Medlemmar: 8852 st.
Visa menyn

Arsenal - Man U 4/10-15 17.00

331 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Verkligen synd.  Hatar uppehåll. 

Fantastisk match.  Matchträff på Arsenal BKK.  Stället kryllade av Manu fans...tills halvtid.  Fyfan vad skönt!!

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Verkligen synd.  Hatar uppehåll. 

Fantastisk match.  Matchträff på Arsenal BKK.  Stället kryllade av Manu fans...tills halvtid.  Fyfan vad skönt!!

Kan ju inte komma vid bättre läge. Kos och Kanske Sanches skadade ju..

MickeLi
Bild för MickeLi
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Verkligen synd.  Hatar uppehåll. 

Fantastisk match.  Matchträff på Arsenal BKK.  Stället kryllade av Manu fans...tills halvtid.  Fyfan vad skönt!!

 

Me Like..=)

twitter: @MikeBergkamp

Glenn
Bild för Glenn
Roslund wrote:

Nu tar jag ut segern!! Söndagsångesten borta trots Maulers förlust ch att IFK tappade sm guldet. Det här är viktigare än allt!!

bedrövligt av IFK tyvärr :-(

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Verkligen synd.  Hatar uppehåll. 

Fantastisk match.  Matchträff på Arsenal BKK.  Stället kryllade av Manu fans...tills halvtid.  Fyfan vad skönt!!

Kan ju inte komma vid bättre läge. Kos och Kanske Sanches skadade ju..

sant men ett jävla go i laget nu

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kan Bojan släppa CL eller? UppreparN^

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:

Kan Bojan släppa CL eller? UppreparN^

hans hat mot Arsenal lyser igenom så patetiskt

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, det var då själva fan att Blåvitt tappade poäng idag, men det var ju givet att Halmstad skulle slåss med näbbar och klor. Arsenals seger idag räddar dock allt. 

Sen ska man självklart undra varför vi kan floppa som nu i CL och i en annan match spela såhär fantastiskt bra, men vi kan ju också se det här som ett mäktigt svar och att vi är med i slaget om titeln i allra högsta grad. I ligan kommer det några matcher som borde ge några treor, och vi kan med gott samvete säga att vi har öppnat bra den här ligasäsongen. Förra året hade vi väl 2 segrar och 5 oavgjorda de första 8 matcherna, nu har vi 5 segrar. 

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Precis vad vi behövde. Vi låg tre poäng från toppen innan helgen och nu är vi närmare. 

En fullkomligt lysande insats rent taktiskt: in och avgör i första och spela av matchen i korpentempo i andra.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Eriksen låter som han är i puberteten.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Ja, det var då själva fan att Blåvitt tappade poäng idag, men det var ju givet att Halmstad skulle slåss med näbbar och klor. Arsenals seger idag räddar dock allt. 

Sen ska man självklart undra varför vi kan floppa som nu i CL och i en annan match spela såhär fantastiskt bra, men vi kan ju också se det här som ett mäktigt svar och att vi är med i slaget om titeln i allra högsta grad. I ligan kommer det några matcher som borde ge några treor, och vi kan med gott samvete säga att vi har öppnat bra den här ligasäsongen. Förra året hade vi väl 2 segrar och 5 oavgjorda de första 8 matcherna, nu har vi 5 segrar. 

ser väl rätt tufft ut på liga schemat? Men såklart att vi hoppas på massa trepoängare men vi lär få kriga

COYG

B-G
Bild för B-G
Farbror Frej wrote:

Eriksen låter som han är i puberteten.

Är han inte det? Hur gammal är han?

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

En grym insats av hela laget i första. En stabil andra. Räcker att säga det. Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Verkligen synd.  Hatar uppehåll. 

Fantastisk match.  Matchträff på Arsenal BKK.  Stället kryllade av Manu fans...tills halvtid.  Fyfan vad skönt!!

Kan ju inte komma vid bättre läge. Kos och Kanske Sanches skadade ju..

förhoppningsvis räcker det att de inte spelar under landslagsuppehållet så är de fit for fight om två veckor igen :)

Glenn
Bild för Glenn

Den speeden, den taggningen vi hade i första borde vi väl kunna ha jämt? Då kan det hjälpa även om man inte har sin bästa dag fotbollsmässigt. Ibland när vi börjar en match ser det ut som hela laget käkat valium. Med vår speed o passningar borde vi sätta full fart direkt jämt

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Ja, det var då själva fan att Blåvitt tappade poäng idag, men det var ju givet att Halmstad skulle slåss med näbbar och klor. Arsenals seger idag räddar dock allt. 

