Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jajo67
Bild för Jajo67

Jag vill bara påpeka att man faktiskt kan respektera det Wenger gjort för klubben och ändå vilja ha en förändring.

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Prova att läsa vad vi i "den andra halvan" skriver så ska du nog se att även vi tycker att tiden för förändring är kommen. Skillnaden är bara att vi inte öser skit över Wenger, som har gjort otroligt mycket för den här klubben.

Den var enkigt mig och flera andra kommen för flera år sedan.

När man påpekat det har man antingen inte varit "riktig" Arsenalsupporter elle mötts med det otroligt tröstlösa s.k. argumentet "Vem skulle göra/gjort det bättre?"

Och enligt andra är stunden kommen nu, eller i sommar. Sen brukar det funka så att när man säger vad man tycker brukar inte alla hålla med. Har någon rakt ut beskyllt dig för att inte vara en riktig supporter? Tråkigt i så fall. Annars kanske det handlar om att vara balanserad i sin kritik? Vet inte. Men att vissa tyckte få skulle göra det bättre än Wenger gjorde förut medans du inte gjorde det...ibland får man ju ta att åsikter skiljer sig. 

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:

Jag vill bara påpeka att man faktiskt kan respektera det Wenger gjort för klubben och ändå vilja ha en förändring.

Precis min poäng. 

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
Sral wrote:

Prova att läsa vad vi i "den andra halvan" skriver så ska du nog se att även vi tycker att tiden för förändring är kommen. Skillnaden är bara att vi inte öser skit över Wenger, som har gjort otroligt mycket för den här klubben.

Kallas i folkmun för respekt. Något som saknas av en liten del Arsenalfans världen över. 

En liten men högröstad del. 

B-G
Bild för B-G
Alex Nilsson wrote:

Så du vill hellre att Arsenal kämpar för att hålla sig kvar än att vi kämpar för guldet, 

Bra supporter

Hjälper om du citerar den du ämnar svara. Nu pratar du åt Mr No One. 

Twitter @grvdga

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

B-G
Bild för B-G
Alex Nilsson wrote:

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

Ah, då är jag med Och håller med.

 Alla "dom" ;)

Twitter @grvdga

Isamag
Bild för Isamag
Jajo67 wrote:

Jag vill bara påpeka att man faktiskt kan respektera det Wenger gjort för klubben och ändå vilja ha en förändring.

Precis! Wenger var verkligen kung tidigare men tiderna förändras och det behövs nya idéer.. Spelartruppen vi har tycker jag håller nog mycket klass för att kunna vinna ligan  men jag börjar tvivla rätt kraftigt på mannen på bänken. 

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Alex Nilsson wrote:

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

Tycker bara det är konstigt att vilja ha kvar status quo, vi vet vad vi får med Wenger, man måste våga testa nå nytt, funkar det inte funkar det inte, vi behöver nått nytt och om vi hamnar i championship så blir d så. Rädslan att förlora kan aldrig vara större än att vara progesiv och försöka hitta nya vägar att vinna. 

Dosa
Bild för Dosa

5-4 till oss i målchanser. I spelet var vi totalt chanslösa, var en otrolig skillnad.

tyvärr så förlorade vi alla dueller som fanns på planen och 1-0 målet gjorde en helt annan matchbild och det skulle så klart inte godkänt. 

spelartruppen behöver ha in en ny tränare som tänker annorlunda än Wenger tror dom kan växa till sig med ny röst och bygga om laget lite för vi är naiva om vi tror att det här lagbygget kan vinna PL. Dags för nytt och förhoppningsvis blir det inte skillnad utan vi kan komma till cl med ny trupp och tränare ändå.

för övrigt så är coq otroligt dålig idag. Hans boll tapp och tafatthet gör både 1-0 och 2-0. 

Vet inte vad han ville med sin taktik heller idag. Men men 

B-G
Bild för B-G
Elias Johansson wrote:
Alex Nilsson wrote:

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

Tycker bara det är konstigt att vilja ha kvar status quo, vi vet vad vi får med Wenger, man måste våga testa nå nytt, funkar det inte funkar det inte, vi behöver nått nytt och om vi hamnar i championship så blir d så. Rädslan att förlora kan aldrig vara större än att vara progesiv och försöka hitta nya vägar att vinna. 

