Medlemmar: 8825 st.
Visa menyn

Man United vs Arsenal

543 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard

Cazorlas första boll är enormt saknad!

Ramsey har absolut ingenting i dagsläget,knappt luggen ligger rätt!!

AFC

Sral
Bild för Sral

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

Zille
Bild för Zille
SuperJackie wrote:

Cazorlas första boll är enormt saknad!

Ramsey har absolut ingenting i dagsläget,knappt luggen ligger rätt!!

Verkligen, ett enormt avbräck!

Jag hoppas Wenger och alla inblandade inser behovet i sommar och köper de spelare som behövs. En mittback av åtminstone skaplig klass. En duktig mittfältare som med bra passningsfot (gillar Ramsey men det håller inte riktigt i den positionen alltid) och en forward.

Men vem vet? Kanske lesdnar Özil och Sanchez och drar. Hoppas verkligen inte det men de har säkert tänkt tanken någon gång.

Dosa
Bild för Dosa

Alexis måste hitta någon form av form, för nu är det över jävligt dåligt. 

när Theo blev utbytt så blev jag chockad, trodde inte att han spelade idag utan att han satt på bänken.

iwobi in var lite märkligt också. 

Bellerin hans sämsta insats hittils hoppas han inte fortsätter.

coq var nog i samma klass som bellirin.

Özil och Danny va bra ALLA andra får fundera ett varv

Zille
Bild för Zille
Dosa wrote:

Alexis måste hitta någon form av form, för nu är det över jävligt dåligt. 

när Theo blev utbytt så blev jag chockad, trodde inte att han spelade idag utan att han satt på bänken.

iwobi in var lite märkligt också. 

Bellerin hans sämsta insats hittils hoppas han inte fortsätter.

coq var nog i samma klass som bellirin.

Özil och Danny va bra ALLA andra får fundera ett varv

Håller med. Walcott var helt osynlig och jag lade inte ens märke till honom för en bra bit in i matchen. Alexis form är fruktansvärd, snälla hitta rätt snart! Han borde nog ha blivit utbytt mot Campbell mot slutet alltså.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Heeeeelt viljlöst! Men vi är inte bättre än så här! Vilken skam för Arsenal!!!! Vi är ett soplag!!!!!

Tomas A.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

Beklagar missfallet, finns viktigare saker än fotboll i dom lägena! 

I år smäller det !

tommy myrvang
Bild för tommy myrvang

Problemet är inte avståndet till nr 1. Det är endast 5 poäng och 11 matcher kvar. Problemet är vår lägsta nivå som är så låg att vi kan förlora mot vem som helst. Dessutom verkar vi ha svårt att coacha spelarna till toppform. Det verkar mest komma när det kommer

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Alexis, den mest överskattade spelaren i ligan, vad har han levererat? Kolla på hans kollegor, Vardy och Kane tex de gör vikfiga mål hela tiden. Kan någon tala om för mig vilka viktiga mål Alexis gjort? Walcott v f-n e det för nåt? Ramsey? Herregud!! Är jag den enda som ser hur dåliga de är. I den här nivån så ska de ta maj fan leverera, tänk om de kunde prestera lika högt som deras löner är! Det är katastrof!!!!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S
Österman wrote:
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

Beklagar missfallet, finns viktigare saker än fotboll i dom lägena! 

Verkligen. Jättetrist Sral. Riktigt, riktig skitvecka.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

beklagar sral!!!! Verkligen skittråkigt med missfallet. Då inser man hur lite fotboll egentligen betyder. Ändå kan man bli så arg över det. 3:e gången gillt!!!

COYG

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Blev väl 5-1 mot Midtjylland om jag inte minns fel, kan väl knappast va Wengers fel att spelarns inte har viljan att vinna. Måste han säga det till spelarna ?

det måste dom ju själv inse

tror du Wenger måste säga till spelarna efter varje träning att dom måste köra hem efter träningen , annars stannar dom kvar, för han sa inte till dom o köra hem

ser du överhuvudtaget matcherna sitter ju mest här på sidan o spyr galla över alla undr matchenerna.

du har kanske inte ens Viasat

 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

Beklagar.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Thomas A. wrote:

Alexis, den mest överskattade spelaren i ligan, vad har han levererat? Kolla på hans kollegor, Vardy och Kane tex de gör vikfiga mål hela tiden. Kan någon tala om för mig vilka viktiga mål Alexis gjort? Walcott v f-n e det för nåt? Ramsey? Herregud!! Är jag den enda som ser hur dåliga de är. I den här nivån så ska de ta maj fan leverera, tänk om de kunde prestera lika högt som deras löner är! Det är katastrof!!!!