Sen ska man självklart undra varför vi kan floppa som nu i CL och i en annan match spela såhär fantastiskt bra, men vi kan ju också se det här som ett mäktigt svar och att vi är med i slaget om titeln i allra högsta grad. I ligan kommer det några matcher som borde ge några treor, och vi kan med gott samvete säga att vi har öppnat bra den här ligasäsongen. Förra året hade vi väl 2 segrar och 5 oavgjorda de första 8 matcherna, nu har vi 5 segrar. 

ser väl rätt tufft ut på liga schemat? Men såklart att vi hoppas på massa trepoängare men vi lär få kriga

Kriga får man alltid göra i den här ligan. Det är väl Swansea borta som kan bli väldigt tufft, vi har ju svårt för dem. Annars Watford borta och Everton hemma. Watford, Everton och Swansea. Av de ska vi kunna ta i alla fall sex poäng. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Ja, det var då själva fan att Blåvitt tappade poäng idag, men det var ju givet att Halmstad skulle slåss med näbbar och klor. Arsenals seger idag räddar dock allt. 

Sen ska man självklart undra varför vi kan floppa som nu i CL och i en annan match spela såhär fantastiskt bra, men vi kan ju också se det här som ett mäktigt svar och att vi är med i slaget om titeln i allra högsta grad. I ligan kommer det några matcher som borde ge några treor, och vi kan med gott samvete säga att vi har öppnat bra den här ligasäsongen. Förra året hade vi väl 2 segrar och 5 oavgjorda de första 8 matcherna, nu har vi 5 segrar. 

ser väl rätt tufft ut på liga schemat? Men såklart att vi hoppas på massa trepoängare men vi lär få kriga

Kriga får man alltid göra i den här ligan. Det är väl Swansea borta som kan bli väldigt tufft, vi har ju svårt för dem. Annars Watford borta och Everton hemma. Watford, Everton och Swansea. Av de ska vi kunna ta i alla fall sex poäng. 

everton känns alltid svåra men vi brukar ha rätt lätt för dem hemma. Sen är det Tottenham efter de 3

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Lite kuriosa : Av dagens topp6 har vi mött fyra av de fem lagen (vi är det sjätte)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Fan jag tippade ju 3-1 ! Jävla Cech till superräddning..... ;)

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Ja, det var då själva fan att Blåvitt tappade poäng idag, men det var ju givet att Halmstad skulle slåss med näbbar och klor. Arsenals seger idag räddar dock allt. 

Sen ska man självklart undra varför vi kan floppa som nu i CL och i en annan match spela såhär fantastiskt bra, men vi kan ju också se det här som ett mäktigt svar och att vi är med i slaget om titeln i allra högsta grad. I ligan kommer det några matcher som borde ge några treor, och vi kan med gott samvete säga att vi har öppnat bra den här ligasäsongen. Förra året hade vi väl 2 segrar och 5 oavgjorda de första 8 matcherna, nu har vi 5 segrar. 

ser väl rätt tufft ut på liga schemat? Men såklart att vi hoppas på massa trepoängare men vi lär få kriga

Kriga får man alltid göra i den här ligan. Det är väl Swansea borta som kan bli väldigt tufft, vi har ju svårt för dem. Annars Watford borta och Everton hemma. Watford, Everton och Swansea. Av de ska vi kunna ta i alla fall sex poäng. 

??

I normala fall så borde vi (inte minst efter dagens superba insats) kunna resonera att vi skall slå dom eller dom osv. MEN det är ju just det som är vårt stora problem. Vi blandar alldeles lysande prestationer med rena fadäser. Där har Arsenal sin största utmaning.

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Fan jag tippade ju 3-1 ! Jävla Cech till superräddning..... ;)

Hur tror du jag känner? 4-0 och ribbträffen i slutet.  Men det var värt pengarna :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Godnatt fellow Gooners.  Fantastisk måndag att vakna upp till imorgon. 

En enda fråga bara, vart tog Finnen vägen? ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Off topic: Rodgers fick sparken. Vad hände med långsiktighet? 8 ligamatcher efter en miljard o nyinköpt lag. Patetiska fools. Tippade att Rodgers skulle få sparken först innan säsongen. Fick Advocaat sparken eller gick han själv? Missade med några timmar då?

Vill inte se Klopp i Fools bara! 

