Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Hull vs Arsenal

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:

Jag säger bara att när vi i skrivande stund har lika många poäng som de så hyllade Liverpool och Chelsea och dessutom har gjort 12 mål trots "offensiva problem", så kan man väl unna sig att vara lite nöjd och ta en öl till? :-)

Absolut något att glädja sig över Sral, så ta dig en öl du! En annan går till jobbet nu hehe

Sral
Bild för Sral

Skål, Heppe! Kanske skulle ta en av de där finölarna jag har i garaget...

(vad jobbar du med?)

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:

Skål, Heppe! Kanske skulle ta en av de där finölarna jag har i garaget...

(vad jobbar du med?)

Skål! Sjuksköterska till yrket så segern får nog stilla min törst för ikväll :)

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Så skönt med tre pinnar! Härligt härligt! Sanchez, Walcot och Graniten kul att se! Bra vilja!

 

Tomas A.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Har inte sätt matchen, bara kollat en hel del highlights. Men kan konstatera flera saker :

1. Walcott fortsätter på den fina form han hittat. Vare sig han blir hyllad eller sågad så fortsätter han med mål i varannan match. Mkt bra brusch !

2. Xhakas skott...... Slurp. (När ska karln få starta?)

3. Hur kan Alexis få första målet ? Iwobi skjuter MOT mål och den styrs lätt uppåt. Man säger väl att det är självmål eller en annan får målet om skottet är påväg utanför målet och styrs in ? Helt klart att Sanchez måste lämna ifrån sig målet.

4. Fan vad straffar vi får ! 4 st på 5 matcher va ? Fantastisk kul, synd att vi missat 2 st. Men hur ska man kunna träna på dom ifall man aldrig får några ? :D

5. Cazorla är såååå viktig i uppspelsfasen, när Özil inte presterar på bäst så har vi en stöttespelare som kan kliva upp och leverera. Härligt !

6. Vi fortsätter spela målrika matcher mot Hull, kul att veta att det blir mkt mål innan matchen börjar :D

7. Vill se mera av Perez, hade ingen koll på han i LaLiga och efter 1 mån i klubben vet jag fortfarande inte vem han här eller spelar. Borde få chansen i nästa lätta hemmamatch mot Chelsea :D

8. Domarens röda kort va RUNT och inte rektangulärt, vad fan va det om ?

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Wenger ska ha sagt efter matchen att det inte var meningen att Sanchez skulle ta straffen då Cazorla är försteskytt. Han skulle ta reda på varför Sanchez gjorde som han gjorde.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Fan så fin stream!!

Tack För tipset Davidsson & Mannen...finaste streamen jag lirat!!

Sitter på landet,barnen sover,Arsenal 3 P och en grym stream!!!

Skål!!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Gött med 3p! Råkade se halvtidsresultatet innan jag såg matchen så snabbspolade första hl efter 1-0 målet.

Rätt hårt med straff o rött men så är kanske regeln.

Tycker inte vi spelar speciellt bra men jag har kanske för höga krav. Poängen har börjat trilla in iaf.

Men förstår mindre och mindre hur Wenger tänker med startuppställning o byten. Varför köpa Perez o Xhaka för 600 mille om de är så dåliga att de ej platsar? Tycker Xhaka är bättre än Caz o Coq. Hoppas målet ger han självförtroende om han får spela något.

Undrar vad Perez känner. Får inte spela trots att han är enda friska strikern. Hellre spelar vi en mindre lyckad winger där uppe. Slöseri!!

Wenger är duktig på att sänka spelares självförtroende!

Inte ok att stjäla straffen av Sanchez. Har svårt för hans egoism!

Bäst var väl Walle o Iwobi? Såg dock inte hela.

Hulls straff var solklar! Hur kunde domaren missa den?

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mickys wrote:

Gött med 3p! Råkade se halvtidsresultatet innan jag såg matchen så snabbspolade första hl efter 1-0 målet.

Rätt hårt med straff o rött men så är kanske regeln.

Tycker inte vi spelar speciellt bra men jag har kanske för höga krav. Poängen har börjat trilla in iaf.

Men förstår mindre och mindre hur Wenger tänker med startuppställning o byten. Varför köpa Perez o Xhaka för 600 mille om de är så dåliga att de ej platsar? Tycker Xhaka är bättre än Caz o Coq. Hoppas målet ger han självförtroende om han får spela något.

Undrar vad Perez känner. Får inte spela trots att han är enda friska strikern. Hellre spelar vi en mindre lyckad winger där uppe. Slöseri!!

Wenger är duktig på att sänka spelares självförtroende!

Inte ok att stjäla straffen av Sanchez. Har svårt för hans egoism!

