Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Sluta ! Nu fick du mig att se Lars hela tiden när jag ser hans namn.

Flera års undran försvann iom ditt inlägg hahaha..

Har inte märkt det heller haha..

Sral varför har du inte sagt något ? Din lömska gädda :D

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Fyfan så drygt att ligan är bränd med 14 matcher kvar!:(

AFC

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

Pelle
Bild för Pelle

Alex: en liten skillnad mellan Arsenal och Liverpool är att vi stått i princip stilla senaste 3-4 åren (vissa menar att vi vunnit två FA andra att vi backar, därav jag neutralt skriver stått stilla) medan Liverpool sakta tar steg framöt från att ha varit långt från CL till att utmana om det på riktigt.

De gooners som e optimistiska har inga solklara framsteg att peka på medan Liverpool har det. Det gör en kontrast mot de pessimistiska som därmed enklare kan klaga.

 

Som vanligt är inte saken så svart eller vit utan det finns mycket gråskala...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Alex Nilsson wrote:

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

Öh va ?  Jag har en del vänner som tyvärr håller på Liverpool och de säger att det är ett jäääääävla liv på deras forum när de förlorar mot bottenlagen. 

Eftersom jag själv hejar på Arsenal så kan jag inte kolla upp faktan på pools hemsida men låter helt otroligt om deras fans inte yttrar sitt missnöje när det blåser stormar i klubben.

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

låter helt otroligt om deras fans inte yttrar sitt missnöje när det blåser stormar i klubben.

Vi alla tenderar att överdriva mycket, vad har Liverpool haftbför anledning till "storm"? Motgång ja, storm nej...

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Sluta ! Nu fick du mig att se Lars hela tiden när jag ser hans namn.

Flera års undran försvann iom ditt inlägg hahaha..

Har inte märkt det heller haha..

Sral varför har du inte sagt något ? Din lömska gädda :D

Det får väl bli en parting gift, då. Mysteriet är löst, bubblan är spräckt. ;-)

Stormar säkert emellanåt bland Liverpools fans också, men med så mycket skit man ser runtom på nätet från Arsenal-fans(alltså inte specifikt här), tror jag knappast att det kommer bli bättre när en ny manager kommer heller. Vi kommer inte prenumerera på titlar över en natt, och som fanskara kommer vi inte heller bli bättre. Finns sprickor här som inte bara försvinner med ett trollslag.

Och att tala om att någon skulle vara mer eller mindre supporter bara för att man tycker si eller så, hur många av matcherna man ser eller hur länge man hållt på dem bidrar inte heller till god ton. 

mangeW
Bild för mangeW
Pelle wrote:
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Skratt, jag har inte ens tänkt på det innan... ;)

Sral är briljant.

Däremot vet jag att Lasse fortfarande grämer sig över att han var tvåa på bollen till det mest briljanta forumnicket of them all; Larsenal. Vad hände med Larsenal? Har han gått i ide likt en själv?

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

låter helt otroligt om deras fans inte yttrar sitt missnöje när det blåser stormar i klubben.

Vi alla tenderar att överdriva mycket, vad har Liverpool haftbför anledning till "storm"? Motgång ja, storm nej...

Fast när ett så stort lag som Liverpool inte vinner på 5 matcher och förlorar först mot swansea hemma och blir nollade av Hull så är det storm i föreningen. 

Lägg där till ett X och fyra förluster på dom 5 matcherna. 

Samt att de har 5 hemmamatcher irad utan vinst. 

Totalkris!

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

låter helt otroligt om deras fans inte yttrar sitt missnöje när det blåser stormar i klubben.

Vi alla tenderar att överdriva mycket, vad har Liverpool haftbför anledning till "storm"? Motgång ja, storm nej...

Fast när ett så stort lag som Liverpool inte vinner på 5 matcher och förlorar först mot swansea hemma och blir nollade av Hull så är det storm i föreningen. 

Lägg där till ett X och fyra förluster på dom 5 matcherna. 

Samt att de har 5 hemmamatcher irad utan vinst. 

Totalkris!

Du visar exakt överdriften. Dom ligger en ynka pinne efter CL plats trots dessa matcher. Det -r enbart fans som överreagerar på minsta match som får det till storm enligt mig, än mindre kris...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Alex Nilsson wrote:

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

får inte alls ihop hur du tänker??? Hur många tränare har inte Fools haft de senaste 5-7 åren? Fansen har verkligen fått bort de tränare de inte velat ha så där har du jättefel! Sen är vi 1p före Fools och du får det att låta som om de ligger sist och vi leder ligan... vi lär torska där nästa omgång (är väl Fools bora då?) och då är de förbi oss. Skulle säga att Arsenal har bland de snällaste fansen vad gäller visa missnöje på läktaren mm. Mest turister iof...

