Medlemmar: 8851 st.
Visa menyn

Arsenal – Swansea 2 mars 20:45

481 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Österman wrote:

Ibland undrar jag vad vissa av er röker?! Men jag dömer inte er, klart ni ska få drömma er bort från all verklighet. Att försvara Wenger för dessa resultat och skylla på otur, skador och domarmissar är bara uttjatat och väldigt barnsligt. Tur förtjänar man och domarmissar jämnar ut sig i längden. Det är lika för alla lag men vi skyller på samma saker vid varje förlust/säsong. 

Vakna upp! Eller dröm vidare..... 

Sagt i flera år att vi står helt stilla i utvecklingen och resultaten/tabellen håller med mig. 

Men men, nästa år då jävlar ! (Herregud vad patetiskt det låter) 

#BitterMedAllRätt :D

Fast nu undrar jag vad du röker, eller var du läser någonstans. ALLA säger väl nu att Wenger gjorde fel och att laget just nu är dysfunktionellt? Självklart ska Wenger se sig själv i spegeln och självklart håller hans tid på att rinna ut. Självklart rinner också vårt hopp om ligan ut, och tar vi inte den här chansen under den här konstiga säsongen är det ett misslyckande. Huvuden måste inte rulla efter ett misslyckande och vi måste inte alla bete oss som sjuåringar, men det är klart att allt inte är frid och fröjd. Jag kan inte se någon som skriver så. Vi KAN hoppas på att saker och ting vänder, att t ex vi hittar flytet och att Spurs tappar sin mojo, men visst är det svårt att se oss gå starkt efter det här. Swansea hemma och United borta har vi ALDRIG lätt för, men ska vi vara en contender på allvar måste vi ta mer poäng i de matcherna i det här läget vi är i. Som någon sa igår; "har vi fortfarande chansen på ligan? Absolut! Förtjänar vi det? Tveksamt!"

Ett förtydligande bara det var det absolut sämsta United lag som ställts på benen mot oss de senaste 15 åren och ett Swansea som vilade 6 spelare till helgen....sug på den ett tag. United C-lag/juniorer och Swanseas B-lag som slåss för nytt kontrakt. I normala fall kanske dessa två matcher ska vara svåra men detta var två patetiska skämt till tillställningar och allt annat än 6p var ett fiasko.

Swansea har i princip gett upp matchen men inser att vi var så fullständigt bedrövliga att de bytte in ett par spelare och vann ändå. Att Wenger står och rabblar bortförklaringar som otur, domarmissar etc. blir bara löjeväkande och oerhört provocerande för alla fans.

Bedrövliga avslut - som hela säsongen, kass karaktär på spelare och lag och ett bedrövligt spel av ett lag som han är ytterst ansvarig för och har byggt under flera år. Att han som snuskigt välbetald manager inte kan ta något som helst ansvar för hur illa det ser ut tycker jag är deprimerande att se.

Sral
Bild för Sral

Helt rätt, George! Och tiden för en ny manager är snart inne oavsett hur det går. Jag tror att nästa säsong blir Wengers sista, och att man förbereder inför nästa era. Och det kommer säkert vara en tid då vi kommer att sakna Champions League-spel. Men vi måste stötta ända in i kaklet!

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

Ibland undrar jag vad vissa av er röker?! Men jag dömer inte er, klart ni ska få drömma er bort från all verklighet. Att försvara Wenger för dessa resultat och skylla på otur, skador och domarmissar är bara uttjatat och väldigt barnsligt. Tur förtjänar man och domarmissar jämnar ut sig i längden. Det är lika för alla lag men vi skyller på samma saker vid varje förlust/säsong. 

Vakna upp! Eller dröm vidare..... 

Sagt i flera år att vi står helt stilla i utvecklingen och resultaten/tabellen håller med mig. 

Men men, nästa år då jävlar ! (Herregud vad patetiskt det låter) 

#BitterMedAllRätt :D

Fast nu undrar jag vad du röker, eller var du läser någonstans. ALLA säger väl nu att Wenger gjorde fel och att laget just nu är dysfunktionellt? Självklart ska Wenger se sig själv i spegeln och självklart håller hans tid på att rinna ut. Självklart rinner också vårt hopp om ligan ut, och tar vi inte den här chansen under den här konstiga säsongen är det ett misslyckande. Huvuden måste inte rulla efter ett misslyckande och vi måste inte alla bete oss som sjuåringar, men det är klart att allt inte är frid och fröjd. Jag kan inte se någon som skriver så. Vi KAN hoppas på att saker och ting vänder, att t ex vi hittar flytet och att Spurs tappar sin mojo, men visst är det svårt att se oss gå starkt efter det här. Swansea hemma och United borta har vi ALDRIG lätt för, men ska vi vara en contender på allvar måste vi ta mer poäng i de matcherna i det här läget vi är i. Som någon sa igår; "har vi fortfarande chansen på ligan? Absolut! Förtjänar vi det? Tveksamt!"

Ni har rätt båda två!

Även om många av oss, inklusive mig själv är förbannade, frustrerade och ser de uppenbara bristerna i coachning och lagbygge som gör att vi svänger fram och tillbaka i tilltron till vårt kära lag och till dess manager så har vi som supportrar just nu en uppgift, till slaget är färdigt. 

Vi står kvar. Vi stöttar, hejar och ger allt vi kan. När sedan stridslarmet har tystnat, säsongen är över så ser vi vad resultatet blir. 

Personligen är det för mig självklart. Bommar Arsenal seriesegern efter alla dessa matchbollar, och samtidigt åker ur CL så kommer jag också ödmjukt att "kräva" en ny kapten på vår skuta, det har jag önskat i flera år. Tills dess, även om vi svajar på vägen med missflyt, dåliga prestationer, så tycker jag vi står kvar till sista chansen har gått. Vi har fortfarande chans på seriesegern, hur konstigt det än låter och ser ut efter flera dåliga prestationer. 

Låt oss spela tills hoppet är borta, eller till bucklan höjs!

+1 
Tänk hur det kommer kännas om vi mot all förmodan skulle vinna ligan i år.
Forumet skulle bli ett kaos av åsikter, Gringubbarna skulle fortsätta gnälla.
Knappt så att många ens skulle känna njutningen av att vara bäst i England.
Samma sak kommer ske om vi hamnar på en femteplats....bara att då behöver ingen känna någon njutning. 
Skulle vara den konstigaste känsla jag varit med om tror jag då jag aldrig varit med i Arsenal Sweden vid en ligavinst.
 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Det är ju just det. Skulle vi mot all förmodan lyckas vinna, hur många här skulle faktiskt njuta av det? Vara glada? Jag tror också att det skulle gnällas ändå. 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vilken loosers mentalitet vi har i laget. Så fort vi har chansen att slåss om guldet så skiter vi ner oss 

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Det är ju just det. Skulle vi mot all förmodan lyckas vinna, hur många här skulle faktiskt njuta av det? Vara glada? Jag tror också att det skulle gnällas ändå. 

Du o jag Alfred. Och Pelle :)
Kan tänka mig att det skulle slitas så mycket hår om vi vann så att Gunbod kunde virka en lusekofte av det. 

#FUNFACTS Bollen är rund.

Twitter @grvdga

Tillis
Bild för Tillis

+ Tillis

Sral
Bild för Sral
Tillis wrote:

+ Tillis

Tycker du som vi, Tillis? Härligt i så fall!

Och vad är baksidan av det här gnället? Hoppas man att Arsenal ska fucka upp det till den grad att Wenger slutar? Sånt finns aldrig på min karta, jag vill alltid att mitt lag ska hamna så högt upp som möjligt. 

Undantag är väl Toronto Maple Leafs, då, som jag hoppas tankar och får förstavalet i draften. ;-)

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Tillis wrote:

+ Tillis

Tycker du som vi, Tillis? Härligt i så fall!

Och vad är baksidan av det här gnället? Hoppas man att Arsenal ska fucka upp det till den grad att Wenger slutar? Sånt finns aldrig på min karta, jag vill alltid att mitt lag ska hamna så högt upp som möjligt. 

Undantag är väl Toronto Maple Leafs, då, som jag hoppas tankar och får förstavalet i draften. ;-)

Jag tror det bottnar i det, sett många exempel på flera olika medier.
Man vill så gärna gå med i City-Chelsea-pengatåget så Wengerhatet blir som ett ticks, I samma sväng blir man Arsenalhatare.
Drivs av nederlagen så man får utlopp för sina känslor, vi har ju alla sett hur tomma matchtrådarna är efter en vinst. 

Twitter @grvdga

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Helt rätt, George! Och tiden för en ny manager är snart inne oavsett hur det går. Jag tror att nästa säsong blir Wengers sista, och att man förbereder inför nästa era. Och det kommer säkert vara en tid då vi kommer att sakna Champions League-spel. Men vi måste stötta ända in i kaklet!

