Medlemmar: 8839 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

363 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille
gunbod wrote:

Undrar vad Elneny tänker, på bänken de två senaste matcherna men inte fått en minut ? Som någon skrev , han köptes ju garanterat för att vi har många skador på mittfältet och då borde han väl få chansen. Det är ju NU han behövs, inte när alla skadade är tillbaka. Alla, även Wenger vet ju vad Flamini bidrar med, det vore väl kul att se någon som omöjligt kan göra det sämre på den positionen, han kostade ju trots allt några spänn ?

Håller med, det är minst sagt märkligt att han inte får spela med tanke på hur vår situation faktiskt ser ut i dagsläget.

Jocke K
Bild för Jocke K
gunbod wrote:
SuperJackie wrote:

Tjänstefel att plocka av giroud,bättre att sätta özil höger och walcott vänster sen plocka campbell.

fan vilken tung torsk:(

 

Håller med dig, Vår meste och bäste målskytt samt som även kan bidra på både offensiva och defensiva hörnor borde självklart vara kvar på planen.

Jag håller med om att Giroud ska vara kvar bl.a. p.g.a fasta situationer. Men så här efteråt så tycker jag att Walcott skulle bytts ut. Bedrövliga passningar, löpningar och bollmottagningar. Var väl för att han var kapten just denna matchen som han fick vara kvar.  Men detta var sista förlusten i PL denna säsongen så nu kommer det bara att bli bättre! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Sral
Bild för Sral

Att vi kommer att rycka upp oss som vi alltid gör efter en tung förlust, och att bara för att vi förlorar tungt borta måste det inte betyda någonting på Emirates. Och...vi är inte United. ;-)

Förresten, Mertesacker agerade absolut klumpigt idag, men jag tycker inte Koscielny var särskilt bra heller. Han var nära att skänka Chelsea ett mål tidigt och han ska också lastas för Costas mål. Det krävs en uppryckning där, men vi vet att vårt försvar kan vara bra också.?

Rylle
Bild för Rylle

Vi behöver verkligen en bollsäker spelare i mitten och är Elneny den spelaren skall han ju in så fort som möjligt. Dock kan man väl tycka att det inte var optimalt att debutera idag, åtminstånde om det var ett inhopp som var planerat.

Och just det, Soton är formstarkare just nu än vad dom varit på hela säsongen. Vi måste helt enkelt hitta formen j-ligt snabbt igen annars blir det jobbigt att komma ifatt. Och Spurs ser otäcka ut...

Rylle

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Att vi kommer att rycka upp oss som vi alltid gör efter en tung förlust, och att bara för att vi förlorar tungt borta måste det inte betyda någonting på Emirates. Och...vi är inte United. ;-)

Förresten, Mertesacker agerade absolut klumpigt idag, men jag tycker inte Koscielny var särskilt bra heller. Han var nära att skänka Chelsea ett mål tidigt och han ska också lastas för Costas mål. Det krävs en uppryckning där, men vi vet att vårt försvar kan vara bra också.?

Jag är oroad över våran form, oavsett om vi spelar hemma eller borta så är vi i en riktig toppsvacka. Vi behöver friska och formstarka spelare, nu. Varför inte ge Elneny speltid, det borde väl varit därför han köptes ? Vissa spelare är så förbaskat dåliga just nu men får likförbannat speltid, inte undra på att spelet blir lidande, det behöver man inte heta Wenger för att inse.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Väntar med spänning på Bangkoks härliga kommentar om matchen :D

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
gunbod wrote:
Sral wrote:

Att vi kommer att rycka upp oss som vi alltid gör efter en tung förlust, och att bara för att vi förlorar tungt borta måste det inte betyda någonting på Emirates. Och...vi är inte United. ;-)

Förresten, Mertesacker agerade absolut klumpigt idag, men jag tycker inte Koscielny var särskilt bra heller. Han var nära att skänka Chelsea ett mål tidigt och han ska också lastas för Costas mål. Det krävs en uppryckning där, men vi vet att vårt försvar kan vara bra också.?

