Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Bournemouth - Arsenal 3/1 kl 20:45

285 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Bournemouth - Arsenal 3/1 kl 20:45

På't igen då. Välkommet poängtapp av Liverpool igår och även om det tar emot att säga det så hoppas* jag att Tottenham i alla fall kryssar mot Chelsea imorgon, så det finns möjligheter att förtäta toppen lite.

Men då krävs vinst mot ett lurigt Bournemouth och det är inte givet, särskilt inte på deras hemmaplan. Är Özil frisk? Kanske, men jag tror inte på spel för honom ändå. Rotation då? Ja, Mustafi kanske kommer in istället för Gabbe och Oxen kanske tar Perez plats. Är Elneny tillgänglig?

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Monreal

Coq-Xhaka

Ox-Iwobi-Sanchez

Giroud

 

Vinst 2-1

 

*eftersom Spurs alltid Spursar sin säsong så har jag förlikat mig med tanken att det vore bäst om de gick vinnande ur morgondagens fight.

Sral
Bild för Sral

Ingen dum elva där. Troligtvis är väl Özil fortfarande sjuk, och tycker att Iwobi skötte rollen som #10 med bravur. Det är nog där hans framtid finns, och om Spurs kan klara sig med Alli och Eriksen skulle vi nog klara oss utan Özil om det skulle komma dit. Om jag skulle vara tvungen att välja en av Özil eller Alexis skulle jag nog ändå välja Alexis, hur mycket jag än gillar Mesut.

Matchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Köper elvan rakt av. Vinst är ett måste och då hotar man deras backlinje som inte är vattentät.

vinst 2-3!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Ingen dum elva där. Troligtvis är väl Özil fortfarande sjuk, och tycker att Iwobi skötte rollen som #10 med bravur. Det är nog där hans framtid finns, och om Spurs kan klara sig med Alli och Eriksen skulle vi nog klara oss utan Özil om det skulle komma dit. Om jag skulle vara tvungen att välja en av Özil eller Alexis skulle jag nog ändå välja Alexis, hur mycket jag än gillar Mesut.

Matchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Ena gången är det svärmor och andra gången är det Star Wars, du prioriterar ju som ett arsle =). Svärmor finns allt för många dagar om året, star Wars går säkert ett långt tag till på bio. Varje match med Arsenal är unik!!!!

Matchen då, håller med, ALexis alla dagar i veckan framför Özil om man måste välja. Tror med på Iwobi men vill se Oxen istället för Perez!

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:

IMatchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Hur kan du välja Star Wars framför Iwobi wan kanobi?

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Helt fel forum men får säkert snabbast svar här :D 

Någon som har en bra sida med stats gällande alla lag i PL? Jag är intresserad av ex hur många straffar alla lag fått, hur många kort lagen fått osv. 

Men liten sak som slagit mig är att Sunderland får en hel del straffar o ville kolla upp det. 

1-1 ikväll

 

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Ingen dum elva där. Troligtvis är väl Özil fortfarande sjuk, och tycker att Iwobi skötte rollen som #10 med bravur. Det är nog där hans framtid finns, och om Spurs kan klara sig med Alli och Eriksen skulle vi nog klara oss utan Özil om det skulle komma dit. Om jag skulle vara tvungen att välja en av Özil eller Alexis skulle jag nog ändå välja Alexis, hur mycket jag än gillar Mesut.

Matchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Ena gången är det svärmor och andra gången är det Star Wars, du prioriterar ju som ett arsle =). Svärmor finns allt för många dagar om året, star Wars går säkert ett långt tag till på bio. Varje match med Arsenal är unik!!!!

Matchen då, håller med, ALexis alla dagar i veckan framför Özil om man måste välja. Tror med på Iwobi men vill se Oxen istället för Perez!

