Medlemmar: 8825 st.
Visa menyn

Man United vs Arsenal

543 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
itzille wrote:
Jonas S wrote:

Walcott är en solklar etta i alla fall. Han rörde bollen elva gång under hela matchen, drällde med bollen som ledde till ett av målen och han var helt ointresserad av att löpa eller ställa till med några som helst problem för uniteds rekordsvaga backlinje. Walcott är för mig en riktig skitspelare i den här matchen. En symbol för loosermentalitet, överskattad, attitydlös jäkla sopa som inte förtjänar att spela i arsenal någonsin igen. Sälj han till Spurs för en glasspinne och ta in någon som vill vinna och jobba lite för brödfödan. Jag hatar dessa själlösa southampton-fjantar med sina plastiga instagram-konton. Blä!

Haha, klockrent!

Men word!!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:

Fyfan... Katastrofalt dåligt.
Hur kan man gå in i en sån här pass viktig match med den inställningen...eller brist på inställning??

Nu är såklart ligan tokkörd och vi får sikta in oss på 4e platsen igen, eventuellt kan vi mäkta med en FA titel till men det är
ytters tveksamt med tanke på hur mentalt svaga spelarna är.

Wenger ska ha en känga för att han spelade Walcott från start istället för Giroud.

Walcott bör bjudas ut till försäljning redan nu, så möjligheten ges att lura på honom till något välbetalande lag.

Gabriel, ja...vad ska man säga. Han är nog inte den backen som skall axla BFG. Behåll men köp in nåt bättre!!

Till nästa match vill jag se Walcott, Alexis på bänken. Spela Welbeck och Cambpell på yttrarna. 
Fan, kanske vi ska bänka fler...låta lite ungdomar spela.

Finns absolut inga ursäkter till vad vi såg igår, Uniteds pojkar var kassa men Arsenals pojkar var ännu sämre.
 

Ändå var det ju just spelarnas inställning som Wenger påstår sig vara nöjd med, då har man inte speciellt höga krav direkt. Men med en sämre inställning kanske vi hade förlorat med större siffror mot detta b-betonade lag, är det så professorn menar tro ?

Ja, jag höll på att ramla av stolen när jag läste det.
Vore väl bättre att säga som det är....dom var skitkass! "Ö team öf small böys with nö bölls... i 'ate them fröm ze böttom öf moi heart"
Nu blir det ju mer provocerande till oss betalande supportrar. 

Twitter @grvdga

George Adams
Bild för George Adams

Blir det torsk mot Spurs efter denna bedrövliga insats, och sedan respit i CL så är det dags för Gazidis och Kroenke att på allvar börja leta.

gunbod
Bild för gunbod

Man kan ju fråga sig vad som har hänt eftersom vi spelar så erbarmligt dåligt och har så gjort ett bra tag nu. Det brukar ju vara populärt att säga att tränaren/coachen tappat omklädningsrummet, är det vad som skett, eller ? Att spela så illa är ju en sak, men att gå ut på old toilet mot ett väldigt reservbetonat Man utd med en så pissigt dålig inställning, det oroar mig mycket. Om man inte kan få sina spelare mer taggade och motiverade inför en sådan match, det är ju inte direkt Hull borta vi pratar om, vad ska man då göra ?

Chelsea underpresterade ju enormt denna säsong under Mourinho, där snackades det ju också om att ha tappat omklädningsrummet, spelarrevolt, spelargrupperingar mm. Det slutade ju som bekant med att de böt tränare mitt under säsongen samt att det fått till följd att de spelat upp sig under Hiddink. Nu brukar jag ju inte ha så mycket till övers för sådana drastiska åtgärder att kicka en tränare mitt under säsongen, men helt klart så funkar det ibland, Leksand hockey är ju ett lysand exempel på det denna säsong. De låg sist när man kickade tränaren och slutade nu på en fjärde plats när serien avslutats. Liverpool gjorde ju samma sak och de har väl inte fått någon direkt Klopp effekt. Finns ju ett antal fler exempel där det både gått bra och mindre bra, vilket betyder att det ibland funkar, ibland inte.