Jag tror mycket ligger i att spelarna inte får bli helt 100% innan de är i matcher igen.Filosofin med att en Sanchez på 80% är bättre än alternativen. Men så är ju inte fallet för han får ju inget gjort.

En match som denna borde inte vara svårt att motivera sig till, men tydligen var det det idag. United vinner idag för att halva laget sitter på läktaren, de unga spelarna som då får chansen var hungriga och ville visa att de ska spelas sen också.

Jag kände inte igen oss alls, vi hade inte vårt spel alls och slog bort passningarna och stod och glodde när United anföll. United kom med fart och varje gång de hade en chans hade vi 4-6 spelare på rätt sida, när vi anföll gick det långsamt och United hade hela laget mellan boll och mål.

Tillbaka till ritbordet och bänka spelare som är ur form och inte hela. Oavsett vad det står på tröjan. 

 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

beklagar :(

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

Väldigt tråkigt, speciellt missfallet, men på't igen bara, tredje gången gillt.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Enl Wenger var vi 100% committed...

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Min vecka då: ett missfall (andra missfallet på fyra månader, egentligen), ett inbrott i vår bil (vi blev av med vår GPS) och förluster mot Barcelona och United. Vafaaaan?!

beklagar sral!!!! Verkligen skittråkigt med missfallet. Då inser man hur lite fotboll egentligen betyder. Ändå kan man bli så arg över det. 3:e gången gillt!!!

Tack alla. Ja, fotboll betyder ganska lite i det här sammanhanget, men det hade varit så j-la skönt att ha något att glädja sig åt nu. Jag sa faktiskt till min polare direkt efter Leicester-matchen att det nu vore så typiskt om vi förlorade mot United. 

gunbod
Bild för gunbod

Undrar om Wenger och spelarna sitter och rannsakar sig själva efter matcherna, eller iaf på nästa träning ? Vad gjorde jag/vi fel och vad bör vi göra för att ändra/ förbättra detta usla spel vi har just nu ? Bör vi ändra spelsystem, byta ut spelare tidigare pga dålig form och oavsett vad de heter ? Det är ju Wenger som tar ut spelarna och ska sköta bytena, så huvudansvaret har ju han. Är spelare ur form så bör de ju sitta på bänken eller läktaren, inte få så mycket speltid som de får, Sanchez t.ex.

Undrar om Wenger lägger upp en 5-10 års plan för sina spelsystem oavsett hur spelartruppen och formen hos spelarna är: Nej vi spelar som skit i år också men vi fortsätter med detta i 7 år till, det kanske lossnar till slut ! Synd att Walcott är värdelös från start idag också men han får sina 70 minuter iaf, han kanske blir lite sur och stött om jag byter honom redan i halvtid ?

Glenn
Bild för Glenn
Alex wrote:

Blev väl 5-1 mot Midtjylland om jag inte minns fel, kan väl knappast va Wengers fel att spelarns inte har viljan att vinna. Måste han säga det till spelarna ?

det måste dom ju själv inse

tror du Wenger måste säga till spelarna efter varje träning att dom måste köra hem efter träningen , annars stannar dom kvar, för han sa inte till dom o köra hem

ser du överhuvudtaget matcherna sitter ju mest här på sidan o spyr galla över alla undr matchenerna.

du har kanske inte ens Viasat

 

jodå jag har viasat och Midtjylland lyckades skå united för några dagar sedan och som vi spelade idag skulle vi förlora mot de flesta lag i högsta divisionerna.

nä jag förväntar mig att Wenger att han förbereder laget, har en taktik, gör rätt byten, kan elda på laget osv osv. Vad betalar vi honom annars för? Men antar att när du idiotförklarar mig att du tror att plötsligt blir bara alla spelare värdelösa samtidjgt när vi har viktiga stormatcher om och om och om igen? Du ser inte något som helst mönster? Vi går inte framåt alls från år till år även om några här inne vill slå i oss andra det för att vi låg topp 3 ung 2 dagar längre i år än förra året etc.

