Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal 20/8 kl 18.30

233 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Segerhammar
Bild för Segerhammar
Jonas S wrote:
Segerhammar wrote:

Tvekar lite på chambers och Holding, vem är starkast på huvudet? Lär gå mycket bollar in mot mitten som skall bort.

Helst så vill jag se Monreal där tillsammans med Kos. Så kan Gibbs komma in. Det känns säkrare att ha Gibbs där än att chansa med Chambers eller Holding i mitten. Monreal och även Gibbs har rutinen.

 

Jag kan köpa att flytta in Monreal och spela gibbs på kanten. Men det är ju en nödlösning det med, tråkigt att vi ska behöva hålla på med sånt redan. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Faller vi hem imorn och spelar city borta spel så kommer allt lösa sig!!!

AFC

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

1 - 2 idag tyvärr.

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral

Eftersom man brukar säga hemmalaget först skulle det alltså innebära en 2-1-seger till Arsenal. I'll take it! ;-)

B-G
Bild för B-G

Hoppas på ett piggt Arsenal idag som trots tidigt underläge vänder och vinner med siffrorna 3-1.
Walcott, Alexis och Oxen. 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle

Sällan jag känt mig så pessimistisk i för en match, tror på en 2-3 målsförlust och minst en ny dum skada, förmodligen på Kos av alla jä**ar. :(

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:

Sällan jag känt mig så pessimistisk i för en match, tror på en 2-3 målsförlust och minst en ny dum skada, förmodligen på Kos av alla jä**ar. :(

Bara för det vinner vi. Kos & Alexis, 2-1

Jonas S
Bild för Jonas S
Segerhammar wrote:
Jonas S wrote:
Segerhammar wrote:

Tvekar lite på chambers och Holding, vem är starkast på huvudet? Lär gå mycket bollar in mot mitten som skall bort.

Helst så vill jag se Monreal där tillsammans med Kos. Så kan Gibbs komma in. Det känns säkrare att ha Gibbs där än att chansa med Chambers eller Holding i mitten. Monreal och även Gibbs har rutinen.

 

Jag kan köpa att flytta in Monreal och spela gibbs på kanten. Men det är ju en nödlösning det med, tråkigt att vi ska behöva hålla på med sånt redan. 

Att spela Holding eller Chambers ser jag som en större nödlösning i för sig. För mig är Monreal fjärdevalet där. Men Wenger vill väl utbilda sina pojkspelare förmodligen.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

I teorin borde en bortamatch mot Leicester som också är piskade att vinna passa Alexis på topp, Walcott och Chamberlain. Det borde gå att kontra hem tre poäng på det sättet.

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:

Oooooooooch där gick vi tillbaka till matchtråden !

Jag tror ganska hårt på 1-1, våra förra möten vann vi men ingen här kan ju säga att vi vann enkelt direkt. 5-2 segern va ju rena rama vilda västern och kunde slutat 7-7 sett till chanserna. (Älskar den matchen)
2-1 segern kom till i min 94 senast där båda lagen skapade mkt chanser.

Startar inte Özil och Giroud blir jag väldigt besviken på Wenger och allt daltande med dessa semestrar när deras landsmän varit tillbaka länge. Men tror de sitter på bänken och så länge de gör det blir det svårt anser jag. Då menar jag inte att Leicester vinner utan svårt att hota på flera olika sätt. Özils genialiska passningsfot behövs på mitten, och Girouds längd behövs i boxen eftersom vi tydligen ska spela på inlägg iår (Även när 1.26m korta Sanchez springer ensam där inne.)

Hoppas få se en hungrig Campbell på Iwobis plats med Walcott OCH Sanchez på topp. Inte för att det kommer hända men ser vi Sanchez på topp ensam igen så blir resultatet troligen samma sak som senast. Att ingen såg han alls.