Vet inte om det är någon här typ som hört något om hur det är i Arsenals omklädningsrum, men med tanke på hur det ser ut på planen så bör det ju till någon som helst förändring , för så mycket sämre än vad det såg ut sist kan det väl knappast bli. Så vad att göra, prova ett annat spelsystem, kicka tränaren, fortsätta mala på och hoppas att vissa spelare helt plötsligt ska börja spela toppfotboll eller ? Kan väl bara komma på en tre, fyra matcher denna säsong där vi spelat riktigt bra, Man utd och Bayern M hemma bla samt ett par till kanske som jag inte ens kommer på nu. Vad att göra tycker ni ?

George Adams
Bild för George Adams

Spela klart säsongen helt klart. Vi har än så länge chans på 3 titlar. ...

Men jag misstänker mht denna ohyggliga berg och dalbana som vi uppvisar att något i organisationen inte står helt rätt till. Våra prestationer är ju ojämnare än en fullständigt sönderkörd och tjäl skadad grusväg i de djupa värmlandsskogarna.

Spelarna är dåligt förberedda och uppvisar diva later som nästan får den danske idioten vi hade att framstå som en lagspelare. 

Missar vi titlar denna säsong är det solklart.  Då måste ett nytt ledarskap in. Pronto!

Finnen
Bild för Finnen

Finnen
Bild för Finnen

Bilden illustrerar alltså vad Walcott fick ut i passningsväg under matchen.

Vad mycket har han i lön? Brittisk jävla snorunge som inte kan nåt om fotboll, sälj eller sparka skiten omedelbart och bjud på Ox och Jack i samma pris. Köp 3 betala för 1

Woody
Bild för Woody

Blir nästan ointresserad av fotbollen idag då jag tänker på vad dessa brats tjänar i kombination vad som presteras. Bortskämda och korkade som efter karriären lever ekonomiskt oberoende. Walcott borde skänka sin lön till hårt arbetande lärarstudenter i Sverige. Människor som bidrager till samhällets överlevnad. Detta spektakel engagerar man sig i ? Rock on !

Sral
Bild för Sral

Jag tror faktiskt inte att våra spelare "ställer ut skorna" och är arroganta i såna här matcher. Inte heller att någon har tappat omklädningsrummet. Däremot (men det här är bara mina teorier) tror jag att psyket inte alltid är så starkt, att de känner sig lite skrämda av att spela på Old Trafford och möta de där United, oavsett vilka spelare de ställer på planen. Det verkar trots allt finnas ett bra kamratskap i det här laget, och de hämtar sig också efter dåliga matcher. Det blir säkert en knapp och darrig vinst mot Swansea, sedan i alla fall en bra insats mot Spurs.

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Jag tror faktiskt inte att våra spelare "ställer ut skorna" och är arroganta i såna här matcher. Inte heller att någon har tappat omklädningsrummet. Däremot (men det här är bara mina teorier) tror jag att psyket inte alltid är så starkt, att de känner sig lite skrämda av att spela på Old Trafford och möta de där United, oavsett vilka spelare de ställer på planen. Det verkar trots allt finnas ett bra kamratskap i det här laget, och de hämtar sig också efter dåliga matcher. Det blir säkert en knapp och darrig vinst mot Swansea, sedan i alla fall en bra insats mot Spurs.

Helt ärligt så skiter jag i kamratskapet och om varenda en ligger sked med varandra - det är inget dagis! Jag ser hellre att de stället krav på varandra, inte lägger ut selfies och istället levererar på planen. De tjänar snuskigt med pengar och inte fan har de betalt för att gulla med varandra!

Jag är så less på den här skiten!

Sral
Bild för Sral

Det är väl inget fel med att spelarna går bra ihop? Däremot är de för veka. Jag tror inte att det har med hur många selfies de tar, och spelare i andra lag gör garanterat också det. Men...psyket är för vekt. Är det Wengers ansvar? Javisst, det kan ingen blunda för. Håller Wengers tid på att ta slut? Absolut. När ska han kliva av och vad är bäst för klubben? Där är vi oense.