Jag är oroad över våran form, oavsett om vi spelar hemma eller borta så är vi i en riktig toppsvacka. Vi behöver friska och formstarka spelare, nu. Varför inte ge Elneny speltid, det borde väl varit därför han köptes ? Vissa spelare är så förbaskat dåliga just nu men får likförbannat speltid, inte undra på att spelet blir lidande, det behöver man inte heta Wenger för att inse.

Sedan vi slog City har vi raden 2 2 2 på 6 matcher. Självklart hade man hoppats på mer än så, utan tvekan. Mot Southampton, då hade nog segern mot City stigit både spelare och fans åt huvudet. Sedan var det tunga poäng tappade mot Liverpool och den här förlusten var ju bara avgrundsjobbig. Men spelare börjar komma tillbaka, snart är nog även Coquelin klar för matcher. 

I vissa matcher, som idag, är Flamini inte bra nog, men han har gjort ett helt okej jobb ändå på det stora hela, och det kan vara klokt att skynda långsamt med Elneny. FA-cupen mot Burnley skulle kunna vara en lämplig match att låta honom debutera. 

Ungefär såhär tycker i alla fall jag; vi är bra nog att vinn ligan, men vi har svagheter. Chelsea är smarta och cyniska nog att utnyttja det till max. Vissa lag har vi svårt för, andra har vi lättare mot. City har vi väl ett bra facit mot på sistone, t ex?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

I år smäller det !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

1 sketet skott på mål på 95min?? 

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Mötte vi dom idag? Handlar denna tråd om Manchesterlagen ? ;)

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Mötte vi dom idag? Handlar denna tråd om Manchesterlagen ? ;)

Nej, men om att även om det var åt helvete idag är allt inte skit. ;-P

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Österman wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Mötte vi dom idag? Handlar denna tråd om Manchesterlagen ? ;)

Nej, men om att även om det var åt helvete idag är allt inte skit. ;-P

Nej självklart inte, men man måste ju få påpeka de dåliga sakerna som vi måste jobba med för att bli bättre. Right ?

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Att vi kommer att rycka upp oss som vi alltid gör efter en tung förlust, och att bara för att vi förlorar tungt borta måste det inte betyda någonting på Emirates. Och...vi är inte United. ;-)

Förresten, Mertesacker agerade absolut klumpigt idag, men jag tycker inte Koscielny var särskilt bra heller. Han var nära att skänka Chelsea ett mål tidigt och han ska också lastas för Costas mål. Det krävs en uppryckning där, men vi vet att vårt försvar kan vara bra också.?

Absolut Sral. Kos var inte heller att känna igen. Som du vet är jag understundom mycket kritisk till de spelare som jag utgår från AW kritar ner som nr 2 och 3 inför match. 

Idag var det återigen två match avgörande misstag från BFG och Kos. Dessutom spelar dom för nonchalant mittbacksspel för min smak. Kos bandybröstvärmare kunde ex rendera i en straff och jag tyckte han flängde omkring som för några år sedan.  Då jag absolut tyckte att han inte rosade marknaden.

Sen var många andra också ytterst bleka. 

Nu gäller det verkligen att vi kommer tillbaka. 

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Mötte vi dom idag? Handlar denna tråd om Manchesterlagen ? ;)

Nej, men om att även om det var åt helvete idag är allt inte skit. ;-P

Nej självklart inte, men man måste ju få påpeka de dåliga sakerna som vi måste jobba med för att bli bättre. Right ?

Javisst. Och det går ju inte att blunda för att vi har svårt för Chelsea. Men vi kan vinna ligan ändå. :-)

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:
Sral wrote:

Att vi kommer att rycka upp oss som vi alltid gör efter en tung förlust, och att bara för att vi förlorar tungt borta måste det inte betyda någonting på Emirates. Och...vi är inte United. ;-)

Förresten, Mertesacker agerade absolut klumpigt idag, men jag tycker inte Koscielny var särskilt bra heller. Han var nära att skänka Chelsea ett mål tidigt och han ska också lastas för Costas mål. Det krävs en uppryckning där, men vi vet att vårt försvar kan vara bra också.?