Absolut skall vi stötta in i kaklet. Men kaklet för mig ( vid uteblivna större framgångar) är INTE Wengers kontrakttids slutdatum. Där är vi nog lite oense. Skiter det sig så får han gå i sommar. Jag vill ha Simone!!

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
Sral wrote:
Tillis wrote:

+ Tillis

Tycker du som vi, Tillis? Härligt i så fall!

Och vad är baksidan av det här gnället? Hoppas man att Arsenal ska fucka upp det till den grad att Wenger slutar? Sånt finns aldrig på min karta, jag vill alltid att mitt lag ska hamna så högt upp som möjligt. 

Undantag är väl Toronto Maple Leafs, då, som jag hoppas tankar och får förstavalet i draften. ;-)

Jag tror det bottnar i det, sett många exempel på flera olika medier.
Man vill så gärna gå med i City-Chelsea-pengatåget så Wengerhatet blir som ett ticks, I samma sväng blir man Arsenalhatare.
Drivs av nederlagen så man får utlopp för sina känslor, vi har ju alla sett hur tomma matchtrådarna är efter en vinst. 

Internet från sin sämsta sida.

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:
Sral wrote:

Helt rätt, George! Och tiden för en ny manager är snart inne oavsett hur det går. Jag tror att nästa säsong blir Wengers sista, och att man förbereder inför nästa era. Och det kommer säkert vara en tid då vi kommer att sakna Champions League-spel. Men vi måste stötta ända in i kaklet!

Absolut skall vi stötta in i kaklet. Men kaklet för mig ( vid uteblivna större framgångar) är INTE Wengers kontrakttids slutdatum. Där är vi nog lite oense. Skiter det sig så får han gå i sommar. Jag vill ha Simone!!

Du är normal GA. Du har sunda åsikter och värderingar åt båda håll. Mycket klok.
Jag är ej orolig för din hälsa. :)
 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:
Sral wrote:

Helt rätt, George! Och tiden för en ny manager är snart inne oavsett hur det går. Jag tror att nästa säsong blir Wengers sista, och att man förbereder inför nästa era. Och det kommer säkert vara en tid då vi kommer att sakna Champions League-spel. Men vi måste stötta ända in i kaklet!

Absolut skall vi stötta in i kaklet. Men kaklet för mig ( vid uteblivna större framgångar) är INTE Wengers kontrakttids slutdatum. Där är vi nog lite oense. Skiter det sig så får han gå i sommar. Jag vill ha Simone!!

Skiter det sig totalt kan han mycket väl lämna i sommar. Simeone? Vi kan ju inte bara ta precis vad vi vill ha. Chelsea tycks ju ha försökt locka honom utan framgång...

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:
George Adams wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

Ibland undrar jag vad vissa av er röker?! Men jag dömer inte er, klart ni ska få drömma er bort från all verklighet. Att försvara Wenger för dessa resultat och skylla på otur, skador och domarmissar är bara uttjatat och väldigt barnsligt. Tur förtjänar man och domarmissar jämnar ut sig i längden. Det är lika för alla lag men vi skyller på samma saker vid varje förlust/säsong. 

Vakna upp! Eller dröm vidare..... 

Sagt i flera år att vi står helt stilla i utvecklingen och resultaten/tabellen håller med mig. 

Men men, nästa år då jävlar ! (Herregud vad patetiskt det låter) 

#BitterMedAllRätt :D

Fast nu undrar jag vad du röker, eller var du läser någonstans. ALLA säger väl nu att Wenger gjorde fel och att laget just nu är dysfunktionellt? Självklart ska Wenger se sig själv i spegeln och självklart håller hans tid på att rinna ut. Självklart rinner också vårt hopp om ligan ut, och tar vi inte den här chansen under den här konstiga säsongen är det ett misslyckande. Huvuden måste inte rulla efter ett misslyckande och vi måste inte alla bete oss som sjuåringar, men det är klart att allt inte är frid och fröjd. Jag kan inte se någon som skriver så. Vi KAN hoppas på att saker och ting vänder, att t ex vi hittar flytet och att Spurs tappar sin mojo, men visst är det svårt att se oss gå starkt efter det här. Swansea hemma och United borta har vi ALDRIG lätt för, men ska vi vara en contender på allvar måste vi ta mer poäng i de matcherna i det här läget vi är i. Som någon sa igår; "har vi fortfarande chansen på ligan? Absolut! Förtjänar vi det? Tveksamt!"

