Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:
B-G wrote:
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hull Pool 1-0 man kan ju alltid hoppas.

Klopp out?

Nej, han heter Jürgen Klopp.

Och vår manager heter Arséne Wenger. Vad vill du ha sagt?

Att Klopp måste få 20 säsonger på sig först ;) 

 

Wenger vann dubbeln sin andra säsong. Klarar Klopp topp fyra? 

+1

Tack för att du skjuter hål i värdelösa argument  :)

20 år, titlar och bygga ett nytt stadium  

klopp, förlåt. Frälsaren är en Flopp. 

Det är bara kul att "tjafsa" lite med Österman. Blir aldrig under bältet. Även med dig såklart. :-)

Haha jag va lite lätt ironisk i mitt inlägg där haha. Ville bara hoppa på grupptryckåsikten och förväntade mig ett svar i liknande stil som kom :D 

Ja, men brukar också vara lätt ironisk. Men du går inte på person. Det uppskattas. :-)

Nog för att vi har delade åsikter om det mesta men respekt och ett par hjärnceller har jag iaf :D 

+1 på delade åsikter.  Puss ;)

Twitter @grvdga

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Tomas Horvatic wrote:
Kenny Nordh wrote:

"Arsene Wenger refuses to rule Arsenal out of the title race despite Chelsea defeat seeing them fall 12 points behind"

Okeeeeeeeeeeeej.

 

Vad är fel i det uttalandet? Det sista man vill är ju att de ska ge upp och dö el?

Eller vad vill du få sagt med det inlägget?

ja vad vill jag ha sagt med det inlägget va? Du har ju redan dömt mig. Din dömande. Döm.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
gunbod wrote:
Sral wrote:

2-0 till Hull!!! :-D

Att du orkar glädjas över att Hull leder är fan imponerande. ;-)

 

Att du orkar hacka på allas inlägg är mer imponerade. logga ut.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Kenny Nordh wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Kenny Nordh wrote:

"Arsene Wenger refuses to rule Arsenal out of the title race despite Chelsea defeat seeing them fall 12 points behind"

Okeeeeeeeeeeeej.

 

Vad är fel i det uttalandet? Det sista man vill är ju att de ska ge upp och dö el?

Eller vad vill du få sagt med det inlägget?

ja vad vill jag ha sagt med det inlägget va? Du har ju redan dömt mig. Din dömande. Döm.

eh, Va? vad har jag dömt? Behöver nog ett förtydligande. Är så dålig på gåtor

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:

2-0 till Hull!!! :-D

Att du orkar glädjas över att Hull leder är fan imponerande. ;-)

Sral konstaterade ett resultat som är bra för oss, du hackar   :)

Tycker det är skitkul när din drömtränare misslyckas. Men det enda mantra du kör, är att Wenger skulle bytas ut. :D

Äh, tog inte det som att gunbod hackade. He stayed classy. ;-)

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:

2-0 till Hull!!! :-D

Att du orkar glädjas över att Hull leder är fan imponerande. ;-)

Sral konstaterade ett resultat som är bra för oss, du hackar   :)

Tycker det är skitkul när din drömtränare misslyckas. Men det enda mantra du kör, är att Wenger skulle bytas ut. :D

Vi vänder på det, varför hackas det mer på Klopp än Wenger hos dig bla? Han gör sin första säsong i pl. Skulle väl tro att Klopps framtid ser ljusare ut än Wengers !

Det du kanske skulle lägga fokus på istället är att Wenger kört in oss i en återvändsgränd, omkörd av en annan rookie som Conte med hästlängder, men det är du bekväm med så länge pool torskar ?

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Prova att läsa vad vi i "den andra halvan" skriver så ska du nog se att även vi tycker att tiden för förändring är kommen. Skillnaden är bara att vi inte öser skit över Wenger, som har gjort otroligt mycket för den här klubben.

Den var enkigt mig och flera andra kommen för flera år sedan.

När man påpekat det har man antingen inte varit "riktig" Arsenalsupporter elle mötts med det otroligt tröstlösa s.k. argumentet "Vem skulle göra/gjort det bättre?"

