Medlemmar: 8887 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 7/3-17

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Lite skillnad på Colorado Avalanche och Arsenal trots allt. Hur tjatigt det än blir är Gunners en klubb som konstant hamnat topp fyra. Vi är ju inte direkt toksist i ligan.

Fredde
Bild för Fredde

Absolut, men en viss skillnad att vi är på lägsta möjliga nivå för att säkerställa CL-pengar. Colorado får sina NHL-pengar så länge de deltar. Kan gå till de andra klubbarna som de äger och så ser du samma sak där. Och ärligt talat, jag bryr mig inte om de dära deltagarpengarna i CL. Allsvenska lags högsta mål är att gå till CL-gruppspelet så att de får ta en del av kakan. Vi verkar ha samma tänk fast vi nöjer oss med åttondelen.

You win some, you draw some

Sral
Bild för Sral

Jag tror inte att vi nöjer oss med åttondelen. Bara det att vi inte klarar av att ta oss vidare. Och ärligt talat, hade vi inte maximal otur att få Bayern när vi ändå vann gruppen?

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral wrote:

Jag tror inte att vi nöjer oss med åttondelen. Bara det att vi inte klarar av att ta oss vidare. Och ärligt talat, hade vi inte maximal otur att få Bayern när vi ändå vann gruppen?

Visst var det så men hade ju tur med Monaco för ngt år sen. Hjälpte ju inte ;)

vi har fortfarande chans på topp 3 men med det spelet vi visat upp den sista tiden ser det inte ljust ut. Smärtar att se Arsenal spela numera. Man liksom vet att det kommer skita sig till slut :p

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Klart Gundbod ska stå på sig med sina åsikter. Men jag satsar en betald Thairesa på att han får fel ;)

Skärmdump taget. Klarar inte Wenger att sluta top4 i år så har Gunbod en resa till Thailand betald av BG...

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde
Sral wrote:

Jag tror inte att vi nöjer oss med åttondelen. Bara det att vi inte klarar av att ta oss vidare. Och ärligt talat, hade vi inte maximal otur att få Bayern när vi ändå vann gruppen?

I år var det oflyt i lottningen. Men de övriga åren som slutat i åttondelen (även när vi mött Monaco) så har vi kommit 2a i gruppen trots att vi då varit högst seedat. Visst, det kanske är bra åren innan vi köpt Özil eftersom vi då sålt våra bästa spelare år efter år och ersatt med Gervinhos och André Santos. Men sen då? Och just året som vi köpte Özil så har vi hittills varit som bäst spelmässigt sett över längre perioder. Det är ganska längesen nu. Och vi har köpt väl meriterade spelare efter det men vi har endå blivit sämre och utvecklingen för laget går åt fel håll.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Ja lottningen var maximal otur. Och jag tror få trodde vi skulle ta oss förbi Bayern på förhand.

För mig är det sättet vi tar oss an matcherna och sättet vi förlorar på som inte är ok. Om vi gjort två bra matcher men trots det åkt ur hade det varit en annan sak. Vi gör alltför många plattmatcher. Jag har tappat räkningen den här säsongen.

Napoli skapade en hel del problem för Real och höll liv i mötet fram till halvtid i returmatchen. Leicester var visseligen helt utspelade mot ett betydligt mycket starkare Sevilla men de lyckades hålla ner siffrorna och har ett hyfsat läge inför returen. Porto skämde inte ut sig hemma mot Juventus. Jag tror vi hade blivit utspelade av både Sevilla, Juventus och Real Madrid. Om man rankar lagens insater hittills i åttondelen hamnar vi tveklöst i botten.

Att ett lag som Leicester gör det bättre i CL än vad vi gör. Att vi är så svaga i europaspelet trots alla år av slutspel och alla stormatcher genom åren. Det är nästan lite skrämmande hur lite vi lärt oss. Ingenting alls känns det som.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams

Herregud! Vi börjar låta som Wengers presskonferenser 

Otur i lottningen. Feldömd straff, offside med 2 mm osv osv.

Faktum är (förutom att vi har en skit ägare och en i övrigt menlös styrelse) att det lagbygget Arsenal har för tillfället är av extremt klent virke.

I våra bästa stunder av total Harmoni och solsken kan vi prestera även mot lite tuffare motståndare. Men i övrigt kan vi bara glädjas åt en stabil nivå när vi möter lag 8 och neråt i inhemska ligan.

Jag tycker vi är beklämmande dåliga i viktiga moment i fotbollsspelet för tillfället och ärligt talat så handlar det om Elitfotboll av professionella utövare som efter 4-5 år i vår tröja aldrig mera någonsin behöver oroa sig ekonomiskt, för vare sig själv eller sin familj.

