Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Fattar inte riktigt varför det är olika ribbor på olika personer, vilket gör mig grymt irriterad. Likaså hur man kan ha så olika uppfattning av vad som är sandlåda. Om någon gnäller/är kritisk men någon annan inte håller med/ser det på precis samma sätt, och också skriver det, är det sandlåda? Eller om jag ironiserar över domaren, men får påhopp för det? Sjukt tröttsamt. För får man inte ens svara alls på det då?

Jag får erkänna jag drog dig lite över samma kant här som en annan retsticka här.

Vilket också är ett problem här som bidrar till den där stämningen. 

Så, nu sjunger vi alla we shall overcome. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Jag skiter i matchtrådar nu. Ska ta mig en funderare om jag ska göra likadant med forumet också. Less på det här. Så kanske glädjer någon nu i alla fall. ;-P

Jag kommer sakna dig då! 

Jag trivs bäst med folk som inte håller med mig, bästa sättet att nå framgång är att diskutera olika saker/sätt. Skulle alla tycka lika så skulle ingen utvecklas. 

 

Faaaan city 2-1 på stopptid 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Så synd att vi redan har tidernas bästa anfallsuppsättning för Jesus hade varit en grym värvning.  Den killen kommer slakta i PL. 

Ganska grymt o vara ca 20 år, 1 månad i England och redan skickat självaste Aguero till bänken 2 matcher irad. Herregud ! 

Vad betala de? Ca 400 va? 

Som att betala 25.000kr för en Ferrari....

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Jag skiter i matchtrådar nu. Ska ta mig en funderare om jag ska göra likadant med forumet också. Less på det här. Så kanske glädjer någon nu i alla fall. ;-P

Jag kommer sakna dig då! 

Jag trivs bäst med folk som inte håller med mig, bästa sättet att nå framgång är att diskutera olika saker/sätt. Skulle alla tycka lika så skulle ingen utvecklas. 

 

Faaaan city 2-1 på stopptid 

Håller med dig, men det är liksom hur man diskuterar det. Du gör det bra, tydligen gör jag inte det. Men som sagt, hoppar matchtrådar i första hand, ska tänka på hur jag gör med resten av forumet. 

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Jag skiter i matchtrådar nu. Ska ta mig en funderare om jag ska göra likadant med forumet också. Less på det här. Så kanske glädjer någon nu i alla fall. ;-P

Jag kommer sakna dig då! 

Jag trivs bäst med folk som inte håller med mig, bästa sättet att nå framgång är att diskutera olika saker/sätt. Skulle alla tycka lika så skulle ingen utvecklas. 

 

Faaaan city 2-1 på stopptid 

Håller med dig, men det är liksom hur man diskuterar det. Du gör det bra, tydligen gör jag inte det. Men som sagt, hoppar matchtrådar i första hand, ska tänka på hur jag gör med resten av forumet. 

Jo du gör det bra 999 av 1000 gånger, det var därför några, jag inkluderad, reagerade på det...

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Synd att sluta on a low, men man kan inte få allt som man vill här i världen. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Nu är United 2p efter oss. Liverpool 1 poäng efter.

Nu är det dax att börja ta matcherna på allvar. Men det är vi ju bäst på. När vi är som sämst. När vi har chansen så är vi nog sämst i hela världens statistiskt sätt.

Hoppas på superform och CL guld.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Självklart är det så Pelle.

på punkt 1 tycker jag det är horribelt att en klubb som räknas till top 10 i världen till storlek/omsättning mm inte har högre ambitioner.

punkt 2.

de hade nyss 2 år på sig. Hur långsam kan man vara? Varit på tapeten länge nu.

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jimmy Österman wrote:

Så synd att vi redan har tidernas bästa anfallsuppsättning för Jesus hade varit en grym värvning.  Den killen kommer slakta i PL. 

Ganska grymt o vara ca 20 år, 1 månad i England och redan skickat självaste Aguero till bänken 2 matcher irad. Herregud ! 

Vad betala de? Ca 400 va? 

Som att betala 25.000kr för en Ferrari....

Wenger är ju annars bra på att värva spelare som förpassats till bänken så jag tackar inte nej till Aguero.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Jag skiter i matchtrådar nu. Ska ta mig en funderare om jag ska göra likadant med forumet också. Less på det här. Så kanske glädjer någon nu i alla fall. ;-P

Jag kommer sakna dig då! 

Jag trivs bäst med folk som inte håller med mig, bästa sättet att nå framgång är att diskutera olika saker/sätt. Skulle alla tycka lika så skulle ingen utvecklas. 

 

Faaaan city 2-1 på stopptid 

Håller med dig, men det är liksom hur man diskuterar det. Du gör det bra, tydligen gör jag inte det. Men som sagt, hoppar matchtrådar i första hand, ska tänka på hur jag gör med resten av forumet. 

kom igen Sral! Inte vara en drama queen nu. Det är överspelat. Jag reagerade i stridens hetta och kände då att du hade barnsliga kommentarer riktade mot mig då jag var nästan enda soM tyckte målet var en 50/50 situation. Självklart spelade besvikelsen över matchen in på humör och reaktion. Jag bad om ursäkt och som jag sa tycker jag du håller en bra nivå fast du är min motsats i åsikter (oftast iaf).

kom igen nu och släpp det. Jag och andra har fått mkt skit genom åren men vi är kvar.

