Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Östersund - Arsenal

328 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Å andra sidan är det inte heller ovanligt med bara någon enstaka minusgrad. Temperaturen är jag inte särskilt orolig för mer än att vi på läktarna kommer att frysa halvt ihjäl om det blir -20, spelarna smetar på tigerbalsam under fleece-långkallingarna så är det bara att köra på sedan :-) Då är underlaget ett betydligt större problem, väldigt få om ens någon av våra spelare är vana vid konstgräs. Och så förstås risken för underskattning.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Ja högarna runt JK arena är nog i höjd med läktarna snart så det kan funka :). Har biljett bokad via jobbet redan, så det är bara att invänta matchdag :)

Kul!

Om någon sagt till mig för 20 år sedan när Östersunds-klubbarna slogs ihop att Arsenal skulle komma upp och spela europacup-match i februari hade jag bara garvat. Overkligt på så många sätt.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Å andra sidan är det inte heller ovanligt med bara någon enstaka minusgrad. Temperaturen är jag inte särskilt orolig för mer än att vi på läktarna kommer att frysa halvt ihjäl om det blir -20, spelarna smetar på tigerbalsam under fleece-långkallingarna så är det bara att köra på sedan :-) Då är underlaget ett betydligt större problem, väldigt få om ens någon av våra spelare är vana vid konstgräs. Och så förstås risken för underskattning.

På en bra dag skulle Östersund kunna skrälla, men nu när de befinner sig off-season rejält, har tappat Bachirou till Malmö och Nouri åkte in med blödande magsår, så tror jag avståndet är stort. ÖFK har tre nyförvärv som jag inte vet så mycket om dock.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mackan wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Å andra sidan är det inte heller ovanligt med bara någon enstaka minusgrad. Temperaturen är jag inte särskilt orolig för mer än att vi på läktarna kommer att frysa halvt ihjäl om det blir -20, spelarna smetar på tigerbalsam under fleece-långkallingarna så är det bara att köra på sedan :-) Då är underlaget ett betydligt större problem, väldigt få om ens någon av våra spelare är vana vid konstgräs. Och så förstås risken för underskattning.

På en bra dag skulle Östersund kunna skrälla, men nu när de befinner sig off-season rejält, har tappat Bachirou till Malmö och Nouri åkte in med blödande magsår, så tror jag avståndet är stort. ÖFK har tre nyförvärv som jag inte vet så mycket om dock.

Ja, att de inte har spelat en riktig match på två månader när vi kommer dit är förstås till vår fördel. Sedan finns det en annan faktor också, dvs att spelarna i Östersund när matchen startar inte kommer att ha gjort annat under två månader än att ha tänkt på och pratat om den här matchen så där finns det stor risk för deras del att de är helt slutkörda mentalt redan innan avspark. Varenda intervju de gör, varenda artikel som skrivs tar upp matchen och sådant frestar på.

Jag hoppas att vi är rejält på tårna direkt från start och smäller in två bollar redan i första halvlek i första matchen så ska det kunna bli en behaglig resa därefter.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:
Mackan wrote:
Segerhammar wrote:
Mackan wrote:
RWHP wrote:

https://www.facebook.com/tobbehising/posts/10156591215123273

Vore spännande och se hur Arsenal skulle klara följande väder :)

Ja men sådär härligt har vi det nu och mer snö kommer till veckan. I morse hade vi -27 grader hemma dessutom, vilket borde vara välkomnande som fan :)

 

Någon som kan reglerna för vad som är godkända förhållanden enligt UEFA? Kan det gå så långt att man måste flytta matchen söderut? Det hade ju definitivt gynnat Arsenal om så var fallet..

Hörde ngt om köldgräns på -16, men det var tydligen bara båg och som jag förstår det finns det ingen gräns. Möjligtvis då att lagen gemensamt kan komma överrens om att det är åt helvete för kallt och då få skjuta upp den.. Kanske...

