Medlemmar: 8903 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 7/3-17

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Niklas G
Bild för Niklas G
pontan wrote:
Niklas G wrote:

Vilket land kommer domaren ifrån?

grek är han, o de är två saker dom inte ska syssla med de är cl matcher och ekonomi...

Tack! Bortsett från det röda kortet har jag även svårt för den här typen av domare som hela tiden blåser av till fördel för det försvarande laget vid hörnor och andra kampmoment i straffområdet.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Real Madrids mittback gör 2 mål borta i en CL kvartsfinal mot en av de starkaste hemmalagen i europa.

Starkt !

 (ramos)

I år smäller det !

Mackan
Bild för Mackan

"ja man ser ju att arsenal gett upp" Va fan är det med Ola, han har inte annat än gnäller på oss i kväll trots en kanon insats...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jonas S wrote:

Varför spelar Giroud? Han riktigt osar usel form. Xhaka är lika dålig som vanligt. Annars rätt bra insatser. Ox tycker jag varit riktigt bra.

Förstår inte heller varför Giroud fick starta. Vi är ett annat lag med en rörligare striker. Spela Alexis där istället och Lucas på kanten.

Tycker mittfältet såg bättre ut än vanligt med omvänd triangel. Xhaka tycker jag faktiskt var bra i DM-rollen, och där han ska spela i fortsättningen. Ramsey kom även han till sin rätt i en b2b bredvid Oxen. Piggaste insatsen på väldigt länge i första halvlek.

Tyvärr är vi i en djup kollektiv och individuell svacka. Hoppas vi får se nya ansikten i höst istället för tex Ospina, Monreal, Giroud och framför allt Coquelin.

Hur som helst, vi ska behålla 433 resten av säsongen med just det där innermittfältet. Özil i en ytterroll och Alexis centralt.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Hej då Wenger.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Hur kan han få rött direkt ? Tycker knappt det är straff ens. I en CL kvartsfinal........

Domaren dömer för tackling, då kan det inte bli rött+straff, medan måldomaren upplyser om att tacklingen är axel mot axel o korrekt däremot stänger Kos med sin arm och för obstruktion blir det rött+straff.

 

surt som fan, matchen dog helt där.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Arsenal (med Kos) - Bayern 2-1

värt att komma ihåg...

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87

Varför ska vi falla ihop helt. Kan vi inte bara hålla ihop och kämpa trots att vi får båda benen och halva kroppen kapad iom kos utvisning..

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

business as usual

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Där rasade det helt. Varför byter vi inte in en MB efter det röda och behåller lite struktur i laget? Helt obegripligt faktiskt. Får vi tvåsiffrigt i röven över två matcher?

George Adams
Bild för George Adams

Nu börjar det här blir osnyggt!

Avgå!

Dosa
Bild för Dosa

Fortfarande chockad över att det först blir straff sedan gult kort. Det tyckte jag var skrattretande då man omöjligt kan ramla så man ligger helt rak i luften för en liten bom.

att dom sedan ändrar det till rött kort.

sedan den där kommentatorn och Bojan i studion. kommentatorn inte Ola det enda han gjort sedan minut 1 är att klaga på Arsenal även när dom ligger bra och spelar bra och Bojan skrattar i studion så fort han har namnet Arsenal.

rätt ok match tills där händer på kos. Domaren undrar jag hur han fick döma denna. Varningen på Theo inget på Vidal. Rimligt....

jaja nu stänger jag av god natt

Mackan
Bild för Mackan
Kenny Nordh wrote:

Hej då Wenger.

Fan så tröttsam kommentar... Har du nån annan åsikt? Någon du tycker gjort en bra match? Rätt startelva? Nyanslös som en gråsten...

Ja klart som fan vi faller ihop mot Bayern med Kos utvisad, men i kväll handlar det inte om fel inställning eller fel startelva.. Bayern är för bra att möta med 10 man och jag hävdar i sten att utvisningen är felaktig och sen får de dessutom ett offside mål godkänt. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Morgan Karlsson
Bild för Morgan Karlsson

Dags att rensa ut truppen ordentligt.

Var finns hjärtat o viljan hos den här truppen?

Jajo67
Bild för Jajo67
Kaiser Özil wrote:
Jonas S wrote:

Varför spelar Giroud? Han riktigt osar usel form. Xhaka är lika dålig som vanligt. Annars rätt bra insatser. Ox tycker jag varit riktigt bra.

Förstår inte heller varför Giroud fick starta. Vi är ett annat lag med en rörligare striker. Spela Alexis där istället och Lucas på kanten.

Tycker mittfältet såg bättre ut än vanligt med omvänd triangel. Xhaka tycker jag faktiskt var bra i DM-rollen, och där han ska spela i fortsättningen. Ramsey kom även han till sin rätt i en b2b bredvid Oxen. Piggaste insatsen på väldigt länge i första halvlek.

Tyvärr är vi i en djup kollektiv och individuell svacka. Hoppas vi får se nya ansikten i höst istället för tex Ospina, Monreal, Giroud och framför allt Coquelin.

Hur som helst, vi ska behålla 433 resten av säsongen med just det där innermittfältet. Özil i en ytterroll och Alexis centralt.

Håller med - obegripligt att vi startar med Giroud.

Men herregud vad vi rasar ihop fullständigt

Jajo67
Bild för Jajo67

Coq, Monreal, Giroud mfl kan vi sälja direkt - vi skulle må bra av en rejäl utrensning i truppen, på managersidan & i styrelsen!

Niklas G
Bild för Niklas G

Stängde av efter 1-2... vad händer, har vi slutat spela helt?

Dosa
Bild för Dosa

ångrar mig. Bedrövligt att vi inte focuserar på försvar resterande av matchen för att komma ifrån match 2 med hedern i behåll. Nu framställls det ännu mer vilket bedrövligt lag vi är. Ett lag i spillror utan kollektiv. Blev lurad ett tag.

det är mer skrattretande att vi inte kan knyta näven och se till att kämpa defensivt.

McAn
Bild för McAn

Ja, det här blev ju inte så muntert. Fin första halvlek iaf.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Är folk fortfarande oroade att det kommer bli värre den dagen Wenger lämnar?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Inlägget raderat

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

George Adams
Bild för George Adams

2-10 i arslet i en åttondelsfinal i CL.

Får f-n nypa mig i armen. Detta måste vara något form av rekord. Har det hänt förut i CL historien?

Snälla,  ge mig styrka..

.... Och Arsenal en hel drös med nya, stabila och mentalt starka spelare. 

Herregud!

Kalaspuffar
Bild för Kalaspuffar

Tvinga av dom tröjorna. Dessa skämt till spelare förtjänar inte att bära Arsena-tröjan. AV MED TRÖJAN och bär den aldrig mer igen. Smuts!!

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hej då Wenger.

Fan så tröttsam kommentar... Har du nån annan åsikt? Någon du tycker gjort en bra match? Rätt startelva? Nyanslös som en gråsten...

Ja klart som fan vi faller ihop mot Bayern med Kos utvisad, men i kväll handlar det inte om fel inställning eller fel startelva.. Bayern är för bra att möta med 10 man och jag hävdar i sten att utvisningen är felaktig och sen får de dessutom ett offside mål godkänt. 

Vilket mål menar du borde dömts bort pga offside?

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mackan wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hej då Wenger.

Fan så tröttsam kommentar... Har du nån annan åsikt? Någon du tycker gjort en bra match? Rätt startelva? Nyanslös som en gråsten...

Ja klart som fan vi faller ihop mot Bayern med Kos utvisad, men i kväll handlar det inte om fel inställning eller fel startelva.. Bayern är för bra att möta med 10 man och jag hävdar i sten att utvisningen är felaktig och sen får de dessutom ett offside mål godkänt. 

 

Nej tänker inte ge mig förens han lämnar min klubb. AVGÅ! Om jag så blir avstängd från varje Arsenalforum så skulle jag inte ge mig. Han ska bort. Det är det enda vi ska fokusera på. Att vi är totalt klappröttna vet vi ju redan. Varför ska jag analysera det. 

 

Hej då Wenger!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Hahaha. Om vi blev rövknullade i München så vart det knappast bättre på hemmaplan. Seriöst hur FN vågar Wenger vara kvar i klubben. Han lär ju få ett nackskott snart. Att han inte bara lämnar omgående innan han ställer till det totalt för klubben. Jävla dåre!

Gör oss alla nadra en tjänst och håll dig ifrån matchtrådarna med dina kommentarer! Du trampar över alla gränser, hängas, nackskott, dåre och allt möjligt du vräker ur dig, obegripligt...

If it's too strong, then you're too weak!

Morgan Karlsson
Bild för Morgan Karlsson

Detta måste väl ändå vara slutet för Wenger.

Nån måste sätta stopp för denna parodin.

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

2-10 i arslet i en åttondelsfinal i CL.

Får f-n nypa mig i armen. Detta måste vara något form av rekord. Har det hänt förut i CL historien?

Snälla,  ge mig styrka..

.... Och Arsenal en hel drös med nya, stabila och mentalt starka spelare. 

Herregud!

Pinsamt e bara förnamnet.

Det sjuka är att vi trots allt gör det bra i 50% av tiden med Kos på plan. De bägge första halvlekarna vinner vi trots allt med 2-1.

Att vi faller ihop helt och förlorar med 0-9 i andra halvlekarna är sjukt, men just det får faktiskt spelarna ta på sig mest även om Wenger borde ha bytt in en MB efter utvisningen...

If it's too strong, then you're too weak!

Dosa
Bild för Dosa
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Hahaha. Om vi blev rövknullade i München så vart det knappast bättre på hemmaplan. Seriöst hur FN vågar Wenger vara kvar i klubben. Han lär ju få ett nackskott snart. Att han inte bara lämnar omgående innan han ställer till det totalt för klubben. Jävla dåre!

Gör oss alla nadra en tjänst och håll dig ifrån matchtrådarna med dina kommentarer! Du trampar över alla gränser, hängas, nackskott, dåre och allt möjligt du vräker ur dig, obegripligt...

ja nu får det vara nog. Vet inte hur man ska få stopp på det dock. Men tröttsamt är det att man inte kan ha en normal dialog.

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
George Adams wrote:

2-10 i arslet i en åttondelsfinal i CL.

Får f-n nypa mig i armen. Detta måste vara något form av rekord. Har det hänt förut i CL historien?

Snälla,  ge mig styrka..

.... Och Arsenal en hel drös med nya, stabila och mentalt starka spelare. 

Herregud!

Pinsamt e bara förnamnet.

Det sjuka är att vi trots allt gör det bra i 50% av tiden med Kos på plan. De bägge första halvlekarna vinner vi trots allt med 2-1.

Att vi faller ihop helt och förlorar med 0-9 i andra halvlekarna är sjukt, men just det får faktiskt spelarna ta på sig mest även om Wenger borde ha bytt in en MB efter utvisningen...

Worst aggregate for an English club in CL history.

Sidor