Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 7/3-17

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Lustigt att vissa alltid tror att allt är bäst i Arsenal. Ingen annan klubb i världen kan mäta sig med oss.

Det var ej jag som hittade på att han skulle gå till ett storlag och då han har potential kan han nog blomma ut.

COYG

Tillis
Bild för Tillis

Ja och lustigt att vissa tror att allting är sämst i Arsenal.

Fredde
Bild för Fredde
Sral wrote:

Lite signifikativt för oss som fans. När vi har en spelare som inte spelar tillräckligt bra är de usla, knappt de platsar i Championship. Men om de är på väg bort är vi bensäkra på att de kommer att gå till ett storlag som City eller United och blomma ut ordentligt.

Ox har alltid glimtat till. Nu verkar han ha hittat sin position. Förra säsongen präglades av felbeslut och att han överarbetade situationer. Det handlar om att höja hans lägsta nivå. För när han är bra är han riktigt bra. Och killen är 23 år, inte lastgammal.

Utöver det så har klubben lagt mycket resurser och prestige på både Ox och Ramsey. Nu kan man inte bara lägga sig platt, utan man får se till att behålla dom.

När du endå tog upp Chicago, hur skulle det se ut ifall de mitt i sitt bygge började tradea bort Hjarlmarsson eller Kane vid 22-23 års ålder för att få in ännu en förstadraft till klubben? När Özil köptes så sa man att "nu är det slutsålt med spelare vi vill behålla". Om man inte ens kan behålla Ox nu så ser det verkligen inte bra ut.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Om jag var Ox skulle jag nog gå till Liverpool av de där lagen. Han skulle nog funka som en av dom tre på mittfältet.

Men tveksamt om Liverpool skulle betala en massa pengar för Ox. Klopp är som Wenger när det kommer till värvningar. Han vill ha ungt, utvecklingsbart och hyfsat billigt. Ox är ung och utvecklingbar men kommer nog inte bli superbillig om Arsenal spelar ut sina kort rätt.

Sral wrote:

Men om de är på väg bort är vi bensäkra på att de kommer att gå till ett storlag som City eller United och blomma ut ordentligt.

Så sant. Jag tycker generellt det är överdrivet känsligt när spelare lämnar. Jag kan köpa det när det är stjärnspelare som typ RvP och Fabregas. Men när det är lite yngre spelare som inte fått till det riktigt så är det en annan femma. Om du inte hittat din plats i laget kan det vara läge att röra på sig. Och läge för klubben att värva nytt också för den delen.

Be excited!

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Lustigt att vissa alltid tror att allt är bäst i Arsenal. Ingen annan klubb i världen kan mäta sig med oss.

Det var ej jag som hittade på att han skulle gå till ett storlag och då han har potential kan han nog blomma ut.

Men det var ju ingen pik emot dig. Jag skrev till och med "vi" eller om det var "oss". Räknade med andra ord in mig själv också. Så ta det lugnt, allt är inte en attack mot dig...

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:

Om jag var Ox skulle jag nog gå till Liverpool av de där lagen. Han skulle nog funka som en av dom tre på mittfältet.

Men tveksamt om Liverpool skulle betala en massa pengar för Ox. Klopp är som Wenger när det kommer till värvningar. Han vill ha ungt, utvecklingsbart och hyfsat billigt. Ox är ung och utvecklingbar men kommer nog inte bli superbillig om Arsenal spelar ut sina kort rätt.

Sral wrote:

Men om de är på väg bort är vi bensäkra på att de kommer att gå till ett storlag som City eller United och blomma ut ordentligt.

Så sant. Jag tycker generellt det är överdrivet känsligt när spelare lämnar. Jag kan köpa det när det är stjärnspelare som typ RvP och Fabregas. Men när det är lite yngre spelare som inte fått till det riktigt så är det en annan femma. Om du inte hittat din plats i laget kan det vara läge att röra på sig. Och läge för klubben att värva nytt också för den delen.

Ville inte Chelsea ha Oxen som kompensation när vi köpte Cech?

Glenn
Bild för Glenn
Tillis wrote:

Ja och lustigt att vissa tror att allting är sämst i Arsenal.

just nu har dessa personer som du hänvisar till, vilka de nu är säkert en del poänger då det är skakigt värre. Måste se till att ta ett beslut i tränarfrågan genast innan spelare bestämmer sig för att lämna.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:

Lustigt att vissa alltid tror att allt är bäst i Arsenal. Ingen annan klubb i världen kan mäta sig med oss.

