Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal 20/8 kl 18.30

233 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Leicester - Arsenal 20/8 kl 18.30

Efter besvikelsen mot Liverpool svämmar övriga trådar över med tankar om kommande veckor och kanske framförallt hur vi ska formera oss nästa match. Tycker vi samlar det snacket i en matchtråd :)

Jag tycker det är tydligt att vi måste få tillbaka våra Fransmän snarast. Giroud föredrar jag framför en ensam Alexis på topp, det passar oss sådär. Nyttan av Kos behöver jag väl knappast understryka. Nu är det bekräftat att Ramsey blir borta, nån som vet om Iwobis status? Annars fortsatte Oxlade se het ut tyckte jag. Är Özil matchklar? Spelar han ser jag gärna Caz i DM annars måste han ju spela 10a. Och Xakha! Xakha måste spela!

                Cech

Bellerin Kos Holding Monreal

        Cazorla    Xakha

  Alexis     Özil       Oxen

             Giroud

Nya tag! Vi behöver verkligen en seger, vi behöver poängen och jag behöver det för själafriden :)

Dosa
Bild för Dosa

Jag är för denna elva, vet att det aldrig kommer hända men är sugen på att se Östermans elva med Xhaka som sittande, den kommer nog snart av österman är med 2 strikers.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Jag gillar ju Gibbs och tyckte inte Monreal var nå vidare sist så jag skulle gärna se det bytet eller flytta in Monreal.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Roslund wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Jag gillar ju Gibbs och tyckte inte Monreal var nå vidare sist så jag skulle gärna se det bytet eller flytta in Monreal.

Jag skulle gärna se Östermans elva! Att byta in Monreal känner jag blir ungefär lika vanskligt, bara ytterligare en spelare på fel position. Han har mer att ge på kant och kan absolut bättre.

Dock är jag orolig för att Alexis och Oxen på kant med Özil centralt som skydd mot en ensam sittande, inte riktigt optimala spelartyper för det. Ramsey skulle absolut bidra med mer skydd hemåt. Även Iwobi kan vara en uppgradering. Vet inte hur typ Elneny skulle passa i en kontroll, han kanske inte besitter den maxlöppningen som krävs? Jag är medveten om din förkärlek till Walcott Österman men skulle hellre se Alexis tillsammans med Giroud! Det skulle öppna för tidigare nämnda herrar

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

                Cech 

Bell - Kos - Holding - Monreal

                Xhaka

Campbell          Özil       Cazorla

        Alexis    Giroud

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Hahah okey. 

Om Kos och Giroud är tillbaka och Ramsey och Iwobi är skadade vill jag se : 

                   Cech

Bell.     Holding.    Kos.     Monreal

           Xhaka.     Caz

Walcott.          Özil.        Sanchez

                   Giroud

Mot Leicester är det 3p som gäller, vi kan inte spela för X och sedan ha 1p efter 2 matcher. 

Då kommer det buas på Emirates och det lyfter inte laget. Bua här inne är en annan sak :D

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

nu var ju detta matchtråden mot Leicester till helgen, är ganska övertygad om att inte BFG ens kommer sitta på bänken. ;)

framåt hösten är det en intressant elva dock.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Hahah okey. 

Om Kos och Giroud är tillbaka och Ramsey och Iwobi är skadade vill jag se : 

                   Cech

Bell.     Holding.    Kos.     Monreal

           Xhaka.     Caz

Walcott.          Özil.        Sanchez

                   Giroud

Mot Leicester är det 3p som gäller, vi kan inte spela för X och sedan ha 1p efter 2 matcher. 

Då kommer det buas på Emirates och det lyfter inte laget. Bua här inne är en annan sak :D

Japp, 6p förra säsongen mot blivande mästarna. 
Försvagade iår samtidigt som vi är förstärkta. Absolut 3p! 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

nu var ju detta matchtråden mot Leicester till helgen, är ganska övertygad om att inte BFG ens kommer sitta på bänken. ;)

framåt hösten är det en intressant elva dock.

Helt rätt. Jag skrev denna elva på en annan sida och när jag nu skulle redigera bort BFG mot Holding så glömde jag bort det. 

