Medlemmar: 8825 st.
Visa menyn

Man United vs Arsenal

543 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod
Roslund wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Mourinho hade varit klockren. Som jag sagt tidigare någon gång, han ger mig lite George Graham-vibbar. Men det lär ju aldrig ske.

jag hade också välkomnat aset Mourinho. Trött på Mr Nice guys nu.

Jag med, tills han visad sig vara ett sexistiskt praktarsle.

Men nu har väl inte vi så många kvinnor i vår stab förutom kärringen Wenger då... såvida du inte menar att du faktiskt sett Mourinhos röv ?

gunbod
Bild för gunbod

Våra spelare ser ju inte ens glada ut längre eller verkar tycka att det är speciellt kul längre, men varför ska de det med herr Dysterkvist himself som boss ? Det finns ju fler tränare än lag på denna nivå så det ska väl inte vara så svårt att skaffa en ny ? Flera av dem dessutom lediga just nu.

Dosa
Bild för Dosa
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Mourinho hade varit klockren. Som jag sagt tidigare någon gång, han ger mig lite George Graham-vibbar. Men det lär ju aldrig ske.

 

nej, nej, nej och åter nej.

vill inte se den gubben på Emirates han får ta sitt ego och tråkiga fotboll någon annanstans.

Dosa
Bild för Dosa

Såg din vecka nu sral, beklagar oerhört!

Sral
Bild för Sral
Dosa wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Mourinho hade varit klockren. Som jag sagt tidigare någon gång, han ger mig lite George Graham-vibbar. Men det lär ju aldrig ske.

 

nej, nej, nej och åter nej.

vill inte se den gubben på Emirates han får ta sitt ego och tråkiga fotboll någon annanstans.

Som person vill jag inte heller se honom i Arsenal. Dessutom stannar han ju inte länge i klubbar. Han är dock bra på att vara pragmatisk taktiskt och att skapa en "vi mot dem"-känsla. 

Sral
Bild för Sral
Dosa wrote:

Såg din vecka nu sral, beklagar oerhört!

Tack. :'-)

Glenn
Bild för Glenn
Roslund wrote:
Mickys wrote:
Roslund wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Spelar ingn roll vm som är vid rodret när vi vägrar köpa in rätt folk. Vi hade ligan i januari och köpte en spelar från Basel???? Det med helt odugliga forwards spelbara.

om det nu var Wenger som bestämde att Elneny skulle köpas in och endast han?

Helt omöjligt, det vore tjänstefel. Wenger är bara ansvarig för värvningar som Cech, Alexis och Özil. Resten är någon annan som bestämmer.

ja just det. Så klart det är så. När vi vinner är det endast Wengers förtjänst och när vi förlorar är det alltid någon annans fel. :-)

COYG

George Adams
Bild för George Adams
Mickys wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Mourinho hade varit klockren. Som jag sagt tidigare någon gång, han ger mig lite George Graham-vibbar. Men det lär ju aldrig ske.

jag hade också välkomnat aset Mourinho. Trött på Mr Nice guys nu.

Hellre Simone! 

Glenn
Bild för Glenn
George Adams wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:
gunbod wrote:

Wenger har gjort sitt och borde lämnat för 4-5 år sedan enligt mig iaf. Säg old trafford och Wenger och co kissar ner sig totalt, oavsett vad spelartrupperna säger. Just nu skulle man fan tom välkomna Mourinho, han är slipad och skiter i vad det är för matchminut och vad det står på spelarnas tröjor när han gör sina byten. Men att man ens nämner Mourinho säger ju bara vilket visset humör man är på och hur less man ändå är.

Det hade ju varit så optimalt med Henry, Bergkamp eller några andra gamla storstjärnor och trotjänare som coacher, men det är väl lite färska ännu, men helt klart så behövs det en ny chef som bestämmer, helt klart. Ointressant egentligen hur mycket nytta och bra Wenger HAR gjort för Arsenal, ingen kan leva på gamla meriter, varken spelare eller tränare. Vi lever här och nu.

Men om man inte kan leva på gamla meriter, hur kan du vara så säker på att Bergkamp eller Henry har vad som krävs för att vara manager i Arsenal...?

Har inte sagt att jag är säker, mest beroende på att de har meriter enbart som spelare i Arsenal. Mourinho däremot nämnde jag också, han har meriter som tränare, varför kommenterar du inte honom utan bara Bergkamp och Henry ?