Nej vi vet ju inte det.  Det är bara floskler.  "4 igen då" osv.  Att vinna PL är inte enkelt. Kolla bara på United.  Spenderar miljarder och är stuck 6. 

Förra säsonger var det tillfälligheter, ja faktiskt. Som gjorde att vi inte knep ligan. Hur kommer det se ut nästas säsong? Varken du eller jag kan vara säker. Kommer Hull vara nya Leicester.  Kan vi ta det om vi lyckas värva tex Grismannen.  Vi Vet inte.  Men floskler... Leder sällan någonstans.  

Arsenal vet vad som är bäst för Arsenal, inte du, jag eller övriga fans.  Klart som fan det finns en anledning att dom satsat på Wenger så pass länge. 

Med det sagt, visst. Byt tränare.  Men tro inte att det kommer ge nå magic resultat. Det är bara naivt. 

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Ett trött Arsenal med en ännu tröttare tränare. Tror faktiskt vi haft chansen att vinna om vi hade bytt tränare med Chelsea. Det är en väldig skillnad på en tränare  Conte,och en Wenger, ljusår. Conte böt spelsystem efter förlusten mot oss, vad krävs för att få Wenger att inse att det inte funkar ? Så trött man är, måtte väl alla inblandade inse att gubben är en fossil som gjort sitt. :-(

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Ett trött Arsenal med en ännu tröttare tränare. Tror faktiskt vi haft chansen att vinna om vi hade bytt tränare med Chelsea. Det är en väldig skillnad på en tränare  Conte,och en Wenger, ljusår. Conte böt spelsystem efter förlusten mot oss, vad krävs för att få Wenger att inse att det inte funkar ? Så trött man är, måtte väl alla inblandade inse att gubben är en fossil som gjort sitt. :-(

Fast Wenger byter ju också spelsystem ibland (om än för sällan). Senast i FA cupen. 

Kan det vara att ni är för trötta fosiller för att kolla stats och uppställningar annat det Viasat matar er med?

Ikväll var elvan helt korrekt innan matchstart. Så då attackeras spelsystemet :)

Definitivt är ju Wenger piggare och mer elak än 20 åringarna på plan. Tillomed från läktaren  

blir så trött. Mest på nejsägarna, näst mest på att vi torskade mot ligaledarna. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Trött nu. 

3 dagars skjutning i Khao Yai kommer med all säkerhet hjälpa. Ska printa ut en bild på costa 100 exemplar så kommer jag vara harmonisk igen på onsdag.  Tills dess. sawasdee kab!

Twitter @grvdga

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ska bli sjukt skönt när Wenger lämnar. Jag torskar gärna PL, Cl, FA i ett par år mot att byta trÄgare. Wenger skulle ha dragit för 5 år sen. Ingen annan toppklubb hade tillåtligt detta fortgå under så lång tid.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

George Adams
Bild för George Adams

Såg ni närbilden på Goonern med "Enough is enough" plakatet under andra halvlek?

Idiot och respektlösa jävel eller realist tänkte säkert några av oss. Men vänner, oavsett om vi är pro-Wenger eller vill ha ett byte vem tror ni bestämmer när bytet skall ske ?

Är det Gazidis eller Kroenke? Eller är mannen dessa missnöjelse yttringar gäller, manager Wenger själv?

Med den bakgrunden förstår jag att det bland Arsenals supportrar finns ganska många som på olika sätt försöker visa sin frustration.

Det handlar inte om något Wenger hat.  eller disrespekt. Jag tror ALLA gooners respekterar vad Arsene gjort för vår klubb och ALLA är tacksamma för det .  Men nu vill de se en förändring och då de inte ser att klubben agerar i den fart dom önskar tar dessa individer helt sonika saken i egna händer.

 

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

Trött nu. 

3 dagars skjutning i Khao Yai kommer med all säkerhet hjälpa. Ska printa ut en bild på costa 100 exemplar så kommer jag vara harmonisk igen på onsdag.  Tills dess. sawasdee kab!