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Fan jag tippade ju 3-1 ! Jävla Cech till superräddning..... ;)

Hur tror du jag känner? 4-0 och ribbträffen i slutet.  Men det var värt pengarna :)

grymt tippat. Synd på ribträffen! Själv ör jag bara bäst på att tippa nör jag ej satt några pengar. Annars värdelös

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag är så glad att jag inte ens kan komma på något att håna Unitedkompisarna med... Svävar på moln !

Det va liksom avgjort innan LvG hann kamma luggen till vänster...Vad hände ?

Sanchez, Özil och Walcott va på spelhumör !!! (Jag vill inte ens säga att jag skrev innan matchen att just dom 3 skulle ha lekstuga)
Ooops jag sa det :D

Satt på O`Learys med min fina Cechhjälm och en storlek för liten Arsenaltröja och mådde mumma, Unitedpolaren brevid.... inte lika glad :D

2minuter innan matchstart sa han "jag måste spela på Unitedseger, ni har 1 seger på senaste 14 matcherna, finns ingenting som talar för er, ni är sämst i toppmatcherna".

21minuter senare gick han och beställde 2 öl till sig själv, jag satt kvar med ett sånt där irriterande fult flin som inte gick att ta bort hahaaha..
Den ghettoafrikanska biffen till höger om mig med Unitedkeps tittade väldigt arg på mig, jag svara med att kyssa klubbmärket på bröstet och drog flinet upp till öronen ! (Tänk den bilden framför er med hjälmen på) :D

Walcott, VILKEN kämparinsats !!!
Özil, vilken magi han fick ut av fötterna !!
Sanchez, bli min pappa är du snäll !!!
Cech, vilken viktig rädding på Martials friläge !!! 

Vilket lag i världen kan stå emot oss när vi spelar fotboll såhär i 20 min ?! Självklart maxutdelning med 3 skott o 3 mål men herregud, United va 4veckor efter i varje duell.

Detta va fotbollsporr på den stor scenen, LvG hade bästa plats och har en del att fundera på ! Det räcker inte med att ha en bra back och 3 nackade hönor på Emirates... Fan vad gött detta va !

Både foolsen och Tottenham fick bara X, underbar söndag !

Hur ska man kunna somna ikväll ? Vilken adrenalinkick ! Vilket spel !

Även härligt att se en domare göra en felfri insats, snacka om kylig och rätt placerad hela tiden, exemplarisk !

Åååååh nu är guldet nära för både Arsenal och Frölunda ! :D

I år smäller det !

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Mickys wrote:

Off topic: Rodgers fick sparken. Vad hände med långsiktighet? 8 ligamatcher efter en miljard o nyinköpt lag. Patetiska fools. Tippade att Rodgers skulle få sparken först innan säsongen. Fick Advocaat sparken eller gick han själv? Missade med några timmar då?

Vill inte se Klopp i Fools bara! 

Gick själv vad det verkar.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken match vi gör. Jag har gång på gång gnällt på att vi sällan vinner de tuffa och svåra matcherna mot de bästa lagen när det verkligen gäller. Men här städar vi av en av huvudkonkurrenterna efter mindre än 20min i vad som bara kan beskrivas som ren uppvisning i hur offensiv fotboll skall spelas. Det är väldigt sällan man ser detta från något lag i pl tycker jag. Vi kan prestera på den här nivån när vi är som bäst. City kan det också. Lag som kan spela så här kan också vinna mot de absolut bästa lagen. Vilket vi gjorde idag.

Jag gillar också hur vi sänker tempot i andra halvlek och mest spelar av matchen. Cech gör ett par viktiga ingripanden. Men vi behöver inte gå för fullt utan fokuserar på försvarsspel och en och annan omstållning. Cazorla, Özil och Alexis var helt fantastiska att se idag. Walcott fortsätter imponera tycker jag.

Och vi har fortfarande inte släppt in ett mål i ligan med Gabriel på plan.

Be excited!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Österman wrote:

Den ghettoafrikanska biffen till höger om mig med Unitedkeps tittade väldigt arg på mig, jag svara med att kyssa klubbmärket på bröstet och drog flinet upp till öronen ! (Tänk den bilden framför er med hjälmen på) :D

Kanske tur att hjälmen var på?

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
FagerstaDG wrote:
Österman wrote:

Den ghettoafrikanska biffen till höger om mig med Unitedkeps tittade väldigt arg på mig, jag svara med att kyssa klubbmärket på bröstet och drog flinet upp till öronen ! (Tänk den bilden framför er med hjälmen på) :D

Kanske tur att hjälmen var på?

Haha, hade varit en fajt mellan 2 gorillor då ;)

I år smäller det !

Sidor