Mourinho hade varit klockren. Som jag sagt tidigare någon gång, han ger mig lite George Graham-vibbar. Men det lär ju aldrig ske.

jag hade också välkomnat aset Mourinho. Trött på Mr Nice guys nu.

Hellre Simone! 

sa inte att Mou var mitt första val men hellre honom än flera år till med Wenger

COYG

Zille
Bild för Zille

Intressant diskussion minst sagt. Blir kul att se vad som ev kan hända till sommaren. Jag räknar dock inte med några under eller mirakel.

 

Till Sral: får också ta och beklaga, måste vara mycket jobbigt.

Corben
Bild för Corben

Alla är nog överens om att den här insatsen var fullkomligt bedrövlig. Fansen vädrade blod när man såg Manus startelva. Tom en pssimist som en själv kände på sig att det här kanske kunde bli trevligt ändå, fast senaste månadernas spel knappast glöms bort i första taget. Men det usla motståndet var ingen hjälp, vad som många betecknar ska va Arsenals 6 bästa spelare där längst bak visade inte mycket som gjorde mig glad iaf, ManU med 15 skador och en elva som skulle få problem med alla lag i ligan gjorde snabbt 2-0 och den bespottade Mertesacker kunde inte va mer saknad. Gabriel hade en horror show och ska va glad att han dessutom inte gett en straff till hemmagänget också.

Özils pass till Monreal i början på matchen är såhär den enda vettiga målchansen jag kan minnas att Arsenal skapade. Reduceringen till 2-1 är ju vad Arsenal kommit till nowdays. Fast situation från en väldigt bra tysk fot i skallen på lång medspelare. Något passningsspel existerar inte sen Santi skadade sig, och om Ramsey ska va den långsiktiga lösningen på Arsenals innermittfält vet jag inte vad jag tar mig till.

Går in i paus med 2-1, det är 45 kvar, man har under pausen och andra halvlek chansen att rätta till eländet man satt sig i, mot vad som beskrevs som det sämsta Manu man mött under Wengers era, fö något som sagt om ett tiotal Manu-upplagor, mig veterligen har vi inte slagit ett enda av dom, för det vi mötte i höstas var en rätt ok upplaga.

Fast ett flertal spelare inte presterat i första finns ju chansen här. Men andra halvlek blir ju bara kronan på verket. Vilken uppvisning i inkomptens och brist på vilja. Arsenal står med i princip ordinarie lag på planen men kan inte sätta tre passningar tillsammans i samma sekvens. Vilken fullkomligt urusel insats. I ett läga där man ska jaga ligatiteln, vad i hela friden är det fråga om?

Wenger kass på att motivera sina spelare? Jo men visst, självklart. Men hur kan Theo Walcott, engelsk landslagsman se sig själv i spegeln efter en sån här match, vad i hela helvete var det där egentligen?

Theo spelar inte på insats, jag vet inte varför han spelar. Campbell är ju klart längre ner i hiererakin, men jag vet inte varför. Ett fegt val av Wenger, Walcott är av någon knepig anledning en statusspelare, det är inte Joel.

Sanchez, inget fungerar för honom. Vill man va snäll kan man peka på skada, men det håller ingenstans. Han har varit tillbaks ett tag nu och har inget att skylla på. Han kommer inte ifrån någon, kan löper inte ifrån någon, han lurar ingen, och hans avslut tar sig nästan aldrig ens förbi första backen, och gör dom det träffar dom aldrig målet.

2-1 blir 3-1 och det är så mycket bedrövligt med målet så jag vet inte, men fastnar för Ramseys positionering och måste erkänna att jag skulle betala en hel del för att höra honom försöka förklara vad han sysslar med där.

3-1 blir 3-2, jag vet egentligen inte hur.

Som jag ser det är det märkligaste hur man kunde göra två mål, fast när jag tittar på Manus elva så inser jag att de flesta skulle göra två mål på det gänget i dagens läge.

En annan sak. Det här var det tredjebästa resultatet på Old Trafford sett till de senaste tio åren, så bara kattpiss är det ju inte, eller hur?

Med 25 minuter kvar att kvittera har man inte en målchans, klarar inte av att ta bollen och förlorar i paritet med matchbild och förtjänar absolut ingenting från denna matchen.