 

-16 är ingen ovanlig temp i jämtland i februari. Detta kan bli en legendarisk match. Min farsa bor på Frösön så jag kommer vara uppe. Om jag inte får tag i en biljett får jag väl sätta mig i en snöhög utanför arenan och kolla på matchen :)

Å andra sidan är det inte heller ovanligt med bara någon enstaka minusgrad. Temperaturen är jag inte särskilt orolig för mer än att vi på läktarna kommer att frysa halvt ihjäl om det blir -20, spelarna smetar på tigerbalsam under fleece-långkallingarna så är det bara att köra på sedan :-) Då är underlaget ett betydligt större problem, väldigt få om ens någon av våra spelare är vana vid konstgräs. Och så förstås risken för underskattning.

På en bra dag skulle Östersund kunna skrälla, men nu när de befinner sig off-season rejält, har tappat Bachirou till Malmö och Nouri åkte in med blödande magsår, så tror jag avståndet är stort. ÖFK har tre nyförvärv som jag inte vet så mycket om dock.

Nouri är ett rejält avbräck om han inte kan spela. Bachirou också såklart. Men just det där att det är off-season känns som det största problemet för ÖFK. Potter måste verkligen trolla med knäna i matchförberedelserna.

Jag tror ändå att ÖFK kan skapa lite problem för Arsenal på hemmaplan. Men på Emirates skall ju bli en enkel seger. Wenger lär ju i alla fall se till att han har en rätt stark bänk vid behov.

 

Be excited!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Hade jag varit Potter hade jag försökt få in några träningsmatcher med något/några andra lag som också är off-season eller på väg in/ut ur säsong. Men det är kanske inte så lätt.. 

Jag tror underskattning från spelarna, konstgräs och eventuellt B/C-lag som uppställning är våra värsta fiender i den matchen.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vissa CL-matcher i Ryssland har startat tidigare pga kyla. Redan kl 16/17 vill jag minnas. 

Supporter sedan 1983! 

Jepson
Bild för Jepson
Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Segerhammar wrote:

Hade jag varit Potter hade jag försökt få in några träningsmatcher med något/några andra lag som också är off-season eller på väg in/ut ur säsong. Men det är kanske inte så lätt.. 

Jag tror underskattning från spelarna, konstgräs och eventuellt B/C-lag som uppställning är våra värsta fiender i den matchen.

De kommer ju att ha spelat träningsmatcher, såg något om att de skulle på två träningsläger utomlands inklusive att spela matcher. Men träningsmatcher är ju en helt annan sak.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jepson wrote:

https://www.fifpro.org/news/european-football-during-freezing-cold-russi...

Är bara planen spelbar så. 

Nja, det står ju faktiskt att om det är -15 eller kallare så kan lagen bestämma att matchen ska skjutas upp. Nu lär inte det bli aktuellt såvida det inte blir typ neråt -30 för att spela matchen ett annat datum blir ju en logistisk mardröm.


Quote:

The UEFA regulations state that at temperatures of -15 and below teams can decide to cancel the match. It didn't come to this. The official UEFA thermometer stuck at -14.9 degrees during the Rubin Kazan-FC Twente match. This was incidentally in contrast to other thermometers that indicated temperatures of well below -15 degrees...

Sekreterare Arsenal Sweden

RoPa87
Bild för RoPa87
Lars Lundstedt wrote:
Jepson wrote:

https://www.fifpro.org/news/european-football-during-freezing-cold-russi...

Är bara planen spelbar så. 

Nja, det står ju faktiskt att om det är -15 eller kallare så kan lagen bestämma att matchen ska skjutas upp. Nu lär inte det bli aktuellt såvida det inte blir typ neråt -30 för att spela matchen ett annat datum blir ju en logistisk mardröm.

Quote:

The UEFA regulations state that at temperatures of -15 and below teams can decide to cancel the match. It didn't come to this. The official UEFA thermometer stuck at -14.9 degrees during the Rubin Kazan-FC Twente match. This was incidentally in contrast to other thermometers that indicated temperatures of well below -15 degrees...

deras termometer går väl endast ner till -14,9 så klart matchen kommer spelas! Annars får dem väl flytta den till dubai eller nåt så spelas den där!  

RWHP
Bild för RWHP
Robin Palmkvist wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Jepson wrote:

https://www.fifpro.org/news/european-football-during-freezing-cold-russi...

Är bara planen spelbar så. 