Och enligt andra är stunden kommen nu, eller i sommar. Sen brukar det funka så att när man säger vad man tycker brukar inte alla hålla med. Har någon rakt ut beskyllt dig för att inte vara en riktig supporter? Tråkigt i så fall. Annars kanske det handlar om att vara balanserad i sin kritik? Vet inte. Men att vissa tyckte få skulle göra det bättre än Wenger gjorde förut medans du inte gjorde det...ibland får man ju ta att åsikter skiljer sig. 

jag var tydligen Chelsea supporter för att jag tyckte deras mål var 50/50 och för att jag vill få bort Wenger så man blir beskylld för det mesta trots att jag varit Arsenalsupporter längre än många här...

COYG

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Glenn
Bild för Glenn

Vad är folk så rädda för? Vi vinner inget nu och är inte ens när när vi pratar PL och CL. Så om vi byter och inte vinner, vad är faran? Kan förstå att United var rädda när de bytte SAF. Vi har ingen vinnarkultur så vad är det som är så farligt? Blir 6:a ett-två år istället flr 3-4:a? För att se få ordning på laget för det verkar inte ens vara någon som tycker att det är kul att spela.

ja BG vi förstår att vi inte vinner allt över en Natt. Det är inte vi som är naivia. Wenger har ej vunnit ligan på 13 år... nya managern kan väl iaf få 3 år att bygga upp nya laget.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
FagerstaDG wrote:

http://www.bilddump.se/bilder/20170204190717-78.69.151.133.png

Avd armbåge eller ej.

underarm och verkligen ingen onormal position i nickduell

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Vad är folk så rädda för? Vi vinner inget nu och är inte ens när när vi pratar PL och CL. Så om vi byter och inte vinner, vad är faran? Kan förstå att United var rädda när de bytte SAF. Vi har ingen vinnarkultur så vad är det som är så farligt? Blir 6:a ett-två år istället flr 3-4:a? För att se få ordning på laget för det verkar inte ens vara någon som tycker att det är kul att spela.

ja BG vi förstår att vi inte vinner allt över en Natt. Det är inte vi som är naivia. Wenger har ej vunnit ligan på 13 år... nya managern kan väl iaf få 3 år att bygga upp nya laget.

är det någon som inte vill byta tränare här? Tror de flesta är överens om att detta bör vara Wengers sista säsong. Men det vi flesta har invändningar emot är att en del säger att det automatiskt skulle bli bättre med någon annan och det är jag med många absolut inte säkra på. Men att vi också vill ha en förändring på tränarposten är helt klart. 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Mickys wrote:
FagerstaDG wrote:

http://www.bilddump.se/bilder/20170204190717-78.69.151.133.png

Avd armbåge eller ej.

underarm och verkligen ingen onormal position i nickduell

I mina ögon träffar armbågen strax under örat. Och nej, det är ingen onormal position i en duell. Anledningen till att det tar så illa är att han kommer in mycket högre och hårdare.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
FagerstaDG wrote:

http://www.bilddump.se/bilder/20170204190717-78.69.151.133.png

Avd armbåge eller ej.

underarm och verkligen ingen onormal position i nickduell

oavsett om det är oavsiktligt, normal ställning av armen eller inte, så är du ansvarig för alla dina lemmar på kroppen. Så solklar frispark. Dock jäkligt svårt för domaren att se förutom att Bellerin är knockad redan innan han slog i marken. 

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Prova att läsa vad vi i "den andra halvan" skriver så ska du nog se att även vi tycker att tiden för förändring är kommen. Skillnaden är bara att vi inte öser skit över Wenger, som har gjort otroligt mycket för den här klubben.

Den var enkigt mig och flera andra kommen för flera år sedan.

När man påpekat det har man antingen inte varit "riktig" Arsenalsupporter elle mötts med det otroligt tröstlösa s.k. argumentet "Vem skulle göra/gjort det bättre?"

Och enligt andra är stunden kommen nu, eller i sommar. Sen brukar det funka så att när man säger vad man tycker brukar inte alla hålla med. Har någon rakt ut beskyllt dig för att inte vara en riktig supporter? Tråkigt i så fall. Annars kanske det handlar om att vara balanserad i sin kritik? Vet inte. Men att vissa tyckte få skulle göra det bättre än Wenger gjorde förut medans du inte gjorde det...ibland får man ju ta att åsikter skiljer sig. 

jag var tydligen Chelsea supporter för att jag tyckte deras mål var 50/50 och för att jag vill få bort Wenger så man blir beskylld för det mesta trots att jag varit Arsenalsupporter längre än många här...

Va? Vad beskylldes du för där...?