Arsenal förtjänar ingenting från den här säsongen. Man spelar som ett mittenlag, och är i en titelstrid enbart av den anledning att de andra storklubbarna har ställt till det för sig på olika sätt. Man kommer heller inte att få med sig något från säsongen. Man är chanslösa.

För en som paralellt tittade på Tottenham kan jag säga att det var en extremt imponerande insats, lika imponerande som det är mest hela tiden. Det är jobbigt för mig, för ni finner inte en människa i sverige som tycker sämre om dom än mig, det lovar jag er.

Arsenal har max en, möjligtvis två insatser i ligan den här säsongen som är bättre än den Tottenham presterade idag, ett resultat som speglat matchbilden hade varit 6-0. Att tro att Tottenham kommer tappa massa poäng resterande 11 matchen är inte förankrat i verkligheten. Det är ett hippietänk som bäst, urkorkat som sämst.

Wenger har gett spelare som underpresterat chans på chans att spela sig tillbaks i form (Theo, Ramsey, Alexis först och främst) men det har visat sig va fel medicin. Arsenal har gjort 6 spelmål på de senaste 7 ligamatcherna.

På tal på de senaste 7 ligamatcherna:

Leicester 16/21

Spurs 18/21

Arse 9/21

Poängskörden. Framför oss väntar ett schema som minst sagt talar mot Arsenal.

Leicesters kommande:

WBA, Watford (b), Newcastle, Palace (b), Soton, Sund (b), Hammers, Swansea, Manu (b), Everton, CFC (b)

Spurs:

Hammers (b), Arse, Villa (b), Bouremouth, Pool (b), ManUtd, Stoke (b), WBA, CFC (b), Soton, Newcastle (b).

Arsenals kan vi redan.

Om Arsenal är med i ligastriden på riktigt vet vi när kommande två omgångar är spelade. Om vi får svara ja på den frågan kommer jag va väldigt förvånad.

Man borde passa sig innan man börjar tjura för sena Leicestermål, i for one var knappast sne igår när dom nätade.

Orolig för Swanseamatchen. Mycket orolig. Matchen mot Tottenham är lika relevant oavsett. Arsenal har bara en chans att sabba för dom, snälla ta den.

Om Tottenham kommer i närheten av hur dom spelade idag och Arsenal gör samma sak är det helt omöjligt att dom inte gör minst tre mål. Då antar jag att vi ska hoppas på Özils fot på fasta, förutsatt att man kommer in på deras planhalva vill säga.

Spelarbetyg dagens match:

Cech 6

Gör inga fel, men samtidigt har han inget speciellt att göra heller.

Nacho 6

Målen kom förvisso från hans kant, men ändå.

Kos 5

Vilse i pannkaka.

Gab 4

Pers ersättare är inte så bra som många hoppas. Här kanske Wenger gör rätt när han inte spelat honom så mycket som fansen vill.

Bellerin 5

Kan fan inte minnas mycket rätt där alltså, hans offensiv är ju gravt överskattad.

Coq 6

Jag vet inte ja.

Ramsey 5

Vad är det han ska tillföra, när han drar iväg på sina rajder blir man tokig, men samtidigt är det enda anledning att spela honom.

Özil 7

Svag 7, men mål plus framspelning samt en delikat framspelning till Nacho.

Walcott 3

Spelar på namn, inget annat, skulle inte utmärka sig i ett CC gäng.

Welbeck 6

Sett till bakgrund kanske mest en av de spelare man kan va mest förlåtande med. Stökar lite och gör ett mål iaf.

Svag insats och svag säsong av Arsenal. Ursäkterna har inte haglat ens en gång men det kommer säkert när Wenger och Arsenalförsvararna fått sova ut. Ska vi gissa på ursäkter?

# Om Nacho gjort 1-0 hade det blivit en annan match

# Manus elva var inte så svag, den kostade mer än Arsenals.

# Det är roligt att umgås, jag är Arsenalsupporter osv osv

# Barcamatchen och besvikelsen efter det

# Allt är Mertesacker och Flaminis fel.

# Dumma domaren skulle blåst straff och visat ut Rashford vid handsen.

# Spelschemat missgynnar Arsenal.

# Att sparka Wenger är en chansning.

Osv osv.

