Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Bournemouth - Arsenal 3/1 kl 20:45

285 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:
Farbror Frej wrote:

Vinner vi detta så är det i klass med readingmatchen.

Det är den sjukaste fotbollsmatch jag sett i livet tror jag. Detta är mer en rätt standard Arsenal-match :)

minns att podolski vände någon match i slutminuterna för oss mot Norwich för 2-3 säsonger sedan. Bättre jämförelse kanske.

Det var trots allt bara 3-1 han satte i slutminuten. Alla våra tre mål kom dock efter 85:e minuten.

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Mikael Arstadius wrote:

jag gillar Lucas inlägg. Vet inte va det är jag gillar men det är inga krusiduller :)

starkt att hämta ikapp till 3-3 :)

Ja Lucas piskar in dom fint. De känns väldigt farliga varje gång.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:
Farbror Frej wrote:

Vinner vi detta så är det i klass med readingmatchen.

Det är den sjukaste fotbollsmatch jag sett i livet tror jag. Detta är mer en rätt standard Arsenal-match :)

minns att podolski vände någon match i slutminuterna för oss mot Norwich för 2-3 säsonger sedan. Bättre jämförelse kanske.

Det var trots allt bara 3-1 han satte i slutminuten. Alla våra tre mål kom dock efter 85:e minuten.

Ja då va det nog. Hade för mig att de ledde med 2-0.

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Bonus: Girouds målgest. The Scorpion :)

Helidiotisktnatt vara så egoistisk o fira sitt mål istället där att som en vinnarskalle ta bollen och springa till mittpunkten.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Phuu! Va ska man säga...

När vi väl tillåts spela så kommer vi tillbaka starkt. Men fy f-n va dåliga vi är på att försvara, när spelet inte stämmer. En och en och ingen samordning i det kollektiva försvarsspelet. Vi tjur rusar som värsta P15 spelarna och går bort oss gång på gång. Bedrövliga insatser överlag av back 5 med knappt Kos och inhoppande Gabriel undantaget.

Mf gjorde heller ingen glad.De enda som får knappt Godkänt i min bok är Giroud, Sanchez och Perez för lite energi och mål. 

Är oerhört tacksam för 1 pinne för det var vi verkligen inte värda över 90 minuter. Med liknande laginsatser och inställning av spelarna kan vi se oss rejält i stjärnorna efter framgång.

Skärpning!!!!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Gibbs får gärna bli frisk och Bellerin klippa sig!

Bedrövligt ytterback spel!

 

 

AFC

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bonus: Girouds målgest. The Scorpion :)

Helidiotisktnatt vara så egoistisk o fira sitt mål istället där att som en vinnarskalle ta bollen och springa till mittpunkten.

Det var väl andra som sprang? Tror knappast att det gjorde mycket på tiden till restart.

Edit. Japp.
Han sprang dessutom tillbaka först av alla i firarklungan :)

http://arsenalist.com/f/2016-17/bournemouth-vs-arsenal/goaaaal-olivier-g...
 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bonus: Girouds målgest. The Scorpion :)

Helidiotisktnatt vara så egoistisk o fira sitt mål istället där att som en vinnarskalle ta bollen och springa till mittpunkten.

Det var väl andra som sprang? Tror knappast att det gjorde mycket på tiden till restart.

Edit. Japp.
Han sprang dessutom tillbaka först av alla i firarklungan :)

http://arsenalist.com/f/2016-17/bournemouth-vs-arsenal/goaaaal-olivier-g...
 

Fortfarande enbart han som drar igång firandet, ham sätter jaget före laget och det är verkligen inte okej i min bok, möjligen i din.

Såg du Sanchez fira sitt mål? Nej just det, snodde bollen och sprang med den till mittpunkten, det är vinnarskalle...