Nja, det står ju faktiskt att om det är -15 eller kallare så kan lagen bestämma att matchen ska skjutas upp. Nu lär inte det bli aktuellt såvida det inte blir typ neråt -30 för att spela matchen ett annat datum blir ju en logistisk mardröm.

Quote:

The UEFA regulations state that at temperatures of -15 and below teams can decide to cancel the match. It didn't come to this. The official UEFA thermometer stuck at -14.9 degrees during the Rubin Kazan-FC Twente match. This was incidentally in contrast to other thermometers that indicated temperatures of well below -15 degrees...

deras termometer går väl endast ner till -14,9 så klart matchen kommer spelas! Annars får dem väl flytta den till dubai eller nåt så spelas den där!  

Kallaste jag varit med om hemma i Östersund är -38 i början av 2000-talet :)

King Henry #14

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Det största avbräcket är Bachirou. Han har ägt mittfäletet fullständigt. Visst Nouri är också bra. Men det är klass skillnad mellan dom båda. Jag kan tycka att Nouri får det svårt direkt när det blir högre tempo. Men några vi får se upp med är ju Sema och Ghoddos. Gryma offensiva spelare som kommer att sätta våran defensiv på prov. Jag tror att Sema kan ha gode lekstuga med Holding/Chambers/BFG. Hoppas att vi ställer upp med nån ordinarie spelare. Vore kul att se.

gunbod
Bild för gunbod

Bara jag som är livrädd för att torska och åka ur el  mot Östersund även om det ska avgöras över 2 matcher ? Stor förnedringsrisk  även mot svenskt motstånd med tanke på hur bedrövliga vi kan vara främst borta men även hemma.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Bara jag som är livrädd för att torska och åka ur el  mot Östersund även om det ska avgöras över 2 matcher ? Stor förnedringsrisk  även mot svenskt motstånd med tanke på hur bedrövliga vi kan vara främst borta men även hemma.

Du är nog inte den enda, men bör vara en av få som ens är rädd för det. :)
Rätt övertygad att vi vinner relativt enkelt. Speciellt över 2 matcher. Kassaskåpssäkert.

Twitter @grvdga

Peter Östman
Bild för Peter Östman

Vad säger ni om detta? ngr nyheter kring eventuell biljettsläpp för Arsenal Sverige?

https://www.arsenal.com/tickets/arsenal/2018-Feb-15/ostersunds-fk

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Peter Östman wrote:

Vad säger ni om detta? ngr nyheter kring eventuell biljettsläpp för Arsenal Sverige?

https://www.arsenal.com/tickets/arsenal/2018-Feb-15/ostersunds-fk

 

Vi har inte fått besked från Arsenal ännu om tilldelning, så fort vi får det kommer det att komma information.

Sekreterare Arsenal Sweden

Segerhammar
Bild för Segerhammar

https://www.fotbollskanalen.se/europa-league/ofk-arsenal-laddar-mot-stor...

ÖFK kommer nog vara mer förberedda och i bättre matchform än vad iallafall jag tidigare trott..

 

"Why fly if you could walk on water?"

leesane
Bild för leesane

Helt kört att få tag i biljetter nu eller? Varit bortrest och kunde ej ansöka på .se och jag kan inte hitta nåt på .com om att det gick/går att köpa
Ingen som har fått förhinder och inte kan åka? Det värsta är att jag behöver fyra biljetter
Ställer mig gärna i kö om någon skulle få trubbel att åka och vill bli av med biljett/biljetter. Är ju inte så långt till Östersund från Härnösand

Victoria Concordia Crescit

Pelle
Bild för Pelle
leesane wrote:

Helt kört att få tag i biljetter nu eller? Varit bortrest och kunde ej ansöka på .se och jag kan inte hitta nåt på .com om att det gick/går att köpa
Ingen som har fått förhinder och inte kan åka? Det värsta är att jag behöver fyra biljetter
Ställer mig gärna i kö om någon skulle få trubbel att åka och vill bli av med biljett/biljetter. Är ju inte så långt till Östersund från Härnösand

biljetterna har inte släppts än så du har inte missat något än iaf!

If it's too strong, then you're too weak!

leesane
Bild för leesane

Ok, men det verkar inte gå att ansöka om biljetter via arsenal.se i alla fall. Om jag tolkar biljettöversikten korrekt är det 109 sökta och 107 tilldelade biljetter och det går inte att göra en ansökan som i vanliga fall (knappen Ansök finns ej längre kvar för den matchen). Men jag kanske har missuppfattat det? 