Jag tror Kos kommer spela, och gör han inte det kommer Vardys snabbhet göra kaos med Holding-Chambers. Då blir det att hålla kudden framför ögonen när han får bollen :D

Hoppas matchen ser ut som 5-2 mötet där det bjuds på mkt chanser och man får sitta där med hjärtat i halsgropen och till sist 3pinnar. Men hjärnan ovh hjärtat säger inte samma sak. 1-1 och väldigt mkt grötande på mittfältet står nog på schemat. 

Varningens finger går till unge Demarai Gray på Leicesters mittfältet. Han fick en plats när Kanté lämnade.
Han fullständigt krossade på mittfältet under deras försäsong och producerade en hel del poäng.
Snabb och teknisk, gillar att utmana och således fixade Leicesters straff i premiären.
Påminner mkt om Mahrez i spelstilen, Xhaka får gärna sätta 3 1/2 dobb i honom direkt för att markera att den vita Viera bestämmer på detta mittfält !

1-1, Vardy och Walott

Satan vad bra vi skulle vara om vi hade en coach som hade samma syn på fotboll som oss, Österman. Fatta vad med titlar vi skulle håva in och vilken kärlek vi skulle haft från våra fans, för att inte nämna den respekt vi skulla ha från hela fotbollsvärlden. Hur svårt kan det vara ?

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Sällan jag känt mig så pessimistisk i för en match, tror på en 2-3 målsförlust och minst en ny dum skada, förmodligen på Kos av alla jä**ar. :(

Satan vilket neggo du blivit Pelle. :) Det kan väl inte ha gått så långt att du börjat tvivla på den fantastiske Wenger som gjort oss så mycket fantastiskt och därmed förtjänar att leva på sina gamla meriter i all oändlighet ?

Tror också på torsk idag också, tror vi går mot vår sämsta säsong i mannaminne som det ser ut just nu. Ser inte hur vi skulle kunna komma före satsande lag som Manchesterlagen, Chelsea, Liverpool eller Tottenham.

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:
Pelle wrote:

Sällan jag känt mig så pessimistisk i för en match, tror på en 2-3 målsförlust och minst en ny dum skada, förmodligen på Kos av alla jä**ar. :(

Satan vilket neggo du blivit Pelle. :) Det kan väl inte ha gått så långt att du börjat tvivla på den fantastiske Wenger som gjort oss så mycket fantastiskt och därmed förtjänar att leva på sina gamla meriter i all oändlighet ?

Tror också på torsk idag också, tror vi går mot vår sämsta säsong i mannaminne som det ser ut just nu. Ser inte hur vi skulle kunna komma före satsande lag som Manchesterlagen, Chelsea, Liverpool eller Tottenham.

Hade du läst lite noggrant har jag många gånger redan under förra säsongen skrivit att jag hoppas att Wenger inte flrlänger. Tror däremot inte det kommer bli så mycket bättre då jag till skillnad från dig inte tror Wenger är roten till allt ont o skit i vår klubb.

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral
gunbod wrote:
Jimmy Österman wrote:

Oooooooooch där gick vi tillbaka till matchtråden !

Jag tror ganska hårt på 1-1, våra förra möten vann vi men ingen här kan ju säga att vi vann enkelt direkt. 5-2 segern va ju rena rama vilda västern och kunde slutat 7-7 sett till chanserna. (Älskar den matchen)
2-1 segern kom till i min 94 senast där båda lagen skapade mkt chanser.

Startar inte Özil och Giroud blir jag väldigt besviken på Wenger och allt daltande med dessa semestrar när deras landsmän varit tillbaka länge. Men tror de sitter på bänken och så länge de gör det blir det svårt anser jag. Då menar jag inte att Leicester vinner utan svårt att hota på flera olika sätt. Özils genialiska passningsfot behövs på mitten, och Girouds längd behövs i boxen eftersom vi tydligen ska spela på inlägg iår (Även när 1.26m korta Sanchez springer ensam där inne.)

Hoppas få se en hungrig Campbell på Iwobis plats med Walcott OCH Sanchez på topp. Inte för att det kommer hända men ser vi Sanchez på topp ensam igen så blir resultatet troligen samma sak som senast. Att ingen såg han alls.