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Jag erkänner. Jag hade fel. Chelseas mål ska inte vara mål. Det är ingen 50/50 men den är inte så brutal som många vill få det till. Det är Alonsos fart och otur. Men det är vårdslöst och han träffar Bellerin så frispark o möjligen gult kort men tveksam till den

Vet inte om du försöker vara ironisk eller söker efter fred, men fel hade du inte. Det är kanske inte just en 50/50 situation men absolut ingen 0/100, möjligen 40/60 och då först efter repriser. 

oavsett stort av dig att ändra dig, kudos!

absolut inte ironi. Skönt att jag har med dig i mitt resonemang. Började tro att jag hade fel och alla andra rätt. Så kan vi ju inte ha det :-)

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Alex Nilsson wrote:

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

får inte alls ihop hur du tänker??? Hur många tränare har inte Fools haft de senaste 5-7 åren? Fansen har verkligen fått bort de tränare de inte velat ha så där har du jättefel! Sen är vi 1p före Fools och du får det att låta som om de ligger sist och vi leder ligan... vi lär torska där nästa omgång (är väl Fools bora då?) och då är de förbi oss. Skulle säga att Arsenal har bland de snällaste fansen vad gäller visa missnöje på läktaren mm. Mest turister iof...

Tror han menar att man nu hyllar Klopp o Liverpool och skriker kris för oss, ändå ligger vi före dom...

Vi har väl Hull nästa gång medan Liverpool tar emot äckliga spurs?

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Alex Nilsson wrote:

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

får inte alls ihop hur du tänker??? Hur många tränare har inte Fools haft de senaste 5-7 åren? Fansen har verkligen fått bort de tränare de inte velat ha så där har du jättefel! Sen är vi 1p före Fools och du får det att låta som om de ligger sist och vi leder ligan... vi lär torska där nästa omgång (är väl Fools bora då?) och då är de förbi oss. Skulle säga att Arsenal har bland de snällaste fansen vad gäller visa missnöje på läktaren mm. Mest turister iof...

Tror han menar att man nu hyllar Klopp o Liverpool och skriker kris för oss, ändå ligger vi före dom...

Vi har väl Hull nästa gång medan Liverpool tar emot äckliga spurs?

du har rätt. Är ett tag kvar till Fools. Finns fler poäng att tappa. Snart kommer uppryckningen och vi krigar oss till en topp 4 och våra konkurrenter faller igenom. Samma procedur som förra året, samma procedur som alltid

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Alex Nilsson wrote:

Sa aldrig att Wenger ska sitta tills han själv väljer att lämna , för min del får han gärna lämna efter säsongen, det är gnället o hatet mot Wenger jag tycker e sjukt , som Tillis skrev  så e han vår tränare o då får man stötta honom i med o motgång oavsett vad man tycker,men vissa har ju bestämt sig att allt e Wengers fel.

Sitter han ner på bänken så ifrågasätter man han varför han inte står upp.

Står han då upp så ifrågasätter man honom varför han inte sitter ner.

Säga vad man vill om Liverpool supportar men dom driver inte det hatet mot sin tränare efter en förlust som vissa "supportrar" här inne gör. Tänk om vi hade haft dom förlusterna som Pool har, hur hade det sett ut härinne då

Vill man inte ens tänka på

 

får inte alls ihop hur du tänker??? Hur många tränare har inte Fools haft de senaste 5-7 åren? Fansen har verkligen fått bort de tränare de inte velat ha så där har du jättefel! Sen är vi 1p före Fools och du får det att låta som om de ligger sist och vi leder ligan... vi lär torska där nästa omgång (är väl Fools bora då?) och då är de förbi oss. Skulle säga att Arsenal har bland de snällaste fansen vad gäller visa missnöje på läktaren mm. Mest turister iof...

Tror han menar att man nu hyllar Klopp o Liverpool och skriker kris för oss, ändå ligger vi före dom...