Hoppas Wenger byter ut 3-4 spelare till Spursmatchen, vilka som spelar mot Swansea skiter jag fullkomligt i. Gonatt.

Jayarse på twitter.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Många som skriver att Walcott var osynlig! Jag såg han då klart och tydligt när han tappade bollen och gjorde precis ingenting för att ta tillbaka den vid 1-0målet

Zille
Bild för Zille
Corben wrote:

Alla är nog överens om att den här insatsen var fullkomligt bedrövlig. Fansen vädrade blod när man såg Manus startelva. Tom en pssimist som en själv kände på sig att det här kanske kunde bli trevligt ändå, fast senaste månadernas spel knappast glöms bort i första taget. Men det usla motståndet var ingen hjälp, vad som många betecknar ska va Arsenals 6 bästa spelare där längst bak visade inte mycket som gjorde mig glad iaf, ManU med 15 skador och en elva som skulle få problem med alla lag i ligan gjorde snabbt 2-0 och den bespottade Mertesacker kunde inte va mer saknad. Gabriel hade en horror show och ska va glad att han dessutom inte gett en straff till hemmagänget också.

Özils pass till Monreal i början på matchen är såhär den enda vettiga målchansen jag kan minnas att Arsenal skapade. Reduceringen till 2-1 är ju vad Arsenal kommit till nowdays. Fast situation från en väldigt bra tysk fot i skallen på lång medspelare. Något passningsspel existerar inte sen Santi skadade sig, och om Ramsey ska va den långsiktiga lösningen på Arsenals innermittfält vet jag inte vad jag tar mig till.

Går in i paus med 2-1, det är 45 kvar, man har under pausen och andra halvlek chansen att rätta till eländet man satt sig i, mot vad som beskrevs som det sämsta Manu man mött under Wengers era, fö något som sagt om ett tiotal Manu-upplagor, mig veterligen har vi inte slagit ett enda av dom, för det vi mötte i höstas var en rätt ok upplaga.

Fast ett flertal spelare inte presterat i första finns ju chansen här. Men andra halvlek blir ju bara kronan på verket. Vilken uppvisning i inkomptens och brist på vilja. Arsenal står med i princip ordinarie lag på planen men kan inte sätta tre passningar tillsammans i samma sekvens. Vilken fullkomligt urusel insats. I ett läga där man ska jaga ligatiteln, vad i hela friden är det fråga om?

Wenger kass på att motivera sina spelare? Jo men visst, självklart. Men hur kan Theo Walcott, engelsk landslagsman se sig själv i spegeln efter en sån här match, vad i hela helvete var det där egentligen?

Theo spelar inte på insats, jag vet inte varför han spelar. Campbell är ju klart längre ner i hiererakin, men jag vet inte varför. Ett fegt val av Wenger, Walcott är av någon knepig anledning en statusspelare, det är inte Joel.

Sanchez, inget fungerar för honom. Vill man va snäll kan man peka på skada, men det håller ingenstans. Han har varit tillbaks ett tag nu och har inget att skylla på. Han kommer inte ifrån någon, kan löper inte ifrån någon, han lurar ingen, och hans avslut tar sig nästan aldrig ens förbi första backen, och gör dom det träffar dom aldrig målet.

2-1 blir 3-1 och det är så mycket bedrövligt med målet så jag vet inte, men fastnar för Ramseys positionering och måste erkänna att jag skulle betala en hel del för att höra honom försöka förklara vad han sysslar med där.

3-1 blir 3-2, jag vet egentligen inte hur.

Som jag ser det är det märkligaste hur man kunde göra två mål, fast när jag tittar på Manus elva så inser jag att de flesta skulle göra två mål på det gänget i dagens läge.

En annan sak. Det här var det tredjebästa resultatet på Old Trafford sett till de senaste tio åren, så bara kattpiss är det ju inte, eller hur?

Med 25 minuter kvar att kvittera har man inte en målchans, klarar inte av att ta bollen och förlorar i paritet med matchbild och förtjänar absolut ingenting från denna matchen.

Arsenal förtjänar ingenting från den här säsongen. Man spelar som ett mittenlag, och är i en titelstrid enbart av den anledning att de andra storklubbarna har ställt till det för sig på olika sätt. Man kommer heller inte att få med sig något från säsongen. Man är chanslösa.

