var det Bournemouth kanske? Alltså när motståndarna har problem med fasta situationer förmår vi vara pragmatiska nog att utnyttja det. Tycker att vi har fler sätt att vinna eller ta poäng på än vad vi hade bara för några år sedan.

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Något som jag tycker att vi har blivit bättre på är fasta situationer. Vi har kunnat utnyttja dem mot Liverpool, Tottenham och i en match till som jag inte minns just nu. Var det Bournemouth kanske? Alltså när motståndarna har problem med fasta situationer förmår vi vara pragmatiska nog att utnyttja det. Tycker att vi har fler sätt att vinna eller ta poäng på än vad vi hade bara för några år sedan.

Ja hörnor speciellt tycker jag vi förbättrat.
Där var man mer orolig för kontring än egen chans förrut. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Haha, ja, hörnor betydde större målchans för motståndarna än oss. 

George Adams
Bild för George Adams

Oavgjort på Brittania. Tar jag alla dagar i veckan.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Fantastiskt att vissa tycker 0-0 mot Stoke Är bra pga att de slagit United och city i år. Lätt att glömma att de fått stryk av sopgäng med. 

Varför läggs så mkt fokus på vad andra lag har fått för resultat mot dom? 

Det är låter som ett mantra här inne "jaha förlorade city ja men då är 1p jättebra för oss. 

Spelar ingen roll hur bedrövliga vi va eller vilka vi mötte, bara någon annan har förlorat mot dom. Aja skitsamma, får inte skriva kritik här inne efter ett poängtapp, absolut inte när City förlorade där. 

Nu ställer vi in siktet mot Chelsea! 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Alla har fått stryk av sopgäng och det FINNS knappt något skitlag i den här ligan. Stoke ligger sjua, bara sex poäng från topp fyra. De hade kunnat vinna större än vad de gjorde mot City. Vi har dessutom haft mycket svårt mot dem. Visst är 0-0 ett resultat vi ska ta alla dagar i veckan...

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Österman wrote:

Fantastiskt att vissa tycker 0-0 mot Stoke Är bra pga att de slagit United och city i år. Lätt att glömma att de fått stryk av sopgäng med. 

Varför läggs så mkt fokus på vad andra lag har fått för resultat mot dom? 

Det är låter som ett mantra här inne "jaha förlorade city ja men då är 1p jättebra för oss. 

Spelar ingen roll hur bedrövliga vi va eller vilka vi mötte, bara någon annan har förlorat mot dom. Aja skitsamma, får inte skriva kritik här inne efter ett poängtapp, absolut inte när City förlorade där. 

Nu ställer vi in siktet mot Chelsea! 

Varför så mycket fokus på vad andra har gjort? För att visa att det inte är så enkelt att bara kliva in och vinna borta mot Stoke. Det går inte att säga "jag struntar i andra lag", hela poängen med fotboll och annan sport är ju till att börja att jämföra sig med andra lag/tävlande, och man kan inte bedöma sin egen prestation om man inte vet hur bra motståndaren är.

Dessutom är det vad jag har sett ingen som har sagt att 0-0 borta mot Stoke är bra punkt slut. Det är bra efter förutsättningarna, rätt stor skillnad på det. Det är också skillnad på att tycka att ett resultat är acceptabelt och att vara nöjd med resultatet och därmed tycka att inget hade kunnat vara bättre. Det finns ett mellanläge också.


Quote:

Aja skitsamma, får inte skriva kritik här inne efter ett poängtapp

Den där typen av argumentation är väl ändå rätt onödig? Jag skulle i så fall lika gärna kunna vända på det och säga att vi inte får vara positiva om vi ska uttrycka oss på det sättet. Vi har olika uppfattningar, och vi måste kunna ta att vi argumenterar för våra olika uppfattningar utan att komma med den typen av beskyllningar. Du har all rätt i världen att argumentera för din sak, men alla andra har också all rätt i världen att argmentera emot där dessa inte håller med.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Alla har fått stryk av sopgäng och det FINNS knappt något skitlag i den här ligan. Stoke ligger sjua, bara sex poäng från topp fyra. De hade kunnat vinna större än vad de gjorde mot City. Vi har dessutom haft mycket svårt mot dem. Visst är 0-0 ett resultat vi ska ta alla dagar i veckan...