Helt sjuka prioriteringar, helt klart. Vissa verkar rata vad som helst för att kanske bara få ligga . ;-). Hoppas fan för din skull att det är "lingonveckan" faktiskt  det är du värd med dessa prioriteringar. :-D

Hoppas verkligen på 3 poäng ikväll. Jag ämnar gå 15 mil till en bar ikväll här i Thailand för att se matchen....:-).

Sral
Bild för Sral
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Ingen dum elva där. Troligtvis är väl Özil fortfarande sjuk, och tycker att Iwobi skötte rollen som #10 med bravur. Det är nog där hans framtid finns, och om Spurs kan klara sig med Alli och Eriksen skulle vi nog klara oss utan Özil om det skulle komma dit. Om jag skulle vara tvungen att välja en av Özil eller Alexis skulle jag nog ändå välja Alexis, hur mycket jag än gillar Mesut.

Matchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Ena gången är det svärmor och andra gången är det Star Wars, du prioriterar ju som ett arsle =). Svärmor finns allt för många dagar om året, star Wars går säkert ett långt tag till på bio. Varje match med Arsenal är unik!!!!

Matchen då, håller med, ALexis alla dagar i veckan framför Özil om man måste välja. Tror med på Iwobi men vill se Oxen istället för Perez!

Svärmor var INTE mitt val. Däremot var Star Wars det. ;-)

Sral
Bild för Sral
gunbod wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Ingen dum elva där. Troligtvis är väl Özil fortfarande sjuk, och tycker att Iwobi skötte rollen som #10 med bravur. Det är nog där hans framtid finns, och om Spurs kan klara sig med Alli och Eriksen skulle vi nog klara oss utan Özil om det skulle komma dit. Om jag skulle vara tvungen att välja en av Özil eller Alexis skulle jag nog ändå välja Alexis, hur mycket jag än gillar Mesut.

Matchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Ena gången är det svärmor och andra gången är det Star Wars, du prioriterar ju som ett arsle =). Svärmor finns allt för många dagar om året, star Wars går säkert ett långt tag till på bio. Varje match med Arsenal är unik!!!!

Matchen då, håller med, ALexis alla dagar i veckan framför Özil om man måste välja. Tror med på Iwobi men vill se Oxen istället för Perez!

Helt sjuka prioriteringar, helt klart. Vissa verkar rata vad som helst för att kanske bara få ligga . ;-). Hoppas fan för din skull att det är "lingonveckan" faktiskt  det är du värd med dessa prioriteringar. :-D

Hoppas verkligen på 3 poäng ikväll. Jag ämnar gå 15 mil till en bar ikväll här i Thailand för att se matchen....:-).

Ligga är aldrig fel, men nu är det andra bullar. I ugnen, alltså. Eller en i alla fall. ;-)

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Jimmy Österman wrote:

Helt fel forum men får säkert snabbast svar här :D 

Någon som har en bra sida med stats gällande alla lag i PL? Jag är intresserad av ex hur många straffar alla lag fått, hur många kort lagen fått osv. 

Men liten sak som slagit mig är att Sunderland får en hel del straffar o ville kolla upp det. 

1-1 ikväll

 

För straffar

http://www.myfootballfacts.com/Premier_League_Penalty_Statistics.html

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Österman wrote:

Helt fel forum men får säkert snabbast svar här :D 

Någon som har en bra sida med stats gällande alla lag i PL? Jag är intresserad av ex hur många straffar alla lag fått, hur många kort lagen fått osv. 

Men liten sak som slagit mig är att Sunderland får en hel del straffar o ville kolla upp det. 

1-1 ikväll

 

https://www.statbunker.com/

Inte den mest logiskt uppbyggda sidan så kan vara lite svårt att hitta saker ibland men det mesta i statistikväg finns där.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Österman wrote:

Helt fel forum men får säkert snabbast svar här :D 

Någon som har en bra sida med stats gällande alla lag i PL? Jag är intresserad av ex hur många straffar alla lag fått, hur många kort lagen fått osv. 