Handlar inte bara omtiden utan även inställningen.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Bedrövlig insats men styrka att hämta ikapp. Mycket Wengers fingertoppars förtjänst mer än spelarnas. 

haha det hade mormor 91 bast klarat av. Fanns ju inga andra byten att göra

Nja där underskattar du grovt.  2 byten i 73' sen ramlade spelet och målen in.  

nog för att Gabbe skulle spelat från start men så mkt påverkade han spelet framåt och att sätta in vår enda striker när vi ligger under med 3-0 är ju inte rocket science

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Bedrövlig insats men styrka att hämta ikapp. Mycket Wengers fingertoppars förtjänst mer än spelarnas. 

haha det hade mormor 91 bast klarat av. Fanns ju inga andra byten att göra

Nja där underskattar du grovt.  2 byten i 73' sen ramlade spelet och målen in.  

nog för att Gabbe skulle spelat från start men så mkt påverkade han spelet framåt och att sätta in vår enda striker när vi ligger under med 3-0 är ju inte rocket science

Handlar om att få igång laget. Det fick han med Gabriel.
Lucas mot Iwobi var mkt bra byte. Givet men bra och det gav utdelning. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bonus: Girouds målgest. The Scorpion :)

Helidiotisktnatt vara så egoistisk o fira sitt mål istället där att som en vinnarskalle ta bollen och springa till mittpunkten.

Det var väl andra som sprang? Tror knappast att det gjorde mycket på tiden till restart.

Edit. Japp.
Han sprang dessutom tillbaka först av alla i firarklungan :)

http://arsenalist.com/f/2016-17/bournemouth-vs-arsenal/goaaaal-olivier-g...
 

Fortfarande enbart han som drar igång firandet, ham sätter jaget före laget och det är verkligen inte okej i min bok, möjligen i din.

Såg du Sanchez fira sitt mål? Nej just det, snodde bollen och sprang med den till mittpunkten, det är vinnarskalle...

Handlar inte bara omtiden utan även inställningen.

Japp, 10 sekunders firande kan jag faktiskt ge honom efter att nästan ensam ha hämtat upp 0-3.
Lucas firade sitt mål vilket jag nog ser som värre än Girouds firande. Lucas sprang långsammare. :) 
Alexis firar sällan. Gringubben ;) 

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille

Ja vad ska man säga om (går)dagens drabbning?..

Stark avslutning givetvis som inte ska behöva ske då första 60 minuterna (åtminstone) var riktigt dåliga. Mot slutet visar vi klass och det är uppenbart att vi ska ta tre poäng från den här matchen. Det hade också varit nödvändigt att få med sig tre poäng från den här matchen. 

Sanchez var som vanligt bra och laddad till tusen. Bra att Lucas gjorde sitt första i ligan och kommer in i det mer och mer och blir ett farligt alternativ att sätta in. Andra spelare var inte riktigt lika heta.. Bellering hade det för ovanlighetens skull det lite tungt tycker jag. Xhaka var inte alls lika bra som de två tidigare matcherna och drog på sig en hel del onödiga frisparkar etc. Inte minst straffen. Ramsey såg riktigt blek ut och Alexis gjorde helt rätt som skällde på honom.

Nu hoppas vi att Spurs vinner imorn. Det är inte varje dag man gör det men plötsligt händer det. Dessutom så hoppas jag att spelarna tar med sig sista 20 från den här matchen som var bra och också inser att alla matcher är tuffa och inte underskattar kommande motstånd. Det är såklart inte säkert att det var det som hände idag men något gick ju uppenbarligen väldigt fel..

Busch
Bild för Busch

Den här kritiken att vi skulle vara dåliga på att skjuta, vart kommer den ifrån? Arsenal måste ju va ett av världens bästa lag på att skjuta, i alla fall sig själva, i foten.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Galen match! Tur man hade ett par innanför västen! Giroud MotM utan tvekan! Bellerin, minns inte att jag sett han så kass! Men riktigt starkt att komma tillbaka och få en pinne! 

Stort grattis Mickys! 

 

Glenn
Bild för Glenn
Petrus W wrote:

Galen match! Tur man hade ett par innanför västen! Giroud MotM utan tvekan! Bellerin, minns inte att jag sett han så kass! Men riktigt starkt att komma tillbaka och få en pinne! 

Stort grattis Mickys! 

 

tack Petrus!!!

