Medlemmar: 8857 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal 20/8 kl 18.30

233 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mackan
Bild för Mackan
Christian Vela wrote:
Mackan wrote:

Caz har väl haft lite känningar av sin hälsena, men nog tror jag han startar i dag med tanke på vilken skillnad han gjorde för spelet senast? Tufft att ha en måste-match redan i andra omgången, men nu reser vi oss starka och sätter slem-Vardy mfl på plats i kväll! COYG!!!!!!! :)

Vårt lag är fyllt av en drös hypokondriker tror ja :p

Det är sen gammalt :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Finns det någon tråd för övriga PL-matcher? hittar bara gamla trådar.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Den heter Premier League-matcher.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Idag ser jag matche med 1h fördröjning så ni slipper mig här inne denna gång boys :D 

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Elvan?

Micke
Bild för Micke

Cech; Bellerín Holding KOSCIELNY Monreal; Coquelin XHAKA Cazorla; Walcott Ox Sanchez

 

Sral
Bild för Sral

Cech

Bellerin-Kos-Holding-Monreal

Coq-Xhaka

Theo-Caz-Oxen

Alexis

Sral
Bild för Sral

Hade hellre sett Elneny framför Coq, men annars är jag nöjd med elvan. Skaplig bänk med Özil och Giroud, men är de redo att byta in om det behövs?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Hade hellre sett Elneny framför Coq, men annars är jag nöjd med elvan. Skaplig bänk med Özil och Giroud, men är de redo att byta in om det behövs?

Annars är de inte på bänken. 30 min har de båda.

Sral
Bild för Sral

Sant, sant. 

Glenn
Bild för Glenn

Förstår inte varför Özil o Giroud inte kan vara redo? Är de småskadade? Om inte ska de väl kunna spela? Är det någon annan fransman/tysk som fortfarande inte spelat?

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mickys wrote:

Förstår inte varför Özil o Giroud inte kan vara redo? Är de småskadade? Om inte ska de väl kunna spela? Är det någon annan fransman/tysk som fortfarande inte spelat?

 

Garanterat skadade.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:

Förstår inte varför Özil o Giroud inte kan vara redo? Är de småskadade? Om inte ska de väl kunna spela? Är det någon annan fransman/tysk som fortfarande inte spelat?

Är nog endast Wengers "man måste vila spelare i starten av säsongen för sen roterar vi aldrig" taktiken

Sral
Bild för Sral

De tyska och spanska ligorna börjar väl senare, så många får väl en lugnare start där? Özil och Giroud är väl helt enkelt inte match fit än? Förstår att man vilar dem, vi har sett tidigare år med bland annat Alexis senast samt Özil och Mertesacker när de hade vunnit VM, att spela dem för tidigt kan drabba hela säsongen. 

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Förstår inte varför Özil o Giroud inte kan vara redo? Är de småskadade? Om inte ska de väl kunna spela? Är det någon annan fransman/tysk som fortfarande inte spelat?

lloris och sagna är skadade och de var de ända två spelarna som spelade fler minuter i em än koscielny tydligen. Så det är en viss skaderisk att spela snabbt igen utan en ordentlig skaderisk.. Men om kos är 100% idag och inte en chansning av Wenger så borde ju giroud och framförallt Özil vara 100% också iom att de spelade mindre än kos. 

Men skit i det nu. Nu stöttar vi laget son spelar i 90+ minuter sen gnäller vi igen =D

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

De tyska och spanska ligorna börjar väl senare, så många får väl en lugnare start där? Özil och Giroud är väl helt enkelt inte match fit än? Förstår att man vilar dem, vi har sett tidigare år med bland annat Alexis senast samt Özil och Mertesacker när de hade vunnit VM, att spela dem för tidigt kan drabba hela säsongen. 

Med tanke på Wengers eviga skadeproblem så kan jag förstå agerandet. Någonting lär klubben kommit fram till efter alla undersökningar gällande skadorna och en sak kan ju vara att spelarna inte fått nog med vila. Om det stämmer eller inte är en annan sak.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Sral wrote:

De tyska och spanska ligorna börjar väl senare, så många får väl en lugnare start där? Özil och Giroud är väl helt enkelt inte match fit än? Förstår att man vilar dem, vi har sett tidigare år med bland annat Alexis senast samt Özil och Mertesacker när de hade vunnit VM, att spela dem för tidigt kan drabba hela säsongen. 