My bad

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

nu var ju detta matchtråden mot Leicester till helgen, är ganska övertygad om att inte BFG ens kommer sitta på bänken. ;)

framåt hösten är det en intressant elva dock.

Helt rätt. Jag skrev denna elva på en annan sida och när jag nu skulle redigera bort BFG mot Holding så glömde jag bort det. 

My bad

Shit happens. :D

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Hahah okey. 

Om Kos och Giroud är tillbaka och Ramsey och Iwobi är skadade vill jag se : 

                   Cech

Bell.     Holding.    Kos.     Monreal

           Xhaka.     Caz

Walcott.          Özil.        Sanchez

                   Giroud

Mot Leicester är det 3p som gäller, vi kan inte spela för X och sedan ha 1p efter 2 matcher. 

Då kommer det buas på Emirates och det lyfter inte laget. Bua här inne är en annan sak :D

Japp, 6p förra säsongen mot blivande mästarna. 
Försvagade iår samtidigt som vi är förstärkta. Absolut 3p! 

Fast rätt mycket svagare nu än vad vi hade för 11a i iaf andra matchen mot dem va? Var Walle som avgjorde och tror vi hade ordinarie backlinje. Men klart de ska vara 3 poäng ändå.

Jonas S
Bild för Jonas S

Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tycker faktiskt Ox skall få starta. Han har trots allt sett rätt bra ut under försäsongen och gjorde mål mot Liverpool. Han förtjänar att starta. Walcott har ju också gjort mål men inte så mycket mer.

Holding vill jag absolut inte se i en backlinje i Arsenal. Jag skulle spela Monreal tillsamans med Kos och slänga in Gibbs. Vi kan inte hålla oss med mittbackar som knappt håller CC-nivå. Punkt slut.

Som sagt. Det är bara 3p som gäller mot Leicester så inget trams nu.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ge Holding chansen men "tvinga" in Kos. Vi måste visa ynglinägarna att det bara är upp i sadeln igen men att vi gör det tillsammans med en av PLs bästa mittbackar så att det inte blir Bambi på grönbete. Tycker Holding sett riktigt bra ut, Chambers är knappast klappkass men han fortsätter med en del misstag och bjudningar som exponerar hans neddragna byxor på ett minst sagt pinsamt sätt

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Hahah okey. 

Om Kos och Giroud är tillbaka och Ramsey och Iwobi är skadade vill jag se : 

                   Cech

Bell.     Holding.    Kos.     Monreal

           Xhaka.     Caz

Walcott.          Özil.        Sanchez

                   Giroud

Mot Leicester är det 3p som gäller, vi kan inte spela för X och sedan ha 1p efter 2 matcher. 

Då kommer det buas på Emirates och det lyfter inte laget. Bua här inne är en annan sak :D

Japp, 6p förra säsongen mot blivande mästarna. 
Försvagade iår samtidigt som vi är förstärkta. Absolut 3p! 

Fast rätt mycket svagare nu än vad vi hade för 11a i iaf andra matchen mot dem va? Var Walle som avgjorde och tror vi hade ordinarie backlinje. Men klart de ska vara 3 poäng ändå.

Nej tycker jag inte?
Vad får dig att säga det Roslund?  
Vi har 1 ordinarie borta i backlinjen i helgens match för jag antar att Kos startar.
Men borde vara bättre framåt.

 

Twitter @grvdga

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Jag vill varken se Chambers eller Holding. Monreal som mittback och Gibbs på vänstern tack.

Zille
Bild för Zille

Viktig match i helgen! Det är nog viktigt att få revansch tidigt och få upp självförtroendet etc. Men Leicester lär också vilja visa vad de kan efter förlusten mot Hull som var en klar missräkning.

Men i helgen blir det vinst för oss!

Cech

Hector - Kos - Mustafi (måste hoppas ;)) annars Holding - Monreal

Xhaka - Cazorla

Ox - Özil - Alexis 

Giroud

Känns som en rätt sannolik elva. Kanske Elneny eller Coq istället för nån av mittfältarna jag satt in.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Så länge vi är fokuserade och spelar vårt spel och inte låter Leicester köra sitt race. Att de förlorade mot ett Hull som knappt får ihop en startelva var ett fiasko och nog absolut mest för att Hull absolut inte ville eller kunde anfalla på det sätt som krävdes för att Leicester skulle kunna stå och slå långt på Vardy. Tvålar vi till dem med så där en 5-0 eller så kanske Mahrez kommer springandes och ber om en plats.