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Det var starkt att komma tillbaka efter att han blivit överkörda i första halvlek. Framför allt skönt att slippa den där pinsamma överkörningen mot ett lag som Bournemouth.

Men om man skall se match i skenet av att Arsenal av många år efter år ses som en titelkandidat är det ju en katastofmatch. Alla lag kan öppna en match svagt och släppa in ett billigt mål mot svagt motstånd. Men när du som igår släpper in tre mål och visar upp ett likgiltigt försvarsspel och ett passivt mittfält som inte gör ett rätt på hela första halvlek så är det något som inte stämmer.

Det är för mycket som inte stämmer i det här laget. Vårt största problem är mittfältet. Xhaka är en bra spelare med en fin passningsfot och han verkar ha en härligt fightingspirit. Men att spela honom i det här tvåmannamittfältet har inte varit lyckat. Inte alls. Exprementet med att använda Coq som bollvinnare högre upp i planen avskrev de flesta som en katastrof för rätt många veckor sedan. Det exprementet fungerar fortfarande lika dåligt.

Backlinjen är sådär oorganiserad och vimsig som man vant sig vid genom åren. Kos är en fantastisk mittback men han har en del att lära sig i form av hur man organiserar en backlinje. Förmodligen gäller detta snarare klubben i stort för ingen försvarsspelare hos oss verkar ju någonsin lära sig det där. Vårt försvarsspel påminner ofta det man ser ifrån Pardew-lag. En annan tränare som är en värdelös organisatör. Vi kan lämna samma ytor öppna i en hel halvlek så att samma spelare får tre, fyra chanser på sig att göra sin löpning och hota med samma inspel. Ofta är det ytterbackar som gör sitt livs match mot Arsenal. Men ofta lämnar vi också jätteytor centralt när vi trycker på. Detta skulle inte vara ett så stort problem om vi hade något slags organiserat presspel. Men i Arsenal är det bara Alexis eller andra enskilda spelare som pressar. Eller mer jagar efter bollhållaren några meter.

Mot Arsenal får en mittfältare ostört slå sin passning upp till löpande ytterback som knappt ens behöver utmana för att den enda försvarare som är kvar i position är en mittback som står på andra sidan straffområdet.

Suck!

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Försöker alltid vara positiv men igår tappade jag det fullständigt..En mer usel halvlek mot ett mediokert motstånd har jag nog aldrig skådat....Katastrof rakt igenom...Underskattning? Trötta spelare?? 
Inte en spelare stod rätt, tog rätt beslut eller hjälptes åt att försvara.

OK, det blev en poäng men är inte mindre pissed off för det ;)
Ut och slit röven av er, varje jävla match!! Man kan inte helt plötsligt glömma grunderna i fotboll oavsett vem som är tränare!
Detta var spelarnas fel enligt mig. De som sviker Wenger och fansen med sitt huvudlösa spel..

Nä, visa att vi VILL vinna liga iaf. Om vi inte lyckas är en annan femma

COYG!! 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jonas S
Bild för Jonas S
Tomas Horvatic wrote:

Försöker alltid vara positiv men igår tappade jag det fullständigt..En mer usel halvlek mot ett mediokert motstånd har jag nog aldrig skådat....Katastrof rakt igenom...Underskattning? Trötta spelare?? 
Inte en spelare stod rätt, tog rätt beslut eller hjälptes åt att försvara.

Jag håller med. Man skall alltid försöka vara lite positiv. Det var kul att vi fick in våra mål igår. Efter matchen kändes det rätt bra. Grejen med fotboll är ju känslorna. Att rädda en poäng är kul oasvett motstånd och oavsett hur laget spelat i första halvlek.

Men när man ser på detta med lite klarare ögon så kan man inte annat än sucka. Det var tredje katastrofhalvleken på kort tid. Jag tror inte det handlar om underskattning. Vi såg lika dåliga ut mot City under långa perioder. Det som kanske spelar in till viss del är matchandet. Jag tycker vi ofta gör sådana rejäla djupdykningar när laget kanske inte är i fysisk toppform. Men det är ingen ursäkt. Vi skall kunna hålla uppe ett vettigt försvarsspel även när det värker lite i benen.