Börjar dock tappa sugen på Arsenal bara. Känns knappt värt det att få helger förstörda och sen kämpa för att det ej ska gå ut över familjen. Men kommer när nästa match närmar sig troligen se fram emot den ändå. Men gränsen närmar sig. Jag ska nog vara lite mindre i matchtrådarna men det är ju som Pelle säger i tressant att diskutera och höra hur andra tolkar saker.

COYG

Sral
Bild för Sral

Om du uppfattade det som att mina kommentarer var riktade mot dig är det bara att be om ursäkt. Det var inte alls meningen, var bara arg på domaren. 

Sen ska det inte behöva vara så att man ska ta skit och ändå vara kvar. Det är tröttsamt att det är så infekterat och hetsigt, och när vissa eller om det är flera tycker jag är en del av det, är det svårt att inte tappa lusten. Ärligt talat och tyvärr är jag skittrött på det. Må så vara att några tycker det är Drama Queen-beteende, kan inte ändra på den uppfattningen ändå.

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Självklart är det så Pelle.

på punkt 1 tycker jag det är horribelt att en klubb som räknas till top 10 i världen till storlek/omsättning mm inte har högre ambitioner.

punkt 2.

de hade nyss 2 år på sig. Hur långsam kan man vara? Varit på tapeten länge nu.

Köper dina poänger, men tyvärr är jag övertygad om att styrelsen och Kroenke inte alls ansett det varit på tapeten att ersätta honom, så de har förmodligen inte försökt mer än slängt ut lite krokar emellanåt för att hålla koll på läget...

Håller med om att vi borde ha högre ambitioner, men då det sitter högre än Wenger tror jag inte på nån stor förändring med en ny manager, även om jag som sagt inte säger emot ifall vi får en ny i sommar.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Tycker ni båda skall vara kvar. Sral och Mickys.

Vi är inte alltid överens, och tur är väl det. Det handlar om åsikter och uppfattningar  och där är man inte alltid överens.  Jag såg ex. inte heller något fel i att målet blev godkänt. Föränn efter flera repriser något den stackars domaren ju saknar. 

Så länge vi respekterar varandra, trots meningsskiljaktigheter och inte går på person så tycker jag forumet fyller sin funktion. Vi diskuterar något vi håller kärt.

Sral
Bild för Sral

Hoppas att Mickys stannar, men jag är f-n trött på detta. För det gås in på person gång på gång på gång.

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

 Pelle

Tycker du att alla här inne e supportrar till Arsenal?

Det tycker jag långtifrån alla här. En del ser ju knappt matcher för antingen e Svärmor på besök, undulaten fyller år, brorsdottern ska ha kalas, hittar ingen stream osv osv osv

Ändå går man i forumet o spyr galla över Wenger o Arsenal efter varje match

Vinner man mot Southampton borta så e det Boulds förtjänst. Förlorar man mot Watford hemma e det wengers fel

Man får absolut tycka va man vill, men man får skriva positivt efter en seger också

Jepson
Bild för Jepson

Det är måndag imorgon

Pelle
Bild för Pelle

Alex, vi har alla olika personligheter (optimister/pessimister - utelämnar medvetet realister då bägge sudor anser sig vara just det...) med olika förmågor att uttrycka oss (alla väljer inte berömma eller gnälla) och prioriterar olika.

Inget av det har med om man är supporter eller inte.

Däremot finns det ju hardcorefans och olika mycket engagemangsnivå så ur den aspekten har du en poäng.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jepson wrote:

Det är måndag imorgon

Sjunger högt : Lördag hela veckan ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson
Pelle wrote:
Jepson wrote:

Det är måndag imorgon

Sjunger högt : Lördag hela veckan ;)

hela veckan lååååång ;)

Glenn
Bild för Glenn
Alex Nilsson wrote:

 Pelle

Tycker du att alla här inne e supportrar till Arsenal?

Det tycker jag långtifrån alla här. En del ser ju knappt matcher för antingen e Svärmor på besök, undulaten fyller år, brorsdottern ska ha kalas, hittar ingen stream osv osv osv

Ändå går man i forumet o spyr galla över Wenger o Arsenal efter varje match

Vinner man mot Southampton borta så e det Boulds förtjänst. Förlorar man mot Watford hemma e det wengers fel

Man får absolut tycka va man vill, men man får skriva positivt efter en seger också

kan inte minnas att jag sett dig här inne massor Alex men jag kan ha missat också.

Tycker det är lågt att kalla folk för icke-Arsenal supportrar för att de inte kan se varje match, för att de inte tycker samma som dig gällande klubb och ledning, för att efter 21 år vilja ha en ny röst i omklädningsrummet. Vad gör dig till större Arsenalsupporter? Du verkar tycka det och har uttryckt det ett antal ggr.