Det finns inga ord mer än skärp till er nu för h-vete. Snorungar!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Psg verkar göra en "arsenal"

Jonas S
Bild för Jonas S
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Emery vet hur man spelar europafotboll. Håll nollan och vinn hemma och få in ett bortamål och försvara för glatta livet. Jag tror PSG spelar semi i år.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Nix

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S
Kenny Nordh wrote:
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Nix

Eller? Sjuk match detta.

Sjuk forcering av Barca.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Helt seriöst. Att tappa 4-0 som PSG gör är nästan ännu värre än vårt magplask mot Bayern. Dock får ju Barca likt Bayern allt med sig i form av straffar och domslut. Men ändå.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Drömmen är ju att vi någon gång i framtiden får in en mentalitet i den här klubben likt den Barcelona visar idag. Naturligtvis behöver du klasspelare för att kunna göra det de gör. Samt lite hjälp av domarna.

#Championship

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Skapligt lyft Barca fick efter Enrique gick ut och meddelade att han lämnar efter säsongen. Lite taktiska förändringar på det också. Intressant..

Glenn
Bild för Glenn

Kommer en del rykten om att Sanchez, Özil och Oxen vill lämna i sommar. Özil ska ha tackat nej till 200 000 i veckan

COYG

B-G
Bild för B-G
Petrus W wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

De som tycker att Wenger ska få fullfölja säsongen för att få avsluta värdigt, är detta värdigt, det Arsenal vi bevittnar för tillfället ?

Två hyfsade halvlekar av totalt 4 mot Bayern M, utslagna med totalt 2-10  ? :-(.

Avklädda totalt i första halvlek i ligan senast mycket beroende på en ovanligt konstig startelva med bla Sanchez på bänken. ?

Hur har vi spelat mestadels sedan årsskiftet, och främst mot andra topplag bara denna säsong ?

Bellerin rannsakade åtminstone sig själv och bad fansen om ursäkt igår för lagets usla insats, så bör man göra.

Wenger, som vanligt pinsamma bortförklaringar och skyller på domaren, 2-10 talar sitt tydliga språk, och inte ett ord om spelarnas ras.

Värdigt ?

Jag vaknar lika besviken varje dag i avsaknad av att Wenger avgått med omedelbar verkan, och styrelsen verkar ju totalt sakna stake och avskeda honom omedelbums. Som det ser ut nu kommer vi att gå som ett sänke även i ligatabellen, bättre då att kicka gubben och rädda det som räddas kan. Det finns ett antal lediga tränare/coacher som med kort varsel borde kunna ta över, har hänt tidigare och är ingen kioskvältare direkt att byta under brinnande säsong även om jag normalt sett är emot det, men nu, nej byt så fort som möjligt. Finns ingen som helst värdighet i detta, ser heller ingen ljusning med samma tränare kvar säsongen ut. Tyvärr.

Jag såg bara första halvlek igår, det såg ändå ganska ok ut, kan ju bero på att BM inte direkt lirade med kniven mot strupen kanske ?

Böt sedan kanal direkt när Kos blev utvisad då man kunde ana samma ras som senast då vi varken klarar oss utan honom eller en man mindre mot BM. Men jag kan ju ana hur det såg ut resten av matchen dels genom matchtråden, 99 tränare av hundra hade väl slängt in en ny mittback men Wenger är ju den hundrade..

Fortfarande ovärdigt att avskeda Wenger mitt under säsongen för att han förlorat 2 matcher mot BM. Ja.
Det är ingen nyhet att vi aldrig kommer vinna CL, varken med ny tränare eller ny spelartrupp. 
Det kommer heller aldrig tex Chelsea (otroligt nog) eller United göra igen.
Det är heller ingen nyhet att vi inte kommer vinna PL denna säsong, det är en rätt gammal nyhet.
Att vi ligger 4a i ligan med 3 poäng upp till Spurs på en då 3e plats efter den haltade liganomgången är avklarad är inte heller en anledning att ge AW sparken mitt under säsongen. 

Avsluta snyggt, hamna före Spurs dvs 3a. Avgå. Bra så.

Att tro eller hoppas på Wengers avgång nu är bara trams. 

Trams ?, du ska veta hut. :-D

Du ska veta hut som inte tror vi kan fixa en 4e plats när vi ligger på en 4e plats. Eller att tro att nuvarande styrelse skulle sparka Wenger. haha!!
Har du inte lärt dig nåt under alla år som Arsenalsupporter. :D 

Dock så ligger vi på 5:e plats

Japp. Men åter igen.  Tabellen haltar. Vi har en match mindre. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:

Klart Gundbod ska stå på sig med sina åsikter. Men jag satsar en betald Thairesa på att han får fel ;)

Skärmdump taget. Klarar inte Wenger att sluta top4 i år så har Gunbod en resa till Thailand betald av BG...

Nåja, Nu var det förvisso en topp4 placering OCH att Wenger inte får sparken under pågående säsong det gällde. ;)

"Du ska veta hut som inte tror vi kan fixa en 4e plats när vi ligger på en 4e plats. Eller att tro att nuvarande styrelse skulle sparka Wenger. haha!!
Har du inte lärt dig nåt under alla år som Arsenalsupporter. :D "

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Kenny Nordh wrote:
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Nix

Värre! Dom gjorde en "psg"

Jepson
Bild för Jepson
Petrus W wrote:
Kenny Nordh wrote:
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Nix

Värre! Dom gjorde en "psg"

Tycker de spursade rätt bra. :D :D

RoPa87
Bild för RoPa87
Kaiser Özil wrote:

Skapligt lyft Barca fick efter Enrique gick ut och meddelade att han lämnar efter säsongen. Lite taktiska förändringar på det också. Intressant..

Kanske blir Enrique som tar över oss nästa säsong? Inte helt omöjligt men inte den jag hoppas på iaf..

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Jepson wrote:
Petrus W wrote:
Kenny Nordh wrote:
Petrus W wrote:

Psg verkar göra en "arsenal"

Nix

Värre! Dom gjorde en "psg"

Tycker de spursade rätt bra. :D :D

Det var ett hårt forcerade Barca som hade väldigt tur med självmål och två straffar som de inte borde fått. Suarez är en ren filmning som han borde fått gul och sen rött för, Neymar kan undvika PSG spelaren som ligger men väljer att söka upp honom och kastar sig. Taktiskt så spelade ju naturligtvis PSG bara på resultatet och efter 3-1 målet borde de kunnat döda matchen men Barca lyckades lura domarna som bara Barca kan, det var systematiskt dykande och sprattlande över hela planen från Barcas håll. Man kan kalla det fruktansvärd genomklappning av PSG och fantastisk upphämtning av Barca men jag skulle vilja kalla det fusk och pinsamt på högsta europeiska nivån.

Men jag ska inte sitta här och vara bitter och grinig, Barcas seger och avancemang gav mig 3500:- in på kontot via en av de där gräsliga spelsajterna.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S

Naymar och Suarez filmar konstant när laget ligger under. Detta är en strategi Barca har haft under många år. Den enda som sällan filmar av trion där framme är Messi.

 

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Naymar och Suarez filmar konstant när laget ligger under. Detta är en strategi Barca har haft under många år. Den enda som sällan filmar av trion där framme är Messi.

 

Ogillar starkt MEssi men har ej sett honom filma många ggr i sin karriär så det ska väl han ha lite heder åt. Neymanr och framför allt Suarez ramlar ju ihop om de kommer 1 km från en fotbollsplan. Så jävla pinsamt. Måste införa avstäningar i efterhand för filmningar.

COYG

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:

Herregud! Vi börjar låta som Wengers presskonferenser 

Otur i lottningen. Feldömd straff, offside med 2 mm osv osv.

Faktum är (förutom att vi har en skit ägare och en i övrigt menlös styrelse) att det lagbygget Arsenal har för tillfället är av extremt klent virke.

I våra bästa stunder av total Harmoni och solsken kan vi prestera även mot lite tuffare motståndare. Men i övrigt kan vi bara glädjas åt en stabil nivå när vi möter lag 8 och neråt i inhemska ligan.

Jag tycker vi är beklämmande dåliga i viktiga moment i fotbollsspelet för tillfället och ärligt talat så handlar det om Elitfotboll av professionella utövare som efter 4-5 år i vår tröja aldrig mera någonsin behöver oroa sig ekonomiskt, för vare sig själv eller sin familj.

Det finns inga ord mer än skärp till er nu för h-vete. Snorungar!

Fast det ena behöver inte utesluta det andra. Finns gott om exempel när de här spelarna har vikt ner sig, det handlar inte om att ursäkta det. Frustrerande att de två första halvlekarna mot Bayern ändå var helt okej, men att vi vek ner oss så fullständigt i andra. Ett mönster är att Arsenal är så psykiskt veka, att när något går emot dem startar någon slags lavin av elände, och det måste bero på att de inte är tillräckligt starka psykiskt. Jag tror inte att de slutar bry sig, bara att de blir handlingsförlamade. Som elitfotbollsspelare eller manager har man absolut sitt på det torra med den ekonomiska biten, men hur många får utstå så mycket skit när man gör dåligt ifrån sig? Jag som lärare märker väl på eleverna om jag haft en dålig lektion, men inte behöver jag läsa spaltmeter om det i tidningarna eller rena hatinlägg på nätet för det. Alltså behöver man en speciell psykisk styrka i ett topplag, något som vi just nu saknar och har gjort det ganska länge. Sen ska vi komma ihåg att även med Adams eller Vieira som ledare vek vi ju ner oss i Europa ett flertal gånger.

Med det sagt måste väl alla ändå vara överens om att vi hade extrem otur som fick Bayern igen???

Fredde
Bild för Fredde
Mickys wrote:

Kommer en del rykten om att Sanchez, Özil och Oxen vill lämna i sommar. Özil ska ha tackat nej till 200 000 i veckan

Özil och Sanchez räknar jag bort i sommar. Vilken tidning skriver det? Eller är det tuttomercato och sen har alla hakat på? Ox vore dålig att tappa har han visat nu när han är en av väldigt få som kan gå med högt huvud från de här dåliga matcherna.

You win some, you draw some

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Freddee wrote:
Mickys wrote:

Kommer en del rykten om att Sanchez, Özil och Oxen vill lämna i sommar. Özil ska ha tackat nej till 200 000 i veckan

Özil och Sanchez räknar jag bort i sommar. Vilken tidning skriver det? Eller är det tuttomercato och sen har alla hakat på? Ox vore dålig att tappa har han visat nu när han är en av väldigt få som kan gå med högt huvud från de här dåliga matcherna.

"Alex Oxlade-Chamberlain wants to join the exodus of players planning to leave Arsenal this summer with sources telling ESPN FC that the England midfielder is now determined to reignite his career away from the Emirates Stadium"

 

"Why fly if you could walk on water?"

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Segerhammar wrote:
Freddee wrote:
Mickys wrote:

Kommer en del rykten om att Sanchez, Özil och Oxen vill lämna i sommar. Özil ska ha tackat nej till 200 000 i veckan

Özil och Sanchez räknar jag bort i sommar. Vilken tidning skriver det? Eller är det tuttomercato och sen har alla hakat på? Ox vore dålig att tappa har han visat nu när han är en av väldigt få som kan gå med högt huvud från de här dåliga matcherna.

"Alex Oxlade-Chamberlain wants to join the exodus of players planning to leave Arsenal this summer with sources telling ESPN FC that the England midfielder is now determined to reignite his career away from the Emirates Stadium"

Lite förvånad över att det redan kommer flyttrykten på eg. 
Framtiden är ju lite osäker just, eller vet man inom truppen vad som kommer ske till nästa säsong. Stannar Wenger så kan jag faktiskt förstå. Spelarna ser ingen möjlighet till förändring. Jag tror att även de har lessnat. Klart att de utåt stöttar sin tränare.
Men om det nu blir ett byte. Borde man då inte ha lite is i magen? Vi kan ju mot alla odds reda upp säsongen någorlunda (även om jag inte tror det) och ta en CL plats.

Ny tränare in och då ser det ju genast annorlunda ut för samtliga spelare. Bara för att vi är skitkassa just nu kan vi ju bli riktigt vassa nästa säsongen med ny tränare. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Glenn
Bild för Glenn
Segerhammar wrote:
Freddee wrote:
Mickys wrote:

Kommer en del rykten om att Sanchez, Özil och Oxen vill lämna i sommar. Özil ska ha tackat nej till 200 000 i veckan

Özil och Sanchez räknar jag bort i sommar. Vilken tidning skriver det? Eller är det tuttomercato och sen har alla hakat på? Ox vore dålig att tappa har han visat nu när han är en av väldigt få som kan gå med högt huvud från de här dåliga matcherna.

"Alex Oxlade-Chamberlain wants to join the exodus of players planning to leave Arsenal this summer with sources telling ESPN FC that the England midfielder is now determined to reignite his career away from the Emirates Stadium"

Telegraph säger att Fools, City och United är intresserade av Oxen. Han går säkert till något av dessa lag och blommar ut ordentligt. Känns som en spelare som tappat några års utveckling på att stanna i Arsenal. Bänkats en del, haft dåligt självförtroende och då spelat ännu sämre och mer bänken mm...

COYG

Sral
Bild för Sral

Lite signifikativt för oss som fans. När vi har en spelare som inte spelar tillräckligt bra är de usla, knappt de platsar i Championship. Men om de är på väg bort är vi bensäkra på att de kommer att gå till ett storlag som City eller United och blomma ut ordentligt.

Sidor