Ni har rätt båda två!

Även om många av oss, inklusive mig själv är förbannade, frustrerade och ser de uppenbara bristerna i coachning och lagbygge som gör att vi svänger fram och tillbaka i tilltron till vårt kära lag och till dess manager så har vi som supportrar just nu en uppgift, till slaget är färdigt. 

Vi står kvar. Vi stöttar, hejar och ger allt vi kan. När sedan stridslarmet har tystnat, säsongen är över så ser vi vad resultatet blir. 

Personligen är det för mig självklart. Bommar Arsenal seriesegern efter alla dessa matchbollar, och samtidigt åker ur CL så kommer jag också ödmjukt att "kräva" en ny kapten på vår skuta, det har jag önskat i flera år. Tills dess, även om vi svajar på vägen med missflyt, dåliga prestationer, så tycker jag vi står kvar till sista chansen har gått. Vi har fortfarande chans på seriesegern, hur konstigt det än låter och ser ut efter flera dåliga prestationer. 

Låt oss spela tills hoppet är borta, eller till bucklan höjs!

+1 
Tänk hur det kommer kännas om vi mot all förmodan skulle vinna ligan i år.
Forumet skulle bli ett kaos av åsikter, Gringubbarna skulle fortsätta gnälla.
Knappt så att många ens skulle känna njutningen av att vara bäst i England.
Samma sak kommer ske om vi hamnar på en femteplats....bara att då behöver ingen känna någon njutning. 
Skulle vara den konstigaste känsla jag varit med om tror jag då jag aldrig varit med i Arsenal Sweden vid en ligavinst.
 

Självklart skulle man vara själaglad om det skedde men jag skulle inte ändra min åsikt angående Wenger för det. Men jag skulle ha en sjujävla fest :D

Sral
Bild för Sral

Fast om vi skulle vinna, hade inte Wenger gjort nåååågot rätt då? ;-)

Grejen är att det här känns som att det är en situation som aldrig kommer att ta slut. Inte efter Wenger heller. Vår mest framgångsrika period (som var under Wenger), som gjorde att vi ens kunde tala i termer om att utmana United, Citu och de andra, har gjort allt för många bortskämda. Vi var under en period nära att bli laget med stort L i England, men vi förmådde aldrig att vi na ligan två år i rad. Vi har två europeiska titlar i modern tid, en på sextiotalet (?) och en på sjuttiotalet. Vi är bortskämda utan att egentligen ha skäl till det.

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
George Adams wrote:
Sral wrote:

Helt rätt, George! Och tiden för en ny manager är snart inne oavsett hur det går. Jag tror att nästa säsong blir Wengers sista, och att man förbereder inför nästa era. Och det kommer säkert vara en tid då vi kommer att sakna Champions League-spel. Men vi måste stötta ända in i kaklet!

Absolut skall vi stötta in i kaklet. Men kaklet för mig ( vid uteblivna större framgångar) är INTE Wengers kontrakttids slutdatum. Där är vi nog lite oense. Skiter det sig så får han gå i sommar. Jag vill ha Simone!!

Skiter det sig totalt kan han mycket väl lämna i sommar. Simeone? Vi kan ju inte bara ta precis vad vi vill ha. Chelsea tycks ju ha försökt locka honom utan framgång...

Nej självfallet är det flera som slåss om de heta kandidaterna. Men personligen vill GA ha Simone, då jag anser hans filosofi och hans förmåga att bygga lag. .

1. Är vinnande och passar en klubb som är på hög nivå men ändå inte FCB, RM lr BM

2. Passar GA fotbollstänk. Jag älskar välorganiserade LAG som krigar för varandra

Dessutom är ju karln ledig. Så Kroenke, bjud upp han vetja

Sral
Bild för Sral

Ja, jag håller med om hans egenskaper, men är han verkligen ledig? Senast jag kollade jobbade han för Atletico Madrid, för närvarande tvåa i spanska ligan som kanske är bäst i världen. 