Santi och Xhaka eller Coq och Xhaka ser jag gärna på mitten, fart, snabba precisa passningar och lite jävlar anamma behövs. Giroud på topp Sanchez, Özil och Oxen bakom. Kos och Holding där bak. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Heeeeeeeeeeeelt fel forum men det skiter jag i !

Aguero har missat 2 straffar i första hl i dagens CL-kval.

What for iiiiiiit....................

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:

Heeeeeeeeeeeelt fel forum men det skiter jag i !

Aguero har missat 2 straffar i första hl i dagens CL-kval.

What for iiiiiiit....................

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Härdsmälta i pannrummet ? :)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Monreal var rätt så usel mot Liverpool också. Han blev uppsnurrad ett x antal gånger.

Isamag
Bild för Isamag
Farbror Frej wrote:

Monreal var rätt så usel mot Liverpool också. Han blev uppsnurrad ett x antal gånger.

Han var faktiskt inte riktigt med i matchen..

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Tony Adams wrote:
Farbror Frej wrote:

Monreal var rätt så usel mot Liverpool också. Han blev uppsnurrad ett x antal gånger.

Han var faktiskt inte riktigt med i matchen..

Håller med er, men tror ni inte att han fått order av Wenger att "hjälp för FAAAAAAAAAN till när Holding och Chambers köper korv" och därför va lite all over the place ?

Tror inte någon världsback skulle prestera på topp när man är fadder åt 2 ynglingar samtidigt på banan hehe.

Kolla Manés  1-4 mål, det va inte bara Monreal som åkte på en svängom :D 

Lite skillnad för Bellerin och Monreal att spela med BFG och Kos, eller med Holding och Chmabers.

Bellerin som aldrig är dålig va ju också under isen, de hade på tok för mkt ansvar innåt också tror jag och kunde inte gå helhjärtat på deras egna positioner utan att lämna fjunisarna utblottade.

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Tony Adams wrote:
Farbror Frej wrote:

Monreal var rätt så usel mot Liverpool också. Han blev uppsnurrad ett x antal gånger.

Han var faktiskt inte riktigt med i matchen..

Håller med er, men tror ni inte att han fått order av Wenger att "hjälp för FAAAAAAAAAN till när Holding och Chambers köper korv" och därför va lite all over the place ?

Tror inte någon världsback skulle prestera på topp när man är fadder åt 2 ynglingar samtidigt på banan hehe.

Kolla Manés  1-4 mål, det va inte bara Monreal som åkte på en svängom :D 

Lite skillnad för Bellerin och Monreal att spela med BFG och Kos, eller med Holding och Chmabers.

Bellerin som aldrig är dålig va ju också under isen, de hade på tok för mkt ansvar innåt också tror jag och kunde inte gå helhjärtat på deras egna positioner utan att lämna fjunisarna utblottade.

Mycket bra poäng, Österman. Klart att det gör jobbet svårare.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag var en av dom som tyckte Wenger skulle vila Kos i matchen mot Liverpool pga att med skador på två mittbackar. Kos är den enda mittback vi har kvar. Dock så blev jag förvånad att Wenger spelade både Chambers och Holding. Jag tror det blev för mycket inte bara för våra ytterbackar, våra två mittbackspraktikanter, utan även för mittfältarna. Elneny fick ställa sig i backlinjen och täcka upp, hans match blev också lidande. Det skapade problem laget genom. Holding skötte ju uppspelen ffs! Det var smärtsamt att se.

Det märkligaste av allt är att vi inte plockat in en mittback än. Jag vet inte ens vad man skall säga om det. Det finns ingen logik alls i Wengers beteende. Vi har bara en mittback (som inte spelat sedan EM) och vi kan tvingas att spela båda av våra ofärdiga utvecklingsprojekt i backlinjen igen kommande omgångar. Det räcker med att Kos går sönder vilket just nu känns nästan självklart. Givetvis är det inte självklart men ni förstår vad jag menar. Ingen skulle bli chockad direkt.