Jag vet vad du försöker säga men jag köper det helt enkelt inte. För att bli en vinnare måste man ha en vinnarskalle som avskyr förluster och inte accepterar dåligt spel. Att säga 0-0 är bra pga skador köper jag inte heller, skador är bortförklaringar för de drabbar alla. 

Matt spela 0-0 med bedrövligt spel är aldrig godkänt, att spela 0-0 och äga matchen och chanserna är okey för marginaler kan man inte påverka. 

Åter igen, vad Stoke gör mot City bryr jag mig inte ett dugg om, hejar inte på city. Enbart Arsenals resultat som intresserad mig, resten är bara ett svart mörker av ointressant fakta och används till bortförklaringar till våra poängtapp. Men nu släpper vi denna match, vi är överens om att vi inte är överens :D 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Fantastiskt att vissa tycker 0-0 mot Stoke Är bra pga att de slagit United och city i år. Lätt att glömma att de fått stryk av sopgäng med. 

Varför läggs så mkt fokus på vad andra lag har fått för resultat mot dom? 

Det är låter som ett mantra här inne "jaha förlorade city ja men då är 1p jättebra för oss. 

Spelar ingen roll hur bedrövliga vi va eller vilka vi mötte, bara någon annan har förlorat mot dom. Aja skitsamma, får inte skriva kritik här inne efter ett poängtapp, absolut inte när City förlorade där. 

Nu ställer vi in siktet mot Chelsea! 

Varför så mycket fokus på vad andra har gjort? För att visa att det inte är så enkelt att bara kliva in och vinna borta mot Stoke. Det går inte att säga "jag struntar i andra lag", hela poängen med fotboll och annan sport är ju till att börja att jämföra sig med andra lag/tävlande, och man kan inte bedöma sin egen prestation om man inte vet hur bra motståndaren är.

Dessutom är det vad jag har sett ingen som har sagt att 0-0 borta mot Stoke är bra punkt slut. Det är bra efter förutsättningarna, rätt stor skillnad på det. Det är också skillnad på att tycka att ett resultat är acceptabelt och att vara nöjd med resultatet och därmed tycka att inget hade kunnat vara bättre. Det finns ett mellanläge också.

Quote:

Aja skitsamma, får inte skriva kritik här inne efter ett poängtapp

Den där typen av argumentation är väl ändå rätt onödig? Jag skulle i så fall lika gärna kunna vända på det och säga att vi inte får vara positiva om vi ska uttrycka oss på det sättet. Vi har olika uppfattningar, och vi måste kunna ta att vi argumenterar för våra olika uppfattningar utan att komma med den typen av beskyllningar. Du har all rätt i världen att argumentera för din sak, men alla andra har också all rätt i världen att argmentera emot där dessa inte håller med.

Skriver på mobil så kan inte svara på alla punkten. Men angående om er som är positiva efter denna 0-0 match så klagar väl inte jag på stt är ni positiva? "Ni" klagar på oss och kallar oss gnälliga när vi konstatera vilken skitmatch vi gör. (Fakta) 

Ni får vara hur positiva ni vill för mig, kom bara med ren fakta som styrker det ni säger och inte massa blaha blaha om att City förlorade där så 0-0 för oss är kanonresultat. Tänker man så lär man aldrig vinna något enligt mig. Har nog aldrig sett ett lag vinna ligan som har så mkt fokus på vad andra lag gör. Som Mourinho själv sa när han fick frågor om Arsenals seger i en omgång Chelsea förlorade "jag bryr mig inte om Arsenals resultat, jag och mina spelare fokuserar på våran uppgift ". Ja och så vann de ligan överlägset med. Rätt inställning. 

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod

Personligen så är jag mera störd av poängtappet mot pool än vad jag är efter 0-0 mot Stoke öven om det också svider.Men att tappa tre poäng i sista minuten (igen, ifjol kvitterade de väl i 90+6 eller ngt sådant ? ) suger väldigt, det är ju en viss skillnad på 3 kontra en poäng.