Jag tror Kos kommer spela, och gör han inte det kommer Vardys snabbhet göra kaos med Holding-Chambers. Då blir det att hålla kudden framför ögonen när han får bollen :D

Hoppas matchen ser ut som 5-2 mötet där det bjuds på mkt chanser och man får sitta där med hjärtat i halsgropen och till sist 3pinnar. Men hjärnan ovh hjärtat säger inte samma sak. 1-1 och väldigt mkt grötande på mittfältet står nog på schemat. 

Varningens finger går till unge Demarai Gray på Leicesters mittfältet. Han fick en plats när Kanté lämnade.
Han fullständigt krossade på mittfältet under deras försäsong och producerade en hel del poäng.
Snabb och teknisk, gillar att utmana och således fixade Leicesters straff i premiären.
Påminner mkt om Mahrez i spelstilen, Xhaka får gärna sätta 3 1/2 dobb i honom direkt för att markera att den vita Viera bestämmer på detta mittfält !

1-1, Vardy och Walott

Satan vad bra vi skulle vara om vi hade en coach som hade samma syn på fotboll som oss, Österman. Fatta vad med titlar vi skulle håva in och vilken kärlek vi skulle haft från våra fans, för att inte nämna den respekt vi skulla ha från hela fotbollsvärlden. Hur svårt kan det vara ?

Eller så hade en coach med den synen fått precis lika mycket skit på nätet. ;-)

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:
Pelle wrote:

Sällan jag känt mig så pessimistisk i för en match, tror på en 2-3 målsförlust och minst en ny dum skada, förmodligen på Kos av alla jä**ar. :(

Satan vilket neggo du blivit Pelle. :) Det kan väl inte ha gått så långt att du börjat tvivla på den fantastiske Wenger som gjort oss så mycket fantastiskt och därmed förtjänar att leva på sina gamla meriter i all oändlighet ?

Tror också på torsk idag också, tror vi går mot vår sämsta säsong i mannaminne som det ser ut just nu. Ser inte hur vi skulle kunna komma före satsande lag som Manchesterlagen, Chelsea, Liverpool eller Tottenham.

Hade du läst lite noggrant har jag många gånger redan under förra säsongen skrivit att jag hoppas att Wenger inte flrlänger. Tror däremot inte det kommer bli så mycket bättre då jag till skillnad från dig inte tror Wenger är roten till allt ont o skit i vår klubb.

Jo då, såg redan förra säsongen att du började grymta i ett annat tonläge. Sedan påstår jag inte någonstans att Wenger är roten till allt  ont och skit i vår klubb.Men att han har en väldigt stor del i det med tanke på hur mycket han tycks ha att säga till om ang värvningar o.dyl samt att det är han som tar ut laget och bestämmer hur vi ska spela råder det väl inga som helst tvivel om ? Om han tycker vi ska spela handboll i stället för fotboll så borde han väl byta sport ?

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Känner mig orolig inför matchen  :((( zlatan united går som tåget,  vi måste ha 3p för att hänga med 

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:
gunbod wrote:
Jimmy Österman wrote:

Oooooooooch där gick vi tillbaka till matchtråden !

Jag tror ganska hårt på 1-1, våra förra möten vann vi men ingen här kan ju säga att vi vann enkelt direkt. 5-2 segern va ju rena rama vilda västern och kunde slutat 7-7 sett till chanserna. (Älskar den matchen)
2-1 segern kom till i min 94 senast där båda lagen skapade mkt chanser.

Startar inte Özil och Giroud blir jag väldigt besviken på Wenger och allt daltande med dessa semestrar när deras landsmän varit tillbaka länge. Men tror de sitter på bänken och så länge de gör det blir det svårt anser jag. Då menar jag inte att Leicester vinner utan svårt att hota på flera olika sätt. Özils genialiska passningsfot behövs på mitten, och Girouds längd behövs i boxen eftersom vi tydligen ska spela på inlägg iår (Även när 1.26m korta Sanchez springer ensam där inne.)