Bäst var väl Walle o Iwobi? Såg dock inte hela.

Hulls straff var solklar! Hur kunde domaren missa den?

Vi spelar bra fotboll och vinner utan bekymmer!!

Nuff Said!!

AFC

Glenn
Bild för Glenn
SuperJackie wrote:
Mickys wrote:

Gött med 3p! Råkade se halvtidsresultatet innan jag såg matchen så snabbspolade första hl efter 1-0 målet.

Rätt hårt med straff o rött men så är kanske regeln.

Tycker inte vi spelar speciellt bra men jag har kanske för höga krav. Poängen har börjat trilla in iaf.

Men förstår mindre och mindre hur Wenger tänker med startuppställning o byten. Varför köpa Perez o Xhaka för 600 mille om de är så dåliga att de ej platsar? Tycker Xhaka är bättre än Caz o Coq. Hoppas målet ger han självförtroende om han får spela något.

Undrar vad Perez känner. Får inte spela trots att han är enda friska strikern. Hellre spelar vi en mindre lyckad winger där uppe. Slöseri!!

Wenger är duktig på att sänka spelares självförtroende!

Inte ok att stjäla straffen av Sanchez. Har svårt för hans egoism!

Bäst var väl Walle o Iwobi? Såg dock inte hela.

Hulls straff var solklar! Hur kunde domaren missa den?

Vi spelar bra fotboll och vinner utan bekymmer!!

Nuff Said!!

Tycker du vi spelar bra? Önskar att jag inte hade så höga förväntningar. Men vi hade problem att stänga matchen mot Hull med en man mer i 50 min. Men du har rätt i att det är skitsamma så länge vi vinner. Tycker bara att vi spelar den vackraste fotbollen i PL när vi är på topp och har inte sett det i någon match än i år. Vi får se nästa helg när ett revaschsuget Chelski kommer vad spelet räcker till.  Slår vi dem så börjar det blåsa snålt där med 1/9 p på 3 senaste:-)

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ja Mickys! 

Just idag spelar vi både bra och sexig fotboll som bara vi kan!!!

Var du någongång orolig idag så tar jag och falcon på oss det!

Väl mött lördag!!!

AFC

Rylle
Bild för Rylle

Håller med Mickys, vi spelar inte speciellt bra. Men det är ju det positiva i allt det här. Vi vinner och tar tre pinnar, inga skador och Chaka bombar in en missil, och Walcott ser bättre ut än på mången god dag.

Formen kommer att bli bättre. Özil spelar på ungefär 36% av sin kapacitet, vi skapar för lite chanser med vårt spelövertag. Men Walle ser fin ut och Cazorla är precis som förra hösten vår vikrigaste spelare.

Nästa match är mot Chelski - då är det upp till bevis. Jag har en bra känsla...

Rylle

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Farbror Frej wrote:

Wenger ska ha sagt efter matchen att det inte var meningen att Sanchez skulle ta straffen då Cazorla är försteskytt. Han skulle ta reda på varför Sanchez gjorde som han gjorde.

Precis Österman, Cazorla är AFCs hjärta i spelet, han är min absoluta favoritspelare och skönt att Wenger ser hans storhet på planen! 

Cazorla "We love you" han får igång spelet!!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Mickys wrote:

Gött med 3p! Råkade se halvtidsresultatet innan jag såg matchen så snabbspolade första hl efter 1-0 målet.

Rätt hårt med straff o rött men så är kanske regeln.

Tycker inte vi spelar speciellt bra men jag har kanske för höga krav. Poängen har börjat trilla in iaf.

Men förstår mindre och mindre hur Wenger tänker med startuppställning o byten. Varför köpa Perez o Xhaka för 600 mille om de är så dåliga att de ej platsar? Tycker Xhaka är bättre än Caz o Coq. Hoppas målet ger han självförtroende om han får spela något.

Undrar vad Perez känner. Får inte spela trots att han är enda friska strikern. Hellre spelar vi en mindre lyckad winger där uppe. Slöseri!!

Wenger är duktig på att sänka spelares självförtroende!

Inte ok att stjäla straffen av Sanchez. Har svårt för hans egoism!

Bäst var väl Walle o Iwobi? Såg dock inte hela.

Hulls straff var solklar! Hur kunde domaren missa den?

Cazorla är vår viktigaste spelare Mickys. Se nu hur han bygger upp spelet och fördelar bollen, men säsongen är lång och jag har varit pessimistisk, men nu såg jag att Wenger disponerade laget helt perfekt.

Fortsätt så Wenger!!! 