Vi har nog alltför djupa dalar helt enkelt. Men svårt att exakt sätta fingret på varför. Sedan finns det andra problem också i själva spelet. Kombinationen såg vi nog igår.

Be excited!

Jonas Nilsson 2
Bild för Jonas Nilsson 2

Jaha, efter 2 bra vinster och ett fantastiskt mål men med mer tur än skicklighet så fick Giroud spela längst fram till slut. Så försvann djupledspelet som har fungerat så bra för oss.

Absolut, mycket starkt att komma tillbaka till 3-3 igår men man såg direkt att Mustafi inte var i balans efter några veckors frånvaro, blev chockad först Kos när blev utbytt men försod det senare som att han fick kramp. Tycker Gabriel har varit mycket stabil de 3 senaste matcherna och man såg direkt när han kom in att han är i bra form, agressiv och smarta djupledsbollar mot mitten. Skulle låtit honom fått börja med Kos och låtit Mustafi fått starta i Fa-cupen, en bra mjukstart.

När Lucas kom in så var det mycket bättre spel i djupet. Kanske skulle Wenger ha börjat med honom för att sen se hur matchen hade utvecklat sig och ha Giroud som back up. Tycker att Giroud är en super bra inhoppare i matcher som är låsta men att starta när vi har Alexis som aldrig ger upp och man såg rätt tydligt igår vad han tycker om kvaliten igår på sina lagkamrater.

Vet inte riktigt vad Ramsey har på Wenger (Nåt snaskigt på nån Julfest kanske...) men han är lätt våran mest överskattade spelare. Passar hela tiden i sidled samt att han ska försöka göra alldeles för svåra saker, svåra passningar och dribblar bort ofta sig själv. 

Tycker också att Chech inte varit så stabil den sista tiden, nån jävla straff kan han väl rädda? Har inte tagit en enda sen han kom till oss. Absolut, håller med om att spelschemat är sjukt tufft och lite små orättvis med tanke att Bournemouth hade 3 dagar mer vila än oss om jag inte är fel ute? Sen om nu Chelsea skulle vinna ligan så börjar man se ett mönster om att lag som vinner ligan inte spelar i Champions så bör ju spelschemat ses över. För då vore det bästa för oss att fokusera att komma sexa i år, slippa europa spel och så mer vila för spelare och så bör vi ju då vinna ligan nästa säsong.

Sral
Bild för Sral

Nu såg jag inte matchen. Ska förtydliga det. Men vi ska ju komma ihåg att Bournemouth är ett lag som är svåra att rå på. Bland annat slog de ju Liverpool på hemmaplan.

Tosse
Bild för Tosse

Jag håller med - EMBARRASING
https://www.youtube.com/watch?v=oZoQnyMk3n8 

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Nu såg jag inte matchen. Ska förtydliga det. Men vi ska ju komma ihåg att Bournemouth är ett lag som är svåra att rå på. Bland annat slog de ju Liverpool på hemmaplan.

Nu vet jag inte om du orkar bry dig om att se matchen efteråt. Tips är att hoppa denna :) Men första halvlek var sådär vimsig på mittfältet och i försvaret som gör en fullständigt galen. Tänk dig Southampton-matchen under julen för ett par år sedan när vi förlorade med 4-0. Det var liksom ingen organisation alls, ingen vann några närkamper, Bournemouthspelarna kunde ostört spela upp bollen gång på gång. 

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ofta brukar jag kolla matcher som jag missat, men den här vete faaaan, alltså...Southampton-matchen ger mig riktigt hemska minnen.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral wrote:

Nu såg jag inte matchen. Ska förtydliga det. Men vi ska ju komma ihåg att Bournemouth är ett lag som är svåra att rå på. Bland annat slog de ju Liverpool på hemmaplan.

All respekt för Bournemouth men vi gav bort den här matchen...Vi fick dem att se ut som Bayern...

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Dosa
Bild för Dosa

bedrövlig insats!

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ofta brukar jag kolla matcher som jag missat, men den här vete faaaan, alltså...Southampton-matchen ger mig riktigt hemska minnen.