För en som paralellt tittade på Tottenham kan jag säga att det var en extremt imponerande insats, lika imponerande som det är mest hela tiden. Det är jobbigt för mig, för ni finner inte en människa i sverige som tycker sämre om dom än mig, det lovar jag er.

Arsenal har max en, möjligtvis två insatser i ligan den här säsongen som är bättre än den Tottenham presterade idag, ett resultat som speglat matchbilden hade varit 6-0. Att tro att Tottenham kommer tappa massa poäng resterande 11 matchen är inte förankrat i verkligheten. Det är ett hippietänk som bäst, urkorkat som sämst.

Wenger har gett spelare som underpresterat chans på chans att spela sig tillbaks i form (Theo, Ramsey, Alexis först och främst) men det har visat sig va fel medicin. Arsenal har gjort 6 spelmål på de senaste 7 ligamatcherna.

På tal på de senaste 7 ligamatcherna:

Leicester 16/21

Spurs 18/21

Arse 9/21

Poängskörden. Framför oss väntar ett schema som minst sagt talar mot Arsenal.

Leicesters kommande:

WBA, Watford (b), Newcastle, Palace (b), Soton, Sund (b), Hammers, Swansea, Manu (b), Everton, CFC (b)

Spurs:

Hammers (b), Arse, Villa (b), Bouremouth, Pool (b), ManUtd, Stoke (b), WBA, CFC (b), Soton, Newcastle (b).

Arsenals kan vi redan.

Om Arsenal är med i ligastriden på riktigt vet vi när kommande två omgångar är spelade. Om vi får svara ja på den frågan kommer jag va väldigt förvånad.

Man borde passa sig innan man börjar tjura för sena Leicestermål, i for one var knappast sne igår när dom nätade.

Orolig för Swanseamatchen. Mycket orolig. Matchen mot Tottenham är lika relevant oavsett. Arsenal har bara en chans att sabba för dom, snälla ta den.

Om Tottenham kommer i närheten av hur dom spelade idag och Arsenal gör samma sak är det helt omöjligt att dom inte gör minst tre mål. Då antar jag att vi ska hoppas på Özils fot på fasta, förutsatt att man kommer in på deras planhalva vill säga.

Spelarbetyg dagens match:

Cech 6

Gör inga fel, men samtidigt har han inget speciellt att göra heller.

Nacho 6

Målen kom förvisso från hans kant, men ändå.

Kos 5

Vilse i pannkaka.

Gab 4

Pers ersättare är inte så bra som många hoppas. Här kanske Wenger gör rätt när han inte spelat honom så mycket som fansen vill.

Bellerin 5

Kan fan inte minnas mycket rätt där alltså, hans offensiv är ju gravt överskattad.

Coq 6

Jag vet inte ja.

Ramsey 5

Vad är det han ska tillföra, när han drar iväg på sina rajder blir man tokig, men samtidigt är det enda anledning att spela honom.

Özil 7

Svag 7, men mål plus framspelning samt en delikat framspelning till Nacho.

Walcott 3

Spelar på namn, inget annat, skulle inte utmärka sig i ett CC gäng.

Welbeck 6

Sett till bakgrund kanske mest en av de spelare man kan va mest förlåtande med. Stökar lite och gör ett mål iaf.

Svag insats och svag säsong av Arsenal. Ursäkterna har inte haglat ens en gång men det kommer säkert när Wenger och Arsenalförsvararna fått sova ut. Ska vi gissa på ursäkter?

# Om Nacho gjort 1-0 hade det blivit en annan match

# Manus elva var inte så svag, den kostade mer än Arsenals.

# Det är roligt att umgås, jag är Arsenalsupporter osv osv

# Barcamatchen och besvikelsen efter det

# Allt är Mertesacker och Flaminis fel.

# Dumma domaren skulle blåst straff och visat ut Rashford vid handsen.

# Spelschemat missgynnar Arsenal.

# Att sparka Wenger är en chansning.

Osv osv.

Hoppas Wenger byter ut 3-4 spelare till Spursmatchen, vilka som spelar mot Swansea skiter jag fullkomligt i. Gonatt.

Härlig analys!

B-G
Bild för B-G

Fyfan... Katastrofalt dåligt.
Hur kan man gå in i en sån här pass viktig match med den inställningen...eller brist på inställning??

Nu är såklart ligan tokkörd och vi får sikta in oss på 4e platsen igen, eventuellt kan vi mäkta med en FA titel till men det är
ytters tveksamt med tanke på hur mentalt svaga spelarna är.

