Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 7/3-17

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Arsenal - Bayern Munchen 7/3-17

Finns det någon som tror på annat än en pinsam förlust? Pricken över i:et för klubben och Wenger skulle väll vara att efter att man åkt på den extremt väntade förlusten berätta att man förlängt kontraktet med Wenger. Och att man hittills är missnöjda med året och att nästa år så ska det minsann bli annat, vi.ska bara fixa CL-platsen först. Nästa år har vi ju Cazorla frisk!

You win some, you draw some

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ställ upp med offensivt lag och kör hög press 90 min så får vi se vad tombolan säger.....

AFC

Mackan
Bild för Mackan

Det är väl inte omöjligt att vi gör en riktig "hjälteinsats" och krigar till oss ett kryss hemma, vilket så klart inte räcker långt i sammanhanget efter bortadebaclet. Det värsta är ju att man nästan räknar det som hjälteinsats att kryssa hemma mot stora lag.... :(

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:

Det är väl inte omöjligt att vi gör en riktig "hjälteinsats" och krigar till oss ett kryss hemma, vilket så klart inte räcker långt i sammanhanget efter bortadebaclet. Det värsta är ju att man nästan räknar det som hjälteinsats att kryssa hemma mot stora lag.... :(

 

Skall vi följa trenden så vinner vi med 3/4-0 och åker ut på bortamålsregeln, alla jublar att vi besegrade Bayern som en merit och Wenger förlänger.

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Det vore ju så typiskt oss om vi gjorde en heroisk insats och vann med typ 2-0. :-/

Byarum
Bild för Byarum

Ska bli intressant att se vad laget kan prestera just nu. Det är ju inte med samma glädje jag sätter mig på planet i morgon bitti, som jag kände när jag köpte biljetten, men är det någon stake i laget, så visas det i morgon.

Ett debacle i morgon, så befarar jag en klubb eller ett lag i fritt fall under våren...

Bosse

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Det är väl inte omöjligt att vi gör en riktig "hjälteinsats" och krigar till oss ett kryss hemma, vilket så klart inte räcker långt i sammanhanget efter bortadebaclet. Det värsta är ju att man nästan räknar det som hjälteinsats att kryssa hemma mot stora lag.... :(

 

Skall vi följa trenden så vinner vi med 3/4-0 och åker ut på bortamålsregeln, alla jublar att vi besegrade Bayern som en merit och Wenger förlänger.

4-0 går vi ju vidare på just pga bortamålsregeln :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Fredde
Bild för Fredde

Jag bryr mig inte om resultatet, det är för stort för att hämta in vi är redan utklassade över dubbelmötet. Jag vill se 11 krigare som jobbar för varandra ute på planen i 90 minuter.

You win some, you draw some

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Min elva:

                   Ospina

Bellerin Gabrial/Holding Koscielny Gibbs

           Oxen   Xhaka

      Wacott               Welbeck

                 Alexis
                  Perez

 

 

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Det är väl inte omöjligt att vi gör en riktig "hjälteinsats" och krigar till oss ett kryss hemma, vilket så klart inte räcker långt i sammanhanget efter bortadebaclet. Det värsta är ju att man nästan räknar det som hjälteinsats att kryssa hemma mot stora lag.... :(

 

Skall vi följa trenden så vinner vi med 3/4-0 och åker ut på bortamålsregeln, alla jublar att vi besegrade Bayern som en merit och Wenger förlänger.

4-0 går vi ju vidare på just pga bortamålsregeln :-)

Tänkte exakt samma sak men så var det ju Pelle som räknade så där blev jag allt fundersam då han brukar ha rätt.

 

Sral
Bild för Sral

2-0 och några brända chanser, eventuellt ett stolpskott. Det absolut mest smärtsamma resultatet skulle egentligen vara 3-0. Nästan så att det skulle kännas bättre med typ 1-1.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Det är väl inte omöjligt att vi gör en riktig "hjälteinsats" och krigar till oss ett kryss hemma, vilket så klart inte räcker långt i sammanhanget efter bortadebaclet. Det värsta är ju att man nästan räknar det som hjälteinsats att kryssa hemma mot stora lag.... :(

 

Skall vi följa trenden så vinner vi med 3/4-0 och åker ut på bortamålsregeln, alla jublar att vi besegrade Bayern som en merit och Wenger förlänger.

4-0 går vi ju vidare på just pga bortamålsregeln :-)

Tänkte exakt samma sak men så var det ju Pelle som räknade så där blev jag allt fundersam då han brukar ha rätt.

 

Kraftig jetlag med mosig hjärna är förklaringen...

If it's too strong, then you're too weak!

Woody
Bild för Woody

Är också jetlaggad och skiter nog i detta spektakel och kollar Leif GW och Veckans brott istället. Hoppar gärna över sopdålige Granit och Arsenals stereotypa spelide där varje gubbe är förprogrammerad likt robotar. Insatsen mot Liverpool övertygade mig om att detta för närvarande är övermättande. Rock on !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Tror faktiskt jag skippar att se matchen

B-G
Bild för B-G

Samma här. Inte utsätter jag mig för en sån här match mitt i natten.