Hoppas få se en hungrig Campbell på Iwobis plats med Walcott OCH Sanchez på topp. Inte för att det kommer hända men ser vi Sanchez på topp ensam igen så blir resultatet troligen samma sak som senast. Att ingen såg han alls.

Jag tror Kos kommer spela, och gör han inte det kommer Vardys snabbhet göra kaos med Holding-Chambers. Då blir det att hålla kudden framför ögonen när han får bollen :D

Hoppas matchen ser ut som 5-2 mötet där det bjuds på mkt chanser och man får sitta där med hjärtat i halsgropen och till sist 3pinnar. Men hjärnan ovh hjärtat säger inte samma sak. 1-1 och väldigt mkt grötande på mittfältet står nog på schemat. 

Varningens finger går till unge Demarai Gray på Leicesters mittfältet. Han fick en plats när Kanté lämnade.
Han fullständigt krossade på mittfältet under deras försäsong och producerade en hel del poäng.
Snabb och teknisk, gillar att utmana och således fixade Leicesters straff i premiären.
Påminner mkt om Mahrez i spelstilen, Xhaka får gärna sätta 3 1/2 dobb i honom direkt för att markera att den vita Viera bestämmer på detta mittfält !

1-1, Vardy och Walott

Satan vad bra vi skulle vara om vi hade en coach som hade samma syn på fotboll som oss, Österman. Fatta vad med titlar vi skulle håva in och vilken kärlek vi skulle haft från våra fans, för att inte nämna den respekt vi skulla ha från hela fotbollsvärlden. Hur svårt kan det vara ?

Eller så hade en coach med den synen fått precis lika mycket skit på nätet. ;-)

Visst kan man segra ihjäl sig, men det får man ju ta. Trampar väl hellre 2 än 98 på tårna om man säger så, men det är ju bara min åsikt. :)

Sral
Bild för Sral

Grejen med nätet är att det alltid finns minst lika många som inte har samma åsikt. Lätt att tro att de som skriker högst är en majoritet bara för att. Jag tror inte att alla de som spyr galla på internet kommer att bli särskilt annorlunda när en ny manager kommer heller, faktiskt.

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Grejen med nätet är att det alltid finns minst lika många som inte har samma åsikt. Lätt att tro att de som skriker högst är en majoritet bara för att. Jag tror inte att alla de som spyr galla på internet kommer att bli särskilt annorlunda när en ny manager kommer heller, faktiskt.

Tror nog majoriteten är villig att ge den nye managern lite tid iaf. Om vi tex skulle få in Simeone betvivlar jag starkt att galla kommer att spys från dag 1. Men det kanske blir ett sidbyte? De som är nöjda nu kanske blir besvikna...

Sral
Bild för Sral

Haha, njae. Jag har t ex flera gånger sagt att jag hoppas att det här blir Wengers sista säsong. Så ett sidbyte tror jag knappast på. Jag ser det mer som att vissa stöttar Arsenal i vått och torrt medans andra spyr galla. Har svårt att se att det skulle ändras bara för att en ny manager kommer, t ex.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kommer att spendera dagen hos en ManU-supporter och säkert få höra om Zlatan hela dagen. Ska även se matchen där, känner mig lätt pessimistisk pga detta. Men då har jag inte fått i mig något kaffe ännu idag heller. 

gunbod
Bild för gunbod
Farbror Frej wrote:

Kommer att spendera dagen hos en ManU-supporter och säkert få höra om Zlatan hela dagen. Ska även se matchen där, känner mig lätt pessimistisk pga detta. Men då har jag inte fått i mig något kaffe ännu idag heller. 

Haha, arma dig, men det var väl ditt eget val ? Ja nu är du sjukt dryga Man u fansen.

Hade en poolpolare hemma på vår match senast, men det var lugnt. Vi har en deal sinsemellan om att "hålla igen" oavsett resultat, man vet ju själv hur illa man mår vid en förlust.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
gunbod wrote:
Farbror Frej wrote:

Kommer att spendera dagen hos en ManU-supporter och säkert få höra om Zlatan hela dagen. Ska även se matchen där, känner mig lätt pessimistisk pga detta. Men då har jag inte fått i mig något kaffe ännu idag heller. 