Med tanke på Wengers eviga skadeproblem så kan jag förstå agerandet. Någonting lär klubben kommit fram till efter alla undersökningar gällande skadorna och en sak kan ju vara att spelarna inte fått nog med vila. Om det stämmer eller inte är en annan sak.

jag hade absolut köpt det om denna taktik gav färre skador men vi har gjort så här så länge jag kan minnas och ändå haft mest skador. Sen kan det vara så att det skulle sett ännu värre ut annars???

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, men om man har ständiga skadeproblem är det ju bra att man testar något nytt. Ramsey åkte ju också på en skada, så det kan ju vara en faktor. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

De tyska och spanska ligorna börjar väl senare, så många får väl en lugnare start där? Özil och Giroud är väl helt enkelt inte match fit än? Förstår att man vilar dem, vi har sett tidigare år med bland annat Alexis senast samt Özil och Mertesacker när de hade vunnit VM, att spela dem för tidigt kan drabba hela säsongen. 

Med tanke på Wengers eviga skadeproblem så kan jag förstå agerandet. Någonting lär klubben kommit fram till efter alla undersökningar gällande skadorna och en sak kan ju vara att spelarna inte fått nog med vila. Om det stämmer eller inte är en annan sak.

jag hade absolut köpt det om denna taktik gav färre skador men vi har gjort så här så länge jag kan minnas och ändå haft mest skador. Sen kan det vara så att det skulle sett ännu värre ut annars???

Ja, ingen kan ju anklaga Wenger för att undvika skador direkt :) Men jag kan förstå om han är rätt försiktig. Förmodligen har han någon modell för hur han tänker sig kunna minimera skador. Han har väl tagit in en massa konsulter ovs men det behövs väl mer än så förmodligen.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

COYG!!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

De tyska och spanska ligorna börjar väl senare, så många får väl en lugnare start där? Özil och Giroud är väl helt enkelt inte match fit än? Förstår att man vilar dem, vi har sett tidigare år med bland annat Alexis senast samt Özil och Mertesacker när de hade vunnit VM, att spela dem för tidigt kan drabba hela säsongen. 

Med tanke på Wengers eviga skadeproblem så kan jag förstå agerandet. Någonting lär klubben kommit fram till efter alla undersökningar gällande skadorna och en sak kan ju vara att spelarna inte fått nog med vila. Om det stämmer eller inte är en annan sak.

jag hade absolut köpt det om denna taktik gav färre skador men vi har gjort så här så länge jag kan minnas och ändå haft mest skador. Sen kan det vara så att det skulle sett ännu värre ut annars???

Ja, ingen kan ju anklaga Wenger för att undvika skador direkt :) Men jag kan förstå om han är rätt försiktig. Förmodligen har han någon modell för hur han tänker sig kunna minimera skador. Han har väl tagit in en massa konsulter ovs men det behövs väl mer än så förmodligen.

Måste ju va nå fel på vårt gräs på träningsanläggningen eller nått. Kan man spela Em med flera matxher i streck utan skada å sedan gå sönder direkt hos oss måste felet ligga hos oss.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Hur ksn msn missa en pass på tre meter? Fan.

Glenn
Bild för Glenn

Våra dm är rätt vårdslösa... Blir nog mkt kort i år om de spelar så

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Spelar mer rakt och sluta vara så jävla onödiga! Bollen ska ju in i målet!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Våra dm är rätt vårdslösa... Blir nog mkt kort i år om de spelar så

Allt som påminner om vår största genom tiderna är positivt, big nr 4

Jepson
Bild för Jepson

Hanbollsspelet är i funktion iaf. Kom igen! Kör nåt överaskande 

Glenn
Bild för Glenn

Svårt att skapa något. Sanchez ser iskall ut.

Gillar Xhaka starkt. Han kanske kan bli vår big nbr 4

COYG

Sral
Bild för Sral

Defensivt ser det bra ut än så länge. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi måste ju kunna göra mer framåt. Özil ser sugen ut!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral

Xhaka ser riktigt bra ut också. 

Sidor