Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Östersund - Arsenal

328 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Cosmos
Bild för Cosmos

Vilken pub och var någonstans?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Cosmos wrote:

Vilken pub och var någonstans?

Arsenal Sweden har bokat upp Bishops Arms både på onsdagen och torsdagen.

Sekreterare Arsenal Sweden

RWHP
Bild för RWHP
Lars Lundstedt wrote:
Cosmos wrote:

Vilken pub och var någonstans?

Arsenal Sweden har bokat upp Bishops Arms både på onsdagen och torsdagen.

 

Se där ja, mysig pub, mitt på stortorget och nästan gång avstånd till arenan! Jäkla synd man inte kunde va med :(

King Henry #14

Arsen Al
Bild för Arsen Al

Fan va segt att jag inte fick tag på biljett, ville verkligen gå på denna :(

Bo Ehlde
Bild för Bo Ehlde

Har sent om sider fått tag i centralt Hotel - Best Western ( dubbelrum )   Delar gärna detta med någon "Gunner" - hör av Dig så fort som möjligt till Momma: 073-5063306 

 

CharlesBennstrom
Bild för CharlesBennstrom

Hej! Bra jobbat med att boka upp Bishops! 

Har styrelsen koordinerat något med de fansen som kommer från London? 

Är Bishops stängt för andra förutom medlemmar i Arsenal Sweden? Jag går på matchen med 5 andra som har fått biljetter via Arsenal i UK men de är inte medlemmar i Arsenal Sweden. Är de välkomna att joina?

 

Undrar Charles 

 

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
CharlesBennstrom wrote:

Hej! Bra jobbat med att boka upp Bishops! 

Har styrelsen koordinerat något med de fansen som kommer från London? 

Är Bishops stängt för andra förutom medlemmar i Arsenal Sweden? Jag går på matchen med 5 andra som har fått biljetter via Arsenal i UK men de är inte medlemmar i Arsenal Sweden. Är de välkomna att joina?

 

Undrar Charles 

 

 

Det kommer att vara öppet för alla, så bara att ta med polarna. På torsdagen har vi hela stället, på onsdagen hade de sedan tidigare en stor bokning så då har vi typ halva stället som jag fattade det. Vi kommer att gå ut med mer detaljer inom kort, vi håller på att sammanställa lite material.

Sekreterare Arsenal Sweden

CharlesBennstrom
Bild för CharlesBennstrom

Härligt! Vi åker nattåget upp så vi joinar först på torsdagen =) 

Mikael Stellen
Bild för Mikael Stellen

Någon som ska till Åre dagen efter matchen?
Jag tänkte åka när man ändå är i närheten

Peter Östman
Bild för Peter Östman

Toppen! Dyker upp under eftermiddagen på torsdag,,, liten bilresa från Sundsvall först...

 

Bo Ehlde
Bild för Bo Ehlde

Har fått ett sent avhopp av en kompis som jag skulle dela rum med. Finns en plats i dubbelrum på Best Western  Gamla Teatern ( mitt i stan ).  Kostnad  1.000:- inkl.Frukost för en natt 15-16 Feb.  Kontakta Momma på  073-5063306  eller momma.roodbari@gmail.com

 

B-G
Bild för B-G

Fan avis. Jag hade också velat frysa stjärten av mig.

Twitter @grvdga

Arsen Al
Bild för Arsen Al
Bo Ehlde wrote:

Har fått ett sent avhopp av en kompis som jag skulle dela rum med. Finns en plats i dubbelrum på Best Western  Gamla Teatern ( mitt i stan ).  Kostnad  1.000:- inkl.Frukost för en natt 15-16 Feb.  Kontakta Momma på  073-5063306  eller momma.roodbari@gmail.com

 

Har ni en matchbiljett över också? :O 

Bo Ehlde
Bild för Bo Ehlde

Nej dessvärre gick biljetten iväg innan......

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

https://www.arsenal.se/nyheter/2018/02/34388-samling-pa-bishops-i-ostersund

Här har ni informationen om pubbokning ifall ni hade missat det :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Sentient6
Bild för Sentient6

Finns det någon som helst förhoppning att det kommer in fler biljetter?

Exqert
Bild för Exqert

Väderprognos just nu såhär en vecka innan säger -4 vid matchtid. 

Tosse
Bild för Tosse
Christoffer Silfvenius wrote:

Väderprognos just nu såhär en vecka innan säger -4 vid matchtid. 

Behagligt. Det var väl bara 10 grader varmare när ÖFK mötte Galatasaray i juli.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Christoffer Silfvenius wrote:

Väderprognos just nu såhär en vecka innan säger -4 vid matchtid. 