Att aldrig våga ta ut en stjärna som är så långt från form att jag hade spelat bättre är väl också någon annans fel antar jag.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Alex wrote:

Blev väl 5-1 mot Midtjylland om jag inte minns fel, kan väl knappast va Wengers fel att spelarns inte har viljan att vinna. Måste han säga det till spelarna ?

det måste dom ju själv inse

tror du Wenger måste säga till spelarna efter varje träning att dom måste köra hem efter träningen , annars stannar dom kvar, för han sa inte till dom o köra hem

ser du överhuvudtaget matcherna sitter ju mest här på sidan o spyr galla över alla undr matchenerna.

du har kanske inte ens Viasat

 

jodå jag har viasat och Midtjylland lyckades skå united för några dagar sedan och som vi spelade idag skulle vi förlora mot de flesta lag i högsta divisionerna.

nä jag förväntar mig att Wenger att han förbereder laget, har en taktik, gör rätt byten, kan elda på laget osv osv. Vad betalar vi honom annars för? Men antar att när du idiotförklarar mig att du tror att plötsligt blir bara alla spelare värdelösa samtidjgt när vi har viktiga stormatcher om och om och om igen? Du ser inte något som helst mönster? Vi går inte framåt alls från år till år även om några här inne vill slå i oss andra det för att vi låg topp 3 ung 2 dagar längre i år än förra året etc.

Att aldrig våga ta ut en stjärna som är så långt från form att jag hade spelat bättre är väl också någon annans fel antar jag.

var det inte Thomas A. han menade?

Men håller annars med dig.

Glenn
Bild för Glenn
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Alex wrote:

Blev väl 5-1 mot Midtjylland om jag inte minns fel, kan väl knappast va Wengers fel att spelarns inte har viljan att vinna. Måste han säga det till spelarna ?

det måste dom ju själv inse

tror du Wenger måste säga till spelarna efter varje träning att dom måste köra hem efter träningen , annars stannar dom kvar, för han sa inte till dom o köra hem

ser du överhuvudtaget matcherna sitter ju mest här på sidan o spyr galla över alla undr matchenerna.

du har kanske inte ens Viasat

 

jodå jag har viasat och Midtjylland lyckades skå united för några dagar sedan och som vi spelade idag skulle vi förlora mot de flesta lag i högsta divisionerna.

nä jag förväntar mig att Wenger att han förbereder laget, har en taktik, gör rätt byten, kan elda på laget osv osv. Vad betalar vi honom annars för? Men antar att när du idiotförklarar mig att du tror att plötsligt blir bara alla spelare värdelösa samtidjgt när vi har viktiga stormatcher om och om och om igen? Du ser inte något som helst mönster? Vi går inte framåt alls från år till år även om några här inne vill slå i oss andra det för att vi låg topp 3 ung 2 dagar längre i år än förra året etc.

Att aldrig våga ta ut en stjärna som är så långt från form att jag hade spelat bättre är väl också någon annans fel antar jag.

var det inte Thomas A. han menade?

Men håller annars med dig.

hänvisade till min post

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Om vi nu kommer 3-4:a i Ligan. Åker ut mot Barca i CL och INTE vinner FA cupen. Har vi då inte gått bakåt i vår utveckling och framgång?

Vad tycker ni det bör få för konsekvenser? Ska man vara nöjd och säga att det blir nog bättre nästa år om vi gör exakt samna sak eller ska vi göra någon förändring?

Som en berömd persoN en gång sa" bara en idiot gör om samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat."

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Beklagar Sral! Verkligen tråkigt att höra. Kom igen!!

Beklagar övriga Gooners.....

Sral
Bild för Sral

Ja, i så fall har vi gått bakåt. Fast gör vi verkligen exakt samma saker? Vi har börjat värva spelare, taktiken filas det på hela tiden, spelare som inte har presterat (t ex Giroud och Mertesacker) bänkas till förmån för andra som är hetare just då. Det skulle vara skitjobbigt om vi blev trea-fyra, men hur är egentligen Spurs en av utmanarna den här säsongen? Jo, de tror på sin spelidé, har plötsligt tålamod och en massa talanger. Bekant?

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Om vi nu kommer 3-4:a i Ligan. Åker ut mot Barca i CL och INTE vinner FA cupen. Har vi då inte gått bakåt i vår utveckling och framgång?

Vad tycker ni det bör få för konsekvenser? Ska man vara nöjd och säga att det blir nog bättre nästa år om vi gör exakt samna sak eller ska vi göra någon förändring?

Som en berömd persoN en gång sa" bara en idiot gör om samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat."

Jag tycker vi har både gått framåt och bakåt. Vi har blivit mycket bättre i matcherna mot de "stora" motståndarna i ligan, medans vi har blivit mycket mer svajiga mot sämre motstånd. När vi har spelat bra i år har vi spelat bättre än tidiare år tycker jag, medans när vi inte får igång vårt spel riktigt så är det riktigt dåligt..