Men att åka till Brittania utan så starka offensiva pjäser som bla ÖZil, Sanchez och Cazorla samt vår starkaste def mf Kuklen, och hoppas på att bla Ox och Walcott ska fixa tre poäng med tanke på vår urusla statistik där, samt usel form, då är man optimist. Vi befinner oss i en rejäl toppsvacka, det borde vi väl vara överens om ? men nu är det som det är och borde ju bara kunna bli bättre med tanke på att vi bör ha både Özil och Sanchez tillbaka till nästa match, hemmaplan men mot ett helt annat motstånd visserligen.

Men faktum är väl att vi måste väl vara ett av europas ojämnaste lag som sedan flera år tillbaka varvat toppinsatser mot rena bottennapp ? Det är ju bara att kolla på vår cl start denna säsong, vi börjar med att torska de två första matcherna för att sedan spöa BM, bara för att bli totalt utskåpade i returen. Man skulle ju gärna uppskatta lite mera jämnhet över vårat spel/ insats.

ps, vart har enköpingskillarna Zimzon och Janne Jonsson tagit vägen, har de verkligen konverterat till........Leeds?

Jajo67
Bild för Jajo67

Både Zimzon & jag är på twitter, mest Zimzon men jajo67 är samma som Janne Jonsson....och Leeds .... Nej men jag säger som min son sa "Det vore kul om Leeds gick upp så vi kunde spöa dem" med tanke på hur många polare jag har som håller på dem ;-)

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Österman wrote:

Ni får vara hur positiva ni vill för mig, kom bara med ren fakta som styrker det ni säger och inte massa blaha blaha om att City förlorade där så 0-0 för oss är kanonresultat. Tänker man så lär man aldrig vinna något enligt mig. Har nog aldrig sett ett lag vinna ligan som har så mkt fokus på vad andra lag gör. Som Mourinho själv sa när han fick frågor om Arsenals seger i en omgång Chelsea förlorade "jag bryr mig inte om Arsenals resultat, jag och mina spelare fokuserar på våran uppgift ". Ja och så vann de ligan överlägset med. Rätt inställning. 

Men nu är du där igen. Vem har sagt att det är ett kanonresultat? Det finns ett mellanläge mellan "helvetes jävla skit" och "fy fan vad bra". 0-0 är EFTER FÖRUTSÄTTNINGARNA ett OK resultat, inte mer. Och de inlägg jag har läst har sagt just det. Jag har inte sett någon som är nöjd och tycker att det var så bra vi kunde förvänta oss. Men över en säsong handlar det ibland om damage limitation och då får man acceptera att det inte blir som man helst hade velat. Det ska spelas 38 matcher, det går inte att vara på topp i alla.

Och vad Mourinho säger skrattar jag bara åt. Ingen tränare har någonsin varit så besatt av andra klubbar och andra managers än den idioten.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Ni får vara hur positiva ni vill för mig, kom bara med ren fakta som styrker det ni säger och inte massa blaha blaha om att City förlorade där så 0-0 för oss är kanonresultat. Tänker man så lär man aldrig vinna något enligt mig. Har nog aldrig sett ett lag vinna ligan som har så mkt fokus på vad andra lag gör. Som Mourinho själv sa när han fick frågor om Arsenals seger i en omgång Chelsea förlorade "jag bryr mig inte om Arsenals resultat, jag och mina spelare fokuserar på våran uppgift ". Ja och så vann de ligan överlägset med. Rätt inställning. 

Men nu är du där igen. Vem har sagt att det är ett kanonresultat? Det finns ett mellanläge mellan "helvetes jävla skit" och "fy fan vad bra". 0-0 är EFTER FÖRUTSÄTTNINGARNA ett OK resultat, inte mer. Och de inlägg jag har läst har sagt just det. Jag har inte sett någon som är nöjd och tycker att det var så bra vi kunde förvänta oss. Men över en säsong handlar det ibland om damage limitation och då får man acceptera att det inte blir som man helst hade velat. Det ska spelas 38 matcher, det går inte att vara på topp i alla.

Och vad Mourinho säger skrattar jag bara åt. Ingen tränare har någonsin varit så besatt av andra klubbar och andra managers än den idioten.

1. Kolla Cech intervju efter matchen, finns tom en artikel här på hemsidan med rubriken "NÖJDA med 1p". Där har du en som är NÖJD med 0-0.

Eftersom du inte verkar kunna läsa mellan raderna angående skillnaden på OK och NÖJD så kommer några citat här från forumet där folk är nöjda med resultatet.

Oavgjort på Brittania. Tar jag alla dagar i veckan. - George Adams

Skönt med poäng på Brittania även om man borde kräva en trea. - Pelle

Vi har inte slagit Stoke borta sen 2010 vill jag minnas. Förra året förlorade vi. I år ett steg fram. - Jepson

Har snabbläst ett par inlägg och förstår inte alls upprördheten över 0-0 borta mot Stoke med så många spelare borta. Stoke är inget soplag, de hade en ganska bedrövlig start på säsongen men har efter det gått mycket bättre och framför allt på hemmaplan. De spelade brallorna av ManCity hemma där de vann med 2-0 i en match de utan problem lika gärna hade kunnat vinna med 5-0. De slog även ManU och Chelsea på hemmaplan. Hade någon sagt innan säsongen att vi skulle få 0-0 borta mot Stoke med Özil, Alexis, Santi, Coq, Welbeck, Rosicky och Wilshere skadade hade vi nog alla tagit det. - Du själv.

Det skriker nöjda fans i dessa citat, och de finns alla inom 3 sidor bak, orka inte bläddre längre.

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Österman wrote:

Oavgjort på Brittania. Tar jag alla dagar i veckan. - George Adams

Skönt med poäng på Brittania även om man borde kräva en trea. - Pelle

Vi har inte slagit Stoke borta sen 2010 vill jag minnas. Förra året förlorade vi. I år ett steg fram. - Jepson

Det skriker nöjda fans i dessa citat, och de finns alla inom 3 sidor bak, orka inte bläddre längre.

De som har skrivt de grejorna kan nog tala för sig själva, men jag tolkar inte något av de tre som att de tycker att inget kan bli bättre. Din definition av "nöjd" är uppenbarligen inte alls samma som min. Nöjd är man när man inte kan uppnå bättre resultat, men att inte vara nöjd är inte samma sak som missnöjd.

Skit samma. Jag tycker att 0-0 är ett OK resultat när vi har våra fyra viktigaste utespelare borta. Nöjd? Nej. Det hade jag varit med tre poäng.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:

Eftersom du inte verkar kunna läsa mellan raderna angående skillnaden på OK och NÖJD så kommer några citat här från forumet där folk är nöjda med resultatet.

Skönt med poäng på Brittania även om man borde kräva en trea. - Pelle

Det skriker nöjda fans i dessa citat, och de finns alla inom 3 sidor bak, orka inte bläddre längre.

Hörru, jag e väl tydlig? Skriver "skönt" vilket indikerar att vi inte gjorde en bra match men fick ändå med oss en pinne.

Skriver tydligt att vi borde kräva en trea, hur få du det då till att jag är NÖJD? Står väl tydligt att jag tyckte vi borde fått ett bättre resultat?

Svarar enbart för mitt eget påstående och inte de andra.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:

Eftersom du inte verkar kunna läsa mellan raderna angående skillnaden på OK och NÖJD så kommer några citat här från forumet där folk är nöjda med resultatet.

Skönt med poäng på Brittania även om man borde kräva en trea. - Pelle

Det skriker nöjda fans i dessa citat, och de finns alla inom 3 sidor bak, orka inte bläddre längre.

Hörru, jag e väl tydlig? Skriver "skönt" vilket indikerar att vi inte gjorde en bra match men fick ändå med oss en pinne.

Skriver tydligt att vi borde kräva en trea, hur få du det då till att jag är NÖJD? Står väl tydligt att jag tyckte vi borde fått ett bättre resultat?

Svarar enbart för mitt eget påstående och inte de andra.

Visst är det härligt att svenska ord kan tolkas så olika. "skönt med 1p" låter iaf i mina ögon som att man är nöjd med utgången. :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Oavgjort på Brittania. Tar jag alla dagar i veckan. - George Adams

Skönt med poäng på Brittania även om man borde kräva en trea. - Pelle

Vi har inte slagit Stoke borta sen 2010 vill jag minnas. Förra året förlorade vi. I år ett steg fram. - Jepson

Det skriker nöjda fans i dessa citat, och de finns alla inom 3 sidor bak, orka inte bläddre längre.