Finnen
Bild för Finnen
Sral wrote:

Det är väl inget fel med att spelarna går bra ihop? Däremot är de för veka. Jag tror inte att det har med hur många selfies de tar, och spelare i andra lag gör garanterat också det. Men...psyket är för vekt. Är det Wengers ansvar? Javisst, det kan ingen blunda för. Håller Wengers tid på att ta slut? Absolut. När ska han kliva av och vad är bäst för klubben? Där är vi oense.

 

Men vad är bäst för klubben? Rent sportsligt alltså, är väl därefter vi ska titta på hur det går för oss. Dessa jävla januari februari genomklappningar i alla ligor o cuper som vi är med i återkommer ju år efter år, inte en engångsföreteelse direkt, det går två veckor ungefär när det börjar sen har vi åkt ur alla cuper och tappat allt vad ligarace heter. Detsamma gäller ju såna här bottennapp till matcher där hela laget verkar ha varit ute till stängning kvällen innan match, dom kommer med 10-15 matchers mellanrum ungefär. Som Mickys skrev tidigare i denna tråd så är det väl kanske dax att börja klandra Wenger för dessa genomklappningar, annat vore det väl om bara en spelare ser bakfull ut men nu är ju hela elvan under isen när det sker.

Wenger var efter denna skitmatch ändå nöjd med inställningen på våra spelare, hur fan kan han vara det o inte så jävla konstigt att inget sker i halvtid tex då han säkert sa i omklädningsrummet att allt såg frid o fröjd ut o bara vi fortsätter på inslagen nivå så kommer resultatet vi vill ha. Syntes ju för fan efter 10 min att det här kommer inte bli en rolig dag för våran del, Wenger måste fan gå till en optiker på direkten för han kan inte se mycket längre.

Jonas S
Bild för Jonas S
Woody wrote:

Blir nästan ointresserad av fotbollen idag då jag tänker på vad dessa brats tjänar i kombination vad som presteras. Bortskämda och korkade som efter karriären lever ekonomiskt oberoende. Walcott borde skänka sin lön till hårt arbetande lärarstudenter i Sverige. Människor som bidrager till samhällets överlevnad. Detta spektakel engagerar man sig i ? Rock on !

Sant. Och Walcott borde även donera sin hjärna till veteskapen. Mänskligheten förtjänar att få veta hur en människa tjäna så mycket pengar för att göra så lite utan att visa en den minsta tillstymmelse till dåligt samvete eller ångest. Detta kan revolutionera psykiatrin fullständigt.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Wenger var nöjd med inställningen men inte insatsen. Det glömmer ju folk, utan man tar bara lösryckta citat. Men självklart ska Wenger lastas. Jag tycker att han ska fullfölja sitt kontrakt, så en säsong till, men vinner vi inte ligan i år är det ett misslyckande med tanke på chansen vi har, och då lär det mer handla om en "rebuild" säsongen efter. 

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Man kan ju fråga sig vad som har hänt eftersom vi spelar så erbarmligt dåligt och har så gjort ett bra tag nu. Det brukar ju vara populärt att säga att tränaren/coachen tappat omklädningsrummet, är det vad som skett, eller ? Att spela så illa är ju en sak, men att gå ut på old toilet mot ett väldigt reservbetonat Man utd med en så pissigt dålig inställning, det oroar mig mycket. Om man inte kan få sina spelare mer taggade och motiverade inför en sådan match, det är ju inte direkt Hull borta vi pratar om, vad ska man då göra ?

Jag håller för det första med,att Wenger misslyckats helt med att förbereda spelarna,till denna uppgiften. MEN, skall det ens behövas något från Wenger inför en sådan här match? Vi är i absoluta grad med i ligarcet, vi möter en kraftigt försvagad ärkefiende och har möjligheten till ett historiskt resultat...

If it's too strong, then you're too weak!

Corben
Bild för Corben

Först och främst. Beklagar sorgen Sral,

Men angående kamratskapen i gruppen är jag helt övertygad om att den är skadlig snarare än positiv. Jag hävdar bestämt att kravbilden bland tränare och spelare är för lågt ställd. Det är en för förlåtande och oproffsig miljö.