Via .com känns det lite kört. Som jag uppfattar det har de fått 1511 biljetter allokerade och dessa lär väl gå åt. Ingen vill väl missa en match mitt i kalla februari i Sverige...

Victoria Concordia Crescit

Pelle
Bild för Pelle

Ja herre gud, du har rätt.

Jag har kollat nyhetssidan varje dag om info när biljetterna skulle släppas men inte en rad har skrivits.

Det som är intressant är att vår sekreterare skrev följande  söndagen 7 Januari:

Lars Lundstedt wrote:

Med 1000 biljetter till bortsektionen så vågar vi nästan garantera att det blir en del biljetter tillgängliga för Arsenal Sweden. Hur många är dock svårt att säga. Exakt hur ansökan kommer att gå till återkommer vi med när vi vet hur många biljetter vi har tillgång till

Hur kan det stå att ansökan stänger 3-5 Januari i biljettöversikten om styrelsen dagen innan deadline skriver att dom skall återkomma med hur ansökan om biljetterna skall gå till?

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Biljetterna som fanns att boka på arsenal.se var till hemmamatchen i London. Biljetterna till bortamatchen i Östersund är ännu inte släppta. 

Supporter sedan 1983! 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
leesane wrote:

Ok, men det verkar inte gå att ansöka om biljetter via arsenal.se i alla fall. Om jag tolkar biljettöversikten korrekt är det 109 sökta och 107 tilldelade biljetter och det går inte att göra en ansökan som i vanliga fall (knappen Ansök finns ej längre kvar för den matchen). Men jag kanske har missuppfattat det?

Den ansökan gäller matchen på Emirates.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:

Ja herre gud, du har rätt.

Jag har kollat nyhetssidan varje dag om info när biljetterna skulle släppas men inte en rad har skrivits.

Det som är intressant är att vår sekreterare skrev följande  söndagen 7 Januari:

Lars Lundstedt wrote:

Med 1000 biljetter till bortsektionen så vågar vi nästan garantera att det blir en del biljetter tillgängliga för Arsenal Sweden. Hur många är dock svårt att säga. Exakt hur ansökan kommer att gå till återkommer vi med när vi vet hur många biljetter vi har tillgång till

Hur kan det stå att ansökan stänger 3-5 Januari i biljettöversikten om styrelsen dagen innan deadline skriver att dom skall återkomma med hur ansökan om biljetterna skall gå till?

Den ansökan du referar till gällde biljetter till matchen på Emirates.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Ja herre gud, du har rätt.

Jag har kollat nyhetssidan varje dag om info när biljetterna skulle släppas men inte en rad har skrivits.

Det som är intressant är att vår sekreterare skrev följande  söndagen 7 Januari:

Lars Lundstedt wrote:

Med 1000 biljetter till bortsektionen så vågar vi nästan garantera att det blir en del biljetter tillgängliga för Arsenal Sweden. Hur många är dock svårt att säga. Exakt hur ansökan kommer att gå till återkommer vi med när vi vet hur många biljetter vi har tillgång till

Hur kan det stå att ansökan stänger 3-5 Januari i biljettöversikten om styrelsen dagen innan deadline skriver att dom skall återkomma med hur ansökan om biljetterna skall gå till?

Den ansökan du referar till gällde biljetter till matchen på Emirates.

Puh vilken tur, tänk så fel man kan se när man blir orolig mitt i natten.

Tack Larra, tänkte väl - var ju verkligen inte likt dig/er...

If it's too strong, then you're too weak!

leesane
Bild för leesane

Ok, ja tur var väl det. Kollade lite snett sådär sent på kvällen. Tack för att ni klargjort det hela i alla fall. 

Då finns fortfarande chansen, kul!

Victoria Concordia Crescit

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Ingen fara, Pelle och leesane - sådant som händer :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

RWHP
Bild för RWHP

Då va 4 biljetter till matchen på Emirates fixade :) Syns vi? :D

King Henry #14

Erik Åkerlund
Bild för Erik Åkerlund

Hur fixade du?

Sidor