George Adams
Bild för George Adams

I sommar . Med rätt bud

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Fast om vi skulle vinna, hade inte Wenger gjort nåååågot rätt då? ;-)

Grejen är att det här känns som att det är en situation som aldrig kommer att ta slut. Inte efter Wenger heller. Vår mest framgångsrika period (som var under Wenger), som gjorde att vi ens kunde tala i termer om att utmana United, Citu och de andra, har gjort allt för många bortskämda. Vi var under en period nära att bli laget med stort L i England, men vi förmådde aldrig att vi na ligan två år i rad. Vi har två europeiska titlar i modern tid, en på sextiotalet (?) och en på sjuttiotalet. Vi är bortskämda utan att egentligen ha skäl till det.

Klart han gjort något rätt men JAG tycker han hade gjort sitt för 6-7 år sedan och tycker inte vi kommer någonstans med laget. Visst vi vann FA cupen två år i rad vilket var bra men det ser likadant ut varenda år och det bara rabblas bortförklaringar som mantran när det misslyckas.

Han har haft ekonomi och tid med dessa spelare och det här laget men inte ser vi speciellt stor skillnad år till år ? Han försöker köra samma barcalight inspirerade possessionfotboll - trots att vi inte har spelare till det. Vi spelar idag en riktigt tråkig långsam intetsägande fotboll undantaget några få matcher.

När Wenger kom var han en frisk fläkt som kom med ett nytänk det gör han inte idag. Han kör på i samma spår och vi skulle behöva ett nytänk och en ny ledare. Nu har han hamnat på repeat och med en enorm övertro på sitt spelarmaterial. Hans agerande de två senaste fönstren är häpnandsväckande och jag finner inte ord till hur uselt hans coachande varit de senaste matcherna. jag skulle inte tacka nej till Simeone men vi behöver nya idéer och nytt tänk.

Det verkar snarare som att de som vill ha honom kvar vill ha det av rädsla för det som kommer efter eller av nostalgiska skäl än att han är en coach på internationell toppnivå i dagsläget. Om nu Leicester eller Tottenham skulle vinna ligan vad ska man skylla på då ? De har ju lägre budgetar och har jobbat med sina lag en kortare tid.

 

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
George Adams wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

Ibland undrar jag vad vissa av er röker?! Men jag dömer inte er, klart ni ska få drömma er bort från all verklighet. Att försvara Wenger för dessa resultat och skylla på otur, skador och domarmissar är bara uttjatat och väldigt barnsligt. Tur förtjänar man och domarmissar jämnar ut sig i längden. Det är lika för alla lag men vi skyller på samma saker vid varje förlust/säsong. 

Vakna upp! Eller dröm vidare..... 

Sagt i flera år att vi står helt stilla i utvecklingen och resultaten/tabellen håller med mig. 

Men men, nästa år då jävlar ! (Herregud vad patetiskt det låter) 

#BitterMedAllRätt :D

Fast nu undrar jag vad du röker, eller var du läser någonstans. ALLA säger väl nu att Wenger gjorde fel och att laget just nu är dysfunktionellt? Självklart ska Wenger se sig själv i spegeln och självklart håller hans tid på att rinna ut. Självklart rinner också vårt hopp om ligan ut, och tar vi inte den här chansen under den här konstiga säsongen är det ett misslyckande. Huvuden måste inte rulla efter ett misslyckande och vi måste inte alla bete oss som sjuåringar, men det är klart att allt inte är frid och fröjd. Jag kan inte se någon som skriver så. Vi KAN hoppas på att saker och ting vänder, att t ex vi hittar flytet och att Spurs tappar sin mojo, men visst är det svårt att se oss gå starkt efter det här. Swansea hemma och United borta har vi ALDRIG lätt för, men ska vi vara en contender på allvar måste vi ta mer poäng i de matcherna i det här läget vi är i. Som någon sa igår; "har vi fortfarande chansen på ligan? Absolut! Förtjänar vi det? Tveksamt!"

Ni har rätt båda två!

Även om många av oss, inklusive mig själv är förbannade, frustrerade och ser de uppenbara bristerna i coachning och lagbygge som gör att vi svänger fram och tillbaka i tilltron till vårt kära lag och till dess manager så har vi som supportrar just nu en uppgift, till slaget är färdigt. 

Vi står kvar. Vi stöttar, hejar och ger allt vi kan. När sedan stridslarmet har tystnat, säsongen är över så ser vi vad resultatet blir. 

