Medlemmar: 8851 st.
Visa menyn

Arsenal – Swansea 2 mars 20:45

481 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Isgren
Bild för Johan Isgren
Finnen wrote:
seamans mustach wrote:

vad har hänt med denna fina klubb?

 

Vad menar du nu?! Allt är ju frid o fröjd, vi går plus på bankkontot varje år.

haha usch. bort med kroenke.

Finnen
Bild för Finnen
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

 

Vadå om? 

Zille
Bild för Zille

Utan Cech och Kos på lördag och en rekorddålig form. 

Hurra

Zille
Bild för Zille
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Om vi spelar som vi gör nu tippar jag att vi tar 4 av de 30 poängen.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Å herregud vad jag hoppas du får rätt! Jag ser mig själv som en ytterst positiv person, men jag har tappat den biten de senaste veckorna, iaf gällande fotbollen. Som du säger så är det många poäng kvar att spela om, och större försprång har knappats in förut, men just nu känns det otroligt mörkt!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Zille
Bild för Zille
FagerstaDG wrote:
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Å herregud vad jag hoppas du får rätt! Jag ser mig själv som en ytterst positiv person, men jag har tappat den biten de senaste veckorna, iaf gällande fotbollen. Som du säger så är det många poäng kvar att spela om, och större försprång har knappats in förut, men just nu känns det otroligt mörkt!

Visst fan försöker man vara positiv mellan matcherna (såhär direkt efter vill man bara såga och få ur så mycket som möjligt av besvikelsen) men de senaste omgångarna har det varit tufft då så mycket har sett så dåligt ut. 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Hela situationen är bisarr. Kan vara historiens viktigaste derby i helgen? Hela laget är under isen och känns som att Wenger har tappat omklädningsrummet. Inget som bara är skrivet i affekt efter ännu en bedrövlig insats, utan det känns verkligen som han inte får med sig någon. Lägg till att Koscielny och Cech saknas. Misär.

Pelle
Bild för Pelle
FagerstaDG wrote:
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Å herregud vad jag hoppas du får rätt! Jag ser mig själv som en ytterst positiv person, men jag har tappat den biten de senaste veckorna, iaf gällande fotbollen. Som du säger så är det många poäng kvar att spela om, och större försprång har knappats in förut, men just nu känns det otroligt mörkt!

Visst finns chansen, vi har spelat uselt, ändå har vi bara tappat en ynka poäng på toppen senaste tre omgångarna. Alla lag tappar mycket.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:

Hela situationen är bisarr. Kan vara historiens viktigaste derby i helgen? Hela laget är under isen och känns som att Wenger har tappat omklädningsrummet. Inget som bara är skrivet i affekt efter ännu en bedrövlig insats, utan det känns verkligen som han inte får med sig någon. Lägg till att Koscielny och Cech saknas. Misär.

Vi spelar inte bra och formen e svag. Viktigt derby i helgen, men vart får du att Wenger tappat omklädningsrummet? Trams o rent skitsnack.

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
FagerstaDG wrote:
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Å herregud vad jag hoppas du får rätt! Jag ser mig själv som en ytterst positiv person, men jag har tappat den biten de senaste veckorna, iaf gällande fotbollen. Som du säger så är det många poäng kvar att spela om, och större försprång har knappats in förut, men just nu känns det otroligt mörkt!

Visst finns chansen, vi har spelat uselt, ändå har vi bara tappat en ynka poäng på toppen senaste tre omgångarna. Alla lag tappar mycket.

Önskar jag kunde vara lika positiv som dig Pelle, men det går inte. Vi har ju lirat kasst sen nov/dec och det finns ingen ljusning, inte bara kasst utan även en pisstrist fotboll. Visst de andra kommer tappa men vi kommer nog tappa ännu mer.

Wenger förespråkar en förlegad sönderläst fotboll som han dessutom inte har spelarmaterial för. Han havererade under transferfönstret och kapsejsar nu också. Det är inte otur att vi missar så mycket - vi är för dåliga.

Vi tar 0p mot Uniteds C-lag/juniorlag & ett Swansea som vilar sex!!!! spelare....

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Hela situationen är bisarr. Kan vara historiens viktigaste derby i helgen? Hela laget är under isen och känns som att Wenger har tappat omklädningsrummet. Inget som bara är skrivet i affekt efter ännu en bedrövlig insats, utan det känns verkligen som han inte får med sig någon. Lägg till att Koscielny och Cech saknas. Misär.