Dessutom, vad spelar det för roll hur länge man har varit supporter? Alls? 

Sral
Bild för Sral
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Vad är folk så rädda för? Vi vinner inget nu och är inte ens när när vi pratar PL och CL. Så om vi byter och inte vinner, vad är faran? Kan förstå att United var rädda när de bytte SAF. Vi har ingen vinnarkultur så vad är det som är så farligt? Blir 6:a ett-två år istället flr 3-4:a? För att se få ordning på laget för det verkar inte ens vara någon som tycker att det är kul att spela.

ja BG vi förstår att vi inte vinner allt över en Natt. Det är inte vi som är naivia. Wenger har ej vunnit ligan på 13 år... nya managern kan väl iaf få 3 år att bygga upp nya laget.

är det någon som inte vill byta tränare här? Tror de flesta är överens om att detta bör vara Wengers sista säsong. Men det vi flesta har invändningar emot är att en del säger att det automatiskt skulle bli bättre med någon annan och det är jag med många absolut inte säkra på. Men att vi också vill ha en förändring på tränarposten är helt klart. 

Precis. Tror de absolut flesta tycker att Wenger bör sluta nu. Dock är det skillnad på hur man respekterar Arsene.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod
Kenny Nordh wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:

2-0 till Hull!!! :-D

Att du orkar glädjas över att Hull leder är fan imponerande. ;-)

 

Att du orkar hacka på allas inlägg är mer imponerade. logga ut.

Upp till bevis, var /när har jag hackat på dig ? Ang allas inlägg.......

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
FagerstaDG wrote:

http://www.bilddump.se/bilder/20170204190717-78.69.151.133.png

Avd armbåge eller ej.

underarm och verkligen ingen onormal position i nickduell

oavsett om det är oavsiktligt, normal ställning av armen eller inte, så är du ansvarig för alla dina lemmar på kroppen. Så solklar frispark. Dock jäkligt svårt för domaren att se förutom att Bellerin är knockad redan innan han slog i marken. 

Fryser man bilden ser det ut som vilken nickduell som helst. Skillnaden från en fair duell med lite övertag med armar över motståndarens axlar osv är ju att Alonso laddar från egen hörnflagga, springer om en Porche på vägen och sänker Bellerin som är ganska ouppmärksam. Sen använder han sina armar som murbräcka mot Bellerins huvud VILKET HAN ÄR ANSVARIG FÖR OCH VET OM NÄR HAN GÅR IN I DUELLEN mot en mer eller mindre stillastående spelare, oavsett om det är en "naturlig position" eller inte. Dobbarna upp i en glidtackling är också "naturlig position". Det här är ingen 50/50 situation, det är ingen duell. Det är en ickefråga, det där är ett värdlöst och farligt övergrepp eftersom Bellerin inte har en suck att skydda sig mot det

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Alltså, visst att Kennys nivå kan vara rätt jävla låg men Sral och BG. Vad sysslar ni med? Vem fan bryr sig i att klopp förlorar? Vi är tolv poäng bakom Chelsea,  resten är skitsamma . Ni gnäller på trådarna är långa efter förlust men som jag ser det är det typ bara ni som triggar fram menlösa inlägg och förlänger tråden. Släpp skiten, ni behlver inte hugga på varenda jävla inlägg.

Matchen var bland det sämsta jag sett av Arsenal och Wenger. Hög press mot Chelsea? Jag brukar försvara Coq å se han som jämbördig ned Graniten, de komner aldrig ske igen. Vad Kos sysslade med denna match vetefan, dags att Mertesacker får speltid nu med Kos bredvid sig. Gabriels nick, hur kan kan inte göra de bättre? Självklart är det sokklar frispark vid målet när man ser en slowmo repris, men förstår att domaren missar den. Nu finbs det bsra ett mpl med denna säsong och de är att klara hålla oss före Tjatan!

 

Sral
Bild för Sral
Jimmy Roslund wrote:

Alltså, visst att Kennys nivå kan vara rätt jävla låg men Sral och BG. Vad sysslar ni med? Vem fan bryr sig i att klopp förlorar? Vi är tolv poäng bakom Chelsea,  resten är skitsamma . Ni gnäller på trådarna är långa efter förlust men som jag ser det är det typ bara ni som triggar fram menlösa inlägg och förlänger tråden. Släpp skiten, ni behlver inte hugga på varenda jävla inlägg.