Personligen är det för mig självklart. Bommar Arsenal seriesegern efter alla dessa matchbollar, och samtidigt åker ur CL så kommer jag också ödmjukt att "kräva" en ny kapten på vår skuta, det har jag önskat i flera år. Tills dess, även om vi svajar på vägen med missflyt, dåliga prestationer, så tycker jag vi står kvar till sista chansen har gått. Vi har fortfarande chans på seriesegern, hur konstigt det än låter och ser ut efter flera dåliga prestationer. 

Låt oss spela tills hoppet är borta, eller till bucklan höjs!

+1 
Tänk hur det kommer kännas om vi mot all förmodan skulle vinna ligan i år.
Forumet skulle bli ett kaos av åsikter, Gringubbarna skulle fortsätta gnälla.
Knappt så att många ens skulle känna njutningen av att vara bäst i England.
Samma sak kommer ske om vi hamnar på en femteplats....bara att då behöver ingen känna någon njutning. 
Skulle vara den konstigaste känsla jag varit med om tror jag då jag aldrig varit med i Arsenal Sweden vid en ligavinst.
 

Nu har du fel. En del verkar ju faktiskt önska att vi missar 4e platsen!

Sral
Bild för Sral

Vad har huruvida Leicester eller Tottenham vinner ligan med vår näste manager att göra? Pocchetino och Ranieri är ju upptagna. Det kan ju bli så att vi blir länge utan titlar med näste tränare också. Jag tror att många kommer att se tillbaka på två FA-cuper i rad med värme.

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:

I sommar . Med rätt bud

Varför skulle vi lyckas med det om inte ens Chelsea verkar kunna det? Varför skulle han vilja lämna Atletico? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Verkar som att folk inte kan förstå att man kan HEJA på Arsenal men kritisera spelet och tränaren iaf. Det är helt olika saker och har inte med varandra att göra. 

Jag hejar på Arsenal, jag blir glad om vi vinner ligan. 

Tycker inte om Wengers coachande under matcherna och 9/10 inte hans elvor. 

Totalt betyder inte detta att jag hatar Arsenal. 

Sluta överdriv om att vi inte skulle bli glada vid ligaseger. Det kan väl inte ens ni tro?.....

Vi får sluta överdriva varandras ord, och det är åt båda hållen menat !

Text och tal är stor skillnad med, får ju för fan inte göra smileys här inne så folk fattar bättre ;)

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Vad har huruvida Leicester eller Tottenham vinner ligan med vår näste manager att göra? Pocchetino och Ranieri är ju upptagna. Det kan ju bli så att vi blir länge utan titlar med näste tränare också. Jag tror att många kommer att se tillbaka på två FA-cuper i rad med värme.

En av de ständiga bortförklaringarna har ju varit att vi inte har pengar som oljeklubbarna har och Wenger får inte tid att jobba med spelarna/laget då de försvinner. Leicester & Tottenham var två exempel som skulle skjuta dessa bortförklaringar i sank om de skulle gå hela vägen - jag sa inte att vi skulle värva deras managers.

Sral
Bild för Sral

Jag tror du blandar ihop bortförklaringar med att leta anledningar. Om allt inte går som man har tänkt sig, t ex om man inte vinner en match, ja, då gäller det ju att analysera det och komma med slutsatser och teorier varför det inte funkade. Det du kallar bortförklaringar skulle jag säga är vilja att lyckas nästa gång. Jag skulle till och med drista mig till att kalla det...ambition. 

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:

Verkar som att folk inte kan förstå att man kan HEJA på Arsenal men kritisera spelet och tränaren iaf. Det är helt olika saker och har inte med varandra att göra. 

Jag hejar på Arsenal, jag blir glad om vi vinner ligan. 

Tycker inte om Wengers coachande under matcherna och 9/10 inte hans elvor. 

Totalt betyder inte detta att jag hatar Arsenal. 

Sluta överdriv om att vi inte skulle bli glada vid ligaseger. Det kan väl inte ens ni tro?.....

Vi får sluta överdriva varandras ord, och det är åt båda hållen menat !

Text och tal är stor skillnad med, får ju för fan inte göra smileys här inne så folk fattar bättre ;)

Helt rätt att det överdrivs åt båda håll, men varför är trådarna längre efter en förlust än efter en seger? Varför hoppas vissa (ja, faktiskt) att det ska gå så dåligt att Wenger kickas? Jag undrar mest hur det kommer att låta om inte näste tränare lyckas ens nå den nivå som Wenger har gjort med laget. Hur låter det då? Sen tror jag att framgångarna i slutet av 90-talet och början av 00-talet har gjort oss bortskämda. Och där menar jag en majoritet av fansen. Vi försökte då komma upp i nivån United, Barcelona eller andra lag hade, men inte ens då kunde vi faktiskt det. Men för att vara Arsenal med den historia vi har var det en fantastiskt framgångsrik tid.