Vad är din lösning som leder till en PL vinst?

Säger inte att byta Wenger garanterat leder till det men just nu har vi verkligen kört fast och har så gjort i många år.

COYG

Tillis
Bild för Tillis

Ja här finns många som prioriterar mycket före Arsenal under matchdagar.

Glenn
Bild för Glenn
Tillis wrote:

Ja här finns många som prioriterar mycket före Arsenal under matchdagar.

det här blir roligare o roligare. Det är nu man borde stänga telefonen men kan inte när det skrivs så roliga saker. Mkt möjligt att ni inte menar mig men tar åt mig å andras vägnar. Sett alla matcher i år. Ibland inspelade då det är svårt att se alla i realtid när man har en 2-årig dotter och en son på 1 månad. Har dock en mkt förstående sambo men ibland kommer  andra saker före och så är det för många här inne. Att då kalla de för mindre Arsenalfans... ja då är man inne på en jävligt tunn lina. Antar att man är mkt mer Arsenalfans om man visar sig här en gång i halvåret och då attackerar andra Arsenalfans!

COYG

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Micky s

Stämmer att jag inte skriver så mycket här jag kollar på matchen istället

Nu tycker jag bara att nivån är så låg o har varit så ett tag och så mycket gnäll på Wenger l Arsenal

 jag är inte rädd för att göra Wenger, jag e rädd för ersättaren

Kolla på Pool, United o City, alla dom har bytat tränare men dom ligger ju efter oss. Var ju en del som skrek om Klopp härinne te x..

Om vi bytar ut Wenger till nästa år så kan jag med 99% säkerhet säga att vi inte vinner ligan ändå. Så enkelt är det inne

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Ni vet, ibland krockar matcher med jobb, barnens aktiviteter, egna matcher eller annat. Märkligt kan tyckas, men de flesta har ett liv vid sidan av Arsenal.

Att jämföra vilken som "håller mest" på Arsenal är löjligt.

Denna matchtråden är den enskilt största anledningen till att jag är en passiv medlem.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Bengelito
Bild för Bengelito

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Tillis
Bild för Tillis

Vår uppgift som supporter är väl att stötta laget i med och motgång och nu när det det tar emot så försvinner den uppgiften snabbt hos många. Kalla Wenger för idiot är inte OK i mina ögon. Visst, han har gjort många misstag inte minst mot Watford men så länge han är vår manager så är det vår skyldighet att stötta ändå. Självklart ska vi få tycka till men det får ju vara liiite nyans på det hela.

Glenn
Bild för Glenn
Alex Nilsson wrote:

Micky s

Stämmer att jag inte skriver så mycket här jag kollar på matchen istället

Nu tycker jag bara att nivån är så låg o har varit så ett tag och så mycket gnäll på Wenger l Arsenal

 jag är inte rädd för att göra Wenger, jag e rädd för ersättaren

Kolla på Pool, United o City, alla dom har bytat tränare men dom ligger ju efter oss. Var ju en del som skrek om Klopp härinne te x..

Om vi bytar ut Wenger till nästa år så kan jag med 99% säkerhet säga att vi inte vinner ligan ändå. Så enkelt är det inne

men Wenger har inte vunnit ligan på 13 år och lär inte göra det heller. Sen jämför du med Klopp och Pep som gör sina första hela säsonger i PL och Mou som gör sin första i United och påstår att de misslyckas för de ligger 1-2p efter Arsenal och Pep före. Om något så är det väl i så fall ett jättedåligt betyg till Wenger som haft 20 år på sig. Rätt säker att någon av ovanstående vinner PL de närmaste 13 åren... flera ggr. Varför nämner du inte Chelsea o Conte? De bytte också tränare men det exemplet passar ej din världsbild?

Sen svarade du inte heller på vad som gör dig till ett större Arsenalfan? Är det för att du tycker Wenger ska få sitta tills han inte vill längre trots uteblivna resultat? Vilket företag och annan klubb funkar så och hur skulle tex teknikutvecklingen i många företag sett ut om de hade samma filosofi?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Jag erkänner. Jag hade fel. Chelseas mål ska inte vara mål. Det är ingen 50/50 men den är inte så brutal som många vill få det till. Det är Alonsos fart och otur. Men det är vårdslöst och han träffar Bellerin så frispark o möjligen gult kort men tveksam till den

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Skratt, jag har inte ens tänkt på det innan... ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Jag erkänner. Jag hade fel. Chelseas mål ska inte vara mål. Det är ingen 50/50 men den är inte så brutal som många vill få det till. Det är Alonsos fart och otur. Men det är vårdslöst och han träffar Bellerin så frispark o möjligen gult kort men tveksam till den

Vet inte om du försöker vara ironisk eller söker efter fred, men fel hade du inte. Det är kanske inte just en 50/50 situation men absolut ingen 0/100, möjligen 40/60 och då först efter repriser. 

oavsett stort av dig att ändra dig, kudos!

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor