Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Hull vs Arsenal

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Är det någon som kollar Wilsheres match eller?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Byt ut Santi!

Vicious
Bild för Vicious

Byt ut Cazorla NU!

#Championship

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Varför? Kan inte på kolla på matchen...

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Som sagt, Walcott tar sig framåt på ett bra sätt iaf

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
FagerstaDG wrote:

Varför? Kan inte på kolla på matchen...

Har ett gult kort och domaren har varnat honom två gånger nu, så en avblåsning till och han åker på det röda. 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Farbror Frej wrote:
FagerstaDG wrote:

Varför? Kan inte på kolla på matchen...

Har ett gult kort och domaren har varnat honom två gånger nu, så en avblåsning till och han åker på det röda. 

Ah, ok tack!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Sådär lägger man en straff Sanchez.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Och Wenger byter ut vår för dagen bästa spelare.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Sådär ja

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Laguttagningen och bytena är stort frågetecken för mig. Varför byter man in Elneny och behåller Coq/Xhakha på plan? Mot Hull med 10 man? Rörigt. När kommer Alexis mot Gibbs?

Jepson
Bild för Jepson

BOOM Xhaka lack!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Wow!!! Granit!!! Vackert

RoPa87
Bild för RoPa87

Hyfsat snyggt skott. Kan vi få se lite mer av det i fortsättningen!

Exqert
Bild för Exqert

Skaplig strut!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Kolla skillnaden på passningsspelet när Xhaka kommer in. Inga lösa, studsande bollar utan rejäla avvägda passningar. Sedan är han ALLTID spelbar. Kronan på verket är att gubben har en ordentlig bössa!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Äntligen nån som lossar bössan å träffar!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Underbart! Hoppas vi fortsätter på samma spår framöver! SKÅL och COYG

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
Heppe wrote:

Är det någon som kollar Wilsheres match eller?

hallå! Jag kollade på city matchen, och han var inget vidare bra men de var ingen i bournemouth. Men city o de bruyne var otäckt bra idag, fortsätter dom så här så är ligan avgjord i februari.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Lite reflektioner: Till att börja med: 8 skott på mål! Känns som att det var ett tag sedan? Förlösande även om det sker mot ett Hull med 10 spelare över halva matchen

Walcott fick det att stämma. En hel del fina kominationsspel och öppnar märkbart upp spelet för både sig själv och för medspelare

Coq fortsätter med offensiva räder. Och spela över huvud taget. Jag köper det inte, att han ska spela framför Elneny och Graniten känns märkligt. Allra helst som han inte prioriterar sitt signum defensiven längre. Orimligt att han får fortsätta spela i den här utsträckningen, vi blir varken starkare offensivt eller defensivt än med Xhaka

Alexis. Jobbar frenetiskt men många gånger åt fel håll. Ligger fortsatt långt ner i banan. Vi får inte riktigt farten i anfallet, det blir handbollsspel och pressen på motståndarnas  mittbackar utgörs till största del av löpningar från mittfältet. Jag  ser honom fortfarande hellre på kanten

Firma Iwobi/Monreal ser lite skakig ut defensivt. Dom har inte riktigt samspelet och Iwobi tar inte riktigt jobbet. Där måste han lyfta sig. Skapar mycket framåt gör han definitivt, skulle han dessutom finslipa sitt avslutande lite så skulle han göra sig själv väldigt svårpetad framöver

 

Jag är mycket glad över målskörden, ännu gladare över poängen. Vi har tagit oss förbi ett par poängmatcher utan övertygande spel så det var dags att visa att vi kan spela lite också! Matchens stora behållning är Walcotts stigande formkurva, matchens godbit Xhakas mål. En bra bit på vägen spelmässigt. Tror hösten kan fortsätta i samma spår, allra helst när Xhaka spelar mer och Giroud eller Perez är med från start