Matchen var bland det sämsta jag sett av Arsenal och Wenger. Hög press mot Chelsea? Jag brukar försvara Coq å se han som jämbördig ned Graniten, de komner aldrig ske igen. Vad Kos sysslade med denna match vetefan, dags att Mertesacker får speltid nu med Kos bredvid sig. Gabriels nick, hur kan kan inte göra de bättre? Självklart är det sokklar frispark vid målet när man ser en slowmo repris, men förstår att domaren missar den. Nu finbs det bsra ett mpl med denna säsong och de är att klara hålla oss före Tjatan!

 

Skit samma är det väl inte? Vill alltid att Arsenal hamnar så högt upp som möjligt, så om en konkurrent förlorar blir jag glad. Tycker också det är "kul" att Klopp slentrianmässigt hyllas, även i media, när han hittills inte har kommit med särskilt mycket. Varför skulle man inte skratta åt United och Liverpool när de förlorar eller tappar poäng? För andra kanske det är skut samma om vi slutar tvåa eller sjua, men så tänker inte jag.

Sen tycker jag att du svingar åt lite fel håll vad gäller resten i ditt stycke. Fan, både jag och BG berömde ju andra, jag var t ex positiv till BG, Österman och gunbod. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Alltså, visst att Kennys nivå kan vara rätt jävla låg men Sral och BG. Vad sysslar ni med? Vem fan bryr sig i att klopp förlorar? Vi är tolv poäng bakom Chelsea,  resten är skitsamma . Ni gnäller på trådarna är långa efter förlust men som jag ser det är det typ bara ni som triggar fram menlösa inlägg och förlänger tråden. Släpp skiten, ni behlver inte hugga på varenda jävla inlägg.

Matchen var bland det sämsta jag sett av Arsenal och Wenger. Hög press mot Chelsea? Jag brukar försvara Coq å se han som jämbördig ned Graniten, de komner aldrig ske igen. Vad Kos sysslade med denna match vetefan, dags att Mertesacker får speltid nu med Kos bredvid sig. Gabriels nick, hur kan kan inte göra de bättre? Självklart är det sokklar frispark vid målet när man ser en slowmo repris, men förstår att domaren missar den. Nu finbs det bsra ett mpl med denna säsong och de är att klara hålla oss före Tjatan!

 

Skit samma är det väl inte? Vill alltid att Arsenal hamnar så högt upp som möjligt, så om en konkurrent förlorar blir jag glad. Tycker också det är "kul" att Klopp slentrianmässigt hyllas, även i media, när han hittills inte har kommit med särskilt mycket. Varför skulle man inte skratta åt United och Liverpool när de förlorar eller tappar poäng? För andra kanske det är skut samma om vi slutar tvåa eller sjua, men så tänker inte jag.

Sen tycker jag att du svingar åt lite fel håll vad gäller resten i ditt stycke. Fan, både jag och BG berömde ju andra, jag var t ex positiv till BG, Österman och gunbod. 

Awww jag visste väl att du älskar mig !! 

I år smäller det !

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Pajkastningen är ointressant. Det enda jag vill läsa nu är Woodys analys! :D Rock on!

Glenn
Bild för Glenn
Heppe wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
FagerstaDG wrote:

http://www.bilddump.se/bilder/20170204190717-78.69.151.133.png

Avd armbåge eller ej.

underarm och verkligen ingen onormal position i nickduell

oavsett om det är oavsiktligt, normal ställning av armen eller inte, så är du ansvarig för alla dina lemmar på kroppen. Så solklar frispark. Dock jäkligt svårt för domaren att se förutom att Bellerin är knockad redan innan han slog i marken. 

Fryser man bilden ser det ut som vilken nickduell som helst. Skillnaden från en fair duell med lite övertag med armar över motståndarens axlar osv är ju att Alonso laddar från egen hörnflagga, springer om en Porche på vägen och sänker Bellerin som är ganska ouppmärksam. Sen använder han sina armar som murbräcka mot Bellerins huvud VILKET HAN ÄR ANSVARIG FÖR OCH VET OM NÄR HAN GÅR IN I DUELLEN mot en mer eller mindre stillastående spelare, oavsett om det är en "naturlig position" eller inte. Dobbarna upp i en glidtackling är också "naturlig position". Det här är ingen 50/50 situation, det är ingen duell. Det är en ickefråga, det där är ett värdlöst och farligt övergrepp eftersom Bellerin inte har en suck att skydda sig mot det

visst har du ansvar för dina lemmar. Men det finns inget som säger vilken fart du får ha i en nickduell och att Bellerin är stillastående har inte heller något med förselsen att göra. Det enda han kan blåsa för är om han använder sina armar o armbågar på ett oschysst sätt och jag tycker inte han gör det. Sen att jämföra det med att komma med dobbarna först är ju inte samma sak då det finns i regelboken att det är en förseelse som ska bestraffas med gult el rött kort. Jag tycker att det är en 50/50 situation och ni som säger att domarna skulle blåst frispark mitt på plan har garanterat rätt men det är mest för att resultatet av duellen fick allvarliga konsekvenser och mitt på plan spelar mindre roll om domaren verkligen ser hela situationen. Men att blåsa bort ett mål kräver mer säkerhet sen spelar hemmaplan och serieledare antagligen in vilket självfallet är fel. Min syn och jag vet att många tycker annorlunda. Respekterar det! Känns dock som matchens resultat och utseende kokas ner till endast denna situation och då blir det för "enkelt"

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

tack Gunbod! Försökte vara objektiv idag för en gång skull men då får man skit och höra att man håller på Chelski. Tycker Gabbe ska ha ett oranget kort iaf för sin medvetna armbåge men han fick inget.

självklart Bellerins hälsa och dessa höjddueller med ett fall rakt ner är riktigt hemska! Som tur är tror jag (är inte läkare) så tog ryggen/rumpan nästan hela smällen och huvudet fick en liten kyss när han landat. Hade kunnat slutat mkt mer illa. Men det är otur och inte det som ska bedömas. 

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

Det är den moderna fria rollen ! Plats "rätt" står det på taktiktavlan... :D

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

tycker Chelseas är sjuk lik vår. Kom utanför topp 4, byt tränare, få in en ny röst/taktik och få en skön omstart utan europaspel och lyckas i ligan istället året efter

Jasså du tycker det e lika? Chelsea vann ligan ganska överlägset året innan, man får en totalt katastrofsäsong och inte bara missar CL utan slutar 10 efter att spelare gjort revolt och man sparkat Mou mitt under säsongen. Bara för att nämna några "små" skillnader...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Rätta mig om jag har fel men Chelsea tar in en ny tränare och värvar endast EN stjärna (Kanté) och slaktar övriga lag i ligan...

...

Nejnej jag menade absolut inte att vi kommer lyckas direkt för att vi byter ut Wenger, men vi får inte vara rädda för det heller

Ja, nu får vi allt rätta oss. Kanté, Louiz, Alonso och -moses e väl ändå nya spelare? Bortsett från det är det faktiskt inte så stor skillnad på laget som vann ligan överlägset 24 månader tidigare, så hur stor skillnad har egentligen managerbytet varit? Om du nu vill använda just Chelsea som argument för att byta ut Wenger...

 

If it's too strong, then you're too weak!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

tack Gunbod! Försökte vara objektiv idag för en gång skull men då får man skit och höra att man håller på Chelski. Tycker Gabbe ska ha ett oranget kort iaf för sin medvetna armbåge men han fick inget.

självklart Bellerins hälsa och dessa höjddueller med ett fall rakt ner är riktigt hemska! Som tur är tror jag (är inte läkare) så tog ryggen/rumpan nästan hela smällen och huvudet fick en liten kyss när han landat. Hade kunnat slutat mkt mer illa. Men det är otur och inte det som ska bedömas. 

Objektiv eller inte så är det åsikter som går isär. Kos gör inget som är farligt eller utsätter ngn för fara. Alonso utsätter Bellerin för fara med sin satsning. Visst ska man gå in hårt men det får aldrig bli farligt, aldrig!! Men givetvis ska ett mål vara regelrätt vem som än gör det 

Alonsos uppsåt är ju givetvis inte att skada men han har sådan hög fart och har dessutom armar högt uppe. Bellerin knockas direkt vid alonsos kontakt. Och faller där av handlöst i marken. Underarmen/armbågen träffar likt en boxare knockar sin motståndare.

50/50 är när båda spelare går in hårt mot varandra. Bellerin har ögon på bollen och ser inte Alonsos satsning. Det är farligt spel på samma sätt som tacklingar med dobbar före är det.

Men hur som helst så hade vi förlorat denna match även om målet hade dömts bort!

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sidor