Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

Det är den moderna fria rollen ! Plats "rätt" står det på taktiktavlan... :D

Tyvärr ej att förväxla med "rätt" som på vår menutavla...

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

Det är den moderna fria rollen ! Plats "rätt" står det på taktiktavlan... :D

Sjukt egentligen. Kanté var överallt, ungefär som Coq också brukar vara. Ändå milsvid skillnad på dem.

Pelle
Bild för Pelle
Jajo67 wrote:

Jag vill bara påpeka att man faktiskt kan respektera det Wenger gjort för klubben och ändå vilja ha en förändring.

Vill påpeka att du på senare tid lärt ( ? ) dig uttrycka dig mer respektfullt här, innan kunde du skriva så man nästan skämdes för dig. Vill man få fram sin synpunkt så gör man det med ett vettigt språk utan överdrifter.

Precis som du gjorde här!!!

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Såg ni närbilden på Goonern med "Enough is enough" plakatet under andra halvlek?

Idiot och respektlösa jävel eller realist tänkte säkert några av oss. Men vänner, oavsett om vi är pro-Wenger eller vill ha ett byte vem tror ni bestämmer när bytet skall ske ?

Är det Gazidis eller Kroenke? Eller är mannen dessa missnöjelse yttringar gäller, manager Wenger själv?

Med den bakgrunden förstår jag att det bland Arsenals supportrar finns ganska många som på olika sätt försöker visa sin frustration.

Det handlar inte om något Wenger hat.  eller disrespekt. Jag tror ALLA gooners respekterar vad Arsene gjort för vår klubb och ALLA är tacksamma för det .  Men nu vill de se en förändring och då de inte ser att klubben agerar i den fart dom önskar tar dessa individer helt sonika saken i egna händer.

 

Tyvärr verkar Kroenke ha ett riskminimerande ägardirektiv så rent ekonomiskt är förmodligen Kroenke nöjd och har inte en tanke på att låta Wenger gå.

En styrelse skall tyvärr arbeta utifrån ägardirektiven men jag kan nog tänka mig att Gazidis personligen kan tänka sig ersätta honom men förmodligen lika gärna behålla honom längre.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

tycker Chelseas är sjuk lik vår. Kom utanför topp 4, byt tränare, få in en ny röst/taktik och få en skön omstart utan europaspel och lyckas i ligan istället året efter

Jasså du tycker det e lika? Chelsea vann ligan ganska överlägset året innan, man får en totalt katastrofsäsong och inte bara missar CL utan slutar 10 efter att spelare gjort revolt och man sparkat Mou mitt under säsongen. Bara för att nämna några "små" skillnader...

klart det finns skillnader. Vad jag menar är att resultatet kan bli liknande med omstart, ny tränare, några nya spelare och en säsong utan Europaspel

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

Det är den moderna fria rollen ! Plats "rätt" står det på taktiktavlan... :D

Sjukt egentligen. Kanté var överallt, ungefär som Coq också brukar vara. Ändå milsvid skillnad på dem.

hur f...n blev Kante så bra? Han var väl inte så dominant i franska ligan? Då borde han inte hamnat i Leicester. Nu är han väl med god marginal ligans bästa dm?

COYG

Pelle
Bild för Pelle
zenator wrote:

Tänk om vi inte fått "hjälp" senaste omgångarna...då hade vi legat mycket sämre till...

Förmodar att Klopp, Mou och Pep säger detsamma va?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Sral, fanns Chelsea, City och Tottenham då ? Liiite annan konkurrens nu, bara vi och Man U på den tiden.

Glöm inte bort Nottingham. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/noa-bachner-varfor-...

Väldigt bra skrivet.

Man skall komma ihåg att Noa e en spurssupporter som älskar att kasta skit på Arsenal så inte mycket att bry sig om vad den fjanten skriver, även om han har några poäng.

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67
Mickys wrote:
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Chelseaspelarnas placering på plan känns precis lika exakta som under bayerns stortid.

Det finns fan alltid en gubbe att passa när det blir lite stressigt för backarna.