Haha, arma dig, men det var väl ditt eget val ? Ja nu är du sjukt dryga Man u fansen.

Hade en poolpolare hemma på vår match senast, men det var lugnt. Vi har en deal sinsemellan om att "hålla igen" oavsett resultat, man vet ju själv hur illa man mår vid en förlust.

haha Inte direkt, är sambo till brudens bästa polare. Men det väger väl upp halvt att han är en "djävel" på att grilla. 

gunbod
Bild för gunbod
Farbror Frej wrote:
gunbod wrote:
Farbror Frej wrote:

Kommer att spendera dagen hos en ManU-supporter och säkert få höra om Zlatan hela dagen. Ska även se matchen där, känner mig lätt pessimistisk pga detta. Men då har jag inte fått i mig något kaffe ännu idag heller. 

Haha, arma dig, men det var väl ditt eget val ? Ja nu är du sjukt dryga Man u fansen.

Hade en poolpolare hemma på vår match senast, men det var lugnt. Vi har en deal sinsemellan om att "hålla igen" oavsett resultat, man vet ju själv hur illa man mår vid en förlust.

haha Inte direkt, är sambo till brudens bästa polare. Men det väger väl upp halvt att han är en "djävel" på att grilla. 

Ja så länge han håller sig till grillningen kanske.:D

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vi har en låååååång uppförsbacke! Men hoppas, hoppas på 2-1 till oss!

Wenger, vad ska vi göra med dig! 

Det är vårt största problem just nu!

Men hur kan man inte spela Cazorla, min favoritspelare! 

Tomas A.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Thomas A wrote:

Vi har en låååååång uppförsbacke! Men hoppas, hoppas på 2-1 till oss!

Wenger, vad ska vi göra med dig! 

Det är vårt största problem just nu!

Men hur kan man inte spela Cazorla, min favoritspelare! 

Är elvar redan presenterad? Elker är han inte i truppen ens?

B-G
Bild för B-G
Thomas A wrote:

Vi har en låååååång uppförsbacke! Men hoppas, hoppas på 2-1 till oss!

Wenger, vad ska vi göra med dig! 

Det är vårt största problem just nu!

Men hur kan man inte spela Cazorla, min favoritspelare! 

Vart har du fått tag i elvan såhär tidigt? 
Dessutom spelade Cazorla 30 min i förra matchen. 

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Caz har väl haft lite känningar av sin hälsena, men nog tror jag han startar i dag med tanke på vilken skillnad han gjorde för spelet senast? Tufft att ha en måste-match redan i andra omgången, men nu reser vi oss starka och sätter slem-Vardy mfl på plats i kväll! COYG!!!!!!! :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Thomas A wrote:

Vi har en låååååång uppförsbacke! Men hoppas, hoppas på 2-1 till oss!

Wenger, vad ska vi göra med dig! 

Det är vårt största problem just nu!

Men hur kan man inte spela Cazorla, min favoritspelare! 

Vart har du fått tag i elvan såhär tidigt? 
Dessutom spelade Cazorla 30 min i förra matchen. 

Måstr bara få höra. Hur är stämningen där hemma? Kallar frugan dig för Zlatan om nätterna? Du har nog hemska månader framför dig men ikväll tror hag du får le. Elker ja inatt blir de för dig! 

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Mackan wrote:

Caz har väl haft lite känningar av sin hälsena, men nog tror jag han startar i dag med tanke på vilken skillnad han gjorde för spelet senast? Tufft att ha en måste-match redan i andra omgången, men nu reser vi oss starka och sätter slem-Vardy mfl på plats i kväll! COYG!!!!!!! :)

Vårt lag är fyllt av en drös hypokondriker tror ja :p

Sral
Bild för Sral

Idag kan vi nog kallt räkna med att Cazorla startar. 

Sidor