Jayarse på twitter.

gunbod
Bild för gunbod
Corben wrote:

Först och främst. Beklagar sorgen Sral,

Men angående kamratskapen i gruppen är jag helt övertygad om att den är skadlig snarare än positiv. Jag hävdar bestämt att kravbilden bland tränare och spelare är för lågt ställd. Det är en för förlåtande och oproffsig miljö.

Tror nog att god kamratskap är väldigt viktigt och positivt som på vilken annan arbetsplats som helst, däremot måste man ju trots det kunna ställa krav på sin omgivning, speciellt i denna bransch där de tjänar så ohyggligt bra.

Sral
Bild för Sral

För förlåtande? Kanske. Jag tycker ju själv att det är en styrka att resa sig efter motgångar, och det gör de. Där får vi nog enas om att tycka olika. Men oproffsig? Knappast. Det tror jag inte ett ögonblick på. Det saknas jävlar anamma och pragmatism, istället finns det någon slags vekhet som aldrig tycks försvinna (vi hade väl några halvt krisiga år utan titlar mellan ligasegrarna 97-98 och 01-02 också, och vi förmådde aldrig att vinna ligan två år i rad, kollaps 02-03 när vi var så bra, så inte ens under glansdagarna var det så bra som vi kanske minns), och det är synd och skam.

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Man kan ju fråga sig vad som har hänt eftersom vi spelar så erbarmligt dåligt och har så gjort ett bra tag nu. Det brukar ju vara populärt att säga att tränaren/coachen tappat omklädningsrummet, är det vad som skett, eller ? Att spela så illa är ju en sak, men att gå ut på old toilet mot ett väldigt reservbetonat Man utd med en så pissigt dålig inställning, det oroar mig mycket. Om man inte kan få sina spelare mer taggade och motiverade inför en sådan match, det är ju inte direkt Hull borta vi pratar om, vad ska man då göra ?

Jag håller för det första med,att Wenger misslyckats helt med att förbereda spelarna,till denna uppgiften. MEN, skall det ens behövas något från Wenger inför en sådan här match? Vi är i absoluta grad med i ligarcet, vi möter en kraftigt försvagad ärkefiende och har möjligheten till ett historiskt resultat...

Bra inlägg. Alla ska ha en släng av sleven här. Hoppas de rycker upp sig efter det här bottennappet. Sen tycker jag att han valde en startelva som i teorin borde ha funkat. Vi borde ha kunnat utnyttja vår fart och pressa dem, men för många var rent usla. 

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Man kan ju fråga sig vad som har hänt eftersom vi spelar så erbarmligt dåligt och har så gjort ett bra tag nu. Det brukar ju vara populärt att säga att tränaren/coachen tappat omklädningsrummet, är det vad som skett, eller ? Att spela så illa är ju en sak, men att gå ut på old toilet mot ett väldigt reservbetonat Man utd med en så pissigt dålig inställning, det oroar mig mycket. Om man inte kan få sina spelare mer taggade och motiverade inför en sådan match, det är ju inte direkt Hull borta vi pratar om, vad ska man då göra ?

Jag håller för det första med,att Wenger misslyckats helt med att förbereda spelarna,till denna uppgiften. MEN, skall det ens behövas något från Wenger inför en sådan här match? Vi är i absoluta grad med i ligarcet, vi möter en kraftigt försvagad ärkefiende och har möjligheten till ett historiskt resultat...

Det borde ju inte vara det, Man u bör ju vara som ett rött skynke likväl för spelarna som för oss fans. Men hur kan det då se ut som det gör från matchminut 1 i princip ? Pissar de ner sig bara för att de är på old toilet,något måste ju vara galet ?

Glenn
Bild för Glenn

Folk har fått för sig att vi har så bra kamratskap. Vad kommer det ifrån? Att några spelare sagt det? Jag kan inte minnas att våra spelare skäller så mkt på varandra och domaren som de gjort den här säsongen. Walcott, Özil, Sanchez, Giroud mfl gestikulerar o skäller nästan konstant under matcherna. Var väl Özil som gick och muttrade typ 30 min igår på någon/något.

COYG

Sral
Bild för Sral

Men att de gestikulerar och blir arga på planen om allt inte går som det ska är väl ett bra tecken enligt vissa här...?

