Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Stoke - Arsenal 17/1 Kl: 17:15

266 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod

På tal om den säsongen, vi är väl några stycken här inne på forumet som fortfarande är kvar sedan då, Lander, Axel, Larra, Augustus Caesar, undrar om inte även Woody och Pelle var med redan då, några fler ?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Men det hade varit oerhört intressant att se hur det skulle låta på diverse forum t ex under Invincibles-säsongen!

Det gnälldes en hel del även på den tiden. Jag bodde i London under de bästa wenger-åren och spenderade mycket tid på puben med diverse gnälliga gooners. Kanske inte under Invincibles-säsongen. Men så fort vi förlorade eller spelare oavgjort så var det samma gnäll som idag.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Nu torskade vi ju inte så många matcher under invincibles tiden...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:

Även om vi har våra bogeyteam och efter vissa förutsättningar ibland kan vara nöjd över att iaf inte ha förlorat så håller jag även med i Östermans tänk.

 

Du låter som en smart person med vinnarskalle! ;) Såna gillar jag. 

Allt eller inget, silver och brons är inte värt ett skit haha

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

På tal om den säsongen, vi är väl några stycken här inne på forumet som fortfarande är kvar sedan då, Lander, Axel, Larra, Augustus Caesar, undrar om inte även Woody och Pelle var med redan då, några fler ?

Jag var inte med i Arsenal Sweden då, blev medlem sommaren 2006 när jag upptäckte att föreningen fanns. Fast supporter var jag under unbeatensäsongen, jag började förstå mitt kall i livet runt millenieskiftet ungefär. Jag hade inte hunnit bli lika engagerad som jag är idag men jag hade hunnit så långt att jag såg alla matcher jag kunde för det började redan under säsongen 01/02 när jag äntligen hade råd att skaffa mig Canal+ som CMore hette på den tiden.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
gunbod wrote:

Även om vi har våra bogeyteam och efter vissa förutsättningar ibland kan vara nöjd över att iaf inte ha förlorat så håller jag även med i Östermans tänk.

 

Du låter som en smart person med vinnarskalle! ;) Såna gillar jag. 

Allt eller inget, silver och brons är inte värt ett skit haha

Då är inte Peter Cech en vinnarskalle, menar du? ;-)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Österman wrote:
gunbod wrote:

Även om vi har våra bogeyteam och efter vissa förutsättningar ibland kan vara nöjd över att iaf inte ha förlorat så håller jag även med i Östermans tänk.

 

Du låter som en smart person med vinnarskalle! ;) Såna gillar jag. 

Allt eller inget, silver och brons är inte värt ett skit haha

Då är inte Peter Cech en vinnarskalle, menar du? ;-)

Haha don't go there ;) 

Aldrig pratat med honom och känner han inte heller så kan inte bedöma hans personlighet ;) 

Enda jag kan säga är att han är topp 3 i världen på sin plats och har en snygg hjälm :D 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Nej, vi har inte pratat med honom, men han har vunnit massor och just han sa ju till laget att det inte var ett dåligt resultat? ;-)

Pelle
Bild för Pelle
Augustus Caesar wrote:

Och i hemlighet gillar jag också den där inramningen som uppstått i samband de här matcherna. Lite som förr :-) Stokefansen, grottmänniskor eller inte

Stämning är en sak, men att Stokefansen sjunger om haltande Ramsey kan ingen med sunt förnuft uppskatta så jag hoppas jag missuppfattade dig AC?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

På tal om den säsongen, vi är väl några stycken här inne på forumet som fortfarande är kvar sedan då, Lander, Axel, Larra, Augustus Caesar, undrar om inte även Woody och Pelle var med redan då, några fler ?

Fan till Arsenal blev jag innan unbeaten tiden men medlem i denna förening blev jag först för typ 8 år sedan. Dock hade jag mit rödvita lakanset och halsduk redan på 70-talet, men då var det svårt att följa laget från Sverige.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Supporter blev sent jag säsongen 96/97 då Wenger tog över och jag precis hade flyttat till Stoke Newington i London. 
Var inte alls intresserad av fotboll, men passerade varje dag den där coola arenan som verkade så populär på helgerna när jag var på väg till jobbet. 
Fattig finnig slyngel som man var på den tiden så sågs dom flesta matcherna på någon pub i närheten av Highbury.
Året efter vann vi dubbeln trots 2 tunga förluster mot Liverpool (4-0) och Villa tror jag det var i sista omgångarna. 
Det gnälldes rätt bra då med trots dubbeln :)

Arsenal Sweden fann jag långt senare, tror det var 2011-12 någonstans. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Tja, 93-94 var det för mig. Jag har inget exakt ögonblick men jag minns hur många omkring mig som höll på Liverpool och Arsenal hade det där tråkiga ryktet. Det kändes bara självklart. Innan dess var det Blåvitt för hela slanten, och det ska erkännas att de var större för mig i mitten av 90-talet också. 