Skjut på en bild av Wenger vettja, välmående..;-)

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
B-G wrote:
Elias Johansson wrote:
Alex Nilsson wrote:

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

Tycker bara det är konstigt att vilja ha kvar status quo, vi vet vad vi får med Wenger, man måste våga testa nå nytt, funkar det inte funkar det inte, vi behöver nått nytt och om vi hamnar i championship så blir d så. Rädslan att förlora kan aldrig vara större än att vara progesiv och försöka hitta nya vägar att vinna. 

Nej vi vet ju inte det.  Det är bara floskler.  "4 igen då" osv.  Att vinna PL är inte enkelt. Kolla bara på United.  Spenderar miljarder och är stuck 6. 

Förra säsonger var det tillfälligheter, ja faktiskt. Som gjorde att vi inte knep ligan. Hur kommer det se ut nästas säsong? Varken du eller jag kan vara säker. Kommer Hull vara nya Leicester.  Kan vi ta det om vi lyckas värva tex Grismannen.  Vi Vet inte.  Men floskler... Leder sällan någonstans.  

Arsenal vet vad som är bäst för Arsenal, inte du, jag eller övriga fans.  Klart som fan det finns en anledning att dom satsat på Wenger så pass länge. 

Med det sagt, visst. Byt tränare.  Men tro inte att det kommer ge nå magic resultat. Det är bara naivt. 

Nja, vi vet nog vad vi får och dina tillfälligheter du pratar om har väl typ hjälpt oss att bli 3.a istället 4.a...det är nog ingen som säger att det är lätt att vinna PL men man kan ju kanske försöka, och då menar jag att byta coach är en väg att gå...men det är bara jag,  att du är trött på wengerout hysterin fattar jag men den är ju inte ogrundad

gunbod
Bild för gunbod
Elias Johansson wrote:
B-G wrote:
Elias Johansson wrote:
Alex Nilsson wrote:

Menar alla er i denna tråd som bara gnäller på wenger, 

Tycker bara det är konstigt att vilja ha kvar status quo, vi vet vad vi får med Wenger, man måste våga testa nå nytt, funkar det inte funkar det inte, vi behöver nått nytt och om vi hamnar i championship så blir d så. Rädslan att förlora kan aldrig vara större än att vara progesiv och försöka hitta nya vägar att vinna. 

Nej vi vet ju inte det.  Det är bara floskler.  "4 igen då" osv.  Att vinna PL är inte enkelt. Kolla bara på United.  Spenderar miljarder och är stuck 6. 

Förra säsonger var det tillfälligheter, ja faktiskt. Som gjorde att vi inte knep ligan. Hur kommer det se ut nästas säsong? Varken du eller jag kan vara säker. Kommer Hull vara nya Leicester.  Kan vi ta det om vi lyckas värva tex Grismannen.  Vi Vet inte.  Men floskler... Leder sällan någonstans.  

Arsenal vet vad som är bäst för Arsenal, inte du, jag eller övriga fans.  Klart som fan det finns en anledning att dom satsat på Wenger så pass länge. 

Med det sagt, visst. Byt tränare.  Men tro inte att det kommer ge nå magic resultat. Det är bara naivt. 

Nja, vi vet nog vad vi får och dina tillfälligheter du pratar om har väl typ hjälpt oss att bli 3.a istället 4.a...det är nog ingen som säger att det är lätt att vinna PL men man kan ju kanske försöka, och då menar jag att byta coach är en väg att gå...men det är bara jag,  att du är trött på wengerout hysterin fattar jag men den är ju inte ogrundad

Exakt Elias. BG, lyssna på de som begriper bättre. :-D

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jajo67
Bild för Jajo67
Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi ska tillsammans ta oss från punkt A till punkt B...om det tar 2-3 säsonger utan Wenger så visst men såhär kan vi inte fortsätta ha det gott folk!

Ett luftslott som pyser och lagas och pyser och lagas!

Hög tid för en förändring,tiden och prestationer jagar ikapp oss år efter år.

AFC

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:

Såg ni närbilden på Goonern med "Enough is enough" plakatet under andra halvlek?

Idiot och respektlösa jävel eller realist tänkte säkert några av oss. Men vänner, oavsett om vi är pro-Wenger eller vill ha ett byte vem tror ni bestämmer när bytet skall ske ?