Wenger ska ha en känga för att han spelade Walcott från start istället för Giroud.

Walcott bör bjudas ut till försäljning redan nu, så möjligheten ges att lura på honom till något välbetalande lag.

Gabriel, ja...vad ska man säga. Han är nog inte den backen som skall axla BFG. Behåll men köp in nåt bättre!!

Till nästa match vill jag se Walcott, Alexis på bänken. Spela Welbeck och Cambpell på yttrarna. 
Fan, kanske vi ska bänka fler...låta lite ungdomar spela.

Finns absolut inga ursäkter till vad vi såg igår, Uniteds pojkar var kassa men Arsenals pojkar var ännu sämre.
 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

En till sak....helvete vad irriterande det är när spelarna (läs Sanchez) mfl går ut i media dagarna innan och berättar hur viktigt det är att vinna såna här matcher. Hur dom måste spela för varandra. Jävla dravel. 

Ja, idag känns det AVGÅ ALLA! Fyfan vad förbannad. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Visst är det så att ligan känns väldigt avlägsen efter den här matchen. Att man hade hoppats på något, men att spelarna och ledningen svek sig själva, klubben och fansen. United borta är aldrig någon match att förakta, inget man vinner på beställning och saker och ting kan ju förändras drastiskt genom segrar mot Swansea och Tottenham, men det känns ganska hopplöst just nu. Det som var mest oroväckande var att man inte riktigt spelade som ett lag. Inställningen var fel på något sätt. Självklart ska Wenger ta på sig detta också, och självklart har han inte tiden framför sig, men jag är ju en av dem som ser vår framtid i Uniteds situation just nu.

Sral
Bild för Sral

Man får väl söka tröst i Klopps ord från igår; "Det är bara dumma idioter som lägger sig ner på golvet".

Dosa
Bild för Dosa

Jag har sagt detta tidigare, men jag drar det engång till. Denna upplaga av Arsenal är ett stort frågetecken. Vi har byggt upp laget med samma stomme under 4 år, tidigare var det ett ungt och lovande lag, sedan gick dom in i serie spel som outsiders till att ta titeln, åren går samma stomme består, och varenda år så är samma spelare som ska bära laget till framgång skadade. Arsenal går ut och säger att man nu kan spendera pengar på nyförvarv och att vi heller inte behöver sälja våra spelare, vi förlänger med samma stomme som fortsätter att rehabelitera kroppen under brinnande serie, Özil, Alexis och Chech kommer rakt in i samma stomme. Och iår är vi titelfavoriter tillsammans med City. vad händer då? 

Samma spelare turas om att kasta sig in i sjukstugan, och det som är mest oroväckande är spelet, detta samspelta lag ser ibland ut som ett fd stoke i uppspelsfas och brist på kombinationer i både uppspel och sista tredjedelen är häpnandsväckande för ett lag som spelat ihop så länge och med samma tränare, spelsystemet ska sitta i ryggraden men iår händer det inte så mycket, vi har fått förlita oss på Özils magi laget ser splittrat ut. borta matcher iår ser vi ut som underdogs och hemma känns vi otrygga, vi maller inte ned motständarna ofta är det tillfälligheter som avgör våra matcher det är inte många matcher där vi har kvalitet rakt i genom och kör över motståndarna. 

Hur kan det bli så här?

Wenger har ansvar i det här, jag hävdar att han har hela ansvaret. Han har byggt laget under så lång tid och spetsat med 3 kvalitet spelare och behållt truppen under 3 år. att vårat spel ser så illa ut är oförsvarbart, kan inte minnas när Arsenal spelade så ounderhållande som dom har gjort totalt sätt under hela året. Att inte under sommaren köpt in en defensiv mittfältare är tjänstefel.

I sommar är det dags att bygga ett nyttlag, för den stommen vi har håller inte för en liga titel, mentalt svara och uselt spel stundtals räcker inte.

Jonas S
Bild för Jonas S

Förmodligen hade vi kunnat vinna matchen igår om vi kört allt på långa bollar in i boxen med Giroud och Welbeck. Som när vi vann facupen med Sanogo på plan. Det mesta som kommer in i uniteds straffområde blir mål när de spelar med den där backlinjen. Istället kör Wenger på med Walcott i startelvan.

