Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Bournemouth - Arsenal 3/1 kl 20:45

285 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G

na-na na-na na-na na-na Giroud, Giroud.na-na na-na na-na na-na Giroud, Giroud.na-na na-na na-na na-na

Twitter @grvdga

George Adams
Bild för George Adams

Summa sumarum, så var det ju en total avsaknad av fokus, kollektivt lagarbete i 65 minuter som gjorde att vi tappade poäng. Ett väl förberett, fokuserat och kollektivt bra Arsenal slår Bournemouth alla dagar i veckan. 

Tyvärr var vi inte där!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
George Adams wrote:

Summa sumarum, så var det ju en total avsaknad av fokus, kollektivt lagarbete i 65 minuter som gjorde att vi tappade poäng. Ett väl förberett, fokuserat och kollektivt bra Arsenal slår Bournemouth alla dagar i veckan. 

Tyvärr var vi inte där!

Ja visst är det märkligt att vi ständigt är i toppen av ligan men har så svårt att fokusera och ge allt i matcherna. Ska man ha en chans på ligasegern funkar det inte att spela halva matcherna på 100% och andra halvan på 50-70%. 

Borde kunna kräva av dessa välbetalda fullblodsproffs att ge allt i 90min och kämpa för klubben iaf. 

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87
Jimmy Österman wrote:
George Adams wrote:

Summa sumarum, så var det ju en total avsaknad av fokus, kollektivt lagarbete i 65 minuter som gjorde att vi tappade poäng. Ett väl förberett, fokuserat och kollektivt bra Arsenal slår Bournemouth alla dagar i veckan. 

Tyvärr var vi inte där!

Ja visst är det märkligt att vi ständigt är i toppen av ligan men har så svårt att fokusera och ge allt i matcherna. Ska man ha en chans på ligasegern funkar det inte att spela halva matcherna på 100% och andra halvan på 50-70%. 

Borde kunna kräva av dessa välbetalda fullblodsproffs att ge allt i 90min och kämpa för klubben iaf. 

Att kämpa för Klubben känner inte jag att man kan kräva av alla spelare (klubbkänslan är näst intill död numera). Men att de ska kämpa för Laget ser jag som en självklarhet. Spelar man i en klubb med titelambitioner så ska man själv vara en vinnarskalle som vill vinna varje titel man spelar om, och då krävs det att man är på tå i alla matcher. Och det tror jag alla våra spelare är egentligen, men jag tror inte att Wenger och resten av ledarna riktigt klarar av att hålla spelarna på topp inställningsmässigt hela tiden. SAF var ju expert på det, att få spelarna att tända till inför varje match i stort sett. 

Så med en ny tränare så hoppas jag det är en person som med sin egen inställning och auktoritet kan få spelarna fullpumpade med energi och vilja inför matcherna (behöver dock inte vara en galning som springer runt som en dåre på linjen och skriker halsen av sig!).

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:

Ingen har skyllt på att Giroud kostade oss tid, det var den mentala inställningen och inget annat.

Jag har sett många säga att det var tidsförlusten de hängde upp sig på. Sedan ändrade de sig till att det var inställningen när de fick påpekat för sig att det inte kostade med än några få sekunder. Inte just här inne kanske, men på annat håll.

Quote:

Larra, du kan även se sekunderna innan 91,24 att både Monreal och Xhaka viftar på Giroud och Gabriel att skynda sig, så det var flera lagkamrater som reagerade på hans agerande.

Ja, och? Det är ju det hela mitt resonemang i punkt 2 går ut på, jagar du upp dig för mycket tappar du fokus. Gjorde övriga spelare det? Kanske, kanske inte.

Quote:

Stress kan vara enormt bra för att få ut de sista energidropparna, sådant är helt personligt hur man hanterar stress. Detta är spelare som ofta ställs i stressande och pressande situationer med enormt publiktryck att dom förmodligen hanterar stress bättre än vad vi andra gör. Oavsett är det helt personligt så att säga att det är till vår nackdel är inte alls säkert.

Nej, det är ju återigen det som är min poäng. Lika lite som jag kan slå fast att Giroud inte gjorde något fel kan någon annan slå fast att han garanterat gjorde fel. Att springa som en gnu upp till mittlinjen kanske hade visat för supportarna att han "vill vinna", men hade det gynnat laget? Det är inte alls säkert.

Sekreterare Arsenal Sweden

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Tiden börjar rinna ut....suck! ty vi vinner för lite....för att vara med där uppe. 

Hoppas hoppas vi tar fjärde platsen iallafall!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

5 oavgjorda och 3 förluster är inte OK! Riktigt, riktigt dåligt!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Perspektiv...?

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Perspektiv? 

5:e plats är för dåligt, för en klubb som Arsenal med de spelare vi har! 

Om du inte har några krav Sral, så får det stå för dig. 

Jag vill att vi ska prestera mer!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Vad jag menar med perspektiv är att City har tre oavgjorda och fyra förluster, Liverpool fel oavgjorda och två förluster och sex oavgjorda och två förluster. Ligan är jämn. Det är inte "riktigt, riktigt dåligt" när ligan är såhär tuff. Att vi ligger femma just nu är väl skit samma? Det viktiga är var vi ligger efter 38 matcher. Slutar vi femma är det dåligt.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Fattar, Sral! Hur du tänker! OK.

Men jag känner att vi tappar poäng i onödan.

Vi skulle ha haft minst andra platsen, med tanke på möjligheterna vi haft och alla chanser vi haft, men när det verkligen gällt så har vi rasat som ett korthus i de matcher som vi kan ta "sex" poäng.

Men man måste iofs ha tur också. Skadan på Cazorla är väldigt olycklig och spelet har haltat utan honom. Han är enligt min mening vår viktigaste spelare.

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Ja, vi har tappat poäng i onödan. Det var väl i december vi började slira lite. Som tur är har de flesta lagen i toppen också gjort det, bara att hoppas att det är Chelseas tur snart. Cazorla...jag börjar tro att vi inte ska förvänta oss att se så mycket mer av honom. Är det inte samma skada som hela tiden ställer till det för honom? Surt egentligen att Wilshere ville lånas ut, han skulle ha en jättechans att etablera sig nu. Men jag tror ändå på Xhaka. 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jag tror inte Arsenal vill släppa Cazorla, men det är som du säger, samma skada som ställer till det.

Jack har spelat sådär sista åren i Arsenal, pga skador, men när han spelat bra så är han riktigt grym. Känner lite son du där, synd att släppa honom.

Han har landslagsklass när det klaffar för honom. Håller med, hoppas det snart börjar vackla för Chelsea.

Och att vi vinner mera matcher!

 

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Vi har en hel drös matcher i ligan nu där vi verkligen bör samla trepoängare. Bournemouth borta var väl redan på pappret den svåraste av dem. 

Ja, ser gärna mer av Cazorla. Självklart! Jag börjar dock bli tveksam hur mycket det blir när det verkar vara samma skada gång på gång på gång. :-/

Den här säsongen med Bournemouth kan vara mycket viktig i Wilsheres utveckling. Fortsätter han vara hel och spela bra kan det vara en helt annan Jack vi får tillbaka. 

Sidor