Absolut Sral. Kos var inte heller att känna igen. Som du vet är jag understundom mycket kritisk till de spelare som jag utgår från AW kritar ner som nr 2 och 3 inför match. 

Idag var det återigen två match avgörande misstag från BFG och Kos. Dessutom spelar dom för nonchalant mittbacksspel för min smak. Kos bandybröstvärmare kunde ex rendera i en straff och jag tyckte han flängde omkring som för några år sedan.  Då jag absolut tyckte att han inte rosade marknaden.

Sen var många andra också ytterst bleka. 

Nu gäller det verkligen att vi kommer tillbaka. 

Det är därför jag gillar Mertesacker i vårt försvar. Trots tydliga svagheter i att han är långsam är han klokare och gör sällan dumma grejer som idag. Jag är orolig för att Kos tillsammans med Gabriel skulle bli ett mittlås som går bort sig för mycket, i stil med Koscielny och Vermaelen. 

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Österman wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

6 raka matcher mot Chelsea utan mål, Wenger har ingen aning om hur han ska leda laget i dessa möten. Totalt vilse !

Men mot Manchester-lagen har vi två vinster och 5-1. 

Mötte vi dom idag? Handlar denna tråd om Manchesterlagen ? ;)

Nej, men om att även om det var åt helvete idag är allt inte skit. ;-P

Det var ju inte bara idag det var skit. Vi har ju spelat riktigt dåligt de senaste två månaderna. Även de matcher vi vunnit så har det varit på håret mot ytterst mediokra lag.

Det gör ju direkt ont att se spelare som Ramsey, Walcott, Oxen etc. Att Flamini spelar är ju bara det ett rejält svaghetstecken.

Kör vi tex BFG mot Barca kommer de slakta oss.

Rylle
Bild för Rylle

Ja Pelle är ju knappast med i backlinjen för han är vindsnabb:) Han har andra förtjänster.

Men han är beroende av att vi har ett mittfältsspel som sätter press på motståndarna. Willian tog bollen vid eget straffområde och sprang med bollen över hela egna planhalvan in i mittcirkeln och slog en relativt enkel djupledspassning bakom Pelle och där var Costa precis som han skall. Willian var helt opressad i hela sekvensen - Monreal gjorde en chansbrytning (ovanligt) och missade Flamini backade med fem meters avstånd och Ramsey fanns inte i närheten överhuvudtaget. Pelle blir på efterkälken och så är matchen körd.

Sen tycker inte jag att försvarsspelet var nån katastrof i övrigt. Hade Chelsea några chanser att tala om? Dom var ju måttligt intresserade av att anfalla överhuvudtaget.

 

Rylle

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Rylle wrote:

Ja Pelle är ju knappast med i backlinjen för han är vindsnabb:) Han har andra förtjänster.

Men han är beroende av att vi har ett mittfältsspel som sätter press på motståndarna. Willian tog bollen vid eget straffområde och sprang med bollen över hela egna planhalvan in i mittcirkeln och slog en relativt enkel djupledspassning bakom Pelle och där var Costa precis som han skall. Willian var helt opressad i hela sekvensen - Monreal gjorde en chansbrytning (ovanligt) och missade Flamini backade med fem meters avstånd och Ramsey fanns inte i närheten överhuvudtaget. Pelle blir på efterkälken och så är matchen körd.

Sen tycker inte jag att försvarsspelet var nån katastrof i övrigt. Hade Chelsea några chanser att tala om? Dom var ju måttligt intresserade av att anfalla överhuvudtaget.

 

De hade ju en hörnnick som räddades på mållinjen av Monreal, den är ju 10ggr närmare mål än någon av våra chanser. De va närmare 0-2 än vi 1-1 hur man än vill tro att bollinnehav betyder något....

I år smäller det !