Vi spelar inte bra och formen e svag. Viktigt derby i helgen, men vart får du att Wenger tappat omklädningsrummet? Trams o rent skitsnack.

förståndet har han iaf tappat. Byta ut den enda spelaren som kändes farlig framåt för att han har fått vila mkt på sistone.

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Hela situationen är bisarr. Kan vara historiens viktigaste derby i helgen? Hela laget är under isen och känns som att Wenger har tappat omklädningsrummet. Inget som bara är skrivet i affekt efter ännu en bedrövlig insats, utan det känns verkligen som han inte får med sig någon. Lägg till att Koscielny och Cech saknas. Misär.

Vi spelar inte bra och formen e svag. Viktigt derby i helgen, men vart får du att Wenger tappat omklädningsrummet? Trams o rent skitsnack.

Jag lägger bara fram att möjligheten finns att ingen tror på hans idéer längre. Är det helt orimligt att spekulera i? Säger inte att det ÄR så, bara en känsla att det kan vara så. Eftersom vi inte lyckas vända den negativa trenden på flera månader börjar man undra.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

        Osprina 

Bellerin Chambers Merts Monreal

                           Coq 

Campbell.                            Ramsey 

                         Özil

           Welbeck.      Giroud 

Eller

                   Osprina 

Bellerin Merts Gabriel Monreal

                Coq Elneny 

Campbell.                        Özil

            Giroud.    Sanchez 

 

Jag vet Özil vill va i mitten men ibland har nöden ingen lag. Något måste ju testas för att få en förändring. 

 

 

"Why fly if you could walk on water?"

George Adams
Bild för George Adams

Det är i motvind en drake lyfter!

NLD på fiendemark. Självförtroendet i spillror.  Cech och enda dugliga mittbacken borta. Oddsen är mot oss på nästan alla sätt. Men vi möter Shittenham, grabbar. Lätt seger..

COYG!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
George Adams wrote:

Det är i motvind en drake lyfter!

NLD på fiendemark. Självförtroendet i spillror.  Cech och enda dugliga mittbacken borta. Oddsen är mot oss på nästan alla sätt. Men vi möter Shittenham, grabbar. Lätt seger..

COYG!

Det här inlägget gjorde mig faktiskt en smula glad. COYGA! (ingen felstavning)

gunbod
Bild för gunbod

Hahaha, vilka loosers vi är.Snart är Man u ikapp också.

Isamag
Bild för Isamag

Har precis sett matchen på eftersändning.. fyfan vad vi ser vilsna ut när vi jagar kvittering mot slutet! Cazorla saknas enormt mycket, sen han skadade sig så har spelet havererat totalt. Giroud borde reas ut till sommaren för han får inte uträttat ett skit enligt mig.

gunbod
Bild för gunbod

Tänk om Wenger lade ett uns av all energi på spelarna istället  för på fjärdedomarna, spelarna borde han ju kunna påverka iaf.

B-G
Bild för B-G
O12 wrote:

tänk om vi får stor pisk på lördag...

wow, vad händer då. fansen bränner Emirates? :)

 

MEN, 30 poäng till att spela om, vi kommer vinna ligan.

Torsk med 3-0.  Ingenting kommer att hända annat än att matchtråden på Arsenal Sweden kommer att bli 20 sidor och namnet Wenger trendar. 

Twitter @grvdga

Isamag
Bild för Isamag

Det blir inget roligt derby till helgen..

B-G
Bild för B-G

Ja ni, torsk mot Spurs i helgen så blir det onekligen ett stålbad för Arsenal ett par säsonger.
Hamnar vi efter Spurs i ligan så tror jag Wenger tackar för sig i sommar.
Då kommer ett scenario där vi ska ha in en ny manager, vem?
Oavsett manager så tror jag Özil, Sanchez samt några till kan lämna om det blir så att Wenger går.

Det fina, lovande bygget som Wenger jobbat med under ett par år visade sig vara otillräckligt.
Undrar när vi får en lika bra chans igen? 

Senaste raden av bissart dåliga resultat är fruktansvärt, men tagga ner på Wengerhatet...
Blir bara fånigt när ni är så trångsynta så att ni tror att en annan tränare hade gjort det bättre med dessa spelare.
Sprid ut gallan över spelarna lika gärna, deras otroligt oproffesionella inställning är enligt mig
bra mycket mer upprörande än Wengers ickeframgång. 

Detta är inte ett försvar för Wenger, som sagt. Det är tid att byta efter denna säsongen...framförallt om vi låter Spurs vinna ligan.  

Byter vi manager så hoppas jag vi byter ut stora delar av laget med under säg 2-3 säsonger med. Även fast det innebär missat CL, mittenplacering i PL under ett par år framöver. Förbered er på der och tro inget annat.