Vi har väl Hull nästa gång medan Liverpool tar emot äckliga spurs?

du har rätt. Är ett tag kvar till Fools. Finns fler poäng att tappa. Snart kommer uppryckningen och vi krigar oss till en topp 4 och våra konkurrenter faller igenom. Samma procedur som förra året, samma procedur som alltid

Det blir iaf inte sämre trots allt... :p

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

låter helt otroligt om deras fans inte yttrar sitt missnöje när det blåser stormar i klubben.

Vi alla tenderar att överdriva mycket, vad har Liverpool haftbför anledning till "storm"? Motgång ja, storm nej...

Fast när ett så stort lag som Liverpool inte vinner på 5 matcher och förlorar först mot swansea hemma och blir nollade av Hull så är det storm i föreningen. 

Lägg där till ett X och fyra förluster på dom 5 matcherna. 

Samt att de har 5 hemmamatcher irad utan vinst. 

Totalkris!

Du visar exakt överdriften. Dom ligger en ynka pinne efter CL plats trots dessa matcher. Det -r enbart fans som överreagerar på minsta match som får det till storm enligt mig, än mindre kris...

Men klart 5 raka utan seger och 4 raka hemmaförluster är kris i ett Liverpool som jagar övriga topplagen? 

1p efter cl säger ingenting om saken. 

Jag sa ju att det blåser storm i klubben NU efter alla dåliga resultat sista tiden, inte att det blåser storm pga att de ligger 1efter cl. 

Och det är inte bara fansen som kallar det kris, stora svarta rubriker i samtliga kvällstidningar efter Hullmatchen. 

Men nu säger du väl "jaaaa men media vad vet dom?"  

Sedan när klopp går ut o säger att det är stormigt så säger du " jaaaaa men klopp måste ju säga så". 

Du vänder alltid på sanningen för att du ska få rätt. 

Erkänn bara för dig själv att det blåser storm i vilken topp 6 klubb som helst när de inte vinner på 5 matcher och har 4 raka hemmatorsk! 

Allt annat är bara barnsligt naivt och endast envishet bakom ett uteblivet erkännande. 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle

Jimmy, vad kallar du det om en toppklubb har det som Chelsea förra säsongen? Där kan vi prata om kris. Att använda det tidigare är bara missbruk så det inte kan användas i andra sammanhang.

Själv kallar jag det Liverpool har för formsvacka.

Jag säger inte att jag har rätt, jag menar att jag tycker orden missnyttjas, både av media och fans varpå andra hänger på.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Jimmy, vad kallar du det om en toppklubb har det som Chelsea förra säsongen? Där kan vi prata om kris. Att använda det tidigare är bara missbruk så det inte kan användas i andra sammanhang.

Själv kallar jag det Liverpool har för formsvacka.

Jag säger inte att jag har rätt, jag menar att jag tycker orden missnyttjas, både av media och fans varpå andra hänger på.

Ja Chelsea hade kris förra året. En värre kris än vad pool har nu. Bara för att Chelseas var värre så kan man använda samma ord för Liverpool. Det är inte tabellplaceringen jag kommenterade utan deras resultat sista tiden. 

Ska man kalla Liverpools resultatrad för formsvacka får man nog lägga till ordet "havsdjup" framför. Det är inte ofta ett topp6 lag har 4 raka hemmaförluster. Kan inte ens minnas när något av de andra lagen hade det.

Stod det inte att det va Liverpools sämsta svit sedan engelska ligan starta ? Det kallar jag kris. Men visst vill du kalla det historisk dålig formsvacka så köper jag det.

Men inte "formsvacka". Alltför klent ord i mitt tycke när man ser på den faktan.  

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Jag erkänner. Jag hade fel. Chelseas mål ska inte vara mål. Det är ingen 50/50 men den är inte så brutal som många vill få det till. Det är Alonsos fart och otur. Men det är vårdslöst och han träffar Bellerin så frispark o möjligen gult kort men tveksam till den

Vet inte om du försöker vara ironisk eller söker efter fred, men fel hade du inte. Det är kanske inte just en 50/50 situation men absolut ingen 0/100, möjligen 40/60 och då först efter repriser. 

oavsett stort av dig att ändra dig, kudos!

Det där är 100% rött kort på Alonso. Många använder just "men det är ju bara för att han har så hög fart som det tar så illa" och missar då att det är exakt därför det är rött kort. Kommer jag in i en duell med hög fart och som i det här fallet armarna före och jag knockar motståndaren så är det rött kort. Sådana är reglerna, det finns tvärt emot vad många tror inte en enda bokstav i reglerna om att allt är ok så länge man tar bollen först. Xhakas tackling mot Burnley blir ju inte ok bara för att han råkar träffa bollen före benet, det var ett helt korrekt rött kort därför att det var en farlig tackling. Det är kraften i satsningen och hur riskabel den är som är avgörande, inget annat. Det skulle därför ha varit frispark för oss och rött kort på Alonso.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Jag erkänner. Jag hade fel. Chelseas mål ska inte vara mål. Det är ingen 50/50 men den är inte så brutal som många vill få det till. Det är Alonsos fart och otur. Men det är vårdslöst och han träffar Bellerin så frispark o möjligen gult kort men tveksam till den

Vet inte om du försöker vara ironisk eller söker efter fred, men fel hade du inte. Det är kanske inte just en 50/50 situation men absolut ingen 0/100, möjligen 40/60 och då först efter repriser. 

oavsett stort av dig att ändra dig, kudos!

Det där är 100% rött kort på Alonso. Många använder just "men det är ju bara för att han har så hög fart som det tar så illa" och missar då att det är exakt därför det är rött kort. Kommer jag in i en duell med hög fart och som i det här fallet armarna före och jag knockar motståndaren så är det rött kort. Sådana är reglerna, det finns tvärt emot vad många tror inte en enda bokstav i reglerna om att allt är ok så länge man tar bollen först. Xhakas tackling mot Burnley blir ju inte ok bara för att han råkar träffa bollen före benet, det var ett helt korrekt rött kort därför att det var en farlig tackling. Det är kraften i satsningen och hur riskabel den är som är avgörande, inget annat. Det skulle därför ha varit frispark för oss och rött kort på Alonso.

Säger absolut inte emot dig, men har en fråga angående reglerna/domaren syn på situationen.

Om jag inte minns fel så springer Bellerin runt som en nackad höna och tittar endast på bollen (högt upp i luften) och ser inte att Alonso kommer med den farten. Får inte Bellerin "skylla sig själv" när han inte kollar runt och läser av Alonsos fart ?
Alltså jag tänker som det är i hockeyn.

Står du med ryggen mot sargen och en spelare kommer i hög fart mot dig och förbereder sig för en tackling, om du då vänder ryggen till och får en fet smäll så du tuppar av så tycker ju iaf jag att du får skylla dig själv när tänderna sitter fast i plexit.

Jag kan läsa av situationen fel men känns väl som att Alonso är kvarten före in i situationen och sedan hoppar Bellerin IN i Alonso underifrån?
Säger inte att armbågarna ska vara där såklart, men tycker Bellerin orsakar skadan själv genom att naivt inte läsa av Alonsos fart och agera utifrån det. 

Jag tycker alltså att det ska blåsas av pga Alonsos kraftfulla satsning och armbågen felaktigt "ute" men tycker inte det ska blåsas av pga att Bellerin blir knockad. Det orsakar han själv anser jag.

Förstår du hur jag menar? haha

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams

Med det resonemanget angående tuff satsning, är det frispark i första momentet också?

Costa satsar satan, Bellerin kan inte ta kroppskontakten och förlorar klart närkampen, tappar balansen och orienteringen och är i duktig obalans när nästa närkamp kommer. Alonso går in med fart, och hoppar först, vilket man gärna vill om man vill vinna en nickduell. Armarna kommer upp, det är anatomi när man hoppar, och det finns inte en spelare av klass som inte använder sig av "höga armar" för balans, för "häng" och för att ev "trycka ner motståndarna.

Allt detta skall domaren på bråkdelen av en sekund avgöra om det är rätt eller fel. Dessutom är det en Engelsk match med just tuffa höjddueller och då en historia angående just det.

Vid första anblicken; Klart mål enligt mig.

Efter ett antal repriser; frispark Arsenal.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Allt är beroende på vart Alonsos armbåge/underarm osv hamnar. Nu sitter den rakt över käken vilket är firispark och kort alla dagar i veckan.

Har han samma fart höjd och kraft men sättet armen mot Bellerins rygg, bröst eller överarm tycker jag det är en fair duell. I detta fallet är det solklar regelöverträdelse.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Österman wrote:

Säger absolut inte emot dig, men har en fråga angående reglerna/domaren syn på situationen.

Om jag inte minns fel så springer Bellerin runt som en nackad höna och tittar endast på bollen (högt upp i luften) och ser inte att Alonso kommer med den farten. Får inte Bellerin "skylla sig själv" när han inte kollar runt och läser av Alonsos fart ?
Alltså jag tänker som det är i hockeyn.

Står du med ryggen mot sargen och en spelare kommer i hög fart mot dig och förbereder sig för en tackling, om du då vänder ryggen till och får en fet smäll så du tuppar av så tycker ju iaf jag att du får skylla dig själv när tänderna sitter fast i plexit.

Jag kan läsa av situationen fel men känns väl som att Alonso är kvarten före in i situationen och sedan hoppar Bellerin IN i Alonso underifrån?
Säger inte att armbågarna ska vara där såklart, men tycker Bellerin orsakar skadan själv genom att naivt inte läsa av Alonsos fart och agera utifrån det. 

Jag tycker alltså att det ska blåsas av pga Alonsos kraftfulla satsning och armbågen felaktigt "ute" men tycker inte det ska blåsas av pga att Bellerin blir knockad. Det orsakar han själv anser jag.

Förstår du hur jag menar? haha

Jodå, jag förstår vad du menar :-)

Att säga att Bellerin hoppar in i Alonsos armbåge håller jag inte med om, det är ju i princip som att säga att Burnley-spelaren springer in i Xhakas dobbar. Nyckeln i den här situationen är att Alonso håller ut armen och kommer i hög fart och därmed agerar på ett för motståndaren farligt sätt och då är det rött kort. Det enda skälet till att Alonso håller ut armen är för att hindra Bellerin från att komma åt bollen (vill man hoppa högre ska man skicka armarna rakt uppåt, inte utåt i riktning mot en motspelares huvud) och det är det som orsakar att Bellerin blir totalt knockad.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Kaiser Özil wrote:

Allt är beroende på vart Alonsos armbåge/underarm osv hamnar. Nu sitter den rakt över käken vilket är firispark och kort alla dagar i veckan.

Har han samma fart höjd och kraft men sättet armen mot Bellerins rygg, bröst eller överarm tycker jag det är en fair duell. I detta fallet är det solklar regelöverträdelse.

Exakt så. Alonso satsar stenhårt och menar givetvis inte att knocka Hector, men det har ingen betydelse. Han hoppar in med enorm kraft och armen träffar rätt i nian på motståndaren som bokstavligt talat blir totalt utslagen - per definition rött kort.

Sekreterare Arsenal Sweden

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Kaiser Özil wrote:

Allt är beroende på vart Alonsos armbåge/underarm osv hamnar. Nu sitter den rakt över käken vilket är firispark och kort alla dagar i veckan.

Har han samma fart höjd och kraft men sättet armen mot Bellerins rygg, bröst eller överarm tycker jag det är en fair duell. I detta fallet är det solklar regelöverträdelse.

Exakt så. Alonso satsar stenhårt och menar givetvis inte att knocka Hector, men det har ingen betydelse. Han hoppar in med enorm kraft och armen träffar rätt i nian på motståndaren som bokstavligt talat blir totalt utslagen - per definition rött kort.

Håller inte med i att det ska vara rött kort. Det är en duell, en spelare har hög fart och en spelare har det inte. Han trycker inte till med armbågen, har den inte där för att trycka bort Bellerin. Han kommer högre och fortare än Bellerin så jag är lite inne på att tyvärr får Bellerin skylla sig själv lite. Dock har jag svängt om till frispark och inte mål...men inte något rött kort. Rätt övertygad om att om du fick spela upp detta 100ggr för olika domare skulle max 1 ge ett rött kort. Majoriteten skulle blåsa mål.

Tror inte speciellt många här hade ropat efter röda och gula kort om Bellerin inte landat som han gjorde. Hade han rest si gupp efter kollisionen så hade det låtit annorlunda och det är inte det oturliga utfallet som ska bedömmas utan regelbrottet och intentionen förövaren har.

JAg kommer ihåg lätt 4-5 st liknande dueller under matchen där bland annat Kos och Musse kom i liknande fart, likande upphopp och liknande smällar ute på plan där det ej blev något. Skillnaden är att motståndaren ej däckade. Även Chelskis backar gick in liknande i några dueller. Så dessa dueller sker hela tiden. Gabbe som delar ut en solklar armbåge på Hazard med 100% vilje pratas det ej om alls. Visst finns skillnaden att det blev mål och det är ju jäkligt surt då det borde varit frispark till bellerin.