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

På tal om den säsongen, vi är väl några stycken här inne på forumet som fortfarande är kvar sedan då, Lander, Axel, Larra, Augustus Caesar, undrar om inte även Woody och Pelle var med redan då, några fler ?

Fan till Arsenal blev jag innan unbeaten tiden men medlem i denna förening blev jag först för typ 8 år sedan. Dock hade jag mit rödvita lakanset och halsduk redan på 70-talet, men då var det svårt att följa laget från Sverige.

Arsenal supporter blev jag redan 1970, men medlem i Arsenal Sweden var det jag menade. Jag har för mig att det fanns något som hette Arsenal scandinavien branch, norskt, som jag var på gång att regga mig i när jag sedan såg att det fanns ett Arsenal Sweden .Jag har för mig att jag gick med 2001-2002 någon gång, och har varit dem trogna sedan dess. Jag vet att jag någon gång frågat Lander om det gick att få redan på vilket år man blev medlem men det styrdes tydligen av numret på medlemskortet, själv har jag nummer 1990 men det säger ju inte så mycket.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Nu torskade vi ju inte så många matcher under invincibles tiden...

Där slog du huvudet på spiken.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Nu torskade vi ju inte så många matcher under invincibles tiden...

Där slog du huvudet på spiken.

Haha, kunde ju bara inte motstå den straffsparken.

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Nu torskade vi ju inte så många matcher under invincibles tiden...

Där slog du huvudet på spiken.

Haha, kunde ju bara inte motstå den straffsparken.

Ironi fungerar tydligen dåligt på internet.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Men det var några jobbiga kryss och matcher vi var illa ute i!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:
gunbod wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Nu torskade vi ju inte så många matcher under invincibles tiden...

Där slog du huvudet på spiken.

Haha, kunde ju bara inte motstå den straffsparken.

Ironi fungerar tydligen dåligt på internet.

Väldigt dåligt, tyvärr, så där slog du huvudet på spiken.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Sral wrote:

Men det var några jobbiga kryss och matcher vi var illa ute i!

Men fatta vad bittert det måste vara för ManU-fans att tänka på den där missade straffen av van Äckelrooy i 0-0-matchen på Old Trafford :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

gunbod
Bild för gunbod

Ja och hästplytet himself då, han blev ju liite halvhånad av vissa Arsenalhjältar, Martin Keown bla..

Sral
Bild för Sral

Haha, ja, och den där bilden när Keown är galen är en av mina favoritbilder vad gäller Arsenal. Den och när Henry firar ett mål framför Spurs-supporters. :)

Tosse
Bild för Tosse
Sral wrote:

Haha, ja, och den där bilden när Keown är galen är en av mina favoritbilder vad gäller Arsenal. Den och när Henry firar ett mål framför Spurs-supporters. :)

Härlig bildcollage https://www.google.se/search?q=keown+van+nistelrooy+incident&espv=2&biw=...

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
Pelle wrote:
Augustus Caesar wrote:

Och i hemlighet gillar jag också den där inramningen som uppstått i samband de här matcherna. Lite som förr :-) Stokefansen, grottmänniskor eller inte

Stämning är en sak, men att Stokefansen sjunger om haltande Ramsey kan ingen med sunt förnuft uppskatta så jag hoppas jag missuppfattade dig AC?

Jag måste tyvärr erkänna att jag inte tar allt sånt där så allvarligt, Pelle. Har hört värre ramsor. Inte minst från gooners. 
Å andra sidan har jag väl heller aldrig fått höra att jag har särskilt mycket sunt förnuft. 

Tosse
Bild för Tosse
Tosse wrote:
Sral wrote:

Haha, ja, och den där bilden när Keown är galen är en av mina favoritbilder vad gäller Arsenal. Den och när Henry firar ett mål framför Spurs-supporters. :)

Härlig bildcollage https://www.google.se/search?q=keown+van+nistelrooy+incident&espv=2&biw=...

Och den här är värd en staty http://i3.mirror.co.uk/incoming/article4733591.ece/ALTERNATES/s615b/Thie...

Zille
Bild för Zille
Tosse wrote:
Tosse wrote:
Sral wrote:

Haha, ja, och den där bilden när Keown är galen är en av mina favoritbilder vad gäller Arsenal. Den och när Henry firar ett mål framför Spurs-supporters. :)

Härlig bildcollage https://www.google.se/search?q=keown+van+nistelrooy+incident&espv=2&biw=...

Och den här är värd en staty http://i3.mirror.co.uk/incoming/article4733591.ece/ALTERNATES/s615b/Thie...

Sannerligen, härlig bild och statyn är rätt mäktig också!

Sidor