Inte konstigt att Kanté e på rätt plats, hans plats e ju över exakt hela banan. ;)

Det är den moderna fria rollen ! Plats "rätt" står det på taktiktavlan... :D

Sjukt egentligen. Kanté var överallt, ungefär som Coq också brukar vara. Ändå milsvid skillnad på dem.

hur f...n blev Kante så bra? Han var väl inte så dominant i franska ligan? Då borde han inte hamnat i Leicester. Nu är han väl med god marginal ligans bästa dm?

Han var ju outstanding förra året också, han är klasser bättre än Coq - även de matcher han är bra. Idag var ju dess värreCoq hemskt dålig, och hans säsong har inte direkt varit bra - jag led med honom Idag.

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/noa-bachner-varfor-...

Väldigt bra skrivet.

Man skall komma ihåg att Noa e en spurssupporter som älskar att kasta skit på Arsenal så inte mycket att bry sig om vad den fjanten skriver, även om han har några poäng.

Nu har du fel, Noa håller på Newcastle och jag tycker att artikeln träffar väldigt rätt.

Pelle
Bild för Pelle
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/noa-bachner-varfor-...

Väldigt bra skrivet.

Man skall komma ihåg att Noa e en spurssupporter som älskar att kasta skit på Arsenal så inte mycket att bry sig om vad den fjanten skriver, även om han har några poäng.

Nu har du fel, Noa håller på Newcastle och jag tycker att artikeln träffar väldigt rätt.

Han har skrivit i ett mail tillmig att han håller på Spurs och avskyr Arsenal när han försökte urskulda sig efter en urkass krönika för nått år sedan. Möjligt han då menade att han höll på Spurs före Arsenal...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Sral, fanns Chelsea, City och Tottenham då ? Liiite annan konkurrens nu, bara vi och Man U på den tiden.

Glöm inte bort Nottingham. ;)

Aldrig, inte traktor boys heller..;-)

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

Skall vi gå HELT efter domardirektiven så var Kos mål korrekt då det är boll till hand och inte tvärt om faktiskt! Däremot var det offside men verkligen knappt varpå man oftast skall fria om man inte är säker. Det målet var inte så regelvidrigt som gemene man vill få det till...

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/noa-bachner-varfor-...

Väldigt bra skrivet.

Man skall komma ihåg att Noa e en spurssupporter som älskar att kasta skit på Arsenal så inte mycket att bry sig om vad den fjanten skriver, även om han har några poäng.

Nu har du fel, Noa håller på Newcastle och jag tycker att artikeln träffar väldigt rätt.

Han har skrivit i ett mail tillmig att han håller på Spurs och avskyr Arsenal när han försökte urskulda sig efter en urkass krönika för nått år sedan. Möjligt han då menade att han höll på Spurs före Arsenal...

Han säger iaf vi när han pratar om Newcastle och avskyr Pardew

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Rätta mig om jag har fel men Chelsea tar in en ny tränare och värvar endast EN stjärna (Kanté) och slaktar övriga lag i ligan...

...

Nejnej jag menade absolut inte att vi kommer lyckas direkt för att vi byter ut Wenger, men vi får inte vara rädda för det heller

Ja, nu får vi allt rätta oss. Kanté, Louiz, Alonso och -moses e väl ändå nya spelare? Bortsett från det är det faktiskt inte så stor skillnad på laget som vann ligan överlägset 24 månader tidigare, så hur stor skillnad har egentligen managerbytet varit? Om du nu vill använda just Chelsea som argument för att byta ut Wenger...

 

Haha nu måste jag få rätta tillbaka. I min första rad står det " EN stjärna".... Där är huvudpoängen. 

Alonso who ? Ingen av Alonso, Moses eller Louiz är stjärnor och det kan du inte påstå heller.

Vem visste vem Alonso va innan säsongen ?

Moses var så kass att han lånades ut till Liverpool, Stoke och West Ham där han floppade totalt. Och han kom till Chelsea 2012 så Conte har verkligen inte värvat in honom. 

Luiz kan jag ge ett halvt rätt för. I sina bästa stunder är han grym men hans enorma svagheter visade sig i PSG och de skeppade iväg honom såfort de fick chansen efter den misserabla PSGkarriären !
Han är stjärna till namnet men verkligen inte till spelarinsatsen INNAN han gick tillbaka.
Conte har förvandlat tillbaka honom till den försvarsjätte han en gång var. 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle

Till matchen, enormt trist att vi får ett mål som med största sannolikhet borde dömts bort emot oss varpå vi helt tappar spelet efter det. Till slut vinner dock Chelsea hur rättvist som helst och vår möjlighet till ligatitel är om inte innan så definitivt borta nu.

Till forumet: hej, vad e det för jäkla tramserier ni sysslat med idag? Bägge sidor... Skärpning, respektera varandra, sluta med provokationerna under match, blir enbart otrevlig läsning för alla. Ja, jag inkluderar faktiskt även "mina vapendragare" B-G och Sral i detta tyvärr... Merparten gjorde sig faktiskt skyldig till otrevligt språk, om inte mot Wenger eller laget så mot varandra. Låt oss inte ha det så...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Rätta mig om jag har fel men Chelsea tar in en ny tränare och värvar endast EN stjärna (Kanté) och slaktar övriga lag i ligan...

...

Nejnej jag menade absolut inte att vi kommer lyckas direkt för att vi byter ut Wenger, men vi får inte vara rädda för det heller

Ja, nu får vi allt rätta oss. Kanté, Louiz, Alonso och -moses e väl ändå nya spelare? Bortsett från det är det faktiskt inte så stor skillnad på laget som vann ligan överlägset 24 månader tidigare, så hur stor skillnad har egentligen managerbytet varit? Om du nu vill använda just Chelsea som argument för att byta ut Wenger...

 

Haha nu måste jag få rätta tillbaka. I min första rad står det " EN stjärna".... Där är huvudpoängen. 

Alonso who ? Ingen av Alonso, Moses eller Louiz är stjärnor och det kan du inte påstå heller.

Vem visste vem Alonso va innan säsongen ?

Moses var så kass att han lånades ut till Liverpool, Stoke och West Ham där han floppade totalt. Och han kom till Chelsea 2012 så Conte har verkligen inte värvat in honom. 

Luiz kan jag ge ett halvt rätt för. I sina bästa stunder är han grym men hans enorma svagheter visade sig i PSG och de skeppade iväg honom såfort de fick chansen efter den misserabla PSGkarriären !
Han är stjärna till namnet men verkligen inte till spelarinsatsen INNAN han gick tillbaka.
Conte har förvandlat tillbaka honom till den försvarsjätte han en gång var. 

Tja, anser Louiz absolut som en stjärna då han förmodligen varit deras bästa mittback denna säsong och även gjort avgörande saker offensivt.

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

Skall vi gå HELT efter domardirektiven så var Kos mål korrekt då det är boll till hand och inte tvärt om faktiskt! Däremot var det offside men verkligen knappt varpå man oftast skall fria om man inte är säker. Det målet var inte så regelvidrigt som gemene man vill få det till...

Så regelvidrigt ? Antingen är det väl regelvidrigt eller inte ? Offside likförbannat om det är 10 meter eller 10  cm !

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Alltså, vad stör er mest, armbågen eller målet ? Sådant som jämnar ut sig, det viktigaste är Bellerins hälsa. Hur var det med vårat mål på Burnley på övertid första matchen mot dem, glasklar hands på Kos som jublades över här, klart regelbrott och jättemiss av domarna, även Kos har väl ett ansvar över sina armar, över hela planen. Man måste vara objektiv i sin syn på olika situationer, åt båda håll.

Skall vi gå HELT efter domardirektiven så var Kos mål korrekt då det är boll till hand och inte tvärt om faktiskt! Däremot var det offside men verkligen knappt varpå man oftast skall fria om man inte är säker. Det målet var inte så regelvidrigt som gemene man vill få det till...

Så regelvidrigt ? Antingen är det väl regelvidrigt eller inte ? Offside likförbannat om det är 10 meter eller 10  cm !

Ja, jämfört med solklar hands och solklar offside blir väl "bara" knapp offside "så regelvidrigt som gemene man vill få det till" om du faktiskt läser helheten i min mening?

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Rätta mig om jag har fel men Chelsea tar in en ny tränare och värvar endast EN stjärna (Kanté) och slaktar övriga lag i ligan...

...

Nejnej jag menade absolut inte att vi kommer lyckas direkt för att vi byter ut Wenger, men vi får inte vara rädda för det heller

Ja, nu får vi allt rätta oss. Kanté, Louiz, Alonso och -moses e väl ändå nya spelare? Bortsett från det är det faktiskt inte så stor skillnad på laget som vann ligan överlägset 24 månader tidigare, så hur stor skillnad har egentligen managerbytet varit? Om du nu vill använda just Chelsea som argument för att byta ut Wenger...

 

Haha nu måste jag få rätta tillbaka. I min första rad står det " EN stjärna".... Där är huvudpoängen. 

Alonso who ? Ingen av Alonso, Moses eller Louiz är stjärnor och det kan du inte påstå heller.

Vem visste vem Alonso va innan säsongen ?

Moses var så kass att han lånades ut till Liverpool, Stoke och West Ham där han floppade totalt. Och han kom till Chelsea 2012 så Conte har verkligen inte värvat in honom. 

Luiz kan jag ge ett halvt rätt för. I sina bästa stunder är han grym men hans enorma svagheter visade sig i PSG och de skeppade iväg honom såfort de fick chansen efter den misserabla PSGkarriären !
Han är stjärna till namnet men verkligen inte till spelarinsatsen INNAN han gick tillbaka.
Conte har förvandlat tillbaka honom till den försvarsjätte han en gång var. 

Tja, anser Louiz absolut som en stjärna då han förmodligen varit deras bästa mittback denna säsong och även gjort avgörande saker offensivt.

Fast jag menar ju att Conte värvade tillbaka en totalt genomrutten mittback som floppade totalt i psg. (då menar jag inte alla troféer utan sina egna insatser) Conte har ju lyft honom igen. När han köptes tillbaka va han verkligen inte stjärnspelare på plan.

Men skit samma. Tycker fortfarande att Conte har lyft samtliga spelare i årets Chelsea.

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Absolut att han har. Eller de som spelar mest i alla fall. Costa och Hazard har ju också hittat tillbaka. Likaså Matic. Sen har ju Fabregas bara fått en mindre och mindre roll. Conte har gjort ett makalöst jobb med Chelsea, och bitarna föll ju på plats efter förlusten mot oss. Jättebra manager. 

Men bara för att Conte är grym behöver väl inte det betyda att Wenger är helt kass? Det finns nyanser.

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:

Till matchen, enormt trist att vi får ett mål som med största sannolikhet borde dömts bort emot oss varpå vi helt tappar spelet efter det. Till slut vinner dock Chelsea hur rättvist som helst och vår möjlighet till ligatitel är om inte innan så definitivt borta nu.

Till forumet: hej, vad e det för jäkla tramserier ni sysslat med idag? Bägge sidor... Skärpning, respektera varandra, sluta med provokationerna under match, blir enbart otrevlig läsning för alla. Ja, jag inkluderar faktiskt även "mina vapendragare" B-G och Sral i detta tyvärr... Merparten gjorde sig faktiskt skyldig till otrevligt språk, om inte mot Wenger eller laget så mot varandra. Låt oss inte ha det så...

Vet att jag ibland kan tappa humöret här, men kan inte riktigt se hur jag hoppade på någon idag? Mickys hoppade på mig när jag var lite ironisk mot domaren, ungefär som en publik gör när de ironiskt jublar åt en domare som de tycker har dömt emot deras lag plötsligt dömer någon fördel. Sa inte ens något direkt till Mickys. Sen var jag en idiot och en femåring. Lite måste man väl få svara på det? Eller var felet att jag skrattade åt Pool och Klopp? Eller berömde Österman två-tre gånger? Eller tyckte gunbod var classy? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Absolut att han har. Eller de som spelar mest i alla fall. Costa och Hazard har ju också hittat tillbaka. Likaså Matic. Sen har ju Fabregas bara fått en mindre och mindre roll. Conte har gjort ett makalöst jobb med Chelsea, och bitarna föll ju på plats efter förlusten mot oss. Jättebra manager. 

Men bara för att Conte är grym behöver väl inte det betyda att Wenger är helt kass? Det finns nyanser.

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

Nej att Conte gör ett kanonjobb första året i PL betyder inte att Wenger är helt kass.

Trots att jag tjatat om Wengerbytet i snart 7 år så TROR jag att jag aldrig kallat honom helt kass heller. Nu kan jag ge mig ut på djupt vatten men det TROR jag inte. Jag har ofta kritiserat honom hårt som matchcoach men som helhet har jag inte kallat honom helkass.
Jag är ingen Wengerhatare, jag ville bara att bytet skulle skett för 7år sedan.

Någonstans finns det ju ändå en sanning om Wengers nuvarande kunskaper när motståndarfansen år efter år (t.o.m idag) sjunger ramsan "Vi vill att Wenger stannar" som ett hån mot hela vår klubb och dess uteblivna ligatitlar.... 

Jag är grymt tacksam för allt han har gjort för klubben, MEN bara för att man gjort ett enormt bra jobb FÖRR i tiden så har man inte rätt att bestämma när man själv ska kliva av. Det borde styrelsen ordnat för länge sedan när de uteblivna resultaten/framstegen kom på löpande band. 

Kortfattat, jag har väldigt mkt respekt för det Wenger har gjort, men jag har 0 respekt för ledningen som gett han för mkt förtroende såhär länge.

 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Eller berömde Österman två-tre gånger?  

Här har du inte gjort något fel alls :D Fortsätt så

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Absolut att han har. Eller de som spelar mest i alla fall. Costa och Hazard har ju också hittat tillbaka. Likaså Matic. Sen har ju Fabregas bara fått en mindre och mindre roll. Conte har gjort ett makalöst jobb med Chelsea, och bitarna föll ju på plats efter förlusten mot oss. Jättebra manager. 

Men bara för att Conte är grym behöver väl inte det betyda att Wenger är helt kass? Det finns nyanser.

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

Nej att Conte gör ett kanonjobb första året i PL betyder inte att Wenger är helt kass.

Trots att jag tjatat om Wengerbytet i snart 7 år så TROR jag att jag aldrig kallat honom helt kass heller. Nu kan jag ge mig ut på djupt vatten men det TROR jag inte. Jag har ofta kritiserat honom hårt som matchcoach men som helhet har jag inte kallat honom helkass.
Jag är ingen Wengerhatare, jag ville bara att bytet skulle skett för 7år sedan.

Någonstans finns det ju ändå en sanning om Wengers nuvarande kunskaper när motståndarfansen år efter år (t.o.m idag) sjunger ramsan "Vi vill att Wenger stannar" som ett hån mot hela vår klubb och dess uteblivna ligatitlar.... 

Jag är grymt tacksam för allt han har gjort för klubben, MEN bara för att man gjort ett enormt bra jobb FÖRR i tiden så har man inte rätt att bestämma när man själv ska kliva av. Det borde styrelsen ordnat för länge sedan när de uteblivna resultaten/framstegen kom på löpande band. 

Kortfattat, jag har väldigt mkt respekt för det Wenger har gjort, men jag har 0 respekt för ledningen som gett han för mkt förtroende såhär länge.

 

Det är väl där den springande punkten är då. Jag är nämligen helt övertygad om att få, knappt någon, hade gjort det så bra som Wenger gjorde under de där magra åren. Project youth lyckades inte vinna något, men vi tog oss igenom en massa skulder samtidigt som Chelsea och Citu kunde satsa. Klart att Wenger skulle få chansen att vinna titlar när vi äntligen kunde köpa världsklaspelare då, och den där FA-cupen 2014 samt en oerhört stark andra hälft av 2014-15 gjorde att det fanns riktigt fog för optimism. Däremot den här och förra säsongen, trots att vi faktiskt slutade tvåa, det är misslyckanden IMHO. Och egentligen är det ingen skam att förlora borta mot Chelsea, men en sådan match som Watford hemma eller att vara så dåliga så många första halvlekar hittills...där har vi misslyckandena. 

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/noa-bachner-varfor-...

Väldigt bra skrivet.

Man skall komma ihåg att Noa e en spurssupporter som älskar att kasta skit på Arsenal så inte mycket att bry sig om vad den fjanten skriver, även om han har några poäng.

Nu har du fel, Noa håller på Newcastle och jag tycker att artikeln träffar väldigt rätt.

Noa är Newcastlesupporter. Och egentligen spelar det väl ingen roll var hans sympatier ligger? Det är trots allt saklig och befogad kritik/frågeställningar.

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Absolut att han har. Eller de som spelar mest i alla fall. Costa och Hazard har ju också hittat tillbaka. Likaså Matic. Sen har ju Fabregas bara fått en mindre och mindre roll. Conte har gjort ett makalöst jobb med Chelsea, och bitarna föll ju på plats efter förlusten mot oss. Jättebra manager. 

Men bara för att Conte är grym behöver väl inte det betyda att Wenger är helt kass? Det finns nyanser.

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

"Fast jag menar ju att Conte värvade tillbaka en totalt genomrutten mittback som floppade totalt i psg. (då menar jag inte alla troféer utan sina egna insatser) Conte har ju lyft honom igen. När han köptes tillbaka va han verkligen inte stjärnspelare på plan.

Men skit samma. Tycker fortfarande att Conte har lyft samtliga spelare i årets Chelsea."

God kväll på er, alla "bråkstakar" ;-)

Gällande Conte och hans lagbygge. Han har lyckats med det som kanske mest kännetecknar en bra tränare/manager allra bäst. Att få ut det bästa av sin trupp, Individuellt och lagmässigt. Det gjorde Wenger också under många år, men har sedan , enl mig mer och mer tappat just detta, (som i första hälften av  AW`s Arsenal tid, kanske var ett av hans  främsta signum)

Conte är dessutom en lite udda fågel, då han med Juventusistisk disciplin och kollektivism har präntat in detta spel och förhållningssätt i de fd starkt bortskämda pojkarna från Fullham Road. 

Med detta i minne så Sral, för att svara på din sista streckrad. JA Allegri skulle kunna vara en bra ersättare. Han har ju också lite Juventus i sig. MEN saknar lite av det som Conte, erfarenhet från att själv spela i ett av världens bästa och inte minst genom åren bäst organiserade och disciplinerade klubblag, Juve. Som spelare höll han ju mest till i lite mindre framgångsrika klubbar och hans tränarkarriärr sköt väl fart ordentligt först i Milan, som då kanske inte längre hade samma styrka i organisation och kollektiv styrka som ju alltid varit Juves främsta kännetecken, och som pre Allegri även fanns i Milan.

Det slår en lite att två av världens just nu vassaste manager var ganska lika varandra som spelare. Hårt jobbande mittfältare och typiska lagspelare, och med klara Italienska influenser gällande sitt spel.

Cannevaro, Gattuso eller Ambrosini kanske kunde va något ;-)

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Absolut att han har. Eller de som spelar mest i alla fall. Costa och Hazard har ju också hittat tillbaka. Likaså Matic. Sen har ju Fabregas bara fått en mindre och mindre roll. Conte har gjort ett makalöst jobb med Chelsea, och bitarna föll ju på plats efter förlusten mot oss. Jättebra manager. 

Men bara för att Conte är grym behöver väl inte det betyda att Wenger är helt kass? Det finns nyanser.

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

Nej att Conte gör ett kanonjobb första året i PL betyder inte att Wenger är helt kass.

Trots att jag tjatat om Wengerbytet i snart 7 år så TROR jag att jag aldrig kallat honom helt kass heller. Nu kan jag ge mig ut på djupt vatten men det TROR jag inte. Jag har ofta kritiserat honom hårt som matchcoach men som helhet har jag inte kallat honom helkass.
Jag är ingen Wengerhatare, jag ville bara att bytet skulle skett för 7år sedan.

Någonstans finns det ju ändå en sanning om Wengers nuvarande kunskaper när motståndarfansen år efter år (t.o.m idag) sjunger ramsan "Vi vill att Wenger stannar" som ett hån mot hela vår klubb och dess uteblivna ligatitlar.... 

Jag är grymt tacksam för allt han har gjort för klubben, MEN bara för att man gjort ett enormt bra jobb FÖRR i tiden så har man inte rätt att bestämma när man själv ska kliva av. Det borde styrelsen ordnat för länge sedan när de uteblivna resultaten/framstegen kom på löpande band. 

Kortfattat, jag har väldigt mkt respekt för det Wenger har gjort, men jag har 0 respekt för ledningen som gett han för mkt förtroende såhär länge.

 

Det är väl där den springande punkten är då. Jag är nämligen helt övertygad om att få, knappt någon, hade gjort det så bra som Wenger gjorde under de där magra åren. Project youth lyckades inte vinna något, men vi tog oss igenom en massa skulder samtidigt som Chelsea och Citu kunde satsa. Klart att Wenger skulle få chansen att vinna titlar när vi äntligen kunde köpa världsklaspelare då, och den där FA-cupen 2014 samt en oerhört stark andra hälft av 2014-15 gjorde att det fanns riktigt fog för optimism. Däremot den här och förra säsongen, trots att vi faktiskt slutade tvåa, det är misslyckanden IMHO. Och egentligen är det ingen skam att förlora borta mot Chelsea, men en sådan match som Watford hemma eller att vara så dåliga så många första halvlekar hittills...där har vi misslyckandena. 

Men det här att ingen gjort det bättre än Wenger är ju bara spekulationer - då kan man ju lika gärna säga att om vi bytt då hade den coachen gjort det bättre då och nu levererat år efter år - precis lika svårt att argumentera emot eftersom vi inte vet vad som hänt.

Det känns mer som att Wenger är kvar för saker han uppnåde fram till 2004 än vad han uppnått sen dess och att Kroenke är nöjd så länge det ekonomiska resultatet är bra - för han bryr sig inte ett dugg om det sportsliga så länge ekonomin är ok. Våra säsonger ser i princip likadana ut år efter år - är det överhuvudtaget någon som tror att det är en slump ?

Vi behöver utveckla oss och jag tycker vi borde tagit det steget för flera år sedan. Nya idéer, nytt blod så får man ta det som det kommer för jag tycker ärligt att det dödar intresset för Arsenal - iaf mitt - när det ser ut som det gör år efter år, det är så förutsägbart.

Det betyder ju inte att man inte uppskattar det Wenger gjort framförallt de första 10-12 åren bara för att man vill se en förändring.

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Sral wrote:

Vad sägs om ryktet att vi ska vara i "advanced talks" med Allegri? Skulle han vara en bra efterträdare?

Har tagit upp Allegri ett flertal gånger tidigare och tror verkligen han kan vara något för oss. Gjorde det bra i Cagliari innan han tog steget till Milan och sin första ligatitel.

Sedan gick han till Juventus för att ta över efter Conte. En klubb där du har extremt stora förväntningar på dig. Han lyckades förfina Contes arv och tog laget till Champions League-final, där de föll mot Barcelona. Utöver det har han vunnit ligan på ett övertygande sätt varje år sedan han kom.

En tränare som behärskar uppställningar med både tre- och fyrbackslinjer. Klarar att sätta en defensiv och utveckla ett konstruktivt anfallsspel. Minns när han plockade isär Klopps presspel i CL-slutspelet. Kan också bygga om en trupp då Juventus tappat tongivande spelare under åren.

Allegri verkar enligt italienska uppgifter bråka lite med klubbledningen. Känslan är att han är färdig med Juventus och blickar mot de brittiska öarna. Och vi är den klubben det ryktas om i första hand. Kontraktet sträcker sig till 2018 men ingenting är omöjligt..

Sidor