Rylle
Bild för Rylle
Österman wrote:
Rylle wrote:

Ja Pelle är ju knappast med i backlinjen för han är vindsnabb:) Han har andra förtjänster.

Men han är beroende av att vi har ett mittfältsspel som sätter press på motståndarna. Willian tog bollen vid eget straffområde och sprang med bollen över hela egna planhalvan in i mittcirkeln och slog en relativt enkel djupledspassning bakom Pelle och där var Costa precis som han skall. Willian var helt opressad i hela sekvensen - Monreal gjorde en chansbrytning (ovanligt) och missade Flamini backade med fem meters avstånd och Ramsey fanns inte i närheten överhuvudtaget. Pelle blir på efterkälken och så är matchen körd.

Sen tycker inte jag att försvarsspelet var nån katastrof i övrigt. Hade Chelsea några chanser att tala om? Dom var ju måttligt intresserade av att anfalla överhuvudtaget.

 

De hade ju en hörnnick som räddades på mållinjen av Monreal, den är ju 10ggr närmare mål än någon av våra chanser. De va närmare 0-2 än vi 1-1 hur man än vill tro att bollinnehav betyder något....

Ja dom kanske var närmare 2-0 än vi 1-1 men tycka vad man vill om Chelsea, det är 11 riktigt bra fotbollspelare som spelade  smart mot ett lag som var en man mindre. Så lätt är det inte att vända på matchen idag...

Rylle

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Har läst på några ställe natt Kos tabbade sig på målet, men det var väl Gabriel som var där? Eller var det nån situation tidigare som jag missat?

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Zille
Bild för Zille
FagerstaDG wrote:

Har läst på några ställe natt Kos tabbade sig på målet, men det var väl Gabriel som var där? Eller var det nån situation tidigare som jag missat?

Tror det var en del förvirring i studion och Ola så Gabriel men det var Kos som stod för långt upp och inte han följa med tror jag.

Anton Ivarsson
Bild för Anton Ivarsson

Helt otroligt att Wenger väljer att ta ut Giroud i det läget! Att ta ut Campbell hade varit det rätta! Mertesacker är inte tillräckligt bra för såna här matcher enligt mig. Tycker dock att Gabriel kommer in och gör det bra. Vi förlorar matchen på grund av Costa som jag tycker lägger sig väldigt lätt i situationen, men ni får tycka vad ni vill. Efter det har vi svårt att nå fram dit vi vill, vi kommer dock till några halvchanser men inget mer. I slutet tog det lite fart och vi var nära men Chelsea skulle ha kunnat avgöra matchen för länge sedan. Matchens Plus+ Alexis, kommer in och visar att han vill spela fotboll och föra laget framåt. Dock inte den bästa passningsfoten. 

Go Gunners! 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Ok. Har undvikit reprisen pga stark olust, men kanske får kolla för att reda ut begreppen.

Edit: kollar på mobilen, men kan inte se var Kos is to blame. 

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen

Är Kos som hamnar lite vilse i situationen, Gabriel försöker hinna dit men kommer försent. Kos står i ingenmansland o tittar på, kanske försöker täcka yta men finns ingenting o täcka där

Finnen
Bild för Finnen

Frågan är ju bara vad Flamini sysslar med i situationen: https://twitter.com/sollythebaws/status/691333412993515521

gunbod
Bild för gunbod
Finnen wrote:

Frågan är ju bara vad Flamini sysslar med i situationen: https://twitter.com/sollythebaws/status/691333412993515521

Skapar oreda.

Finnen
Bild för Finnen

Jo inte har han nån markering eller nåt direkt, springer o stör våra mittbackar

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Finnen wrote:

Frågan är ju bara vad Flamini sysslar med i situationen: https://twitter.com/sollythebaws/status/691333412993515521

herrejävlar så vilse

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Finnen wrote:

Jo inte har han nån markering eller nåt direkt, springer o stör våra mittbackar

Fyfan så stirrig och yr!!

 

AFC

Sidor