Jajo67
Bild för Jajo67

Att sitta och hävda efter varenda genomklappning att det är starkt att resa sig efter det är ju som att sitta och vara nöjd med att murstocken står kvar efter att huset brunnit ner.

Det vore kanske bättre om de inte klappade ihop så regelbundet som de gör.

Ska man vara helt ärlig så har vi ju spelat som krattor med några få undantag sen November. Vi har levt på Cech, Özils passningsfot & fasta situationer men med några få undantag har vi lirat kasst!

 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Men att de gestikulerar och blir arga på planen om allt inte går som det ska är väl ett bra tecken enligt vissa här...?

inte om man skäller på varandra, ödslar energi på domsren och går och muttrar en kvart varje gång något inte är perfekt

COYG

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:

Att sitta och hävda efter varenda genomklappning att det är starkt att resa sig efter det är ju som att sitta och vara nöjd med att murstocken står kvar efter att huset brunnit ner.

Det vore kanske bättre om de inte klappade ihop så regelbundet som de gör.

Ska man vara helt ärlig så har vi ju spelat som krattor med några få undantag sen November. Vi har levt på Cech, Özils passningsfot & fasta situationer men med några få undantag har vi lirat kasst!

 

Självklart hade det varit bättre. Självklart. Det är väl alla överrens om? Southampton och United borta är ju två rejäla bottennapp. Men även när det ser som värst ut finns det positiva saker att hämta, och just att vi kommer igen från dåliga matcher är en av dem. I vissa matcher, som mot Leicester, gav vi aldrig upp. Vi spelade bra hemma mot Southampton trots 0-0. Det jag försöker säga är att det finns mer dåligt än bra just nu, men så jävla uselt är inte allt heller. Folk har inte räknat bort City från ligatiteln, så varför oss? Ja, jag har nästan helt slutat hoppas, men vafan. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

1. Varför läggs mkt energi på att skylla torsken på Walcott ?  Japp håller med om att han va genomusel och borde skämmas. Men jag tycker ALLA (utom Özil, 1+1 och en frilägespassning till Monreal måste vara godkänt) ska skämmas.
Men för att återgå till Walcott. Tycker verkligen folk att han fick mkt att jobba med? Vi hade ett mittfält som vart uppätna av Uniteds fjunisar, det va inte många bollar på djupet mot Walcott. Ständigt skulle bollen ut på vänsterkanten och Sanchez tappade den gång på gång på gång. Om jag inte minns fel så kan jag komma på 2 ggr i första hl där han löper i djupet men inte får bollen.
Men håller ju såklart med att han va bedrövlig i helhet. (Men ni måste även förstå att en ensam striker kan ALDRIG göra en bra match om mittfältet sitter kvar på bussen.....Hade inte hjälp med Giroud på topp för det antingen tappade sanchez bollen 30m tidigare eller så passade Ramsey en motståndare rakt i gapen.

2. Jag är så jävla less på att vår ledare inte får ta mera kritik i media för sitt bristande ledarskap. Spelarna sågas en efter en men Wenger kommer undan lindrigt. När United torskar är det ENDAST LvG som hånas och får bära ansvaret. Konstigt va ?

Går just nu en projekledarutbildning och efter 5 min får man läsa på den stora tavlan "En ledare som inte tar på sig ansvaret när gruppen misslyckas är ingen bra ledare, det är en ansvarslös fegis i en tilldelad ledarpossition". Passar perfekt in i Arsenal också.... Konstigt att inte fler ser det ! Om Wenger är en BRA ledare och vill visa gruppen att man måste prestera för att få speltid ska Ramsey, Walcott, Gabriel och Sanchez sitta på bänken/läktaren nästa match. Kanske, kanske kanske kan de ta kritiken på rätt sätt och komma tillbaka hungriga och revanschsugna till den tuffa Tottenhammatchen !

3. Skrota detta jävla 4-2-3-1, avskyr det och hoppas verkligen 4-4-2 återkommer ! 
Kan strecka mig till 4-1-3-2 och spela en diamant i mitten med Coq bak, Özil offensiv och firma Sanchez/Campbell på varsin kant. Sedan såklart Giroud och Welbeck längst fram med Walcott som inhoppare eller rotationsspelare tills pengakistan öppnas.