Det var ej jag som hittade på att han skulle gå till ett storlag och då han har potential kan han nog blomma ut.

Men det var ju ingen pik emot dig. Jag skrev till och med "vi" eller om det var "oss". Räknade med andra ord in mig själv också. Så ta det lugnt, allt är inte en attack mot dig...

Mitt inlägg var lika lite en attack på dig....

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Om jag var Ox skulle jag nog gå till Liverpool av de där lagen. Han skulle nog funka som en av dom tre på mittfältet.

Men tveksamt om Liverpool skulle betala en massa pengar för Ox. Klopp är som Wenger när det kommer till värvningar. Han vill ha ungt, utvecklingsbart och hyfsat billigt. Ox är ung och utvecklingbar men kommer nog inte bli superbillig om Arsenal spelar ut sina kort rätt.

Sral wrote:

Men om de är på väg bort är vi bensäkra på att de kommer att gå till ett storlag som City eller United och blomma ut ordentligt.

Så sant. Jag tycker generellt det är överdrivet känsligt när spelare lämnar. Jag kan köpa det när det är stjärnspelare som typ RvP och Fabregas. Men när det är lite yngre spelare som inte fått till det riktigt så är det en annan femma. Om du inte hittat din plats i laget kan det vara läge att röra på sig. Och läge för klubben att värva nytt också för den delen.

Ville inte Chelsea ha Oxen som kompensation när vi köpte Cech?

Jo det minns jag det snackades om. Det där kan ha varit något "Mourinho-rykte" också. Wenger vs Mourinho säljer väl tidningar antar jag. Men man vet aldrig med Mourinho. Han kanske vill ta Ox till United i sommar bara för att bevisa något. Man skall aldrig underskatta den mannens ego.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ja, det kan ju lika väl vara att han som vanligt ville jävlas med Arsenal och Wenger.

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
B-G wrote:

Klart Gundbod ska stå på sig med sina åsikter. Men jag satsar en betald Thairesa på att han får fel ;)

Skärmdump taget. Klarar inte Wenger att sluta top4 i år så har Gunbod en resa till Thailand betald av BG...

Hahaha, risk för en låång cykeltur om det sker med BG.s Thairesor.com :-D

gunbod
Bild för gunbod
George Adams wrote:

Herregud! Vi börjar låta som Wengers presskonferenser 

Otur i lottningen. Feldömd straff, offside med 2 mm osv osv.

Faktum är (förutom att vi har en skit ägare och en i övrigt menlös styrelse) att det lagbygget Arsenal har för tillfället är av extremt klent virke.

I våra bästa stunder av total Harmoni och solsken kan vi prestera även mot lite tuffare motståndare. Men i övrigt kan vi bara glädjas åt en stabil nivå när vi möter lag 8 och neråt i inhemska ligan.

Jag tycker vi är beklämmande dåliga i viktiga moment i fotbollsspelet för tillfället och ärligt talat så handlar det om Elitfotboll av professionella utövare som efter 4-5 år i vår tröja aldrig mera någonsin behöver oroa sig ekonomiskt, för vare sig själv eller sin familj.

Det finns inga ord mer än skärp till er nu för h-vete. Snorungar!

Agree, du är klok som en bok. 2-10 handlar inte om små marginaler och/eller otur, väldigt svårt att snacka bort.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Klart Gundbod ska stå på sig med sina åsikter. Men jag satsar en betald Thairesa på att han får fel ;)

Skärmdump taget. Klarar inte Wenger att sluta top4 i år så har Gunbod en resa till Thailand betald av BG...

Hahaha, risk för en låång cykeltur om det sker med BG.s Thairesor.com :-D

Thairesor.ru ;)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Klart Gundbod ska stå på sig med sina åsikter. Men jag satsar en betald Thairesa på att han får fel ;)

Skärmdump taget. Klarar inte Wenger att sluta top4 i år så har Gunbod en resa till Thailand betald av BG...

Hahaha, risk för en låång cykeltur om det sker med BG.s Thairesor.com :-D

Thairesor.ru ;)

En jetski är väl att begära för mycket ? Men en cykel får kanske plats i en roddbåt ! :-)

Sidor