De som har skrivt de grejorna kan nog tala för sig själva, men jag tolkar inte något av de tre som att de tycker att inget kan bli bättre. Din definition av "nöjd" är uppenbarligen inte alls samma som min. Nöjd är man när man inte kan uppnå bättre resultat, men att inte vara nöjd är inte samma sak som missnöjd.

Skit samma. Jag tycker att 0-0 är ett OK resultat när vi har våra fyra viktigaste utespelare borta. Nöjd? Nej. Det hade jag varit med tre poäng.

Fast nu ändrade du till att de inte skulle sagt "det kan inte bli bättre", det sa jag aldrig något om, utan bara att de lät nöjda.

Ex. Jag tar 0-0 alla dagar i veckan.... Innan matchens ens börjat, då måste man ju vara nöjd med 0-0 i mina öron.

Jaja skitsamma, trevlig kväll påré

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Ja, Peter Cech höll ett tal i omklädningsrummet efter matchen för att lugna de spelare som var besvikna. Han sa tydligen i stil med vad många av oss säger här, efter förutsättningarna var det ett bra resultat. Och är det någon i vår trupp som har vunnit mycket och är en vinnare så är det ju Peter Cech.

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Inte officiellt förstås, men i hemlighet är jag klart nöjd med en pinne borta mot Stoke. Trodde inte det innan matchen. Imponerande av försvaret att kunna hålla fokus så pass bra som de gjorde. Och för varje match han spelar blir jag mer och mer imponerad av Joel  Cambell. Vilken spelare. Som ett nyförvärv!

Och i hemlighet gillar jag också den där inramningen som uppstått i samband de här matcherna. Lite som förr :-) Stokefansen, grottmänniskor eller inte, lyckas skapa en för jävligt jobbig atmosfär när de möter oss och de trycker precis på rätt knappar för att reta upp oss. Och det är på något sätt skönt att det finns fler än Tottenham, Man Utd och Chelsea då en vinst eller förlust betyder mer än bara ett resultat. Kort sagt: vi har fått en sk "historia" med Stoke. Må den vara ett tag. Ligan blir lite roligare.
För de kommer att få käka upp sin kaxighet en vacker dag, och då blir Stoke bara som vilket Sunderland eller Watford som helst. 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Augustus Caesar wrote:

Inte officiellt förstås, men i hemlighet är jag klart nöjd med en pinne borta mot Stoke. Trodde inte det innan matchen. Imponerande av försvaret att kunna hålla fokus så pass bra som de gjorde. Och för varje match han spelar blir jag mer och mer imponerad av Joel  Cambell. Vilken spelare. Som ett nyförvärv!

Och i hemlighet gillar jag också den där inramningen som uppstått i samband de här matcherna. Lite som förr :-) Stokefansen, grottmänniskor eller inte, lyckas skapa en för jävligt jobbig atmosfär när de möter oss och de trycker precis på rätt knappar för att reta upp oss. Och det är på något sätt skönt att det finns fler än Tottenham, Man Utd och Chelsea då en vinst eller förlust betyder mer än bara ett resultat. Kort sagt: vi har fått en sk "historia" med Stoke. Må den vara ett tag. Ligan blir lite roligare.
För de kommer att få käka upp sin kaxighet en vacker dag, och då blir Stoke bara som vilket Sunderland eller Watford som helst. 

Så jäkla tragikomiskt ändå på något sätt som Niva pratade om i Viasat-studion att Stoke inte har någon naturlig rival att spela mot längre, så de har sjävla skapat sig ett hatlag i Arsenal bara för att få häva ur sig lite otrevligheter. Sedan att det största "hatobjektet" har råkat bli Ramsey för att han fick benet brutet av Shawcross blir ju nästan lite gulligt på något vis. Lite "klart grabben ska få skrika könsord" liksom...

George Adams
Bild för George Adams

Jag står på mig..

Jag är nöjd med oavgjort på Brittania. Då, enl mig Stoke borta för vårt kära lag brukar vara en väldigt svår nöt. Sen förstår jag givetvis vad du menar Österman. Klart man skall ha vinnarskalle och önska vinster. Men det finns grader i helvetet och lättare och något svårare matcher. För Arsenal har Stoke på denna svårspelade och extremt högljudda arena varit det senare, och med tanke på hur laget såg ut så är det OK med oavgjort. I denna match ;-)

Jonas S
Bild för Jonas S
George Adams wrote:

Jag står på mig..