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Arsenal vinner 4-1

Luleå vinner 4-0

Myslördag med öl&vin

Saknas bara att frugan släpper till, då blir denna lördag svårslagen! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Iwobi tycker jag fortsätter att imponera med sin speluppfattning och kyla framför mål. Inte en chans att jag vill se Ox före honom i startelvan. Walcott gör ytterligare en match den här säsongen där han löper, jobbar och även gör mål. Cazorla är just nu lagets viktigaste spelare för mig. Det är han som dra igång tempot i anfallsspelet och får saker att hända under första halvlek när Hull fortfarande har elva man på plan. Positivt att inte Özil känns lika ensam i det kreativa arbetet längre. En Özil som jag tycker var ok men inte mer. Han har en bit kvar till den riktiga formen.

Alexis är som vanligt väldigt intensiv och far runt som virvelvind. Fartfarande alltför odiciplinerad för att kännas som ett klockrent alternativ centralt men två mål går inte att klaga på och det kan inte vara kul som försvarare att försöka hänga med. Dock är han förmodligen minst lika effektiv på en ytterposition så jag hoppas Pérez kan ta över den centrala rollen snart. Tillsammans med Giroud såklart.

Coqs roll som box-to-box är jag inte speciellt förtjust i. Jag tycker han gör en bra match idag men exakt som Heppe säger så känns det som att Xhaka kan göra samma jobb och betydligt mer. Kanske inte nödvändigt när vi möter skitlag som Hull men mot Chelsea nästa helg vill jag absolut se Xhaka från start. Ett otroligt mål av Xhaka. Det där blir man bara lycklig av att se.

Helt klart en insats i rätt riktning. Exakt vad jag ville se. Mål och lite intensitet.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:

Laguttagningen och bytena är stort frågetecken för mig. Varför byter man in Elneny och behåller Coq/Xhakha på plan? Mot Hull med 10 man? Rörigt. När kommer Alexis mot Gibbs?

4-1. Finns inget annat att säga Wenger knows :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Näst mest mål i ligan utan att ha spelat med en striker. Wenger knows. 

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Haha, gå och lägg dig Bangkok :D Måste  vara waay past your bedtime nu!

Sral
Bild för Sral

Fast han har en poäng, BG. Helt illa kan det ju inte vara. Vi är med i toppen och har gjort många mål i ligan nu. Vi kanske kan unna oss att dra på smilbanden lite? ;-)

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:

Haha, gå och lägg dig Bangkok :D Måste  vara waay past your bedtime nu!

00:43 är inte så sent en lördag i city of Angels ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Fast han har en poäng, BG. Helt illa kan det ju inte vara. Vi är med i toppen och har gjort många mål i ligan nu. Vi kanske kan unna oss att dra på smilbanden lite? ;-)

här ska fan inte glädjas och le.  Finns alltid saker att gnälla på.  Fan vi skulle ha vunnit med 5-1 om gubben inte tvingat Alexis att slå första straffen.  ;) ;)

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
B-G wrote:
Sral wrote:

Fast han har en poäng, BG. Helt illa kan det ju inte vara. Vi är med i toppen och har gjort många mål i ligan nu. Vi kanske kan unna oss att dra på smilbanden lite? ;-)

här ska fan inte glädjas och le.  Finns alltid saker att gnälla på.  Fan vi skulle ha vunnit med 5-1 om gubben inte tvingat Alexis att slå första straffen.  ;) ;)

Självklart. Och man har mycket lättare att fastna för negativa saker och kommentera dessa än att berömma positiva. Såna är människor i allmänhet och det kan bli en smula onyanserat så klart. Det är bra att understryka och berömma vad som är bra och sålla bland negativ kritik. Den här gången tycker jag dock att ni båda ylar lite varg i farstun, Arsenal har väl fått beröm här idag? Förväntar ni en shitstorm eller anser ni att den har kommit? ;)

Sral
Bild för Sral

Jag säger bara att när vi i skrivande stund har lika många poäng som de så hyllade Liverpool och Chelsea och dessutom har gjort 12 mål trots "offensiva problem", så kan man väl unna sig att vara lite nöjd och ta en öl till? :-)

Sidor