Så överlag står vi med lite +-0 i utvecklingen.
Jag tycker, och har tyckt ett tag, att Wenger ska tacka för sig. Jag vet att vi har varit väldigt stabila i ligan senaste 10 åren med små ekonomiska medel (men det har ändrats senaste 1-2 åren) och allt bra Wenger har gjort för klubben senaste åren. Men samtidigt tycker jag att det är dags för en ny röst i omklädningsrummet och få in lite nytt tänk och allt vad det innebär.
Ja det kan mycket väl bli som med United att vi tappar en del i ligan och att vi har 2-3 år med svajiga resultat och uteblivet CLspel. MEN!!! Nån gång måste vi ju byta, även om vi skulle vinna PL i år och wenger sen tackar för sig, vad blir skillnaden då än om han lämnar när vi inte tar en titel? Nån gång måste han lämna och då anser jag att det är likabra att det sker efter denna säsongen som om det sker om 2år.

Vi behöver nytt blod på tränarposten, även om jag tycker Wenger är något av et största inom Arsenal för allt han gjort för klubben. Finns en del yngre duktiga tränare som hade kunnat göra ett bra jobb, men saken är den att man vet aldrig vad resultatet blir innan man gjort det oavsett när man gör förändringen!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Mickys wrote:

Om vi nu kommer 3-4:a i Ligan. Åker ut mot Barca i CL och INTE vinner FA cupen. Har vi då inte gått bakåt i vår utveckling och framgång?

Vad tycker ni det bör få för konsekvenser? Ska man vara nöjd och säga att det blir nog bättre nästa år om vi gör exakt samna sak eller ska vi göra någon förändring?

Som en berömd persoN en gång sa" bara en idiot gör om samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat."

+1. Jadu, nåt lär hända iaf. Dags för ny idéer. Har länge varit nånstans i mitten mellan Wenger knows och Wenger out, men nu börjar jag tippa över åt att det är dags nu. Och nej, jag är inte otacksam över vad han gjort, och är väl medveten om det. Unnar honom en PL-titel, men lyckas vi inte denna säsongen så tror jag inte det kommer ske igen under Wenger. 

Kan Ranieri få ett mediokert gäng att fatta vad som krävs så måste det finnas NÅN som kan trolla fram kämpaglöd i våra grabbar. Och ha en plan B.

Vart kanske lite osammanhängande, är på så dåligt humör.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Ja, i så fall har vi gått bakåt. Fast gör vi verkligen exakt samma saker? Vi har börjat värva spelare, taktiken filas det på hela tiden, spelare som inte har presterat (t ex Giroud och Mertesacker) bänkas till förmån för andra som är hetare just då. Det skulle vara skitjobbigt om vi blev trea-fyra, men hur är egentligen Spurs en av utmanarna den här säsongen? Jo, de tror på sin spelidé, har plötsligt tålamod och en massa talanger. Bekant?

andra spelare som inte presterat och inte gjort det på läääänge spelar i stort sett varje match. Walcott, Sanchez, Ramsey mfl. Visst vi har lyckats med taktik ett par matcher mot stora lag men mer tur än skicklighet. Vi hade inte ett enda vapen idag förutom att byta spelare rakt av. En dm mot en dm osv. Inte rocket science direkt. Aldrig ändra uppställning t ex. vad har vi fått fram för talanger i år? Iwobi? Otroligt valpig. Men han ör väl den enda som fått lite speltid.

Tottenham har en spelide som alla tror på och som verkar fungera, de är ett lag där alla sliter hårt för varandra. Precis som Leicester. I Arsenal ställer man sig o skriker på domaren istället men det är väl för att man tar efter coachen. 99% av Wengers "skrik" är på domaren och 1% på egna laget. Säger det mesta!

COYG

Sral
Bild för Sral

Lite balans får du ändå ha? Våra taktiska fullträffar och segrar kan väl inte bara vara röta? Idag var det ju inställningen som var usel för övrigt, och det får nog Wenger såväl som spelarna ta på sig. Men, vi måste liksom bryta ihop och komma igen. Fem poäng kan vi ta igen, det måste vi tro. 

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Ja, i så fall har vi gått bakåt. Fast gör vi verkligen exakt samma saker? Vi har börjat värva spelare, taktiken filas det på hela tiden, spelare som inte har presterat (t ex Giroud och Mertesacker) bänkas till förmån för andra som är hetare just då. Det skulle vara skitjobbigt om vi blev trea-fyra, men hur är egentligen Spurs en av utmanarna den här säsongen? Jo, de tror på sin spelidé, har plötsligt tålamod och en massa talanger. Bekant?

De har ju en lägre budget än oss, deras tränare har jobbat med truppen kortare tid - vad ska vi skylla på då ??? Då måste ju deras tränare vara helt överlägsen Wenger kompetensmässigt...eller ?

Sidor