Jag är nöjd med oavgjort på Brittania. Då, enl mig Stoke borta för vårt kära lag brukar vara en väldigt svår nöt. Sen förstår jag givetvis vad du menar Österman. Klart man skall ha vinnarskalle och önska vinster. Men det finns grader i helvetet och lättare och något svårare matcher. För Arsenal har Stoke på denna svårspelade och extremt högljudda arena varit det senare, och med tanke på hur laget såg ut så är det OK med oavgjort. I denna match ;-)

Jag tycker på ett sätt det var uppfriskande att se oss spela efter våra förutsättningar och på resultat. Vi hade inte våra bästa spelare tillgängliga men vi behövde undvika en förslust på Britannia som hade satt igång det vanliga snacket om klena Arsenal som viker ner sig när det blir lite fysisk kamp. Vi spelade ingen fröjdig fotboll utan fokuserade istället på försvarsspelet och lät inte Stoke brotta ner oss.

Med 0-0 kan vi hävda att vi fick med oss ett resultat. Vi undviker negativt snack runt klubben och kan gå vidare till nästa match. Det är den här typen av matcher jag saknat från Arsenal under senare år.

PS: Sedan var det kul att läsa om Cechs tal i omklädningsrummet efteråt där han tydligen hyllade just resultatet. Han om någon vet hur viktigt det är att kunna göra det oglamorösa jobbet för att vinna PL-pokaler. Hans mentala inställning är bara att beundra.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:
George Adams wrote:

Jag står på mig..

Jag är nöjd med oavgjort på Brittania. Då, enl mig Stoke borta för vårt kära lag brukar vara en väldigt svår nöt. Sen förstår jag givetvis vad du menar Österman. Klart man skall ha vinnarskalle och önska vinster. Men det finns grader i helvetet och lättare och något svårare matcher. För Arsenal har Stoke på denna svårspelade och extremt högljudda arena varit det senare, och med tanke på hur laget såg ut så är det OK med oavgjort. I denna match ;-)

Jag tycker på ett sätt det var uppfriskande att se oss spela efter våra förutsättningar och på resultat. Vi hade inte våra bästa spelare tillgängliga men vi behövde undvika en förslust på Britannia som hade satt igång det vanliga snacket om klena Arsenal som viker ner sig när det blir lite fysisk kamp. Vi spelade ingen fröjdig fotboll utan fokuserade istället på försvarsspelet och lät inte Stoke brotta ner oss.

Med 0-0 kan vi hävda att vi fick med oss ett resultat. Vi undviker negativt snack runt klubben och kan gå vidare till nästa match. Det är den här typen av matcher jag saknat från Arsenal under senare år.

Enig!

Sral
Bild för Sral

Också enig. Det är det som är så uppmuntrande, att vi faktiskt kan spela på olika sätt. Jag har sagt det förut och säger det igen, även under säsonger vi har vunnit ligan har vi fått streta till oss resultat i vissa matcher.

gunbod
Bild för gunbod

Även om vi har våra bogeyteam och efter vissa förutsättningar ibland kan vara nöjd över att iaf inte ha förlorat så håller jag även med i Östermans tänk.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Också enig. Det är det som är så uppmuntrande, att vi faktiskt kan spela på olika sätt. Jag har sagt det förut och säger det igen, även under säsonger vi har vunnit ligan har vi fått streta till oss resultat i vissa matcher.

Ingen kommer ihåg mästarlagens 0-0 matcher. När vi tänker tillbaka känns det som det bara var segrar och någon heroisk förlust. De där trista matcherna när spelet inte fungerade speciellt bra, när Bergkamp var rätt kass och vi fick kriga till oss en viktig pinne minns ingen.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Bergkamp hade en alldeles för hög lägstanivå för att någonsin vara kass.

Sral
Bild för Sral

Men det hade varit oerhört intressant att se hur det skulle låta på diverse forum t ex under Invincibles-säsongen!

gunbod
Bild för gunbod

Jag var med redan då och överlag var det mest positivt med tanke på att vi aldrig förlorade då, men riktigt nöjd blir man ju tyvärr aldrig, mycket vill ha mer. Man var väl mest besviken då när inte Henry gjorde hattrick, i varje match.

Sidor