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Finnen wrote:

Sätt alla era pengar på spurs vinst på lördag, står just nu i 2,05 i odds

Unibet ger 2.40 på raka 1an.
3 mål av Totte ger 5.00. Bara ta 100.000 i sms lån boys o spela ! 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

I år smäller det !

erko
Bild för erko
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Detta är absolut inget försvar av Wengers icke-agerande, men jag tror han menade att vi har råd att köpa vem som helst utom Messi och Ronaldo (sett till marknadsvärde), men alla spelare är såklart inte till salu för sitt marknadsvärde.

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

Fast pluttesnutt, nu hittar du ju på i affekt av ilskan från gårdagen.
Wenger har aldrig sagt att han har världens bästa spelarmaterial :)

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

Det är klart han måste gå ut och säga och agera som han har allt han vill ha i spelarväg. Även om han själv känner att det saknas något eller att han vill byta ut ett par positioner. Det är bara korkade osmarta managers som går ut med att de vill bänka en i startelvan eller att de inte tror de klarar av en ligaseger med det material de har. På vilket sätt skulle det stärka laget om managern gjorde så? De flesta spelarna må vara proffs och har rutin och mediaträning men de är ändå bara människor. Hur skulle ni känna om er chef säger att om han/hon fick välja skulle du ersättas med en annan person? Skulle ni gå till jobbet och ge 100%?

Jag tror inte någon i ledarstaben, styrelsen eller spelartruppen är nöjd med gårdagens match eller de senaste veckornas resultat, men jag tror också att det börjar sprida sig lite oro i leden och då behöver man en trygghet att gå tillbaka till, något som sitter i ryggmärgen. Där tror jag vi ha en fördel med en manager som är gammal i gemet och alla vet var dom har. Byta manager nu kan ge en 2-3 match boost men sen faller man tillbaka i gamla spår. (Eller så får man ett uppryck och det går bra 1/3 - halv säsong, men säsongen efter är det värre än någonsin). Långsiktighet är nog det jag skulle sattsar mina pengar på, jag tror ärligttalat att vi kan vända på detta och komma tillbaka stärkta av detta, stärkta av att vi tar/tog oss ur detta tillsammans. Jag hoppas på att Spurs matchen på lördag blir språngbräda, bränslet på elden, injektionen som får igång laget, maskinen Arsenal.

Edit: Börjar jag låta som Wenger nu?

 

"Why fly if you could walk on water?"

B-G
Bild för B-G
Segerhammar wrote:
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

Det är klart han måste gå ut och säga och agera som han har allt han vill ha i spelarväg. Även om han själv känner att det saknas något eller att han vill byta ut ett par positioner. Det är bara korkade osmarta managers som går ut med att de vill bänka en i startelvan eller att de inte tror de klarar av en ligaseger med det material de har. På vilket sätt skulle det stärka laget om managern gjorde så? De flesta spelarna må vara proffs och har rutin och mediaträning men de är ändå bara människor. Hur skulle ni känna om er chef säger att om han/hon fick välja skulle du ersättas med en annan person? Skulle ni gå till jobbet och ge 100%?

Jag tror inte någon i ledarstaben, styrelsen eller spelartruppen är nöjd med gårdagens match eller de senaste veckornas resultat, men jag tror också att det börjar sprida sig lite oro i leden och då behöver man en trygghet att gå tillbaka till, något som sitter i ryggmärgen. Där tror jag vi ha en fördel med en manager som är gammal i gemet och alla vet var dom har. Byta manager nu kan ge en 2-3 match boost men sen faller man tillbaka i gamla spår. (Eller så får man ett uppryck och det går bra 1/3 - halv säsong, men säsongen efter är det värre än någonsin). Långsiktighet är nog det jag skulle sattsar mina pengar på, jag tror ärligttalat att vi kan vända på detta och komma tillbaka stärkta av detta, stärkta av att vi tar/tog oss ur detta tillsammans. Jag hoppas på att Spurt matchen på lördag blir språngbräda, bränslet på elden, injektionen som får igång laget, maskinen Arsenal.

Edit: Börjar jag låta som Wenger nu?

Segerwenger :)
Vi hade tur i oturen att dom andra topplagen fiaskade ur igår med.
Läget är oförändrat sånär på Leicester.