För Arsenal är ju ett sådant där hippt, internationellt superlag som mosar sina motståndare med omvartannat brilliant passningsspel, fräcka omställningar, söta karameller som får den uppklädda publiken på Emirates att säga "åhhhhh" i sina filmande mobiltelefoner, klarsynta ytterbackar som fyller på i varje anfall, box-to-box maestron Ramsey som är ostoppbar i sina offensiva löpningar men likväl lika benhård och handfast i sitt defensiva arbete med konstant, fläckfritt beslutsfattande. När bollen går som på ett snöre kan bara motståndarlaget stå och se på i förundran. Är det här verkligen fotboll? Målen kommer i en strid ström i anfall efter anfall det ena vackrare än det andra.

Så varför skall vi slå långa bollar? Varför skall vi gå på fysik i straffområdet i bästa Tony Pulis stil? Svaret står att finna i verkligheten. I verkligheten är vi inte ett speciellt spelskickligt lag. I verkligheten gör vi flest mål med huvudet av alla lag i PL. I verkligheten är vårt vassaste vapen Özils vänsterfot, Girouds fina huvudspel och kanske att vi i alla fall haft en hyfsat stark backlinje med en fantastiskt målvakt. I verkligheten spelar vi inte ens ut de sämsta lagen i england. Leicester och Spurs spelar verklig fotboll efter sin förmåga medans vi sysslar med drömmar och fantasier.

 

Be excited!

Busch
Bild för Busch

Att hejja på arsenal är som att konstant pissa i motvind.

Jajo67
Bild för Jajo67
Busch wrote:

Att hejja på arsenal är som att konstant pissa i motvind.

Japp men man får aldrig uppleva lättnaden av att ha pissat klart...

Woody
Bild för Woody

Varför spelar Gabriel ? Varför spelar Walcott ? Vad har hänt med Alexis ? Hur tänker Wenger ? Detta var ett avmätt mörker som sänkte förhoppningarna om ett ligaguld. I synnerhet Walcott är så sopdålig att det saknas ord. Tar aldrig tag i någonting, tappar bollen osv. "Vägerförlätt" väger för lätt i flera olika aspekter. Den där nervöse Gabriel kan vi kasta i sjön. Orkar inte skriva mer om detta avmätta tramsande. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S
Woody wrote:

"Vägerförlätt" väger för lätt i flera olika aspekter.

Klockren beskrivning :)

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan

Dagen efter årets största besvikelse (fotbollsmässigt)....

Att Gabriel kalvar till det rejält vid båda första målen om jag minns rätt är ju helt åt pipan. Men att han spelar är väl inte speciellt konstigt? Dels behöver vi nog vila långtysken mellan varven i synnerhet efter hans totalt misslyckade rensning till 2-0 sist, men sen har väl ändå Gabriel sett rätt stabil ut vid tidigare inhopp?

Sanchez är ju helt under isen. Utan honom i form kan vi glömma ligatiteln.

Özil - Hyfsad korta stunder i går, men vad är det han går och gnäller över???

Ramsey - Får jag gissa så är det honom Özil gnäller på. Fy fan så usel jag tycker han är för stunden. Ingen fart, mycket bolltapp, risigt ställt med initiativförmåga. I mina ögon är han stor del till att vi inte har något flyt i våra uppspel. Cazorla come back plz.

Walcott - Håller med om att han var klappkass.. eller osynlig.. eller.. ja, det går ju inte göra så många misstag när man inte ens syns på en hel match.

Welbeck - Enda roliga tror jag i all denna bedrövelse. Han har sett riktigt pigg ut efter återkomten. Hoppas han orkar härda ut bland alla andra jävla neggon och fortsätta se pigg ut.

 

Jag förstår inte hur sjutton spelarna kan se så omotiverade ut och hur fullblodsproffs kan underprestera så kaptialt så ofta när det matcher där vi verkligen på egen hand kan ta tag i ligaracet... märkligt är det.

Nåja, nya tag mot Swansea. Sen spöar vi skiten ur Spurs som också har ett jäkligt tufft spelschema framöver... Och hoppas att ngn form av gudomlig rättvisa ser till att Leicsterspelarna blir trötta de också som alla andra blir. Dååå jäklar :)

 

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sral
Bild för Sral

Sen är det ju lite av grejen med Walcott. Han kan vara osynlig i en match, men ändå stänka in något mål. Men det sker ju inte särskilt ofta heller...