Jag är inte förstörd över att vi förlorade premiären. Det är bara en förlust och med tanke på omständigtheterna är det inte ens förvånande. Men det jag är otroligt förstörd över är hur inkompenta våra förberedelser varit inför den här säsongen. Det är pinsamt, dåligt och den som påstår något annat måste blunda bakom en svart ögonbindel.

Jag tror att spelet kommer bli bättre, jag tror att vi kommer börja vinna matcher och plocka poäng nog att ta den där CL-platsen. Men om vi skall lyckas med något mer än det måste vi bli betydligt bättre på förberedelser, planering och värvningar. Säsongen börjar inte den första september!

Förlåt att jag rantar här. Men nu vill jag bara att vi spöar Leicester, plockar in en riktigt bra mittback och verkligen vänder på den här pannkakan. Kom igen nu!

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Heeeeeeeeeeeelt fel forum men det skiter jag i !

Aguero har missat 2 straffar i första hl i dagens CL-kval.

What for iiiiiiit....................

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ändå gör han hattrick, mer än vad våra offensiva lyckas med.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Johan Pedersen wrote:

Jag vill varken se Chambers eller Holding. Monreal som mittback och Gibbs på vänstern tack.

Bra där!!!!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

                Cech 

Bell - Kos - BFG - Monreal

                Xhaka

Oxen          Özil       Sanchez

        Walcott    Giroud

Denna vore kul o se när vi måste gå för seger och alla är friska. 

Mmot topplagen kan man byta Oxen mot Ramsey för att få mera hemåtjobb när det behövs. 

 

Skulle vara skoj.
Meeeen, det kommer inte hända så fler förslag :) 

Hahah okey. 

Om Kos och Giroud är tillbaka och Ramsey och Iwobi är skadade vill jag se : 

                   Cech

Bell.     Holding.    Kos.     Monreal

           Xhaka.     Caz

Walcott.          Özil.        Sanchez

                   Giroud

Mot Leicester är det 3p som gäller, vi kan inte spela för X och sedan ha 1p efter 2 matcher. 

Då kommer det buas på Emirates och det lyfter inte laget. Bua här inne är en annan sak :D

Japp, 6p förra säsongen mot blivande mästarna. 
Försvagade iår samtidigt som vi är förstärkta. Absolut 3p! 

Fast rätt mycket svagare nu än vad vi hade för 11a i iaf andra matchen mot dem va? Var Walle som avgjorde och tror vi hade ordinarie backlinje. Men klart de ska vara 3 poäng ändå.

Nej tycker jag inte?
Vad får dig att säga det Roslund?  
Vi har 1 ordinarie borta i backlinjen i helgens match för jag antar att Kos startar.
Men borde vara bättre framåt.

 

Hoppas på Kos men räknar inte med det.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Heeeeeeeeeeeelt fel forum men det skiter jag i !

Aguero har missat 2 straffar i första hl i dagens CL-kval.

What for iiiiiiit....................

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ändå gör han hattrick, mer än vad våra offensiva lyckas med.

Syftar mera på att Walcott hånas friskt här inne när han missar straff, bara kul att berätta när en av världens bästa strikers missar 2 st inom loppen av 25 min :D

 

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Wenger är beredd att chansa med Kos på Licester.

Detta uttalande är intressant ur flera vinklar. Skadade sig Kos under EM eller bara "nomalt trött"?

För om han ej skadade sig så borde det inte vara en jättestor chansning att börja spela efter 6-7 veckor? Med tanke på att alla lagkamrater redan varit igång och spelat i dagar/veckor.

Om han nu fick någon känning under EM. Hur fan ska det gå om Kos nu skadar sig? Om vi visste att Kos skulle bli sen tillbaka och vi fick BFG skadad. Hur kunde vi då inte värvat en back tills nu? Senn när Gabbe blev skadad....hur kan Wenger mfl inte fått panik och köpt en? Det är snart 2 veckor sedan....

Helt obegripligt att man är beredd att gambla bort starten av ligan. Många säger att ligan inte är körd om vi har 0p efter 2 omgångar.... nä inte teoretiskt men vilken uppförsbacke! Det är ju inteett lag vi slåss emot. Där är ju 5-6 lag. Sen vilket självförtroende har vi då i kommande matcher om de börjar trögt? Hur kommer fansen reagera?

COYG

Sidor