Men jag förstår dock inte att Wenger kan säga att han är "nöjd" med en poäng i veckans CL match

Tomas A.

Sral
Bild för Sral
Thomas A wrote:
Mickys wrote:

Gött med 3p! Råkade se halvtidsresultatet innan jag såg matchen så snabbspolade första hl efter 1-0 målet.

Rätt hårt med straff o rött men så är kanske regeln.

Tycker inte vi spelar speciellt bra men jag har kanske för höga krav. Poängen har börjat trilla in iaf.

Men förstår mindre och mindre hur Wenger tänker med startuppställning o byten. Varför köpa Perez o Xhaka för 600 mille om de är så dåliga att de ej platsar? Tycker Xhaka är bättre än Caz o Coq. Hoppas målet ger han självförtroende om han får spela något.

Undrar vad Perez känner. Får inte spela trots att han är enda friska strikern. Hellre spelar vi en mindre lyckad winger där uppe. Slöseri!!

Wenger är duktig på att sänka spelares självförtroende!

Inte ok att stjäla straffen av Sanchez. Har svårt för hans egoism!

Bäst var väl Walle o Iwobi? Såg dock inte hela.

Hulls straff var solklar! Hur kunde domaren missa den?

Cazorla är vår viktigaste spelare Mickys. Se nu hur han bygger upp spelet och fördelar bollen, men säsongen är lång och jag har varit pessimistisk, men nu såg jag att Wenger disponerade laget helt perfekt.

Fortsätt så Wenger!!! 

Men jag förstår dock inte att Wenger kan säga att han är "nöjd" med en poäng i veckans CL match

Vilket härligt inlägg, Thomas! Gött att du känner dig nöjd nu. :-)

Gällande PSG-matchen spelade vi ju inte bra, men en poäng borta mot utmanaren till gruppsegern? Det är väl bra?

Jonas S
Bild för Jonas S

Läste på Twitter att Arseblog hade någon teori om att Xhaka inte startar för att Wenger är orolig att han vill ha för mycket boll. Att Cazorla och Özil blir lidande. Det kan ju vara så. Bara med Cazorla på plan har Özil lite mindre boll. Men är det verkligen negativt?

Özil är inte en spelare som behöver ha bollen hela tiden för att vara effektiv. Han gillar ju att släppa bollen snabbt och hittar rätt ytor för att få bollen för att kunna slå sina passningar. Özil hittar alltid ytor och mår nog bara bra av att ha Cazorla längre upp i plan ibland och en Xhaka som kan hota från djupet. Özils styrka för mig är att han kan göra så otroligt mycket med så lite. Han hittar en yta, tar mot bollen och släpper den vidare med en bra tanke. Det där enkla som kräver så mycket teknik och speluppfattning. Och han gör det hela tiden.

Nu tror jag inte Arseblogs teori stämmer. Wenger sa i veckan att valen av mittfältare handlar om att vänja Xhaka vid spelet och ligan samt att han ser mittfältarna som par. Vilket varit min teori från början. Jag trodde han skulle starta Xhaka och Elneny tillsammans och att då behålla Coq och Cazorla som fungerade så bra tidigare. Det känns som att Wengers fokus för tillfället handlar mycket om att få till en fungerande rotation för att gardera mot skador och kanske allra helst undvika skador.

Sedan kan man dissuktera Coqs nya roll som någon slags box-to-box spelare. Och om en sådan här par-rotation verkligen kommer att fungera speciellt länge. En skada och det faller samman.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

Läste också det där om Xhaka. Men om det nu skulle vara så att Özil får mindre boll betyder det ju inte att bollarna han jobbar med bli sämre. Motståndarna måste ju oavsett om han har boll eller inte tänka på att han finns där. Och det behöver ju inte betyda att Özil eller cazorla får mindre boll. Kan ju vara så att motståndarna inte får hålla i den ;)

Parrotationen fnyser jag lite åt. bättre att få alla samspelta att spela med vem som helst på de platserna. Då snackar vi om rotation som heter duga och som varierar och höjer snarare än sänker vårt spel om fel parhäst är borta

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:

Läste också det där om Xhaka. Men om det nu skulle vara så att Özil får mindre boll betyder det ju inte att bollarna han jobbar med bli sämre. Motståndarna måste ju oavsett om han har boll eller inte tänka på att han finns där. Och det behöver ju inte betyda att Özil eller cazorla får mindre boll. Kan ju vara så att motståndarna inte får hålla i den ;)

Parrotationen fnyser jag lite åt. bättre att få alla samspelta att spela med vem som helst på de platserna. Då snackar vi om rotation som heter duga och som varierar och höjer snarare än sänker vårt spel om fel parhäst är borta

Jag är inte heller såld på detta med parrotation. Känns som en teoretisk konstruktion som inte fungerar i verkligheten. Inte speciellt länge i alla fall. Mot Watford så var Coq borta och då tvingades Wenger spela Cazorla och Xhaka tillsammans vilket jag tyckte såg väldigt bra ut.

Be excited!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Tack Sral:)! Precis! Håller med om PSG 1 pinne, men ändå.

En tränare ska ändå bara vara "nöjd"då han skrapar hem tre pinnar varje match. 

Han behöver förmedla vinnarkänslan hos varje spelare! Vi har så otroligt bra trupp nu, den har inte varit så bred sedan 2005. 

I går blev jag imponerad hur Wenger ändå ställde upp med "gamla" Arsenal spelare i start elvan! Bra Wenger!!!

Walcott växer, grymt bra igår!! Cocken är så grym i defensiven! Kozze o Mustafa känns trygga!

Ser riktigt bra ut framöver!! Känns så otroligt bra just nu!

Nu har jag enbart possitiva känslor! 4-1 borta, det är bra, det är riktigt bra! 

Med tanke på att det finns inga dåliga lag i PL. Alla kan slå alla!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Fast får en tränare bara vara nöjd med tre poäng? Många av oss har ju ibland "hyllat" Mourinhos cyniska inställning när han parkerar bussen i svåra bortamatcher och spelar på ett oavgjort resultat. Just det där har vi länge saknat i Arsenal. Vi var ju också nära att sno åt oss segern, hur orättvist det än hade varit, när Iwobi fick chansen.

Det kan ju vara så att han just nu vet att Cazorla och Coquelin har spelat många matcher ihop och faktiskt funkar. Dessutom vet vi att vi kan spela för statiskt ibland, och då kan väl en anledning vara att för många vill ha bollen för mycket och ofta? En anledning till att jag personligen inte är helt enot Alexis som striker är att jag kan tycka att han kladdar lite väl mycket med bollen ibland, men det är ju bara min åsikt, och det är ju bara ett exempel. Xhaka får ju spela i i stort sett varje match, även om det inte är från start, så det ser ju verkligen ut att man tänker långsiktigt och ser honom som en viktig spelare en lång tid framöver. 

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Thomas A wrote:

Tack Sral:)! Precis! Håller med om PSG 1 pinne, men ändå.

En tränare ska ändå bara vara "nöjd"då han skrapar hem tre pinnar varje match. 

Han behöver förmedla vinnarkänslan hos varje spelare! Vi har så otroligt bra trupp nu, den har inte varit så bred sedan 2005. 

I går blev jag imponerad hur Wenger ändå ställde upp med "gamla" Arsenal spelare i start elvan! Bra Wenger!!!

Walcott växer, grymt bra igår!! Cocken är så grym i defensiven! Kozze o Mustafa känns trygga!

Ser riktigt bra ut framöver!! Känns så otroligt bra just nu!

Nu har jag enbart possitiva känslor! 4-1 borta, det är bra, det är riktigt bra! 

Med tanke på att det finns inga dåliga lag i PL. Alla kan slå alla!

 

Sånt här är svårt, oavsett vad Wenger går ut och säger blir det fel, nu säger han att han är nöjd med 1p vilket jag köper, då vi inte spelade bra och det var mot största konkurrenten i gruppen. Sen var han nog inte nöjd med hur vi fick poängen. Han ville naturligtvis se 3p men sen inte kritisera spelarna i media. 

Det var inget lysande spel mot Hull, de lyckades inte stänga matchen som de kanske borde men när Hull fick sitt mål nå de i en extra Växel och det var aldrig någon risk. Flera spelare kom inte upp i normal klass men andra presterade bättre än vanligt. Det är en fantastisk styrka som låg att någon annan kliver fram och spelar bra när tex  Özil inte gör det.

När det sen kommer till vår uppställning så inbillar jag mig att Wenger försöker bygga upp någon stabil grund och ny spelidé. Ett sätt att spela med en mer rörlig Striker på topp, men att han anser att just nu är Alexis "bättre" och mer "bekväm" i laget än vad Lucas är just nu. Xhaka och Lucas har en hel del att lära sig för att komma in i laget vilket jag hoppas de tränar hårt på under veckorna. Mustafi har ju inte haft något val utan blev tvungen att gå rakt in, men hans nuvarande spel är inte olikt det han spelade i Valencia. Men det är som sagt bara vad jag tror. (Och hoppas). Snart är nog Xhaka startspelare och Lucas kommer nog spela nästan alla matcher med inhopp i 60 minuten eller gå ut i samma minut.

