Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Hull vs Arsenal

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Österman wrote:

När vi möter dom räknar jag kallt med att vi kontrar sönder dom med Walcott, Sanchez, Özil, Perez och Oxen samtidigt på plan.

 

Ska vi testa en enda defensiv mf mot united menar du? ;) I'd rather not

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Heppe wrote:
Jimmy Österman wrote:

När vi möter dom räknar jag kallt med att vi kontrar sönder dom med Walcott, Sanchez, Özil, Perez och Oxen samtidigt på plan.

 

Ska vi testa en enda defensiv mf mot united menar du? ;) I'd rather not

Fotboll handlar om att göra mera mål än motståndaren, inte släppa in mindre än motståndaren ;)

United har en stooooooor akilleshål i omställningarna, den ska vi utnyttja. Xhaka tar själv mot Zlatan och MArtial

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Vi vinner klart utan att direkt imponera tycker jag, det är imponerande i sig. Men med tanke på att vi spelar en man mer mot Hull så kan man ju tycka att vi borde stängt matchen mycket tidigare. Vi borde ju gjort det redan när vi fick straffen, varför slår Sanchez den när Cazorla satte den senaste ? Förstår fortfarande inte varför  Xhaka och Perez inte får mera speltid i en sådan här match som den utvecklade sig ? Vad är det för tanke med att slänga in vår ende striker i matcminut 87 ? Vad förväntas han hinna visa upp under den ynka tiden ? Känns snarare som ett hån mot Perez, han borde ju iaf fått en halvtimme.

Vad tanken var att slänga in en striker flrst i 87:e minuten? Kanske att vi trots det redan gjort hela tre mål, så behovet av en striker var inte så enormt stort?

Personligen såg jag matchen som fullständigt kontrollerad bortsett från en fem minutersperiod där dom tillåts reducera och får lite luft under vingarna, resten av tiden styr vi helt, vilket vi bör göra med en man mer på plan.

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Österman wrote:
Heppe wrote:
Jimmy Österman wrote:

När vi möter dom räknar jag kallt med att vi kontrar sönder dom med Walcott, Sanchez, Özil, Perez och Oxen samtidigt på plan.

 

Ska vi testa en enda defensiv mf mot united menar du? ;) I'd rather not

Fotboll handlar om att göra mera mål än motståndaren, inte släppa in mindre än motståndaren ;)

United har en stooooooor akilleshål i omställningarna, den ska vi utnyttja. Xhaka tar själv mot Zlatan och MArtial

hehe, skulle vi ställa upp så så skulle jag flippa på förhand! Möta obalanserade United med ett eget obalanserat lag ;) men sätt Xhaka bredvid Cazorla med Özil och några speedkulor längre fram så är jag nöjd 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

1a halvlek klart bäst hittils, tyckte det fanns inställning för en gångs skull. JAg väljer att skriva att vi gjorde Hull riktigt riktigt dåliga. Men håller detta mot de förväntade toppklubbarna? Svar ges i helgen!

B-G
Bild för B-G

Jag är försiktigt optimistiskt inför helgens match mot Chelsea.
Utan Mourinho så kan vi ha en chans.
Hoppas vi kan reta upp Costa  riktigt ordentligt så han skämmer ut sig och får ett rött, detta får gärna vara matchplanen så vi är beredda på att vända andra kinden till och spela offer.
Coq samt Xhaka kan gärna få starta samtidigt och ta på sig uppgiften. 

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Jag hoppas vi ignorerar Costa helt. Låter honom sticka ut själv och skämma ut sig. Han behöver tjafs och tjuvspel tillbaka för att tända till.

Vill även se ett passningsskickligt mittfält för att kunna spela bort Kante och Matic centralt. Rätt spelare på kanterna som kan utmana sin gubbe eller gå i djupled (främst på Ivanovic kant). Som striker kan jag faktiskt tänka mig Alexis, om han inte droppar ner i banan för mycket. Vi behöver någon hårt arbetande som stressar Luiz och Cahill. Någon av de två kommer släppa till ytor eller drälla med bollen och det ska vi utnyttja.

Sral
Bild för Sral

Undrar om Fabregas kommer att tycka avbytarbänkarna på Emirates är bekväma? ;-)

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Vi vinner klart utan att direkt imponera tycker jag, det är imponerande i sig. Men med tanke på att vi spelar en man mer mot Hull så kan man ju tycka att vi borde stängt matchen mycket tidigare. Vi borde ju gjort det redan när vi fick straffen, varför slår Sanchez den när Cazorla satte den senaste ? Förstår fortfarande inte varför  Xhaka och Perez inte får mera speltid i en sådan här match som den utvecklade sig ? Vad är det för tanke med att slänga in vår ende striker i matcminut 87 ? Vad förväntas han hinna visa upp under den ynka tiden ? Känns snarare som ett hån mot Perez, han borde ju iaf fått en halvtimme.

Vad tanken var att slänga in en striker flrst i 87:e minuten? Kanske att vi trots det redan gjort hela tre mål, så behovet av en striker var inte så enormt stort?

Personligen såg jag matchen som fullständigt kontrollerad bortsett från en fem minutersperiod där dom tillåts reducera och får lite luft under vingarna, resten av tiden styr vi helt, vilket vi bör göra med en man mer på plan.

Ju mer speltid han får desto snabbare kommer han in i vårt spelsätt, som nyförvärv kommer det ju att ta ett tag att spela in honom om han bara får tre minuter. Den här matchen avgjordes rätt tidigt med tanke på deras utvisning, just därför borde det varit ypperligt att ge honom mer speltid än de tre minuter han fick.

Sidor