De engelska experterna sades var eniga att det ska vara mål. Har ej läst mer vad e sa. Har någon annan sett hur de försvarade detta?

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Vi kan nog vara ganska säkra på Atkinsons beslut om situationen hade varit den omvända, om ex Kos hade mosat Hazard på samma sätt i vårt straffområde.

Tosse
Bild för Tosse
mangeW wrote:
Pelle wrote:
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Skratt, jag har inte ens tänkt på det innan... ;)

Sral är briljant.

Däremot vet jag att Lasse fortfarande grämer sig över att han var tvåa på bollen till det mest briljanta forumnicket of them all; Larsenal. Vad hände med Larsenal? Har han gått i ide likt en själv?

Men Lassenal är kanske ledigt? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Tosse wrote:
mangeW wrote:
Pelle wrote:
Bengelito wrote:

Sral = Lars. Nu fattade jag. Wow. Tog ett tag :D

Skratt, jag har inte ens tänkt på det innan... ;)

Sral är briljant.

Däremot vet jag att Lasse fortfarande grämer sig över att han var tvåa på bollen till det mest briljanta forumnicket of them all; Larsenal. Vad hände med Larsenal? Har han gått i ide likt en själv?

Men Lassenal är kanske ledigt? 

Lasseanal också haha. 

Nej förlåt haha

Jag är pappaledig så nivån är därefter

I år smäller det !

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Tosse wrote:

Vi kan nog vara ganska säkra på Atkinsons beslut om situationen hade varit den omvända, om ex Kos hade mosat Hazard på samma sätt i vårt straffområde.

Och då hade nog samma diskussion pågått i ett Chelsea forum ngnstans i världen. 
Hade vi fått ett sådatn mål bortdömt hade jag iaf accepterat det. Givetvis hade man reagerat men sen ser man ju varför det borde bli frispark och kort för farligt spel till Kos. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Lars Lundstedt wrote:
Jimmy Österman wrote:

Säger absolut inte emot dig, men har en fråga angående reglerna/domaren syn på situationen.

Om jag inte minns fel så springer Bellerin runt som en nackad höna och tittar endast på bollen (högt upp i luften) och ser inte att Alonso kommer med den farten. Får inte Bellerin "skylla sig själv" när han inte kollar runt och läser av Alonsos fart ?
Alltså jag tänker som det är i hockeyn.

Står du med ryggen mot sargen och en spelare kommer i hög fart mot dig och förbereder sig för en tackling, om du då vänder ryggen till och får en fet smäll så du tuppar av så tycker ju iaf jag att du får skylla dig själv när tänderna sitter fast i plexit.

Jag kan läsa av situationen fel men känns väl som att Alonso är kvarten före in i situationen och sedan hoppar Bellerin IN i Alonso underifrån?
Säger inte att armbågarna ska vara där såklart, men tycker Bellerin orsakar skadan själv genom att naivt inte läsa av Alonsos fart och agera utifrån det. 

Jag tycker alltså att det ska blåsas av pga Alonsos kraftfulla satsning och armbågen felaktigt "ute" men tycker inte det ska blåsas av pga att Bellerin blir knockad. Det orsakar han själv anser jag.

Förstår du hur jag menar? haha

Jodå, jag förstår vad du menar :-)

Att säga att Bellerin hoppar in i Alonsos armbåge håller jag inte med om, det är ju i princip som att säga att Burnley-spelaren springer in i Xhakas dobbar. Nyckeln i den här situationen är att Alonso håller ut armen och kommer i hög fart och därmed agerar på ett för motståndaren farligt sätt och då är det rött kort. Det enda skälet till att Alonso håller ut armen är för att hindra Bellerin från att komma åt bollen (vill man hoppa högre ska man skicka armarna rakt uppåt, inte utåt i riktning mot en motspelares huvud) och det är det som orsakar att Bellerin blir totalt knockad.

Det är DÅLIGT av Bellerin att inte vara medveten vad han har runt omkring sig. Om man ska dra din hockeyliknelse så är det DÅLIGT av en försvarare att stå med ryggen mot sargen. Det gör honom inte tacklingsbar i ryggen för det, däremot om han själv "sätter sig i skiten" genom att vända ryggen mot när tacklingen redan är påbörjad är det en annan sak. Tillbaks till den här situationen så är Bellerin ouppmärksam men Alonso kommer vårdslöst in i situationen, oavsett om motståndaren är med på det eller ej

Sidor