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Sen är det ju lite av grejen med Walcott. Han kan vara osynlig i en match, men ändå stänka in något mål. Men det sker ju inte särskilt ofta heller...

Sådana spelare kan få husera längre ner i ligan och sen bli uppköpta av Liverpool för £30 mille. Arsenal behöver en anfallare som kan pyttsa till +20 mål varje säsong. Walcott är för dyr, han är betald som en stjärna, men bidrar med enstaka mål då och då.

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

Fyfan... Katastrofalt dåligt.
Hur kan man gå in i en sån här pass viktig match med den inställningen...eller brist på inställning??

Nu är såklart ligan tokkörd och vi får sikta in oss på 4e platsen igen, eventuellt kan vi mäkta med en FA titel till men det är
ytters tveksamt med tanke på hur mentalt svaga spelarna är.

Wenger ska ha en känga för att han spelade Walcott från start istället för Giroud.

Walcott bör bjudas ut till försäljning redan nu, så möjligheten ges att lura på honom till något välbetalande lag.

Gabriel, ja...vad ska man säga. Han är nog inte den backen som skall axla BFG. Behåll men köp in nåt bättre!!

Till nästa match vill jag se Walcott, Alexis på bänken. Spela Welbeck och Cambpell på yttrarna. 
Fan, kanske vi ska bänka fler...låta lite ungdomar spela.

Finns absolut inga ursäkter till vad vi såg igår, Uniteds pojkar var kassa men Arsenals pojkar var ännu sämre.
 

Ändå var det ju just spelarnas inställning som Wenger påstår sig vara nöjd med, då har man inte speciellt höga krav direkt. Men med en sämre inställning kanske vi hade förlorat med större siffror mot detta b-betonade lag, är det så professorn menar tro ?

Glenn
Bild för Glenn

Massa bra analyser. Dosa, Mackan, Corben, Bangkok mfl. Visst att det är lätt att vara efterklok och många med mig tänkte igår att elvan såg rätt spännande ut även om jag skrev att Giroud kommer saknas. Men jag tror att en hel bunt från Ars Swe hade gjort ett bättre jobb än Wenger på att plocka ut rätt lag, lägga upp taktik, få igång spelarna och göra rätt byten. Resten gör kanske Wenger bra. Men vad är viktigast????

Gillar din minkrönika Corben men förstår inte alls din betygskala. Går den inte från 1-10? Eller börjar den på 3? Om 1-10, hur kan den med sämst betyg få en 3:a igår? Massor ligger på 5 som borde vara rätt ok insats. Trodde vi alla var överrens om att detta var ett av deceniets största bottennapp så hur dålig måste man vara för att få en etta i betyg? Jag ger Walcott, Sanchez, Gabbe, Ramsey ettor igår. Svaga jävla värdelösa skitettor!! 

Men i övrigt bra skrivet! :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Walcott är en solklar etta i alla fall. Han rörde bollen elva gång under hela matchen, drällde med bollen som ledde till ett av målen och han var helt ointresserad av att löpa eller ställa till med några som helst problem för uniteds rekordsvaga backlinje. Walcott är för mig en riktig skitspelare i den här matchen. En symbol för loosermentalitet, överskattad, attitydlös jäkla sopa som inte förtjänar att spela i arsenal någonsin igen. Sälj han till Spurs för en glasspinne och ta in någon som vill vinna och jobba lite för brödfödan. Jag hatar dessa själlösa southampton-fjantar med sina plastiga instagram-konton. Blä!

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Jonas S wrote:

Walcott är en solklar etta i alla fall. Han rörde bollen elva gång under hela matchen, drällde med bollen som ledde till ett av målen och han var helt ointresserad av att löpa eller ställa till med några som helst problem för uniteds rekordsvaga backlinje. Walcott är för mig en riktig skitspelare i den här matchen. En symbol för loosermentalitet, överskattad, attitydlös jäkla sopa som inte förtjänar att spela i arsenal någonsin igen. Sälj han till Spurs för en glasspinne och ta in någon som vill vinna och jobba lite för brödfödan. Jag hatar dessa själlösa southampton-fjantar med sina plastiga instagram-konton. Blä!

Haha, klockrent!

Sidor