Vi får hoppas att det stämmer. I så fall behöver man ju inte ens långkallingar :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Alice Sjöblom
Bild för Alice Sjöblom

Undrar samma sak! Vet ni om arsenal kommer tilldela mer biljetter till arsenal Sweden? Tänker att det annars är dags att avboka hotell etc. egtersom avbokningstid går ut snart

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Alice Sjöblom wrote:

Undrar samma sak! Vet ni om arsenal kommer tilldela mer biljetter till arsenal Sweden? Tänker att det annars är dags att avboka hotell etc. egtersom avbokningstid går ut snart

Tyvärr vet vi inte det.

Sekreterare Arsenal Sweden

Hans Eklind
Bild för Hans Eklind

Jämtkraft Arena är ett fruktansvärt vind känsligt ställe, oavsett om det är vindstilla i närområdet så blåser det sidvind på arenan. -4 kan kännas som-14. Ett gott råd är att klä er varmt. Börjar bli taggad nu. #COYG nu tystnar vi jämtarna.

Niklas Norberg
Bild för Niklas Norberg
Peter Östman wrote:

Toppen! Dyker upp under eftermiddagen på torsdag,,, liten bilresa från Sundsvall först...

 

 

Vill du ha resesällskap? Åker med tåg från umeå men kan va trevligt att dela halva resan med någon som delar ens intresse!

 

Hans Eklind
Bild för Hans Eklind

Någon som har bokat hotellrum som de eventuellt vill bli av med ? 

Mintz
Bild för Mintz

Niklas har du redan bokat tåg från Umeå? Jag kommer att köra bil från Umeå på torsdag morgon

Tosse
Bild för Tosse

Frågor har väckts på flera håll hur vi ska klara att spela på konstgräs. Tror egentligen inte det är något problem eller är särskilt ovant för våra spelare. Finns väl sedan ett par år tillbaka på Colney. Vi har nog betydligt svårare att spela på dåliga planer som t ex mot Swansea senast. http://news.arseblog.com/2015/02/jonker-orders-trendy-grass-for-london-c...

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:

Frågor har väckts på flera håll hur vi ska klara att spela på konstgräs. Tror egentligen inte det är något problem eller är särskilt ovant för våra spelare. Finns väl sedan ett par år tillbaka på Colney. Vi har nog betydligt svårare att spela på dåliga planer som t ex mot Swansea senast. http://news.arseblog.com/2015/02/jonker-orders-trendy-grass-for-london-c...

"Update: We’ve been asked to clarify that these pitches are being considered for the Hale End academy complex, and as yet no purchase has been made."

Det finns dock i alla fall en konstgräsplan på Colney, den finns inomhus men de tränar nästan aldrig på den. Skulle tro att de kör något enstaka pass på den innan avfärd till Östersund och sedan får de väl ett pass på onsdagen på Jämtkraft Arena också.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G

Spelar ingen roll om vi spelar på storsjön med blankis. Här blir det vinst :)

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker vi tenderar att spela dåligt i dåliga förhållanden. Vilket konstgräs är för ett lag som väldigt sällan spelar på underlaget. Bollen beteer sig lite annorlunda. Det plus att vi sällan är väl förberedda på bortaplan.

Men så länge vi inte måste spela runt bollen i sidled hela tiden och bjuda till enkla kontringar stup i kvarten så skall vi ju slå ÖFK som inte spelat match på rätt många veckor. Något annat skulle vara en rejäl sensation. Men om vi mött dom i höstas hade jag inte alls sett detta som en självklar Arsenal-seger. Men knappast som det ser ut nu för ÖFKs del.

Men jag hoppas på en bra match från båda lagen. 

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Lars Lundstedt wrote:
Tosse wrote:

Frågor har väckts på flera håll hur vi ska klara att spela på konstgräs. Tror egentligen inte det är något problem eller är särskilt ovant för våra spelare. Finns väl sedan ett par år tillbaka på Colney. Vi har nog betydligt svårare att spela på dåliga planer som t ex mot Swansea senast. http://news.arseblog.com/2015/02/jonker-orders-trendy-grass-for-london-c...

"Update: We’ve been asked to clarify that these pitches are being considered for the Hale End academy complex, and as yet no purchase has been made."

Det finns dock i alla fall en konstgräsplan på Colney, den finns inomhus men de tränar nästan aldrig på den. Skulle tro att de kör något enstaka pass på den innan avfärd till Östersund och sedan får de väl ett pass på onsdagen på Jämtkraft Arena också.

Konsträsplan eller inte på Colney. Vi har ju redan en träningsmatch inbokad på Wembley Stadium i morgon på deras hybridgräs. Och sedan spelar vi ju varje hemmamatch på samma underlag :)
https://www.youtube.com/watch?v=ETrfhSVHOtY

Sidor