Tror dock ändå att vi slår sista spiken i vår egen kista på lördag.
Ser inte fram emot det. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Segerhammar wrote:
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

Det är klart han måste gå ut och säga och agera som han har allt han vill ha i spelarväg. Även om han själv känner att det saknas något eller att han vill byta ut ett par positioner. Det är bara korkade osmarta managers som går ut med att de vill bänka en i startelvan eller att de inte tror de klarar av en ligaseger med det material de har. På vilket sätt skulle det stärka laget om managern gjorde så? De flesta spelarna må vara proffs och har rutin och mediaträning men de är ändå bara människor. Hur skulle ni känna om er chef säger att om han/hon fick välja skulle du ersättas med en annan person? Skulle ni gå till jobbet och ge 100%?

Jag tror inte någon i ledarstaben, styrelsen eller spelartruppen är nöjd med gårdagens match eller de senaste veckornas resultat, men jag tror också att det börjar sprida sig lite oro i leden och då behöver man en trygghet att gå tillbaka till, något som sitter i ryggmärgen. Där tror jag vi ha en fördel med en manager som är gammal i gemet och alla vet var dom har. Byta manager nu kan ge en 2-3 match boost men sen faller man tillbaka i gamla spår. (Eller så får man ett uppryck och det går bra 1/3 - halv säsong, men säsongen efter är det värre än någonsin). Långsiktighet är nog det jag skulle sattsar mina pengar på, jag tror ärligttalat att vi kan vända på detta och komma tillbaka stärkta av detta, stärkta av att vi tar/tog oss ur detta tillsammans. Jag hoppas på att Spurt matchen på lördag blir språngbräda, bränslet på elden, injektionen som får igång laget, maskinen Arsenal.

Edit: Börjar jag låta som Wenger nu?

Segerwenger :)
Vi hade tur i oturen att dom andra topplagen fiaskade ur igår med.
Läget är oförändrat sånär på Leicester.

Tror dock ändå att vi slår sista spiken i vår egen kista på lördag.
Ser inte fram emot det. 

Tyvärr blir det nog så. Vem av oss för rätt angående United tror du då?? Inte att de vinner ligan men före eller efter oss?

Pelle
Bild för Pelle
Segerhammar wrote:
Österman wrote:

Wenger sa i fönstrena att det fanns inga bättre fotbollsspelare att köpa, ingen som kunde förstärka vårat lag. Månaden innan sa han "vi kakn köpa vem som helst utom Ronaldo och Messi"....

Nu har alltså sitt DREAMTEAM i sina ögon, och ändå misslyckas han. Ska han få vara kvar?????????

Hur ska han kunna göra det bättre när han har världens bästa spelarmaterial enligt sig själv ? Han är ju grymt nöjd med truppen...

Jag ser bara en sak för att KUNNA nå framgång, en spark i röven och ett rivet kontrakt ! (+ en staty nånstans)

Det är klart han måste gå ut och säga och agera som han har allt han vill ha i spelarväg. Även om han själv känner att det saknas något eller att han vill byta ut ett par positioner. Det är bara korkade osmarta managers som går ut med att de vill bänka en i startelvan eller att de inte tror de klarar av en ligaseger med det material de har. På vilket sätt skulle det stärka laget om managern gjorde så? De flesta spelarna må vara proffs och har rutin och mediaträning men de är ändå bara människor. Hur skulle ni känna om er chef säger att om han/hon fick välja skulle du ersättas med en annan person? Skulle ni gå till jobbet och ge 100%?

Jag tror inte någon i ledarstaben, styrelsen eller spelartruppen är nöjd med gårdagens match eller de senaste veckornas resultat, men jag tror också att det börjar sprida sig lite oro i leden och då behöver man en trygghet att gå tillbaka till, något som sitter i ryggmärgen. Där tror jag vi ha en fördel med en manager som är gammal i gemet och alla vet var dom har. Byta manager nu kan ge en 2-3 match boost men sen faller man tillbaka i gamla spår. (Eller så får man ett uppryck och det går bra 1/3 - halv säsong, men säsongen efter är det värre än någonsin). Långsiktighet är nog det jag skulle sattsar mina pengar på, jag tror ärligttalat att vi kan vända på detta och komma tillbaka stärkta av detta, stärkta av att vi tar/tog oss ur detta tillsammans. Jag hoppas på att Spurs matchen på lördag blir språngbräda, bränslet på elden, injektionen som får igång laget, maskinen Arsenal.

Edit: Börjar jag låta som Wenger nu?

+1

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Det är i motvind en drake lyfter!

NLD på fiendemark. Självförtroendet i spillror.  Cech och enda dugliga mittbacken borta. Oddsen är mot oss på nästan alla sätt. Men vi möter Shittenham, grabbar. Lätt seger..

COYG!

Word!

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor