Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Östersund - Arsenal

328 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod

En timme kvar till match mot  West Han och här sitter gamla kronvrak och gaggar stenålder...:D

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

En timme kvar till match mot  West Han och här sitter gamla kronvrak och gaggar stenålder...:D

Du vet mycket väl att det var bättre förr. :)

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

En timme kvar till match mot  West Han och här sitter gamla kronvrak och gaggar stenålder...:D

Du vet mycket väl att det var bättre förr. :)

Definitivt, och speciellt på min tid..;) .

RWHP
Bild för RWHP
B-G wrote:
RWHP wrote:
B-G wrote:
RWHP wrote:
B-G wrote:
Mackan wrote:
B-G wrote:

Hade I5 varit kvar hade jag tyckt att det hade varit värt.
Men nu ska Östersund ha all skit dom kan få.
Minnena från Ö-sund dog när I5 avmonterades.Jämtlands stolthet!
Slog Englands stolthet SAS på fingrarna när det begavs sig ;)

Alla byggnader är kvar iaf. Sitter själv i ett av de gamla mobförråden och jobbar på dagarna :). När var du där? 

Kan nog ha varit 95. Bergs Kompani :) 

Minns du vem du hade som plutonchef? Kan ha varit min far hehe, samma person som gjort ÖFKs klubbmärke 95!

 

Tyvärr minns inte. Vad var/är din fars namn?

Per-Åke. Han va på I5 i 24 år!

Alltid efternamn :)

Pettersson :)

King Henry #14

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
RWHP wrote:
B-G wrote:
RWHP wrote:
B-G wrote:
RWHP wrote:
B-G wrote:
Mackan wrote:
B-G wrote:

Hade I5 varit kvar hade jag tyckt att det hade varit värt.
Men nu ska Östersund ha all skit dom kan få.
Minnena från Ö-sund dog när I5 avmonterades.

Jämtlands stolthet!
Slog Englands stolthet SAS på fingrarna när det begavs sig ;)

Alla byggnader är kvar iaf. Sitter själv i ett av de gamla mobförråden och jobbar på dagarna :). När var du där? 

Kan nog ha varit 95. Bergs Kompani :) 

Minns du vem du hade som plutonchef? Kan ha varit min far hehe, samma person som gjort ÖFKs klubbmärke 95!

 

Tyvärr minns inte. Vad var/är din fars namn?

Per-Åke. Han va på I5 i 24 år!

Alltid efternamn :)

Pettersson :)

Själv spenderade jag 13 veckor på Arméns Tekniska Skola, ATS, i Östersund hösten 1993 som en del av min militärtjänst (var egentligen förlagd till S3 i Boden). Där använde vi faktiskt varandras förnamn, på våra namnbrickor stod både för- och efternamn. Man kunde till och med tilltala befälen med förnamn i lite mindre formella sammanhang :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Hans Eklind
Bild för Hans Eklind

Arsenal får hela kortsidan på Jämtkraft. Dvs ca 1000 biljetter

BortasektionArsenal-fansen har tilldelats södra läktaren, sektion S1, S2, S3 och S4. Samtliga biljetter på södra läktaren kommer att säljas via Arsenal själva – ÖFK säljer inga biljetter på bortasektionen på Jämtkraft Arena. Mer information om hur denna försäljning går till publiceras på Arsenals hemsida i första hand.

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

1000 biljetter det var inte illa. Hade trot 500-600 biljetter.Jag som är novis på biljett köp. Kommer det att komma ut biljetter via Arsenal Sweden? Hur många procent brukar det i normala fall var då? Av dom totala på 1000. Hur går jag tillväga till att köpa biljetter på Arsenal.com. vad kostar det att vara medlem och om jag ska ha 2 biljetter måste båda vara medlemmar? Vad Rekommenderar du? Ska jag köpa via Arsenal.com eller via Arsenal.se?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas Westerlund wrote:

1000 biljetter det var inte illa. Hade trot 500-600 biljetter.Jag som är novis på biljett köp. Kommer det att komma ut biljetter via Arsenal Sweden? Hur många procent brukar det i normala fall var då? Av dom totala på 1000. Hur går jag tillväga till att köpa biljetter på Arsenal.com. vad kostar det att vara medlem och om jag ska ha 2 biljetter måste båda vara medlemmar? Vad Rekommenderar du? Ska jag köpa via Arsenal.com eller via Arsenal.se?

Med 1000 biljetter till bortsektionen så vågar vi nästan garantera att det blir en del biljetter tillgängliga för Arsenal Sweden. Hur många är dock svårt att säga. Exakt hur ansökan kommer att gå till återkommer vi med när vi vet hur många biljetter vi har tillgång till.

Oavsett köp via arsenal.com eller oss gäller att det krävs ett medlemskap per biljett, men notera att det är ytterst osannolikt att vi kommer att få så många blljetter att bronsmedlemmar kommer att kunna köpa via oss. Arsenal har ett system för biljetter till bortamatcher som enklast kan beskrivas som att de som åker på många bortamatcher får köpa biljetter först, så om det går att köpa biljetter den vägen utan att ha varit på bortamatcher tidigare beror på hur många av de som brukar åka på bortamatcher som tänker åka på den här matchen.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Allitd lika snabb på att svara Lars. Det är tacksamt:). 

Har bokat boende i Östersund. Både jag och min fru är silver medlemmar. Så då väntar jag på ytterligare information.  Kommer att försöka köpa biljetter via Arsenal Sweden. Hur många guld medlemmar finns det?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas Westerlund wrote:

Allitd lika snabb på att svara Lars. Det är tacksamt:). 

Har bokat boende i Östersund. Både jag och min fru är silver medlemmar. Så då väntar jag på ytterligare information.  Kommer att försöka köpa biljetter via Arsenal Sweden. Hur många guld medlemmar finns det?

Vi har i dagsläget 34 guldmedlemmar. Hur många av dessa som tänker åka till Östersund är förstås svårt att säga men det blir garanterat inte alla.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Okej. Vet du hur många silver medlemmar vi har? Antar några tusen.

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas Westerlund wrote:

Okej. Vet du hur många silver medlemmar vi har? Antar några tusen.

 

Har inte koll på det exakta antalet, men några tusen stämmer bra.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Lars hur ser intresset ut från övriga Arsenal fans från England på att komma till Östersund en kall vinterdag?

Tosse
Bild för Tosse
Jonas Westerlund wrote:

Lars hur ser intresset ut från övriga Arsenal fans från England på att komma till Östersund en kall vinterdag?

Efter dagens match borde det rimligtvis vara lika med noll. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas Westerlund wrote:

Lars hur ser intresset ut från övriga Arsenal fans från England på att komma till Östersund en kall vinterdag?

Väldigt svårt att säga, men som stämningen är runt klubben nu så är kanske inte intresset på kokpunkten precis.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Lars Lundstedt wrote:
Jonas Westerlund wrote:

Lars hur ser intresset ut från övriga Arsenal fans från England på att komma till Östersund en kall vinterdag?

Väldigt svårt att säga, men som stämningen är runt klubben nu så är kanske inte intresset på kokpunkten precis.

Östersund i Februari kommer definitivt inte ha en temperatur nära kokpunkten, knappt ens nollpunkten. 

If it's too strong, then you're too weak!

Peter Östman
Bild för Peter Östman

Är tåget kört? Loggade in idag för att kolla eventuellt biljettsläpp och då verkar Arsenal Sverige redan ha stängt biljettansökan igår.. Surt :_)' Läste fel ser jag, detta gällde Arsenals hemmamatch 22/1....

 

 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag lyckades boka ett hotellrum i Östersund 15/2. Tänkte åka upp från Värmland. 

Bara att hoppas att man får tag på biljett också. 

Supporter sedan 1983! 

RWHP
Bild för RWHP

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

King Henry #14

Mackan
Bild för Mackan
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jepson
Bild för Jepson

Går väl alltid skicka det här filmklippet till dem också. Delvis på änglesiska

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/238620

PS. Vet inte om det är samma i fäjsbooklänken ovan eftersom jag vågar vägra fäjsbook

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:

Går väl alltid skicka det här filmklippet till dem också. Delvis på änglesiska

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/238620

PS. Vet inte om det är samma i fäjsbooklänken ovan eftersom jag vågar vägra fäjsbook

Kanske matchen kan spelas på skidor? Det hade varit kul att se :)

Jag borde lägga ner min facebook. Bara en miljard bäbisbilder, gamla släktingar som delar löjliga visdomsord och på födelsedagen lite grattishälsningar från folk man inte känner :)

Be excited!

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

 

"Why fly if you could walk on water?"

Mackan
Bild för Mackan
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

Såg en gammal artikel nu från när united var i Ukraina och spelade EL i December, där stod det att UEFA skulle besikta planen innan match för det var -9 och planen stenhård, var skaderisken för stor skulle matchen ställas in. Arrangören försökte värma upp planen men risken var stor att det skulle bli en leråker. 

Jag minns inte hur det slutade.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

Såg en gammal artikel nu från när united var i Ukraina och spelade EL i December, där stod det att UEFA skulle besikta planen innan match för det var -9 och planen stenhård, var skaderisken för stor skulle matchen ställas in. Arrangören försökte värma upp planen men risken var stor att det skulle bli en leråker. 

Jag minns inte hur det slutade.

Här är det dock konstgräs så det blir inga problem här så länge de inte får för sig att vattna planen i halvtid ;)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

RWHP
Bild för RWHP
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

Såg en gammal artikel nu från när united var i Ukraina och spelade EL i December, där stod det att UEFA skulle besikta planen innan match för det var -9 och planen stenhård, var skaderisken för stor skulle matchen ställas in. Arrangören försökte värma upp planen men risken var stor att det skulle bli en leråker. 

Jag minns inte hur det slutade.

 

Kan tillägga att den där planen är stenhård även på sommaren, så de kan ju inte gå på de.

King Henry #14

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Ja högarna runt JK arena är nog i höjd med läktarna snart så det kan funka :). Har biljett bokad via jobbet redan, så det är bara att invänta matchdag :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

RWHP
Bild för RWHP
Jepson wrote:

Går väl alltid skicka det här filmklippet till dem också. Delvis på änglesiska

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/238620

PS. Vet inte om det är samma i fäjsbooklänken ovan eftersom jag vågar vägra fäjsbook

Behövs inte facebook för att se klippet och nej det är inte samma ;)

King Henry #14

Sidor