Men liten sak som slagit mig är att Sunderland får en hel del straffar o ville kolla upp det. 

1-1 ikväll

 

Defoe har satt 5 PL-straffar i år, vill minnas att han missat två också eller sviker minnet mig?

Sral
Bild för Sral

Premier League-appen är också riktigt bra. Finns mycket statistik på del. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tackar boys! Kollar upp allt sen. 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Johan Pedersen wrote:
Jimmy Österman wrote:

Helt fel forum men får säkert snabbast svar här :D 

Någon som har en bra sida med stats gällande alla lag i PL? Jag är intresserad av ex hur många straffar alla lag fått, hur många kort lagen fått osv. 

Men liten sak som slagit mig är att Sunderland får en hel del straffar o ville kolla upp det. 

1-1 ikväll

 

För straffar

http://www.myfootballfacts.com/Premier_Lhtml

Denna sida verka seg på att uppdatera då sunderland fick 2 hemmastraffar sist som inte är med.

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Österman, jag vill verkligen be om ursäkt vad jag skrev till dig förut i april.

Det var verkligen inte så smart skrivet av mig och jag skäms som en hund, när jag kom till mitt hus i Spanien och såg vad jag skrivit, va f-n vad har jag skrivit!?

Detvar sparat på den första sidan då jag öppnade datorn. 

Det var nåt annat dåligt som jag också skrivit!

Sorry Österman, förlåt!!

 

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Nu har vi något på gång! Hoppas, hoppas 1-3 tror jag! Känns bra!

Heja Gunners!!

Tomas A.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Sral wrote:

IMatchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Hur kan du välja Star Wars framför Iwobi wan kanobi?

 

Haha den var bra ;)

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:
Sral wrote:

IMatchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Hur kan du välja Star Wars framför Iwobi wan kanobi?

Ja, det kan man fråga sig. Men Star Wars är Star Wars. ;-)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:

IMatchen då? Jag missar den, eftersom vi ska se Star Wars ikväll, men det tufft. 2-1 låter som ett rimligt resultat. Viktigt att vi tar denna.

Hur kan du välja Star Wars framför Iwobi wan kanobi?

Ja, det kan man fråga sig. Men Star Wars är Star Wars. ;-)

Word! ;)

Glenn
Bild för Glenn

Nu har en ny gooner fötts. Igår kom lillebror till världen (ännu namnlös). Han kommer inte ha något val att inte joina klubben :-)

Någon startelva?

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Nu har en ny gooner fötts. Igår kom lillebror till världen (ännu namnlös). Han kommer inte ha något val att inte joina klubben :-)

Någon startelva?

som pedersen skrev fast Ramsey på högerkanten istället för Ox.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Djupledsspelet verkar inte vara prio till en början!

AFC

B-G
Bild för B-G

Grattis Mickys.

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
B-G wrote:

Grattis Mickys.

Grattis! :)

Sral
Bild för Sral

Ja, och i sommar ska även jag fostra en Gooner. :-)

Grattis, Mickys!

Glenn
Bild för Glenn

Tack gubbar. Det var snällt! Lycka till Sral

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Nu har en ny gooner fötts. Igår kom lillebror till världen (ännu namnlös). Han kommer inte ha något val att inte joina klubben :-)

Någon startelva?

Stort grattis !

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Thomas A wrote:

Österman, jag vill verkligen be om ursäkt vad jag skrev till dig förut i april.

Det var verkligen inte så smart skrivet av mig och jag skäms som en hund, när jag kom till mitt hus i Spanien och såg vad jag skrivit, va f-n vad har jag skrivit!?

Detvar sparat på den första sidan då jag öppnade datorn. 

Det var nåt annat dåligt som jag också skrivit!

Sorry Österman, förlåt!!

 

Jasså ja tack så mkt då. Vet ej vad du skrev :D

 

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Bournemutt. 

Sidor