 

"Why fly if you could walk on water?"

gunbod
Bild för gunbod

Vi vinner klart utan att direkt imponera tycker jag, det är imponerande i sig. Men med tanke på att vi spelar en man mer mot Hull så kan man ju tycka att vi borde stängt matchen mycket tidigare. Vi borde ju gjort det redan när vi fick straffen, varför slår Sanchez den när Cazorla satte den senaste ? Förstår fortfarande inte varför  Xhaka och Perez inte får mera speltid i en sådan här match som den utvecklade sig ? Vad är det för tanke med att slänga in vår ende striker i matcminut 87 ? Vad förväntas han hinna visa upp under den ynka tiden ? Känns snarare som ett hån mot Perez, han borde ju iaf fått en halvtimme.

Kan även hålla med de som undrar över varför inte Cazorla byttes ut rdean i matchminut 48, man satt ju bara och väntade på att han skulle få sitt andra gula och därmed ett rött. Redan där borde ju granit Xhaka fått komma in. Läser här om att det sägs att Öjil skulle få ha mindre boll om Xhaka spelas mer ? Varför köptes han då ? Är han bara tänkt som en ersättare för en skadad /utbytt Özil eller ?

Självklart är man nöjd med resultatet, tro inget annat, men det finns inget som är så bra att det inte kan bli bättre. Jag tycker att vi för första gången på flera år har en riktigt stark trupp med bra spelarmaterial på alla positioner, tiden borde tala för oss men då borde ju även de nya få mer speltid att visa vad de går för. En sådan match mot ett tidigt decimerat Hull borde vara ett sådant tillfälle, det var ju ingen större skräll att vi skulle dominera ganska klart, speciellt efter deras relativt tidiga utvisning. Det är inte konstigt att vi är fler som undrar hur Wenger tänker i sina uttagningar och byten !

Glenn
Bild för Glenn

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

sant!!! Behåll Mou! Underbart när han förlorar

COYG

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

sant!!! Behåll Mou! Underbart när han förlorar

Mou har ju kickats från de två senaste klubbarna, tredje gången gillt ?

RoPa87
Bild för RoPa87
gunbod wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

sant!!! Behåll Mou! Underbart när han förlorar

Mou har ju kickats från de två senaste klubbarna, tredje gången gillt ?

tror inte United kommer ha råd att sparka Mourinho. Tror han har ett ganska saftigt kontrakt att köpa loss. 

gunbod
Bild för gunbod
R.Palmkvist wrote:
gunbod wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

sant!!! Behåll Mou! Underbart när han förlorar

Mou har ju kickats från de två senaste klubbarna, tredje gången gillt ?

tror inte United kommer ha råd att sparka Mourinho. Tror han har ett ganska saftigt kontrakt att köpa loss. 

Ja jag läste att de fick väl punga ut med nätta 90 miljoner för att köpa ut van Gaal, men det verkar ju finnas oändligt med pengar att ösa ur för denna klubb, så man vet ju aldrig. Äntligen kan man lägga lite tid på att läsa lite notiser om Z,Mou Rooney och resten i det där laget. Undrar om det börjar bli lite tandagnissel i deras omklädningsrum nu, det vore onekligen intressant att höra vad som sägs där...:)

 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
R.Palmkvist wrote:
gunbod wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha United!!! 3 raka förluster!!!! Sparka Mou!!!

Nej för f*n! Börjar ju vänja mig vid att se honom misslyckas nu! :D

sant!!! Behåll Mou! Underbart när han förlorar

Mou har ju kickats från de två senaste klubbarna, tredje gången gillt ?

tror inte United kommer ha råd att sparka Mourinho. Tror han har ett ganska saftigt kontrakt att köpa loss. 

Håller med! Mourinho har vi väl aldrig gillat! Så skönt när han förlorar! Fortsätt så!! 

Tomas A.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Självklart är det alltid kul att sparka på United, men höjer ett varningens finger för dom trots denna lilla svacka.

Får Mr Mou ordning på spelet så kan det ramla in en hel del poäng. 

Problemet jag ser med deras spel är att de har för många offensiva spelare på plan samtidigt som inte vet vad försvar är.

Zlatan, Martial, Rooney (han kan kämpa och springa, inte försvara eller bryta utan att få gult kort) Pogba, Mata.

Detta United är verkligen dominanta framåt men otroligt sårbara när försvarande lag ställer om. 

När vi möter dom räknar jag kallt med att vi kontrar sönder dom med Walcott, Sanchez, Özil, Perez och Oxen samtidigt på plan.

(Giroud och Ramsey kan se föreställningen från första bänkrad) :D

 

I år smäller det !

Sidor