Är det Gazidis eller Kroenke? Eller är mannen dessa missnöjelse yttringar gäller, manager Wenger själv?

Med den bakgrunden förstår jag att det bland Arsenals supportrar finns ganska många som på olika sätt försöker visa sin frustration.

Det handlar inte om något Wenger hat.  eller disrespekt. Jag tror ALLA gooners respekterar vad Arsene gjort för vår klubb och ALLA är tacksamma för det .  Men nu vill de se en förändring och då de inte ser att klubben agerar i den fart dom önskar tar dessa individer helt sonika saken i egna händer.

 

Jag tror tyvärr inte alla gör det. Räcker med att se all skit som vissa, absolut ett fåtal, men ändå högröstade, häver ur sig. Påminner om arsecasts "the angriest man on Twitter"-sketcher. Vem som bestämmer om Wenger fortsätter? Troligtvis Arsene själv. Och det tycker jag han är värd. Dock hoppas jag, lika mycket för hans skull, att han inte förlänger i sommar.

Sral
Bild för Sral
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Nej, han heter Jürgen Klopp.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Nej, han heter Jürgen Klopp.

Och vår manager heter Arséne Wenger. Vad vill du ha sagt?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Sral wrote:
George Adams wrote:

Såg ni närbilden på Goonern med "Enough is enough" plakatet under andra halvlek?

Idiot och respektlösa jävel eller realist tänkte säkert några av oss. Men vänner, oavsett om vi är pro-Wenger eller vill ha ett byte vem tror ni bestämmer när bytet skall ske ?

Är det Gazidis eller Kroenke? Eller är mannen dessa missnöjelse yttringar gäller, manager Wenger själv?

Med den bakgrunden förstår jag att det bland Arsenals supportrar finns ganska många som på olika sätt försöker visa sin frustration.

Det handlar inte om något Wenger hat.  eller disrespekt. Jag tror ALLA gooners respekterar vad Arsene gjort för vår klubb och ALLA är tacksamma för det .  Men nu vill de se en förändring och då de inte ser att klubben agerar i den fart dom önskar tar dessa individer helt sonika saken i egna händer.

 

Jag tror tyvärr inte alla gör det. Räcker med att se all skit som vissa, absolut ett fåtal, men ändå högröstade, häver ur sig. Påminner om arsecasts "the angriest man on Twitter"-sketcher. Vem som bestämmer om Wenger fortsätter? Troligtvis Arsene själv. Och det tycker jag han är värd. Dock hoppas jag, lika mycket för hans skull, att han inte förlänger i sommar.

 

Efter att ha tagit fram egna spelare, köpt, byggt upp, testat i så många år och inte lyckats vinna mer än FA-cupen på sista tiden ska man inte vara kvar I klubben. Att han skulle bestämma själv är skitsnack. Fotboll funkar inte så. Det handlar om så mycket mer, så många olika faktorer som bestämmer om en tränare ska sitta kvar eller inte. Bara för man har vunnit och presterat tidigare så ska man få bestämma om man är kvar eller inte som tränare? Dummaste jag har hört. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Två ord: Fotboll berör :)

Vet inte om jag vill starta den här igen egentligen... Men Alonsos knock av Bellerin är så respektlös. Det är inte vilja, det är vårdslöshet deluxe. Han laddar så himla lång sträcka och sätter upp armarna i livsfarlig höjd. Bedömningen är för mig en ickefråga och jag hade accepterat om någon tagit ett rött genom att sänka Alonso mitt i firandet av detta förskräckliga mål. Det får inte godkännas och allra helst förstår jag inte hur färgade Arsenal-supportar kan försvara det? :) Bellerin borta några veckor med hjärnskakning?

För övrigt, vårt senaste PL-facit: 4 vinster, 1 oavgjord, 4 förluster. Känn på den.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Nej, han heter Jürgen Klopp.

Och vår manager heter Arséne Wenger. Vad vill du ha sagt?

Ställer samma fråga till dig? Vad vill du?

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Nej, han heter Jürgen Klopp.

Och vår manager heter Arséne Wenger. Vad vill du ha sagt?

Att Klopp måste få 20 säsonger på sig först ;) 

 

I år smäller det !

Sidor