Avgå nästan alla 

 

I år smäller det !

Isak Selling
Bild för Isak Selling

http://swissramble.blogspot.se/2016/02/arsenal-brass-in-pocket.html?m=1

För er som vill ha en inblick i Arsenals ekonomiska situation

I somras var det många experter som tippade oss som ligavinnare. Även vi fans förstod att det här kunde bli vår säsong, och det på riktigt den här gången. Så många positiva tankar och förhoppningar. Cech värvades in tidigt men de flesta var eniga i att vi behövde värva in 1, 2 eller 3 spelare som kunde konkurrera om en startplats.

Nu står vi här i februari och allting är sig likt. Samma repetitiva säsong år efter år. Åka ut tidigt i CL för att sedan se lagen gå ifrån oss i ligan. Det här som skulle vara en gyllene chans att ta den där jävla ligatiteln!

Nu är allt ett enda stort mörker, vi har inte gjort många lyckliga och inte heller presterat som vi är kapabla till på flertalet månader. Många som bär skulden för hur det ser ut, både spelare och Mr Wenger. Avsaknaden av sportslig ledning och klarhet i vad vi egentligen har för ambition. För vad är egentligen vår ambition?

Vi uppfyller egentligen alla kriterier för att vara ett storlag på riktigt. Inte nöja oss med att kvala in till CL och vinna FA-cupen utan vinna ligatitlar och gå längre i Europa! Trots £159 miljoner pund på banken värvar vi på två fönster in en utespelare som inte verkar vara tänkt att spela från start. Ingen blir klokare.

Ett lag med en stark historia i en världsmetropol som borde kunna locka de flesta spelarna. En stor och fin arena, fans över hela världen och stark ekonomi. Hur kommer det sig då att vi ständigt är laget som "nästan" räcker till, med spelare och en tränare som "nästan" räcker hela vägen. Vi har tyvärr vaggats i ett slött och oambitiöst tillstånd utan tillräckliga krav och utan vinnarmentalitet.

Älskar Wenger för allt han har gjort för klubben men ser inte att han är rätt man för att fortsätta leda laget in i framtiden. Allt har sin tid och hela klubben behöver en nytändning med start i sommar!

George Adams
Bild för George Adams

Väl talat Kaisern!

Finnen
Bild för Finnen

Österman, det handlar inte bara om att såga enbart Walcott men han är ju tyvärr den som symboliserar vad jävla kassa vi är just nu men ingen får hängas för det. Vi hade tydligen 60% bollinnehav under matchen men ändå lyckas Walcott ut få 12 bolltoucher på 60 min speltid, tydligen då en djupledslöpning som inte gav någon pass. Då får han väl se till o komma ner o hämta bollen, bara möta nångång o lägga tillbaka till vem den nu kom ifrån. Göra nånting iaf så han kommer in i det lite mer, men nu står han ju där uppe o gör vem vet vad. Kanske småpratar med sin markering eller nåt. Sanchez är ju lika kass han tyvärr men han söker ju iaf upp bollen o försöker få den till sig, sen att han förstör allting därefter är en annan femma men han gör något iaf. 

Nästa match vill jag se Giroud, Walcott, Sanchez och Ramsey sittandes på läktaren o frysa så kanske dom börjar undra iaf om dom gjort något galet. Spela Vad fan som helst på deras platser, kan inte bli sämre iaf. Lyckas United slå oss med 13/14 skador så ska väl vi klara av o göra nånting vettigt med dessa herrar på läktaren. Eller blir dom ledsna då kanske o gråter om att dom är orättvist behandlade... 

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Kom igen nu, det är elva matcher kvar. Vinner vi inte de två nästa är vi borta men inte riktigt ännu. Jag tror inte att de övriga lagen i racet kommer att vinna resten av sina matcher. Det här var tungt, men det hade varit värre om vi inte hade slagit Leicester för ett tag sen. 33 poäng kvar för oss att spela om. Det är inte kört.

Spela klart säsongen, utvärdera om vi gått framåt eller bakåt, så får vi se vad som händer. Varken styrelsen eller Kroenke kommer att sparka Wenger i ett utbrott av hysteri. 

Sidor