Twitter @grvdga

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Idag går Napolimatchen i förhand. Totalt ointresserad av att se klubben bli förkastad av Wengers vidriga tyglar. 

 

WENGER OUT!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Fredde
Bild för Fredde

https://www.facebook.com/SquawkaFootballNews/videos/1098144893624987/

På en direkt fråga till BFG ifall truppen har förtroende för Wengér.

You win some, you draw some

Tillis
Bild för Tillis

Kenny !!  Jag trodde du ville ha kvar Wenger

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR NI TAGGADE GUBBAR!!! 

Upp med smilbanden och njut av kvällens föreställning för ikväll blir det en kväll att minnas länge ! 

Det är "stulna år" på TV4 fakta 22.50 och det handlar  om Arsenals framgångar sista åren....

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams

4-1 :-)

 

gunbod
Bild för gunbod

Seriöst så vet jag fan inte ens om man ids kolla ikväll. Senaste debaclen satt man ju bara och skrattade åt eländet, då har det nog gått för långt. Jobbigt att se sitt lag så förnedrat och ser mest ut som ett sjunkande skepp. :-(

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR NI TAGGADE GUBBAR!!! 

Upp med smilbanden och njut av kvällens föreställning för ikväll blir det en kväll att minnas länge ! 

Det är "stulna år" på TV4 fakta 22.50 och det handlar  om Arsenals framgångar sista åren....

Avundas din positiva läggning, men det är ju iof bara fotboll...;-)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:
Jimmy Österman wrote:

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR NI TAGGADE GUBBAR!!! 

Upp med smilbanden och njut av kvällens föreställning för ikväll blir det en kväll att minnas länge ! 

Det är "stulna år" på TV4 fakta 22.50 och det handlar  om Arsenals framgångar sista åren....

Avundas din positiva läggning, men det är ju iof bara fotboll...;-)

Haha jag är positiv till nästan allt i livet, men när det gäller styrelsens sätt att styra Arsenal omvandlas jag till en bitter-fitta ;D 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

3-0 Det står redan skrivet i memoarerna.

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:
gunbod wrote:
Jimmy Österman wrote:

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR NI TAGGADE GUBBAR!!! 

Upp med smilbanden och njut av kvällens föreställning för ikväll blir det en kväll att minnas länge ! 

Det är "stulna år" på TV4 fakta 22.50 och det handlar  om Arsenals framgångar sista åren....

Avundas din positiva läggning, men det är ju iof bara fotboll...;-)

Haha jag är positiv till nästan allt i livet, men när det gäller styrelsens sätt att styra Arsenal omvandlas jag till en bitter-fitta ;D 

Vaa, du menar inte att det verkligen finns några som styr denna klubb ? Synd bara att årorna gick av för alldeles för länge sedan...

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

3-0 Det står redan skrivet i memoarerna.

Dina eller Wengers ?

0-3 och vi sjunker bara ännu djupare. Snart är väl ändå botten nådd, det kan man kanske trösta sig med...

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:

3-0 Det står redan skrivet i memoarerna.

Dina eller Wengers ?

0-3 och vi sjunker bara ännu djupare. Snart är väl ändå botten nådd, det kan man kanske trösta sig med...

Mina och Wengers.
Tur vi spelar hemma ;) 

Twitter @grvdga

Byarum
Bild för Byarum

Ska bli intressant att se om vi hunnit förbereda oss idag,,,, har en känsla att just den här matchen kan bli avgörande för hela säsongen. Går det åt helvete ikväll, så tror jag att vi kommer att falla djupt i PL. Gör vi bra ifrån, så finns det kanske en liten chans att det blir nytt mod och att vi kniper fjärdeplatsen,,,, oberoende av hur det slutar, tror jag inte att det kommer att ha någon betydelse för managerfrågan,,,, Wenger sitter säkert gentemot den förlamade styrelsen,,,,

Bosse

gunbod
Bild för gunbod
Byarum wrote:

Ska bli intressant att se om vi hunnit förbereda oss idag,,,, har en känsla att just den här matchen kan bli avgörande för hela säsongen. Går det åt helvete ikväll, så tror jag att vi kommer att falla djupt i PL. Gör vi bra ifrån, så finns det kanske en liten chans att det blir nytt mod och att vi kniper fjärdeplatsen,,,, oberoende av hur det slutar, tror jag inte att det kommer att ha någon betydelse för managerfrågan,,,, Wenger sitter säkert gentemot den förlamade styrelsen,,,,

Kom igen, han har ju ändå bara suttit där i 20 år ännu, de anser väl att han fortfarande utvecklar vårat spel. De kanske rent av anser att vi spelar bättre nu än när vi vann ligan senast,2003-04...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Freddee wrote:

https://www.facebook.com/SquawkaFootballNews/videos/1098144893624987/

På en direkt fråga till BFG ifall truppen har förtroende för Wengér.

Äh, han skrattar väl åt att han får en sån fråga dessutom med Wenger precis bredvid sig? Inte så konstigt att man tycker det är en väldigt korkad journalistfråga, vad ska han svara liksom. "Nej, truppen är söndrad och det är han till högers fel!"?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Tillis wrote:

Kenny !!  Jag trodde du ville ha kvar Wenger

Nej nej. De var 4 år sen jag gav upp.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sidor