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
Österman wrote:

Verkar som att folk inte kan förstå att man kan HEJA på Arsenal men kritisera spelet och tränaren iaf. Det är helt olika saker och har inte med varandra att göra. 

Jag hejar på Arsenal, jag blir glad om vi vinner ligan. 

Tycker inte om Wengers coachande under matcherna och 9/10 inte hans elvor. 

Totalt betyder inte detta att jag hatar Arsenal. 

Sluta överdriv om att vi inte skulle bli glada vid ligaseger. Det kan väl inte ens ni tro?.....

Vi får sluta överdriva varandras ord, och det är åt båda hållen menat !

Text och tal är stor skillnad med, får ju för fan inte göra smileys här inne så folk fattar bättre ;)

Helt rätt att det överdrivs åt båda håll, men varför är trådarna längre efter en förlust än efter en seger? Varför hoppas vissa (ja, faktiskt) att det ska gå så dåligt att Wenger kickas? Jag undrar mest hur det kommer att låta om inte näste tränare lyckas ens nå den nivå som Wenger har gjort med laget. Hur låter det då? Sen tror jag att framgångarna i slutet av 90-talet och början av 00-talet har gjort oss bortskämda. Och där menar jag en majoritet av fansen. Vi försökte då komma upp i nivån United, Barcelona eller andra lag hade, men inte ens då kunde vi faktiskt det. Men för att vara Arsenal med den historia vi har var det en fantastiskt framgångsrik tid.

Jag förstår vad du menar och ger dig rätt i en del, men jag tror också du ger bortskämdheten efter "storhetstiden" för stort fokus här.

Det jag tror de flesta retar sig på är att vi de facto inte presterar det vår självbild ger sken av. Vi byggde en ny Arena så att vi skulle kunna få intäkter i paritet med vissa av våra motståndare.  Under några år i samband med bygget var de flesta förstående med att vi fick rätta mun efter matsäck. Men sedan några år har ekonomin ljusnat men vår trupp har inte förstärkts i balans med bank kontot och sist men inte minst så finns frustrationen hos många fans att oavsett vad som verkar hända i vår klubb, oavsett resultat så finns det EN person som verkar vara oantastlig. Det sistnämnda tror jag är den främsta orsaken till olika Gooners meningsskiljaktigheter.

 

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
George Adams wrote:

I sommar . Med rätt bud

Varför skulle vi lyckas med det om inte ens Chelsea verkar kunna det? Varför skulle han vilja lämna Atletico? 

Det ryktas en del..

Men enligt mig, framförallt beroende av att vi är en Större klubb än AM och att Arsenal är en större utmaning än Chelsea, där en liknande tränare gjort mycket av de DS är bra på och har som signum. 

Sral
Bild för Sral

Ja, vi har i flera år försökt ta ytterligare ett kliv. Drömmar om att kunna nå upp på samma nivå som United, Barcelona eller Real Madrid har funnits länge, men så kom Chelsea och City och köpte sig förbi oss. Det kan jag förstå. Men det är inte som att ens de senaste tio åren under Wenger har varit någon katastrof. Vi har varit stabila på ett sätt som många andra fans och klubbar bara kan drömma om. Visst är det jobbigt att vara nära att vinna saker men alltid trilla på målsnöret av liknande anledningar, t ex vekhet, men att ens vara med i diskussionerna om att vinna något är få förunnat.

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:
Sral wrote:
George Adams wrote:

I sommar . Med rätt bud

Varför skulle vi lyckas med det om inte ens Chelsea verkar kunna det? Varför skulle han vilja lämna Atletico? 

Det ryktas en del..

Men enligt mig, framförallt beroende av att vi är en Större klubb än AM och att Arsenal är en större utmaning än Chelsea, där en liknande tränare gjort mycket av de DS är bra på och har som signum. 

Okej, jag köper att om Simeone skulle lyckas hitta samma spel och anda i Arsenal skulle det vara ett bra namn, och det finns säkert någon slags chans också, men jag tror inte att engelska klubbar bara kan få allt de pekar på heller. Klart vi tror att alla vill till Arsenal, för vi älskar klubben, men vi får nit en ganska vinklad syn på allt.

Sidor