Kolla sista kvarten eller så :)

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Xhaka fick en del skopor skit här inne för sina inlägg/hörnor. (jag minns dom inte) men hans inlägg till 3-3 satt ju på läppen iaf :D

Tycker det va helt fel att starta med Ramsey ist för Perez, vilket också Perez visade när han kom in. Han är tillräckligt inskolad för att vara starter tycker jag. När vi måste framåt och göra mål vore det kul med denna elva sista ?30 ?

Mustafi - Kos - Monreal

            Xhaka

Bellerin-Walcott- Özil-Perez     

       Giroud-Sanchez

Denna uppställning kan nog skapa kaos med de flesta lagen och få backarna att svettas lite extra.

(som sagt, endast när vi inte leder och är kort tid kvar av matchen)

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Ja, det är märkligt och synd att Perez inte får fler chanser. Nu satte han ju ett mål, jävligt snyggt också (har sett målen iaf), och hoppas att det ökar hans chanser lite.

Jonas S
Bild för Jonas S

Perez gör bra löpninga och han vinner bollar i bra lägen. Plus att han slår bra inlägg. Man förstår hur han tänker när han spelar fotboll. Men han är lite, lite för långsam. Men det kan jag ta.

Ramsey och till viss del också Iwobi är betydligt mer omogna i sitt spel. De dras lätt med i märkliga situationer och verkar inte vara på det klara vad som förväntas av dom på planen. Tänker då framför allt i rollen som ytterforward. De måste lära sig ta rätt löpningar oftare för att inte som nu hela tiden få bollen i fel positioner där de måste dribbla sig förbi sin motståndare. Dessa sluta nästan alltid i bolltapp och hyfsade omställningslägen för motståndaren. Så in med Perez i startelvan och starta inte Ramsey och Iwobi tillsammans igen. Min hjärna fick härdsmälta av de där två igår.

Xhaka tycker jag också hamnar i märkliga situationer på mittfältet. Kanske för att han saknar någon att passa och tvingas till att ta stora risker när backlinjen står jättehögt. På så sätt så kanske det fungerar bättre med Elneny som hela tiden är tillgänglig till skilnad från Coq som håller sig långt, långt uppe i planen.

Oklart vad som är tanken med hela vårt spel för tillfället. Jag förstår inte riktigt poängen med att stå så högt med laget när vi inte sätter någon press på bollhållaren. Det är som att Wenger tagit det sämsta av att spela possessionspel, hålla hög linje och att på det ha något slags inläggsspel på en nickstark forward. Om vi skall spela med Giroud kan vi ju kosta på oss att säkra upp betydligt mer bakåt, spela upp bollen längs kanten och ta mindre risker centralt. Det är ju liksom det som är halva poängen med att ha en spelare som Giroud. Att kunna sätta press på backlinjen utan att behöva chansspela med amatör- tikitaka-anfall som ändå bara slutar i ett inlägg efter ett par vändor.

Ut med bollen på kanten. Inlägg mot löpande forwards och Giroud inne i boxen. Och gärna en mittfältare som kan fylla på på andrabollarna. Nu passar vi runt centralt, ett par misslyckade försök till inspel och sedan ett svårt inlägg på en ensam Giroud. Som ändå lyckas göra mål vilket han skall ha all kredd för.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Nu när vi har saknat Özil de senaste matcherna och spelar både Giroud och Alexis från start borde vi kunnat anpassa oss lite bättre efter förutsättningarna. Tycker Alexis hamnar för långt från de områden där han är som bäst. Spela honom som second striker tillsammans med Giroud (likt Griezmann och Giroud) istället för ha honom ståendes utanför boxen och slå inlägg.

Enligt mig hade en 442 med lite mer traditionella yttrar passat oss så mycket bättre. Keep it simple på mittfältet och spela längs kanterna och låt andra spelare slå inlägg. Giroud är allt för ofta hopplöst ensam inne i boxen, men tillsammans med en rörlig och hungrig Alexis bredvid hade det gjort oss avsevärt mycket farligare. Mer pragmatism och mindre "vad det nu är vi håller på med"..

Sidor